شناسه خبر : 51439
چهارشنبه 22 دي 1395 , 10:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حاشیۀ مهم‌تر از متن پیام تسلیت رهبری!

پیام تسلیت رهبری دربارۀ رحلت مرحوم هاشمی رفسنجانی، حاشیه‌هایی را به‌دنبال داشت. دوستان و غیردوستان رهبری با دقت در تعابیر این پیام سعی کردند به نکته‌هایی پی ببرند. مثل اینکه چرا رهبری از تعبیر«آیت الله» استفاده نکرد؟

فاش نیوز - پیام تسلیت رهبری دربارۀ رحلت مرحوم هاشمی رفسنجانی، حاشیه‌هایی را به‌دنبال داشت. دوستان و غیردوستان رهبری با دقت در تعابیر این پیام سعی کردند به نکته‌هایی پی ببرند. مثل اینکه چرا رهبری از تعبیر«آیت الله» استفاده نکرد؟ چرا گفته است که «در آن سال‌ها» تکیه‌گاه مطمئنی بود؟ چرا رهبری گفته است که اختلافات نتوانست محبت عمیق «او» را کم کند و برعکسش را تصریح نکرده؟ چرا از تعبیر «تلاش‌های» گوناگون به‌جای خدمات گوناگون استفاده کرده است؟ چرا از خداوند طلب «غفران و رحمت و عفو الهی» کرده است؛ و نه علوّ درجات؟!

امروز هم طبیعتاً پس از اقامۀ نماز میت توسط رهبری بر پیکر ایشان، باز این پرسش مطرح شد که چرا رهبری عبارت «اللهمّ إنّا لانَعلَمُ مِنهُ إلا خیراً» را در نماز قرائت نکرده است؟! و در عوض با عبارات متعدد و گوناگون برای ایشان از خداوند طلب «رحمت و عفو و مغفرت» کرده است؟!

اینکه رهبری دقیقاً به دلیل کدامین اختلاف‌نظرها و تلاش‌هایی که در پیام تسلیت بدانها اشاره کرده، اینچنین موضع گرفته است، نمی‌توان ادعای قطعی کرد. اما آنچه در این میان مهم‌‌تر است، اینست که همۀ این حاشیه‌ها و جنجال‌ها و برداشت‌ها دلالت بر این واقعیت می‌کند که:

امروز رهبر ایران در میان دوست و دشمن اینگونه شناخته شده که کلمه‌به‌کلمهٔ اظهاراتش با حساب‌وکتاب است و بر اساس دلیل و منطق سخن می‌گوید و برخلاف بزرگ‌سیاستمدارانِ تاریخ و جهان، می‌توان روی حرف او حساب باز کرد.

امروز دیگر همه می‌دانند که رهبری، با وجود آنکه همواره به‌عنوان یک سیاستمدارِ کهنه‌کار شناخته شده، اما برخلاف آنچه که در عالَم سیاست رایج است، هیچ‌گاه بنا نداشته و ندارد که دوپهلو و مبهم سخن بگوید تا در مواقع لزوم بتواند از گفته اش فرار کند!

حالا دیگر همه می‌دانند که او «صداقت» دارد و در این صداقت، حتی رفاقت شصت‌ساله هم خللی وارد نمی‌کند که در نمازش جمله‌ای را بگوید که با عقیدۀ شخصی‌اش مطابق نیست و دروغ گفته باشد! در نظرهایش تزلزل ندارد که یک روز در مقابل کسی موضع بگیرد و روزی دیگر (پس از مرگش) او را بیش از حدّ تمجید کند.

حالا با این حاشیه‌ها بیشتر مشخص می‌شود که او برخلاف روالِ معمولِ سیاستمدارانِ بزرگ، نان‌ را به‌نرخ‌روز نمی‌خورد که بخواهد از مرگ یک نفر برای خودش بهره‌برداری کند و او را به‌نفع خویش تصاحب کند. شخصیتی دوچهره نیست که در خفا یک‌جور نسبت به دیگران موضع بگیرد و در جَلا گونه‌ای دیگر. با مردم کشورش همانگونه صادق است که در اندرونیِ بیتش با نزدیکان.

وقتی در پیام مکتوب «دعا» می‌کند و برای میت «نماز» می‌خواند، واقعاً دارد با خدا سخن می‌گوید، نه اینکه بخواهد ریاکارانه ملاحظۀ رسانه‌ها و بازتاب‌ها و... را بکند.

خلاصه اینکه باید دلیل همۀ این نکته‌ها را در همان عبارتِ پایانیِ مستندِ چندسال پیشِ بی‌بی‌سی که دربارۀ رهبری ساخته بود (که از معدود عباراتِ واقع‌بینانۀ آن مستند هم بود) جستجو کرد:

«آیت‌الله خامنه‌ای خودش را نه در قبال مردمِ کشورش و نه در قبال تاریخ، بلکه فقط در مقابل خدا پاسخگو می‌داند...»

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام

...

اینها رو من بیلمیرم ؟!

ولی ایرانی جماعت و من بیشتر ؛

باید همیشه قدر دان امام خامنه ای عزیز ( حفظ الله ) باشیم ؟!

که ایران را و ایرانی را از دیکتاتوری و زور گویی و خفقان و اختناق

دولتی نجات داد ؟!

و متشکریم .

درست است که رزمندگان جانبازان بالاخص ۵% دفاع مقدس حقوق

و معیشت نداریم ؟!

ولی همه بدانند از حقیقت گویی واهمه نداریم ؟!

و فقر ما را از حق و حقیقت دور نساخته و خریدنی نیستیم ؟!

آقای خامنه ای متشکریم : از رحمت آزادگی که باعثش شمائید ؟!

با شجاعت و با عقل و تدبیر که رعب و حشت را دور کردید و امنیت

و آزادی را به ارمغان آوردید ؟!

و ایران و ایرانی مدیون شماست .

آقای خامنه ای متشکرم .

...

سلام درود خدا بر رهبر غظيم الشان حضرت ايت الله خامنه ي عزيز. خداي مهربان وجود ارزشمندش را براي اسلام و مسلمين و كشور عزيزمون حفظ كند و تا ظهور حضرت اقا ولي عصر ارواحنا الفدا و سپردن پرچم انقلاب اسلامي به دست مبارك ايشان سالم و موفق و پيروز باشند. انشاءالله.
شجاعت مقام معظم رهبری در آن شلوغی برای اقامه نماز میت
نبودن کینه و دشمنی در ذات حضرت آقا بخاطر مسائل گذشته
تدبیر بالای معظم له در بهانه ندادن به دست فرصت طلبان با سخنان گهربار ایشان

اینها اماره های شخصیتی رهبری هست که اخلاق خودرا از اجداد خود ائمه اطهار به ارث برده اند تعجب میکنم چرا بعضیها به دنبال مسائلی هستند که در آن شرایط اهمیت چندانی نداشته است یک شخص منتقد بهتر است همه شواهد و حقیقت موجود را بازگو کند نه آن چه را خود تفکیک میکند و بصورت مغرضانه بیان میدارد.

ای کاش ما هم سعادت این را داشتیم که یک روز حضرت آقا نماز میت ما را هم میخواندند.
شجاعت مقام معظم رهبری در آن شلوغی برای اقامه نماز میت
نبودن کینه و دشمنی در ذات حضرت آقا بخاطر مسائل گذشته
تدبیر بالای معظم له در بهانه ندادن به دست فرصت طلبان با سخنان گهربار ایشان

اینها اماره های شخصیتی رهبری هست که اخلاق خودرا از اجداد خود ائمه اطهار به ارث برده اند تعجب میکنم چرا بعضیها به دنبال مسائلی هستند که در آن شرایط اهمیت چندانی نداشته است یک شخص منتقد بهتر است همه شواهد و حقیقت موجود را بازگو کند نه آن چه را خود تفکیک میکند و بصورت مغرضانه بیان میدارد.

ای کاش ما هم سعادت این را داشتیم که یک روز حضرت آقا نماز میت ما را هم میخواندند.
سلام ، بسیاری از مشکلات فکری در بیان اظهارات افرادی که در سطوح بالاتر از تفکر عموم مردم در امور دینی و سیاسی بطور مشترک فعالیت میکنند هنگام درگیری بین دنیا و آخرت دچار تعلل میگردد. بیاد داریم پس از فوت مرتضی پاشایی عده ای تلاش کردند او را به خط منحرف خودشان نسبت دهند و مصادره کنند اما بلیط کربلا در جیب مرتضی تمام نقشه های مصادره مرحوم را نقش بر آب کرد.
نظرات بسیاری ارائه شده اما بنظر میرسد خطاب حجت الاسلام برای جلوگیری از سوء استفاده فرصت طلبان است تا سخنان و نظرات متفاوت ایشان را بعنوان فتوای آیت الله و مجتهد دینی به خورد مردم ندهند بلکه سخنان سیاست مداری برجسته باشد. بهر حال خطاب حجت الاسلام توسط اعلم فقها کافیست تا نظر پیروی مرجعیت بر سخنان ایشان قرار نگیرد. علی ایحال ایشان بیش از 99 درصد فعالیت را به امور سیاسی اختصاص داد و مواردی بسیار محدود را به امور دینی صرف کرد لذا حتی یک طلبه را تربیت نکرد و همیشه در سیاست و حکومت غرق بود.
برخی اظهارات ناقص ایشان حکایت از اثبات فرضیه فوق دارد. برای مثال فقدان نیاز کشور به ارتش و حذف هزینه های دفاعی کشور یا ایشان گفته که هر مملکتی نیاز به حاکم دارد حتی اگر حاکم خوب یا بد باشد. این کلام بخشی از سخنان خطبه مولا امیر المومنین (ع) است که ناقض بیان شده که در ادامه خطبه حضرت مولا فرمود حاکم خوب مردم را به راه حق رهنمون میکند و حاکم بد مردم را به راه گمراهی و ظلالت میکشاند. لذا مثل اینست که بگویی لا اله اما الاالله را نگویی بنابراین بیان ناقص فرمایش معصومین (ع) یا تغییر حدیث آنها جزو گناهان کبیره است که نیاز به طلب آمرزش و غفران الهی دارد.
دنبال جه میگردیم حرفی بزنیم تا اتخادافزون شود قرآن هم متشابهات دارد هم محکمات آخرت جوابگویی سخت است صلوه میت دعاست رکوع وسجود ندارد دربرداشتها زود قضاوت نکنیم مواظب باشیم ان بعض الظن اثم
واقعا به دقت نظر این نویسنده احسنت باید گفت. همین نکات مد نظر بنده هم بود
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi