شناسه خبر : 51725
پنجشنبه 07 بهمن 1395 , 10:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خاطرات روحانیون حاضر در جنگ

مجموعه‌ای با محوریت «نقش روحانیت در جنگ هشت ساله» از سوی بنیاد فرهنگی شهید شیرازی نوشته و منتشر می‌شود.

به گزارش  تسنیم، مجموعه‌ای با محوریت «نقش روحانیت در جنگ هشت ساله» به کوشش جمعی از نویسندگان از سوی بنیاد فرهنگی شهید شیرازی منتشر می‌شود. تاکنون چند مجلد از این مجموعه نوشته و منتشر شده است که از جمله این موارد می‌توان به داستان یکی از روحانیون آزاده با نام سیدمحمود هاشمی ده‌سرخی اشاره کرد که در 350 صفحه منتشر و روانه بازار کتاب شده است.

خاطرات شیخ ماجد، روحانی لبنانی حاضر در جنگ ایران و عراق که مدتی در اسارتگاه‌های عراق بود و نیز خاطرات اسحاقیان که از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بود، از دیگر مجلداتی است که به قلم عباس‌نژاد نوشته و در آستانه انتشار است. خاطرات محقق کرکی نماینده امام در قرارگاه کربلا و خاطرات بشردوست که فرماندهی قرارگاه کربلا را برعهده داشت و تنها فرمانده روحانی در جنگ بود نیز به قلم حجت‌الاسلام محمدمهدی بهدارون تدوین شده است.

همچنین قرار است در همین زمینه خاطرات روحانیون مدافع حرم نیز در قالب رمان نوشته و منتشر شود. از جمله این آثار می‌توان به کتابی در رابطه با حجت الاسلام محمدمهدی مالامیری، اولین شهید روحانی مدافع حرم اشاره کرد که به قلم بابک طیبی نوشته شده و قرار است در ابتدای سال آینده به چاپ برسد.

بنیاد فرهنگی شهید شیرازی در نظر دارد تا خاطرات شهدای مدافع حرم را نیز تدوین و منتشر کند. کتاب خاطرات شهیدان بختی و حاج ستار محمودی از جمله این آثار است که به قلم محمد محمودی نورآبادی در حال نگارش است. شهدای مدافع حرم افغانستانی(فاطمیون) نیز از دیگر آثاری است که در این قالب و مجموعه به چاپ خواهد رسید.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi