شناسه خبر : 51563
سه شنبه 28 دي 1395 , 10:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی پیش از موعد

س -  مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی پیش از موعد جانبازان و آزادگانی که دارای بیمه تامین اجتماعی هستند  و قبل از رسیدن به سن پنجاه سالگی درخواست بازنشستگی می دهند چیست؟

ج- ماده ٢ آیین نامه اجرایی اصلاح قانون نحوه بازنشستگی جانبازان انقلاب اسلامی ایران و جنگ تحمیلی و معلولان عادی و شاغلان مشاغل سخت و زیان آور بیان می دارد :
 ملاک محاسبه آخرین حقوق قبل از بازنشستگی جانبازان، آزادگان، معلولین عادی و حوادث ناشی از کار و بیماران ناشی از شرایط خاص کار مشمول این آیین نامه اعم از شاغلان در دستگاه های مورد اشاره در بند (١) یا تبصره (١) بند (١) که دارای احکام استخدامی رسمی، ثابت یا دارای عناوین مشابه می باشد. مبلغ مندرج در آخرین حکم استخدامی براساس ضوابط و مقررات استخدامی حاکم بر دستگاه مربوط مبنای حقوق بازنشستگی قرار گرفته است و نیز در خصوص آن دسته از افراد موصوف که در بخش غیردولتی (مشمولین تبصره ١ بند١) شاغل می باشند. مطابق قانون تامین اجتماعی و تغییرات بعدی عمل خواهد شد.

 

***

س - وقت شمابخیر وتقدیرو تشکر ازلطف ومحبتتان در یاری رسانی به جامعه ایثارگری. سئوالی داشتم، بنده ازجانبازان بالای ٢٥درصد و باسابقه بالای ٥٠ماه حضور در جبهـه و کارمند رسمی سازمان اوقاف هستم درسازمان اوقاف رئیس اداره بودم ودر حکم کارگزینی هم ستم رئیس اداره بود اما  به وزارت کشور مامور شدم ودر آنجا در پسمت مدیرکلی منصوب ومشغول شدم وحکم کار گزینی بنده هم بپست مدیرکلی است .بعد از مدتی از وزارت جابجا و در یکی از استانداریها مشغول شدم و پست معاون مدیرکل زدند و بنده درخواست مزایای پست مدیرکلی کردم براساس قانون پست هم طراز، جواب دادند پست هم طراز شامل مامورین نمی شود . حال سئوال من اینست که پست هم طراز به چه نحویی شامل ایثارگران می شود واگر به سازمان اوقاف که نیروی آنجا هستم برگردم می توانم مزایای مدیرکلی را بگیرم .

ج –  این برداشت تنگ نظرانه از قانون است هر چند تصریحی بر این نداریم که ایثارگردر مدتی که در ماموریت  در دستگاهی به سر می برد  سازمان  محل ماموریت ملزم باشد همواره پست همطراز ایشان را رعایت کند چون فرد می تواند متقاضی پایان ماموریت باشد لکن به استناد  ماده یک قانون تسهیلات استخدامی جانبازان به ویژه بند "ج" آن دستگاه ملزم است مقررات استخدامی خود را با وضعیت جانباز تطبیق دهد . ضمنا در صورت برگشت به دستگاه محل خدمت خود آنان ملزم به رعایت پست همطراز شما در زمان ماموریت خواهند بود .

 

***

س -  با توجه به رای دیوان در خصوص بازنشستگی طبق آخرین حکم کارگزینی آیا برای دیگر جانبازان هم این حکم لازم الاجراست یا نه ؟  لطفا راهنمایی بفرمایید .

ج-   معمولا" انتهای آرای وحدت رویه دیوان عدالت اداری به این جملات ختم می شود  {مفاد آرای مذکور به عنوان رأی ایجاد رویه برای شعب دیوان عدالت اداری، ادارات و اشخاص حقیقی و حقوقی مربوط لازم الاتباع است./} یا {این رأی برای سایر شعب دیوان عدالت اداری، ادارات و اشخاص حقیقی و حقوقی مربوط لازم الاتباع است./} این عبارات به منزله آن است که در موارد مشابه این احکام برای دستگاهها الزام آور است و باید از آن تبعیت کنند .

 

***

 

اینستاگرام
سلام وخسته نباشی خدمت برادر بزرگوارم جناب مجتهد عزیز....یه سوال خدمت شما بزرگوار دارم وان اینست بنده از سال 85 تاکنون حقوق بگیر ارتش شدم چون از آزادگان میباشم و طبق قانون برای همه عزیزان که در فیش حقوق هستش بهرمند باشیم که یکی از این موارد حق اولاد هستش ولی متاسفانه گویا بشکل سلیقه ای عمل شده پرای تعدادی حق اولاد رو قط کردن علت رو جویا شدیم از سازمان بازنشستگی میگویند که شما نمی توانید از دو ارگان حق اولاد دریافت کنید در صورتی که این امر اگر واقعیت دارد با چه نو قانونی و ماده ای صورت گرفته هر چند ما مستمری بگیران آزاده ارتش مستثنا میباشیم که بیشتر عزیزان مثل خوده بنده چه شاغل و چه بازنشسته این حق اولاد کم نشده ....ممنون میشم راهنمایی فرماید با تشکر دشوارگر از شیراز
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi