شناسه خبر : 51863
سه شنبه 10 اسفند 1395 , 13:13
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گفت وگو با مسئول امور ایثارگران سپاه (بخش پایانی)

هدیه ایثار، حقوق و معیشت بسیجیان، کارت یکسان سازی، اعطای نشان ایثار

در بخش دوم و پایانی گفت و گو با مسئول امور ایثارگران سپاه، موضوعاتی مانند هدیه ایثار، حقوق و معیشت بسیجیان، کارت یکسان سازی، اعطای نشان ایثار، طرح سرکشی به خانواده شهدا و ایثارگران و ... مسائلی از این دست مورد بررسی قرار گرفته است.

فاش نیوز - چندی پیش بخش نخست گفت و گو با سردار ابوالقاسم شریفی منتشر شد. در این قسمت از مصاحبه سردار شریفی درباره حقوق اشل سپاه، طرح رسیدگی به رزمندگان و حقوق و بیمه و ... آنان، وضعیت رسیدگی و معیشت جانبازان شیمیایی و اعصاب و روان، شرایط حقوق حالت اشتغال و ...توضیحاتی داد که به نظر مخاطبان رسید.

در بخش دوم و پایانی گفت و گو با مسئول امور ایثارگران سپاه، موضوعاتی مانند هدیه ایثار، حقوق و معیشت بسیجیان، کارت یکسان سازی، اعطای نشان ایثار، طرح سرکشی به خانواده شهدا و ایثارگران و ... مسائلی از این دست مورد بررسی قرار گرفته است.

فاش نیوز: سوال دیگر درباره هدیه ایثار است. در این باره توضیح بدهید.

- در ماده 163 قانون استخدامی سپاه این ماده وجود دارد که برای یک بار به میزان درصد جانبازی، بر اساس ضریب ریالی آن سال، مبلغی با عنوان هدیه ایثار پرداخت می شود که این مبلغ هم متأسفانه به دلیل مشکلات اعتباری چه در دولت های قبلی و چه در دولت فعلی به خوبی اجرا نشده است. ما این موضوع را 15 سال است که دنبال می کنیم. اما چون خود سپاه به تعدادی از کارکنان پاسدارش این مبلغ را پرداخت کرده این یک احساس تبعیض ایجاد می کند. این اعداد برای سال های گذشته برآورد شده و به روز می باشد. بیشترین مبلغی که سپاه پرداخت کرد 200 هزار تومان بود برای جانبازان 70% و اگر امروز بخواهیم پرداخت نماییم حدود 2 میلیون و 800 هزار تومان می باشد که اعتبار مالی آن الان حدود80 میلیارد تومان است. در دولت های مختلف هم پیگیری شده است، یک بار گفتند سهام می دهیم و شما بفروشید و ... الان هم طرح و برنامه مالی سپاه دنبال این موضوع است ولی الان چون هیچگونه مطالباتی پرداخت نمی شود مثلا" بنیاد طلب مرخصی خانواده شهدا را پرداخت نکرده است و سایر موارد که آن هم به صورت مرحله ای دارد پرداخت ها را انجام می دهد. صرفا" دارد پاداش آن هم به صورت چند مرحله ای مثلا" 30 درصد الان می دهند، 30 درصد را  بعدا" بدهند و....

 الان خانواده شهدای سال های 92و 93 که بازنشسته شدند فقط 50درصد پاداش گرفته اند و 50 درصد هنوز طلبکارند. الان بنیاد شروع کرده و دارد سال 91 را تسویه می کند. این هم در همین قالب محاسبه شده و آماده است و در دولت های مختلف برده شده است ولی چون تأمین اعتبار نشده متأسفانه تاکنون پرداخت نشده است. واقعا" هم درست و حق است، حالا به هر مبلغی که باشد.

 بعضی از دوستان سووالشان این است که آیا ثابت و یا داخل حقوق است و ... باید گفت "نه" این فقط یک بار است و یک هدیه است و آن هم بر اساس درصد جانبازی در ضریب ریالی آن سال، حالا هر کسی می خواهد برای خودش محاسبه کند مثلا برای 50 درصد که الان نمی دانم چند هزار تومان است، درصدش را ضرب در آن رقم بکند و هدیه ایثار او به دست می آید.

فاش نیوز: بحث دیگر، بحث "کارت یکسان سازی" است که الان به یک سری جانبازان بسیجی و سپاهی داده می شود و اخیرا" در صحبتی که با مسئولان بسیج داشتیم آنها می گفتند که برای جانبازان نخاعی و 70 درصد ارتش نیزپیگیری می کنیم تا لحاظ شود. آیا می شود توضیحی در رابطه با کارت یکسان سازی و خدماتی که از این طریق ارائه می شود و یا امکان آن هست که ارائه بشود ارائه دهید و اینکه به چه کسانی تعلق می گیرد؟

- ببینید، کارت یکسان سازی صرفا" به کارکنان شاغل سپاه تعلق می گرفت اما ما آمدیم گردش کاری کردیم و برای خانواده معظم شهدای سپاه و بسیج اقدام کردیم که در حال حاضر آنها هم این کارت را می گیرند. در یک مرحله هم برای جانبازان بسیجی که حدود 7هزار جانباز و بسیجی 70 درصد و بسیجی  هستند اقدام کردیم. این کارت بر اساس یارانه ای که از سوی سپاه پرداخت می می گردد اجرا می شود و به طور میانگین سپاه سالی 160 تا 200 هزار تومان مبلغ یارانه این کارت را شارژ می کند. به طور مثال شما می توانید با این یارانه به مشهد بروید و از آن برای هتل استفاده کنید یا به رستوران هایی که سپاه در جاهای مختلف دارد و یا در شمال کشور استفاده کنید.

فاش نیوز: اماکن خدمات دهنده هم متعلق به سپاه است؟

- بله در اماکنی که سپاه در این کارت تعریف کرده است و طرف قرارداد می باشد، قابل استفاده است. حسن این کارت هم این است که سالیانه 200 هزار تومان شارژ می شود که می تواند در یک شب مورد استفاده قرار بگیرد و یا اینکه در طول سال استفاده شود. امسال هم شنیده ام که مبلغ شارژ این دویست هزار تومان را ماه به ماه کرده اند، ولی در هر صورت برای یک بار هم می توانید استفاده کنید. لذا چون سپاه برای هر کارتی 200 هزار تومان یارانه می دهد با حساب کتاب بیشتری محاسبه می شود.

اخیرا" هم قرار شد این دویست هزار تومان را تبدیل به ماهیانه کنند و به طور مثال ماهی 17 هزار تومان شارژ کنند، یعنی یک دفعه مبلغ شارژ را نریزند، چرا که وقتی یک دفعه واریز می کردند مصرف می شد و افرادی می آمدند و می گفتند تا آخر سال یارانه نداریم. البته عکس این موضوع هم می شود، مثلا" شما ده ماه مبلغ شارژ را که جمع شده است را می خواهید در بهمن ماه بگیرید. بنابراین به مشهد می روید و در یک هتل آن را استفاده می کنید، چرا که سپاه 200هزار تومان موجودی در آن را به صورت یارانه پرداخت می کند.

بنابراین طبق آمار و ارقامی که ارائه می دهیم و باید در سامانه سپاه ثبت شود و کد هم دارد، برای یک جانباز ارتش نمی توانیم کارت یارانه پرداخت کنیم. منتهی سردار جعفری که از آسایشگاه حضرت امام در تهران بازدید کرد، در آنجا دوستان جانباز مطرح کردند که چون به بسیجیان کارت یکسان سازی داده اید اینجا هم هفت تا 8 نفر جانباز ارتش داریم و تبعیض خوب نیست، به این ها هم کارت بدهید. ایشان هم به ما دستور دادند که آسایشگاه های تهران (ثارالله، حضرت امام) که سرجمع این ها(جانبازان) 50 تا 60 نفر هستند، چون همه همدیگر را می بینند برای این دوستان هم صادر شود.

ولی به طور کلی ما نمی توانیم برای همه جانبازان ناجا و ارتش کارت (یارانه) صادر کنیم، چرا که من خبر دارم خود ناجا خدمات خوبی به جانبازانش می دهد و همانند سپاه همین سیستم را دارد و علاوه بر آن جاهای مختلفی را دارد که در بعضی از مواقع ما هم از آنها برای جانبازان استفاده می کنیم. مثلا" چند سال جانبازان را به شمال بردند و از امکانات مرکز صدا و سیما در انزلی استفاده کردیم. لذا ما عملا" نمی توانیم برای جانبازان ارتش و ناجا ورود کنیم؛ به خاطر اینکه کد پاسداری ندارند و در سامانه ما هم نیستند. آن تعداد افراد محدود هم صرفا" افرادی بودند که در آسایشگاه به سر می بردند و یارانه شان را موردی می گیریم و در مرکز خدمات سپاه  می ریزیم  و کارت برایشان صادر می شود.

فاش نیوز: پس این قولی که از سوی برادرانی که آقای تقوی و آقای حسینی از طرف سردارنقدی در بسیج به هیئت مدیره انجمن جانبازان دادند شدنی نیست؟

- اگر آن دوستان تعهدی داده اند به خوشان ارتباط دارد. چرا که اینها نیروی رسمی ما نیستند. ببینید افرادی قول و وعده می دهند اما چون نیروی رسمی سپاه نیستند و از مرکز خدمات سپاه و بنیاد تعاون آمده اند نمی توانند قول بدهند. ممکن است گفته باشند تلاش می کنند انجام شود.

فاش نیوز: برفرض اگر این طرح بخواهد نخاعی ها را در بر بگیرد، مگر چقدر نخاعی ارتشی داریم؟

- وقتی بحث نخاعی می شود من دیدم و برخورد هم داشته ام، فردا بقیه هفتاد درصد ها می آیند می گویند آقا! مگر فرق ما با آنها چیست؟ اما در واقع ما یک عدد بالایی داریم و وقتی بخواهیم ورود کنیم تقریبا" فکر می کنم پنج هزار و خرده ای جانباز 70 درصد در ناجا و ارتش وجود داشته باشد. بنابر این اگر عدد پنج هزار و خورده ای را ضرب درمبلغ 200هزار تومان یارانه بکنید یک مبلغ بسیار سنگینی می شود، پس می گویم این کارنمی شود و واقعا" هم زیر بار نمی روند. ضمن اینکه اینها همه از مسائل طرح حکمت است، یعنی همان اعتباراتی که برای ارتش و ناجا در جداول بودجه ای شان پیش بینی و لحاظ شده است.

 ما به دوستان ارتش پیشنهاد داده ایم بیایید این خدماتی که ما به پرسنل می دهیم و عبارت از نرم افزار و دستور العمل است را به شما بدهیم تا آن را در ارتش فعال کنید. همین طرح مهر ولایت را که ما در سپاه پاسداران داریم و مربوط به ارتباط با خانواده شهدا است را پیشنهاد کردیم، خوشبختانه پس از مدتی دوستان ما آمده اند و سیستم را هم دیده اند و دارند برای پیاده سازی آن کار می کنند.

فاش نیوز: یک سوال کلی است این که حق و حقوق ارتشی ها و بسیجیان با هم مقایسه می شود،خصوصا" سربازان وظیفه سپاه که جانباز شده اند، آیا حق و حقوقشان مطابق و مشابه هم نیست و اگر چنین است، دلیل آن چیست؟

- این اشکال ناشی ازهمان وجود ماده 190 در سپاه بود. شما در جریان بودید قانون صراحت دارد فردی که در ارتش جانباز می شود خود ارتش حقوقش را می دهد.

قانون استخدام سپاه در سال 1371 تصویب شد، یعنی جنگ تمام شده بود و چهار سال هم از پذیرش قطعنامه گذشته بود، منتها در آن قانونی که دوستان تصویب کردند ماده ای به نام 190 آوردند که پرداخت حقوق خانواده شهدا و مفقودین به بنیاد شهید واگذار شد و مسائل جانبازان نیز به عهده سپاه است. این موضوع کار را بسیار خراب کرده بود، یعنی در یک دوره ای ما حتی حالت اشتغال عام را به سختی می توانستیم پیش ببریم و بنیاد می گفت این موضوع برعهده شماست و خودتان در قانون آورده اید.

 ما در این مورد خیلی تلاش کردیم و از سال 1385که در ستاد مشترک بودم درگیر این کار شدیم  و به دنبال این کار رفتیم و شما هم در جریان فرایند آن هستید، مجلس هم تصویب کرد و بخش هایی را هم که شورای نگهبان ایراد شکلی گرفت، دوباره برگشت و در سال 91 با تصویب قانون جامع همزمان شد.

 در قانون جامع هم چون تبصره ماده 38 لحاظ شده بود گفتند جایگزین ماده 190 بشود تا مشکل حل شود که من به شما توضیح دادم  با این جایگزینی که داشتیم الحمدلله این موضوع برطرف شد و ما ماهیانه عین رویه ای که ارتش جمهوری اسلامی ایران دارد، درباره آزادگان، جانبازان بسیجی و سربازان سپاه که در زمان عضویت و در زمان اسارتشان بسیجی و سرباز بودند و حالت اشتغال نیستند در ساتا اجرا می کنیم. ضمن اینکه ما در لایحه برنامه پنج ساله ششم هم یک بندی را آورده ایم که بر مبنای بند 3 ، دولت موظف است تدابیری اتخاذ کند که تبعیض بین آزادگان تحت پوشش ارتش جمهوری اسلامی ایران و آزادگان غیر ارتشی برطرف شود و همسان سازی صورت گیرد. یعنی حتی آن را قانون کردیم تا ردیف اعتبارات برای آن پیش بینی شود. به جد می توانم بگویم که از شهریور ماه امسال که ما شروع به پرداخت حقوق ها کردیم این تبعیض برطرف شده است و امیدواریم تا سال 96 به صورت کامل برای همه افراد واجد شرایط تامین اعتبار شود.

فاش نیوز: برنامه تجلیل از ایثارگران و اعطای نشان ایثار به جانبازان، مشابه سال 90 که طی مراسم معنوی و با شکوهی در حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شد و با تأکید ایشان قرار شد هر سال برگزار شود چه شد؟

- این موضوع در قانون جامع وجود دارد و به آن اشاره شده است که ستاد کل، بنیاد شهید و وزارت دفاع بنشینند و دستورالعمل و آیین نامه اجرایی اعطای نشان را تهیه کنند که تهیه و به دولت ارسال شده است تا به مرحله تصویب برسد. منتها در دوره آقای احمدی نژاد، ایشان برای خانواده های دو شهید و سه شهید انجام گرفت و در اولین مرحله هم آن را برای 57 جانباز قطع نخاعی که به محضر آقا شرفیاب شدند اجرا کرد که سال 94 بود.

 متأسفانه این موضوع بعدا" به شکل گسترده ای کاهش پیدا کرد، چرا که هدایای آن را دولت تأمین می کند. بر این اساس در "ستاد اعطای نشان ها" که در نهاد ریاست جمهوری مستقر است، آن را خیلی کاهش دادند که مورد اعتراض ما قرار گرفت و جانبازان هم اعتراض داشتند.

فاش نیوز: تازه همان بار اول هم مورد اعتراض بود چرا که "نشان درجه سه" را به جانبازان گردنی دادند، آیا مگر بالاتر و ایثارگرتر از آنها هم کسی را سراغ داریم که نشان را به آنها بدهند؟!

-  این نشان هایی که برای دفاع مقدس و جنگ اهدا شده است عموما" درجه دو و سه است؛ به طور مثال فرماندهانی که نشان فتح گرفته اند، اینها همه فتح 2 و 3 است که متعلق به آدم های شاخصی مانند شهید زین الدین، شهید باکری و شهید کاظمی و اینها است. حالا ایرادهای اینجوری وارد است، این ها در آیین نامه برطرف شده است و ما منتظریم که ان شاالله آیین نامه آن در دولت تصویب و کار اعطای نشان آغاز شود و حتما" لازم نیست برای آن یک مراسم گرفته شود. بالاخره استان هم می تواند خودش آن را برگزار کند و یا به صورت ملی هم برگزار شود و ما به دنبال این موضوع هستیم و خوشبختانه در برنامه جامع هم آمده است.

فاش نیوز: در دیداری که با آقا بود دیدید که چه تاثیری این دیدار بر روحیه جانبازان و حتی در مردم و جامعه داشت، یعنی هنوز هم دارد. نظر شما چیست؟

- یک چیزی بگویم. اصلا" آن تاثیر به خاطر نشان نبود بلکه بخاطر آن فضای معنوی است که آقا ایجاد کرد بودتد و ایشان بر گردن جانباز بوسه می زد و آن جانباز شیمیایی را با آن شرایط سختی که داشت مورد لطف و عطوفت قرار می دادند.

در این مورد لازم است یک خاطره تعریف کنم(حالا شاید این خاطره پخش نشده است ). یک پزشکی آمد پیش من که فوق تخصص بود و گفت که من نگاهم به حضرت آقا یک جور دیگر بود ولی از آن شب که این صحنه را دیدم اصلا" نظرم نسبت به ایشان عوض شده است و یکی از مریدان سرسخت حضرت آقا شده ام. چون دیدم ابراز احساسات ایشان از عمق وجود و جان بود؛ به طور مثال آن جانباز شیمیایی که من که پزشک و فوق تخصص هستم در مقابل آن ماسک می زنم و از یک متر هم دورتر معاینه اش می کنم تا مشکلی برایم بوجود نیاید ولی حضرت آقا بر دهان و صورت ایشان بوسه زدند. این موضوع قلبی است و چیزی نیست که خدای ناکرده بخواهد ظاهرسازی باشد. لذا جوی که در کشور ایجاد شد از نفس گرم حضرت آقا و رابطه صمیمی و معنوی متقابل میان ایشان و جانبازان بود.

فاش نیوز: بله، منظور من هم به نشان ایثار نبود بلکه مراسمی بود که اینها از شهرهای مختلف آمده بودند و جانبازان سراسر کشور بودند و با برنامه ریزی می شد فضای باشکوه تر و تأثیر گذارتری ایجاد کرد.

- ما هم آن را ادامه دادیم و این برنامه را برای سال 96 قطعی داریم و به امید خدا رها نخواهیم کرد.

فاش نیوز: آقا گفتند حتی اگر ممکن بود سالی دوبار هم برگزار شود؟

- نه، هر سال است. ما باید به فکر شرایط سنی ایشان هم باشیم و مراعات کنیم. ببینید در یک دیداری که آقا تشریف می آورند و می خواهند سخنرانی کنند مشکلی نیست ولی در این جا حضرت آقا وقتی می آیند نزدیک به یک ساعت و بلکه بیشتر دیدار طول می کشد و دراین دیدار که یک ساعت و ربع طول کشید، حضرت آقا یکسره یا خمیده و یا ایستاده بودند که برای شرایط جسمی ایشان مناسب نیست.

فاش نیوز: ولی از لحاظ روحی، دیدار با جانبازان انصافا" از خیلی از این دیدارها با سران برای آقا نشاط آورتر است.

- خیلی، من یک مثال ساده برای شما بزنم. همین اخیرا"  1 دی ماه، هشت خانواده شهید مدافع حرم آمدند با حضرت آقا دیدار کردند و تقریبا" دو دقیقه اش پخش شد. شاید باورتان نشود، حضرت آقا برای این دیدار با 8 خانواده شهید 2 ساعت وقت گذاشتند. من حساب کردم آقا برای این ها هر کدام 15 دقیقه وقت گذاشته، سران کشور و مسئولین سطح بالا، فرمانده سپاه و... می خواهند بروند 45دقیقه در ماه وقت دارند، امکان ندارد 50 دقیقه بشود، باید در این وقت مسائل شان را مطرح کنند و بروند. ولی اینجا خانواده ها هر چه دل تنگشان می خواست می گفتند. نماز که تمام شد ساعت 12:20 دقیقه دیدار آغاز شد و تا 2:20 دقیقه بعدازظهر ادامه داشت؛ 2ساعت برای 8 خانواده که کل افرادی که آنجا بودند به 40 نفر نمی رسیدند.

فاش نیوز: طرح سرکشی به خانواده شهدا و ایثارگران و پیگیری و رسیدگی به امور آنان بود که اخیرا" سپاه می خواست انجام دهد. به کجا رسید؟

_ ما بعد از آن فرمایش حضرت آقا که گفتند به خانواده شهدا رسیدگی کنید، شروع کردیم. ما یک سامانه خوبی با نام مهر ولایت داریم که آمدیم و این 140هزار شهید سپاه را توزیع کردیم بین پاسداران و هر پاسداری معین چند خانواده است و به دیدارشان می روند. گفتیم این طرح ناقص است، نباید بنشینیم تا آقا دوباره تذکر بدهند که چرا با جانبازان دیدار نکردید.

 بالاخره یک جانباز 70درصد قطع نخاعی شرایط یک شهید را در منزل دارد. آمدیم حدود 7000 جانباز بالای 70درصد را در سامانه گذاشتیم که از ابتدای امسال (1395) شروع شده و آمار گرفتم. تا الان حدود 4000 دیدار انجام گرفته توسط رده های مختلف؛ بین خانواده شهدا می روند و سرکشی می کنند. حتی من اطلاع دارم آقای حاجی زاده خودش به عنوان فرمانده نیروی هوافضای سپاه شخصاً به دیدار 7 جانباز رفته بود. این ها هیچ درخواستی نداشتند و اینها گفته بودند که می خواهیم برویم کربلا. ایشان گفته بودند خودم که نمی توانم چون سیستمی ندارم، نفری چقدر هزینه اش می شود؟ و نقداً حساب کرده بود و به کربلا اعزامشان کرده بود.

ما ان شاالله بنا داریم در سال آینده این 70درصد را به 60درصد بیاوریم و به ترتیب از بالاترین درصد کم بکنیم تا رده بالاها توان داشته باشند که حدأقل سالی یک بار به دیدار آن 7000 نفر بروند. به اضافه 139000 شهید، یعنی 146000 جانباز و شهیدی که در سامانه قرار دادیم باید سالانه 146000 دیدار داشته باشیم. الان این کار شروع شده و جانبازان خیلی استقبال کرده اند.

علاوه بر آن یک طرحی هست که دوستانمان در مدیریت شأن و منزلت و آقای مسگر تهیه کرده اند که این نسل جدید سپاه را با این جانبازان و شرایط سخت زندگیشان آشنا کنیم. چون اینها جنگ را ندیده اند. این بحث در خانواده شهدا جواب داد. ما الان 700 شهید را به دانشگاه امام حسین(ع) دادیم، و فقط این افسرهای جدید را که در حال آموزش هستند، می برند. باورتان نمی شود اینها وقتی معین این خانواده شدند مثلا" یک خانواده شهید مشکل لوله کشی در خانه اش داشته، خودشان دست به کار شدند و پول سرهم گذاشتند و رفتند لوله کشی خانه اش را تعمیر کردند، خودشان گچکار آوردند و خانه شهید را سفید کردند، و مانند دسته گل تحویل دادند.

پدر و مادر پیر یک شهید بودند. بعدا" فرمانده دانشگاه مطلع می شود و این ها را به نزد خودش می خواند و می گوید: چقدر هزینه کردید؟ آنها نمی گویند و یک کمکی به آنها می کند. بالاخره اگر بخواهید هر خانواده را از جیب خرجشان را بدهید که نمی شود. این طرح را برای جانبازان هم داریم تا این حلقه را وصل کنیم. حیف است، حتما" باید با نسل جدید سپاه همراه شوند.

فاش نیوز: اینها بالاخره نیروهای سپاه بودند، این را به بسیج هم می گفتید، ما بسیجی هستیم؛ چرا باید سازمان بسیج ایزوله شود آنجا و از نیروهایش جدا بیفتد؟

- با اینکه ما مرکزیت سپاه هستیم، اداره راهبردی هستیم، در اجرا هم وارد شده ایم. خب ببینید این کاروان هایی که برای کربلا شکل گرفت، تا الان 6 کاروان از سخت ترین جانبازان رفته اند، خانواده جانبازانی که هیچ کاروانی آنها را نمی برد با آن شرایط. مثلا" در یک پرواز طبق قانون چهار ویلچری بیشتر نمی تواند باشد.

 مثلا همین بحث راهیان نور، می گوییم همین تشکل ها و NGO ها تقویت بشوند، الان 9 تشکل از جانبازان شکل گرفته است که قطع پایی ها، نابینای دوچشم، و جانبازان نخاعی و غیره است که با همه ارتباط داریم و سعیمان بر این است که اینها را وصل بکنیم خدماتی هم که می دهیم از کانال اینها باشد، که تاثیری هم داشته باشد. الان این ارتباط دو سال گذشته خوب بوده ولی قبلش بسیار ضعیف بود؛ الان هم قابل قبول نیست.

فاش نیوز: نگاه بچه ها به سپاه جور دیگری است، یادم هست آن اوایل که تعاون سپاه بود، همان ها که گاهی سرکشی می کردند خیلی بیشتر تأثیر داشت، باور کنید بنیاد هرچه هزینه می کند به دل بچه ها نمی چسبد، ولی از سپاه یک توقع دیگری هست.

- ما تکلیف خودمان را می دانیم، باید این ارتباط باشد و تقویت شود؛ هم برای روحیه بچه های خودمان و هم برای روحیه بچه های جانباز. سعی بر این است که با لباس های نظامی خود هم بروند، تا اعضای محل بفهمند که اینجا جانباز هست و به او سرمی زنند.

فاش نیوز: این کار اعزام به کربلا تاثیر خوبی داشته، چون از خود بچه هاشنیده ام، تشکر می کنم. گفته بودند یک فراخوان در سایت برای آنهایی که در لیست نیستند بدهید که حدودا" 70 نفر ثبت نام کردند. وقتی زنگ می زنیم و می گوییم در قرعه کشی شرکت داده می شوید از خوشحالی بال در می آوردند. شرط گذاشتید کسانی که فقط نرفته اند

الان کسانی هستند که چون امکانش نبوده با خانواده بروند تنها رفته اند ولی خانواده شان را نتوانسته اند ببرند.

_ در مرحله اول گفتیم اینهایی که نرفتند بروند. اما بعضی جانبازان هستند که نخاعی کمری هستند نه گردنی؛ می تواند بروند مشکلی ندارند، در پرواز می نشینند و نجف پیاده می شوند و می روند.  ما اولین برنامه مان این بود که یک دور همه آنهایی که نرفته اند. این 70 نفری که می گویید، ما درخواست سفر 3 گروه هفتاد نفره را دادیم، فاز دوم کسانی که یک بار رفته اند ولی با خانواده نرفته اند.

فاش نیوز: در مورد پاداش پایان خدمت بسیجیان هم توضیح می دهید؟

- بحمدلله دستور العمل نهایی محاسبه حقوق و پرداخت پاداش پایان خدمت جانبازان بسیجی تهیه شده و از طریق ستاد کل ان شاالله تا یکی دوماه آینده ابلاغ می شود. نظر سپاه و بنیاد شهید بر این است که قانون کامل اجرا شود اما اشکالی که وجود دارد این است که مثلا" جانبازی که سال 60 مجروح شده، الان که سال 95 هستیم، 5 سال از 30 سالش گذشته است، 35 سال خدمت است، الان محاسبه پاداش برایش مشکل است. دو راهکار پیشنهاد داده شده، یکی اینکه از اولین رأی که کمیسیون پزشکی سال 70یا71 داده است را مبنا بگذاریم که همه جانبازان ما الان می شوند 25 سال خدمت.

 

فاش نیوز: حالت اشتغال را از 72 بنیاد حساب کرده و 402 را برای خودش ملاک قرار داده است.

- اصلا بنابر این نیست. در دستورالعملی که آمده بناست که از 96 بازنشستگی شروع بشود ولو با یک عدد ناچیز، چون اینطور مشکل است که اگر بخواهی همه را جمع بکنی و یکدفعه بخواهی 40 هزار نفر را بازنشست بکنی که نمی شود. ما آمدیم و گفتیم که مثلا از 96 شروع بکنیم و سالی 3000 یا 4000 نفر را بازنشست کنیم؛ از قدیمی ترین جانبازان که مثلا" 59 یا 60 و 61 جانباز شده اند، اینها همینطور به ترتیب بیایند؛ قطعا" بازنشستگی دارند و 30ماه هم برابر آخرین حقوق، پاداش دارند و این را ان شاالله نگران نباشند.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
تشکر میکنم از فاش نیوز و سردار ولی کاش در مورد معلولان حین خدمت هم سوال میکردید از سردار
تکلیف این غشر معلول حین خدمت را چرا روشن نمیکنید؟
درکل ایثارگران درمیان مردم هستند وقتی همواره ابراز نارضایتی وظلم مسئولین کنند دیگر ازمردم عادی انتظاری نداشته باشید برای فرهنگ ایثاروشهادت
سلام سردار.اینجانب جانباز 25%با 31ماه حضور داوطلبانه بسیجی که حدود17ماه آن فرمانده گروهان بودم .بعد از جنگ کارمند رسمی وزارت ارشاد شدم . سئوال این است که سپاه برای رزمندگان بسیجیی وجانبازکارمند دولت ،غیر حالت اشتغال و غیر معسر چه برنامه هایی دارد
اين پاداش به چه كسانى تعلق دارد؟ آيا شامل بسيجيان شاغل مى شود ؟
سلام.ماازمدیرمحترم فاش نیوزدرخواست داریم درخصوص ماده 38برای کسانیکه درانقلاب ودرگیریهاجانبازشدندپیگیری واطلاع رسانی فرمایندتاتکلیف این گروه ازجانبازان انقلاب درمورداجرایی شدن ماده 38مشخص گردد.باتشکرازدکترساقی. ازطرف چندنفرجانبازان انقلاب استان گیلان.
اینا که همش داستان بود
واقعا که خوب ملت و گذاشتین سر کار
پیرشدیم رفت

دیگه میخوایم چیکار حق الناس واسه اینا بی اثره
چراکارت معلول حین خدمت های سپاه روباطل کردن
این کامنت مخصوص به سردارشریفی%%%%سلام سردارشریفی مارزمندگان همه روزوقتی که صفحه اینترنت رابازمیکنیم اول ازهمه به سایت مقدس فاش نیوزسرمیزنیم چون مارزمندگان یک جورایی به جانبازعزیزدکترساقی مدیون هستیم چرامدیون چون باگذشت28سال ازپایان جنگ هیچ مسولی بخصوص سپاه که درزمان جنگ متولی مارزمندگان داوطلب بودبرای یک بارهم ازمارزمندگان سرکشی نکرده وهنوزهم نمیکند.اماساقی عزیزسالهاست که به تک تک خانه های مارزمندگان.جانبازان.اسراوخانواده محترم شهداهمه ساعت سرمیزندوبااین کارش همه مارزمندگان8سال جنگ راعضویک خانواده درست کرده وهمه مارزمندگان ازحال یک دیگرباخبرهستیم وخیلی هم درروحیه مارزمندگان که همگی ناراحتی اعصاب وروان داریم تاثیرداردپس بابت این کارخیرش تادنیاست مارزمندگان دورانجنگ مدیون آقای دکترساقی هستیم.وبابت این کارنیکش نه تنهامن بلکه همه رزمندگان دعاگویش هستیم .وبنده وبقیه رزمندگان ازشماسردارشریفی انتظاربیشتری داشتندچراچون بعدمدتهاجنابعالی میهمان فاش نیوزشدیدانتظارداشتیم ازمشکلات28ساله مارزمندگان هم میگفتی امابازمی بینیم بعداز28سال شماکه بایدبفکرمارزمندگان ازیادهارفته باشیدهیچ اسمی ازمارزمندگان به میان نیاوردی که بگویی رزمندگان دردمند28سال استکه دارندظلم می بینندوآشکاراموردتبعیض قارمیگیرند.
سردارفک کنم خواب دیده بعداز 25سال تازه از کارت یکسانسازی وهدیه ایثار ونشان شجاعت اینارو داشتیم توسپا ه بنده جانباز سال 61 هستم تا حالا مسولی توخونم ندیدم برای سرکشی یاازکارت اصلا از این خبرانیست همش کشکه
چرا ؟ اسمی ازسربازانی مه حین ماموریت درسپاه مجروح ومصدوم شده اند وکمیسیون آنان رامعلول حین خدمت شناخته نمی برند؟؟
نکند مارا مرتد میدانند!!؟؟
12سال بلاتکلیف وخانه نشین
جوانی 20ساله بودم که درسپاه معلول دائم شدم وخانه نشین
سلام وتشکرازسایت فاش نیوز که رحمت خداوند است

کارت یکسانسازی پاسداران وظیفه ازاردیبهشت95 باطل شده!!
دلمان به یک دست غذای نیم بهاء خوش بودکه آن هم جلویش راگرفتند
سپاه میگوید چون کد61 هستید باطل شده
این عدالت است؟ که پاسداروظیفه رابلاتکلیف گذاشته اند11سال وتنهاکارتی راهم که دارد باطل کنید؟
مازیاران چشم یاری داشتیم
سلام فاش نیوز خداوند خیرت بدهد که هرمدتی شمعی در درون ما روشن می کنید ممنونت .امابرادرسردارمن ۷۰درصدم واز این چیزهای که گفتید تاکنون نه از پاداش نه هدیه نه دویست هزارتومان هزینه سفر سالانه هیچ کدام بما نرسیده رزمنده یکسال ونیم جبهه هستم وّبازنشسته دولتی سال ۸۳ باحقوق بخور ونمیری می چرخانم وفقط ازاین همه مزایایی که سر به فلک می کشد تاحال همین صحبت های شماها رسیده و نمیدانم چراآینها به کدامین جان باز رسیده به هر حال فکر ی به حال ماهاکنید منکه ۶۵ سال سن دارم باریه شیمیایی چکار میتوانم کنم نه من بلکه همه ایثارگران چرا این قانون ایثارگران کند حرکت می کندولاک پشتی حرکت می کندتوروخدا وسیله رو عوض کنیدباماشین کهذودت به پایان خط برسد و وحدت اقل این چندروز بآقئ مانده از عمرم شاهد پیروزیش باشم که جهت اجرا اجرا شود امین
سلام سردار شريفي ، اخرش ما نفهميديم چرا در پاسخ سوال در مورد جانبازان بسيجي و سرباز سپاه ، مدام از غير حالت اشتغال نام ميبريد ، يعني حالت اشتغال نباشند ،
انقدر اين جانبازان حالت اشتغال را از مزاياي قانوني محروم كرده ايد كه مثل اينكه جانبازان حالت اشتغال دشمن سپاه هستند يا جانبازان بسيجي حالت اشتغال از طرف سپاه به جبهه نرفته اند ، اخر كسي نيست به اين سردار بگويد جانبازان حالت اشتغال بخاطر وضعيت بد جسماني اجبارا حالت اشتغال شده اند و از مزاياي اضافه كار و ساير مزاياي ادارات محروم شده اند، حالا هم شما ما جانبازان بسيجي حالت اشتغال را از تمام قوانين ايثارگري محروم كنيد ، به والله حلالتان نميكنيم ، وعده ما به قيامت
به به چه عجب.!؟
چرا کارت یکسانسازی کد61روباطل کردین؟؟؟
راستی چرا کد 61 روازاردیبهشت باطل کردند تبعیض ناعدالتی ؟
چون بودجه نیست !!!
تحریم فلج کننده کم کم اثرش معلوم میشه
سلام.سردارچراماجانبازان دفاع ازانقلاب ونظام که دردرگیرهای منافقین وضدانقلاب مجروع وجانباز شدیم وحالت اشتغال ازماده 38مارامحروم کردید؟بارمالی داشت؟ سردارماباهمین بخورونمیرهازندگی میکنیم وامورات مارامیگذرانیم.آیاماده 38 حق مانبود؟هیجکس جواب ماراندادودربلاتکلیفی بسرمیبریم!!!سردارچرافکری بحال مانکرده ایدومارارهاکردیده اید؟!والله قسم راضی نیستیم.
دارم تلاش میکنم انشالله به خدمت حضرت آقابرسم وحتمآمیرسم

بعدازسلام به محضرایشان ازشما سردار مرفح شکایت میکنم که به عنوان مسئول فقط وعده میدهی!
فاش نیوزامیدایثارگران
سلام سردارچراشماهاکه نسل جنگ وانقلاب هستیدومومن وخداترس هستیدچراجلوی اینهمه اختلاس ورانتخواری رانمی گیریدکه امروزبعداز28سال که ازجنگ میگذردنگویدبودجه نیست حداقل ازهرموسسه وحوزه وجامعه های عربی وسوریه وعراق ولبنان ویمن ووووووووومقدارهزینه کمترکنیدتابتوانیدبه دوستانیکه زمان جنگ مردانه دفاع کردنندکه شماهابه سرداری وامیری برسیدخداوکیلی فکرمیکنیدایران رابرحسب قوانین اسلام مدیریت می کنیدخیلی هاشهیدوجانبازوآزاده شدنندکه امروزشماوامثال جنابعالی که زمان جنگ درحدهمین بچه هایاخیلی هم کمتربودییداماامروزه شمادارای پست ومنزلت وستاره وثروت شدیدولیهمان بچه هاهنوزدچارمشکلات روزمرهخودهستنندآقای سرداردیگه عمری برای بچه های جنگ نماندهاگرقرارهست کاری بکنددولت ومجلس وشماورهبری این گوی واین میدان تاکی حرف وشعاروتعارف همیشه عده ای خاص موردملاقات رهبری هستندایکاش رهبری یک سازمان کوچک تشکیل میدادودستورمیدادبطورناشناس درمیان مردم وادارات ودادگاه هاوخوددفاتربنیادمیرفتتددرنقش مراجعه کنندآنوقت سردارمعلوم می شدکجای انقلاب هستیم آقای عزیزخیلی ازشهداوآزادگان وجانبازان درروستاهاهستتدکه دریغ ازیک تلفن چراچونکه بچه دهات هستندبهرحالبقول خودشماهااگرآخرتی باشدوحساب وکتاب باشدآنوقت شماهاباوجدان خودتان راحت باشیدآزاده وجانبازه بسیجی 55ساله
من ازشهرستان رفتم درب دفتر سردار
بااین جسم معلول اجازه ندادند برم ازش سوال کنم گفت بگو جلسه اس اما نبود
نصف حقوق یک ماه را ازدهان زن وبچه ام گرفتم که خرج سفر کردم وسردار وقت مبارک نداشت

در عوض دردنامه به دفتر رهبر دادم
با تشکر از سردار و فاش نیوز ما بسیجیها 14 سال داشتیم به جهبه رفتیم حال دیگر باسابقه 23 ماه داوطلبانه داریم مسافر کشی میکنم سردار دیگر پیر شدیم بخدا دارد دیر می شود آخر تا کی ما منتظر باشیم پاداش برسد دیگر دارد دیر می شود
تشکرازفاش نیوزودکترساقی دلاور.تنهاسایت حامی ایثاروشهادت.تنهامدیردلسوزی که دردهاوحرفهایمان راانعکاس میدهددکترساقی.ممنون وسپاس ازفاش نیوزیهاومدیرجانبازش.درود.
این دروغ را خواهشمندیم ننویسید چون بنده جانباز 25 درصد و یکسال جبهه بسیجی دارم فرمودند برای ماده 38 پرونده تشکیل دهید کلی خر ج مخارج روی دست ما گذاشتن بعد گفتن شامل جانبازان 30 درصد می شود به بالا مطمئنا همین هم دروغ است از سال 64 که مجروح شده ام نه سپاه را دیدم نه بنیاد شهید که بخواهد مشکلی از امثال ماها حل کند
باسلام.حقیرجانبازبسیجی70%شیمیایی شدیدبسیجی هستم تاکنون نه برای سفر به کربلا ونه هدیه ایثار ونه ماده38 ویا39 ونه ماده51 ونه همسان سازی ونه هیچیک از خدمات فوق ویانشان ایثار هیچ اقدامی نشده وباوجود ازدواج همسرم باعشق وارادت به یک جانباز70درصدبسیجی که بااخلاص ازدواج نموده متاسفانه اکنون بامشاهده اینهمه تبعیض وفراموش کردن بسیجیان ازناحیه سپاه پاسداران کم کم به عملکرد مسئولین بدبین شده است وباتمام سختیهای متحمل شده نسبت اقدام خالصانه خوددچارتردیدمیشود که آیا فرماندهان سپاه بسیجیان خودرا ازیادبرده اند یا دیگه نیازی به آنهاندارند. انشاالله لااقل برای یکبارهم که شده اقدام عملی کنند وبا این حقیر که بامشکلات عدیده تنفسی و....شیمیایی دست وپنجه نرم میکنم بایه حقوق بازنشستگی فرهنگی وفقط حق پرستاری آنهم بدون ......مزایای مربوطه باچه مشکلاتی روبروهستم وبس...لطفا رسیدگی فرمائید
کدجانبازی0902004523
ÅLЇℜ∃zÅ @:
سلام
اینکه مستخدمین ادارات دولتی به خاطر حضور در جبهه امتیازاتی تعلق میگیره . اما بنده که حالت اشتغال بنیادم و فقط از بنیاد حقوق میگیرم و ماده 38 و39 هم به من تعلق نمیگیره اما 34 ماه در جبهه حضور داشتم آیا نباید مبلغی را به حقوق بنده اضافه کنند
سردار بترس از روزی که عشق به همان اندازه نفرت شود طغیان
به خدا همش دروغه بنده فرزند شهید هستم پاسدار بوده پدرم رسمی

بیکار هستم .. فوق لیسانس حقوق دارم .... و کارت یکسان سازی و غیره هیچ کدام تا حالا به ما ندادن ایثارگران سپاه هم میریم فقط میگن به جز بازنشستگی چیزی دیگه به شما تعلق نمیگیره .......

همین به امام رضا تا حالا هیچ تسهیلاتی هم به من تعلق نگرفته

تازه سربازی هم رفتم

مدیونی فاش نیوز سانسور کنی
ﺳﻼﻡ ﺣﺎﻟﺖ اﺷﺘﻐﺎﻟﻢ ﺟﻮﻥ ﺻﻮﺭﺗﺼﺎﻧﻪ ﺳﭙﺎﻩ ﺩاﺭﻡ و ﭼﻬﺎﺭ ﺳﺎﻟﻞ ﺟﺒﻬﻪ بﻭﺩم ﻣﺴﺘﻌﻔﻴﻢ اﻣﺎ ﻣﺎﺩﻩ 38 ﺷﺎﻣﻠﻢ ﻧﺸﺪ ﻛﺠﺎﻳﺶ ﻋﺪاﻟﺖ است
سلام سردار من خودم قبلا از مرکز ضایعات نخاعی کارت یکسان سازی گرفتم ولی بعد از مدتی غیر فعال شده . نمیدانم چرا ؟
همون بهتر که باطل شد کد61 رو که حکم شاغل بود باطل کردند
برای صدور کارت یکسان سازی جهت جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر تکلیف قانونی بر عهده متولیان گذاشته شده است . ولی پاسخ اقای شریفی فقط در خصوص هفتاد درصدها بود . سایر بسیجیان کی کارت یکسان سازی میگیرند؟

...

هر وقت حق و حقوق بچه های جبهه و جنگ را دادند ؟!

و رزمندگان و جانبازان بالاخص ۵% ایثارگر و حقوق بگیر

بنیاد شهید و امور ایثارگران شدند ؟!

نمیشه که عده ای از گشنگی بمیرند ؟!

...

هر وقت بين جبهه رفتها فرق نگذاشتند مثل سرباز و داوطلب مشكلات حل مي شود..مگر گلوله اي كه از طرف دشمن بعثي مي آمد مشخص ميكرد كه به داوطلب بخورد يا سرباز؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
كاملا درست گفتي نمي دونم اين كلمه داوطلب رفتي جبهه يا سرباز بودي از كجا آمده وچه معني داره ومتاسفانه در همه جا مد شده
آیا رزمندگانی که که جان برکف در موقع احتیاج به آنها در دفاع مقدس شرکت داشتند، با دیگر عزیزانی که به مقام شهادت و جانبازی در همان مناطق جنگی نائل آمدند فرقی بین نیت خیرشان برای انقلاب بوده است،کماینکهخیلی از این برادران رزمنده با گذشت سالها از جنگ دچار عوارض جسمی و روحی متعدد شده اند و مدارک بالینی پزشکی ندارند آ یا نبایدهیچگونه توجهی حداقل از لحاظ درمانی شوند و یا رزمندگانی که دارای شغلی میباشند نمیتوان سنوات کاری آ نان را کسر کرد و یا حداقل از معافیت مالیاتی برخوردار شوند یا برای فرزندان آنها اندک ارزشی قائل شوند ،گوئی این قشر تاریخ مصرفشان به اتمام رسیده و محلی از اعراب در بین مسئولین دولتی و قانون گذاران محترم ندارند و به فراموشی سپرده شده اند ،در صورتیکه دیگرانی هستند که بدون هیچگونه سابقه عملی و جدی در انقلاب ،به هر دلیل بر موج سوارند و از شرایط موجود باریا و دغل کاری و باواسطه منصوب بودن به این و آن شخص و مقام دولتی از امکانات و رانت هائی برخوردار هستند و ثروتی به هم زده اند،ولی رزمندگانی هستند که بسختی خود و خانواده آ نها معیشت میکنند و دستشان از همه چیز کوتاه و صدایشان را کسی نمیشنود، آیا اینگونه بیعدالتی در حق آ نها در حکومت اسلامی سزاوار است.
ناعدالتی وتبعیض ازطرف سپاه اسلام؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام سردار حامی ایثارگران
کارت یکسانسازی سربازسپاه معلول حین خدمت روبه از چندین سال چراقطع کردی آخه؟

کارت یکسانسازی ها چرا غیرفعال شده!!؟
بازهم سخنی ازرزمندگان به میان نیامد.بازهم سرمان مثل28سال قبل بی کلاه خواهدماند.چراداریدبین رزمنده وغیره تبعیض قایل میشوید.؟دلیل اینهمه تبعیض وظلم آشکارانهم فقط به رزمندگان چیست؟فرق نداره داوطلب یاسرباز
پس کارت اتکا چی شد؟!و...
سلام سردار...بفرماییدکه تکلیف جانبازانی که عضورسمی سپاه بوده اندواستعفاداده اندچه میشودکه درحال حاضرحالت اشتغال بنیادهستند؟وبدلیل رسمی بودن ماده۳۸هم شامل شان نمیشود!!!لطفاپاسخ بفرمایید.متشکرم.(درضمن علت استعفایم ضعف وناتوانی جسمی بدلیل مجروحیت بوده!!!).
خدمت سردار بزرگوار وجناب ساقی عزیز
سلام وادب
چندبار نوشتم اما سوالم مطرح نشد وجوابی نگرفتم جانباز بسیجی که حالت اشتغال نیست همان 5600 تومان ازبنیاد حقوق میگیرد اما خودش شاغل دستگاه دولتی بوده طبق ماده 39 قانون جامع باید حقوق بگیرد ربطی به اشتغال ندارد آیا دراین آخر عمری حقوق ما را میدهند یا نه
تمنا دارم مطرح وجواب بدهید
حداقل یه آدرس پستی بذار سردار آدمهای کم بضاعت مثل ما که ازشهرستان نمی تونن بیان به محضرمبارک شما نامه ودرخواست واسه تون پست کنن؟
جهت اطلاع

کاش میفهمیدم واسه چی حقوق میگیری؟ چه کارانجام میدی که درجه سرداری وحقوق...میلیونی فقط صبح تا اذان ظهر پشت میز.!
بنام خدا درخصوص صحبت های آقای شریفی خیلی از صحبتهاشون کاملا با واقعیت مطابقت ندارد مثلا آزادگان بسیجی جانباز درخصوص تبصره ماده 38باکلی تجمع و اعتراض بالاخره ملزم شدند ماهی 100الی۲۰۰نفر راحقوق بگیر کنند که کلا تاحالا ۴۰۰۵۰۰نفر حقوق بگیرشدند ودرمورد یکی از مواد قانون تبصره ماده ۳۸فرمودند کسانیکه حالت اشتغال نیستند مشمول میشوند آن این آقایان سرداران دروغگو وزارت دفاع آستان کل آمده اند یک بند به قانون بارای تفسیر خودشان اضافه کرده اند که کسانیکه رای حالت اشتغال دارند هم مشمول نمی‌شوند آن حقیر سال ۸۲الی ۸۳حالت اشتغال شدم وهمانسال بازنشسته شدم وباوجود گذشت حدود ۱۳سال ازبازنشستگی چون رای حالت اشتغال داشتم مرااز حق قانونی خود محروم کرده اند ومیگویند شما ماده ۳۹هستید ودستگاه مربوطه آن شاغل بودید ما حکم می‌زنیم آنها باید پرداخت کنند میگوییم خوب حکم بزنید میگویند چون قبل از ۹۱بازنشسته شدی نمی‌دهیم مگر دستگاه مربوطه خودش درخواست کند محل کارم هم میگوید به نامربوط نمی‌شود چون شما حالت اشتغال نیستی بنیاد هم آن نه حالت اشتغال مراابطال میکند وچون حالت اشتغال بنیاد نیستم میگه به ما مربوط نیست خلاصه خیلی ازاین آقایان در رده های بالا از ستاد مشترک وستادکل وزارت دفاع که حتی یک تیر هم تو جبهه ها درنکردند مارا بعد از۲۳سال تبعیض وخوارکردن بسیجیان هرروز یک قانون من درآوردی ...همانژطور آن دردوران جنگ خیلی از همین آقایان دویست کیلومتر پشت سرما پشت بیسیم هی دستور صادر می‌کردند که بزنید به خط ووووووندیدند که یک گردان قطارکنارهم با گلوله مستقیم تانک تکه تکه نصفه شده که خیلیاشون را هنوز زنده بودن بالودر خاک روشون ریختند ودفن کردند ومثنوی. هفتاد من ومن اراده ۸/۵وجانباز ۷۰درصد را .....ً. علیرضا مارالانی
تا الان كه خوب با وعده و وعيد همه رو بازى داديد سه جهار سال ديكه هم تلاش كنيد نه جانبازي باقي ميمونه و نه رزمنده اي ....
سلام برتمامی رزمندگان دوران دفاع مقدس وکسانیکه برای این قشر محروم قدم بر میدارن ودر رآس برادر بزگوار سردار شریفی عزیز اما برادرا خدا وکیلی ما تاکنون فقط حرف شنیدیم وعملآ هیچ وبیائید اینبار عملا نشان دهید وبه گوش رهبر عزیز برسانید که سیه چاکان ومدافعان اوایل انقلا ب فراموش شدند حضرتعالی می فرمائید قدر نیروهای انقلابی وسینه چاکان انقلاب رابدانید اما کسی نمیداند برسانید فریاد مظلومیت ما را سید زکی درویشی از کهگیلویه دهدشت
سلام پدرمن بازنشسته سپاه بودن جانباز شیمیایی بودن وبراثر شیمیایی سرطان گرفتن و بعداز ۵ ماه فوت کردن ولی هیچ کسی از سپاه نه به عیلدت پدرم اومدن و نه حتی در مراسم تدفین پدرم شرکت کردن با اینکه به محل خدمت پدرم اطلاع داده بودیم واقعا متاسفم برای این کشور .حیف پدرم وامثال پدرم
بنام خدا
سردار شریفی عزیز
به کدام جانباز شهرستانی کارت همسان سازی دادید بگو ... ؟ اگه هم تعدادی داده باشید فقط به جانبازان تهران عند الله اگه دادید بگید نه داید ونه میدید فقط شعار . شعار . شعار بنظرم تمام این مطالت که مجلس تصویب کرده وشما به آن عمل نکردید حق الناس است وروز قیامت به خدای احد وواحد باید جوابگو باشید مگر دین ما وقرآن ما صراحتا اعلام نکرده ... بسم الله الرحمن الرحیم ( یوم لاینفع مال ولا بنون الا من اتی الله بقلب سلیم شما با ما جانبازان بسیجی با قلب سلیم برخورد نمیکنید خدا وکیلی شما با ما چه فرقی میکنید وقتی میگم شما منظورم همه است و چقدر حقوق میگیرید آیا شده یک روز بچه ات چیزی از شما بخواهد وشما گردن کچ کنید از نداشتن حاظرم قسم بخورم که نشده .... بحر حال از خدا بترسید وچیزی که حق ما است بدهید نه بیشتر و ....... ؟
جانباز 50 درصد جنگ تحمیلی حالت اشتغال بنیاد
سلام خسته نباشیدپول ارزش خودراازدست داده فکرجانبازان عزیز باشید مملکتی که اسلامی است الحمدالله
با سلام خسته نباشید من ۲۳ماه جبهه دارم تاحااا چیزی بغیر از تهین ومسخر مردم ومسولین بیسار گرامی
با سلام من فرزند شهید هستم پدرم اولین شهید منطقه خودمون هستش پدر من در شهر خودنون سپاه رو تشکیل داد ولی من حدود ۴۰ سال دارم وا اصلا به خدا کارت یکسانسازی رو حتی تو تلویزیون هم ندیدم چه برسد که داشته باشم . الان حدود ۳۰ سالی میشه که بنیاد منطقه ما یه سر خشک و خالی به خانواده ما نمیزنه چرا باید یک خانواده که اولین شهید و دادن و اولین پاسدار تو منطقه خودش اینجوری مورد بی مهری قرار بگیره به نظر من همش کشک هستش
شما مثل من پارتی نداری
من یک جانباز مجید هستم مدارک تو بمباران سوخته وچون لرزش دارم کسی به من کار نمی دهند در حال حاضر بیکارم بااین اوزا باید چکار کنم
بنام خداوندمتعال . سلام .با دعا و آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون برای همه سروران گرامی .لطفا در خصوص دریافت کارت یکسان سازی برای جانبازان سرباز وظیفه سپاه تایید شده تبصره ۳۸ راهنمائی فرمائید ( این حداقل امتیازی است .برای جانبازان پاسدار وظیفه)
چه فایده داره چه اثری داره حرف ما دیگه خسته شدیم پیرشدیم به خدا واگذارکردیم مگه حضرت ظهورکنه دادمارابگیره..........
من رزمنده هشت سال دفاع مقدس هستم کار یکسان سازی ندارم جای بیمه نیستم 4فرزند دارم مستاجر هستم نمیدانم چیکار کنم لطفا منرا راهنمای کنید
دستت شما درد نکنه استفاده بردیم سربلندی و سلامتی وموفقیت وپیروزی راازخداوند منان خواستارم برای همه خوبان زحمتکشان ایثارگران
سلام رزمنده بسیجی داوطلبم،۴۸ ماه منطقه از سن ۱۴ سالگی تاپایان جنگ.تنها استفاده‌ای که کردم نامه گرفتم برای اداره کار جهت گرفتن شغلی مناسب بنابرادعای کارمندان آن اداره بعداز ۳۰سال و اندی الان دارای سه فرزندم با سنین ۲۸_۲۶_۲۲ هنوز در صف انتظار دریافت کار از اداره کار هستم چون دانش آموز دوران راهنمایی بودم رفتم منطقه بعدازجنگ هم دیگه نتونستم درس بخونم هیچ کار مناسبی نتوانستند برام پیدا کنند و همیشه ورد زبان کارمندان آن اداره این بود که شما در اولویت هستیداولین کار متعلق بشماست، برای دوپسرم حتی کسری خدمت هم نگرفتم و هردو خدمت سربازی را در مرزبانی گذراندند وزیربار منت هیچ کس نرفتم فعلا هم بیکارم و مستاجر،دولت هم روی امثال من رزمنده اسم درمانده(معسر)گذاشته.ارتش به سربازاشکارت ایثار داده ولی سپاه حتی همین کارت رو از ما دریغ کردن حالا بقیه اش بماند.نه بیمه ای نه آینده‌ای ولی بعضی از دوستان که ناراضی هستند به واسته همین ایثارگری شاغلند یابازنشسته شده اند واز مزایای ایثارگری و رتبه بندی و پایه وغیره بهره برده اندولی امثال من پادرهواییم اصلا آینده‌ای نداریم چون پیش پول کم داشتم ماهی ۸۰۰تومن کرایه میدم که الان به لطف کرونا چهار ماه عقب افتاد یه کم دلتون رو بزارید پیش امثال من
چندسال است که ارجنک گذشته وهمش قول وحرف دروغ چیزی ندیدیم ،،واقعا از خودتون خجالت نمی کشی اینقدر دروغ میگید ،،بیسجی بخاطرخدا رفتن ولی شما چنان حرف می زنی که جلو مردم مارا شرمنده کرده آید ،،مردم فکر میکنند کشور در اختیار جانبازان و رزمندگان است ،،بیشترازاین نزدمردم مارا شرمنده نکنید ،،مردم خبرندارندبییجی و جانبازان زیر بیست و پنچ درصد ساتا هفتصدهزار تومان میگیره ،،تاکی همش حرف ،ماکه نه طلبی داریم و نه طلبکاریم ولی قانون رعایت و اجراکنید اربابی بیشکش
رزمندگان درایت سن پیری پنداشتن هیچ بیمه بازنشستگی و بدون سرپناهی ،،این ننگ دولت‌هاست این نمک مسولیت اجرایی است نامه ازشون نمی گذاریم خدایان هم نگذرد
چندسال است که ارجنک گذشته وهمش قول وحرف دروغ چیزی ندیدیم ،،واقعا از خودتون خجالت نمی کشی اینقدر دروغ میگید ،،بیسجی بخاطرخدا رفتن ولی شما چنان حرف می زنی که جلومردم مارا شرمنده کرده آید ،،مردم فکر میکنند کشور در اختیار جانبازان و رزمندگان است ،،بیشترازاین نزدمردم مارا شرمنده نکنید ،،مردم خبرندارندبییجی و جانبازان زیر بیست و پنچ درصد ساتا هفتصدهزار تومان میگیره ،،تاکی همش حرف ،ماکه نه طلبی داریم و نه طلبکاریم ولی قانون رعایت واجراکنید اربابی بیشکش
لااقل ازته مانده ها بدهید کل بیت المال خورده اید یه اب هم روش 17 ماه جبهه دارم بسیجی یک ریالی کمک نکرده اند خداکنه یه جنگ دیگه بشه اندفعه میفهمید قدربسیجیان را
باسلام 14 سال دااشتم رفتم جبهه ترک تحصیل کردم الان 50 سال دارم بدون حقوق بدون دفترچه بدون بیمه تاکی حق کشی دراین بحران گرانفرشی معشیت چگونه زندگی کنیم اقای باوجدان باشرف.شهدا رفتند تمام شد خانوده هایشان سیر هستند ماکه زنده ایم
سلام بنده هم درسربازی(جانباز(شدم هم در بسیج یک ریال از هیچ جا کمکی دریافت نکردم ضمنالطف کردن20درصد بنیاد جانبازی داده که یعنی کشک این چه وضعیه فقط کسانی که ارتباطی دارند بهره‌مند میشوندبی قانونی وبی نظمی بیداد میکندلااقل این سازمانهای بی مصرف راجمع کنیدتاسرمایه کشورهدر نرودواقعاماهارومسخره کردید این توهین به شعور رزمنده وجانبازاست!
به ماهمبیاندیشید درفقرزندگی نکنییم
سلام
خواهشا فکری برای در یافت دفترچه بیمه در مانی برای رزمندگان معسر بکنین چن ساله که وعده دادن
باسلام
گله دارم ازهمه...پدرمن درسن ۱۳سالگی درسالهای۶۶و۶۷به جبهه هااعزام شده بدلیل سن کمش درسال ۶۶وقتی که۳۷روزازجبهه اومیگذشت درمنطقه ی شلمچه دچارمجروحیت خمپاره وشیمیایی شدندازانجاکه سن کمی داشتن درنقاحتگاه منطقه چندساعتی بستری وبعدبه شیرازاعزام میشوندوبعدازدورزترخیص تهران برمیگردند..ازانجاکه حال خوبی نداشتن تنهاخودرابه خانه میرسانندوبعدازآن درشهرخودوبهداری شهرشان تحت درمان وتجویزداروقرارمیگیرند...ازانجاکه هم ارناحیه تیروترکش واعصاب وروان وهم شیمیایی نجروح شده انددارای یندومدارک مربوط به نقاحتگاه وشیمیایی لشگررادارند..اماباکمال تاسف وناباوری بجای حمایت ازسوی بعضی ازبرادران سپاه جهت دریافت جانبازی وتعیین تکلیف پدرم درجواب میگویندطبق دستورالعمل برای اعصاب روان بایدبالای شش ماه جبهه داشته باشیدپختی گواهی لشگرمربوط به شیمیایی اونیزموردملاحظه قرارنمیگیرد...پدرم تنهاسوادراهنمایی داردواکنون درچهل وپنج سالگی دیگرازنفس افتاده صدایش راهم نمیداندچگونه به مسولان مربوطه برساند..ازمسولان میخوام فکری به حال پدرم کنندبخداقسم که تضییع حق این افرادخوب نیست...بایدمسولان بدانندرزمنده ی سیزده ساله درسال۶۶نمیدانسته که میخواهدمجروح شودوزودبرگردد...چرابابعضی دستورالعملهای نسنجیده موجب تضییع حقوق عده ای میشوند...لطفاترابخاطرخداوامام حسین پیگیری کنیدپدرمن ۴۵ساله است بایدفکری بحالش کنندبادوفرزندکه بخاطراثرات شیمیایی واعصاب وروان سختی بکشه..لطفاکاری کنیدتمام مدارکش هست کاری کنید
باسلام
من تنهایک خواهش مهم ازمسولان مربوطه دارم
شماراقسم میدم به فاطمه زهرا(س)که تنهاخط قرمزماشیعیانه یه فکرویژه ای به حال اورزمنده های بسیجی دوران جنگ که ۱۳،۱۴ساله بودندودوران درس ومدرسه کتاب وقلمشان شک مکتب حسین وقلمشون اسلحه کنند...اونهاآنروزهانه تنهاازجانشان گذشتن بلکه ازآینده وآسایش بعدهایشان هم گذشتن که امروزتنهاهدیه شان سوادکم وبیکاری وجراحات ناشی ازجنگ است....بخداقسم آنهادرسنی نبودندکه بدانندآینده چه میشودوحقیقتابه فنارفتن...حداقل به این مدارک جبهه هادقت کنیدواین آفرادحتی اگرچندروزجبهه هم دارندعنایتی خاص شوند..
باتشکر
سلام سردارعزیزضمن سلام و خداقوت خواهشمند است به جانبازان دفاع ازامنیت (مرزبان)هم رسیدگی کنید دریگان ها دچارمشکلات عدیده ای بخاطر حسادت ها وهمچنین عدم مسئولیت پذیری بعضی ازواحدهای مربوطه داخل سازمانی هستند وبعضا بخاطربیماری های حاصل شده ازمجروحیت هابه ناحق مورد مواخذه و تنبیه و حتی گرفتن جایگاه های سازمانی رده مربوطه هستند.این امردرسلامتی انها تاثیرنامطلوب و.از ایثارگری انها فقط موردتهمت قرارگرفتن عایدشان شده من برادریکی ازاین عزیزان هستم که مرتبا باید برادر جوانم که درمنطقه صفر مرزی ازسه ناحیه جانبازشده رابه دکترمی برم لطفا به یگان ها بحث تکریم این عزیزان را ابلاغ فرمایید.تا ارزش کار این عزیزان حفظ شود
ببخشد سوال بنده اینست که چرا در سال ۹۹ و در زمانی که کارت های یکسان سازی را عوض کردند کارت ما دیگه قطع شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام.ببخشید با جرای ماده ۳۸ در سال ۹۷ پس از مدتی از سپاه ناحیه محل سکونت تلفن کردند بیاید کارت بگیرید اول که فکر کردیم کارت ایثار است رفیتم کارت را گرفتیم دیدم یکسان سازی است اخیرا اعلام کردند کارتها باید تعویض شود به سپاه مراجعه کارت را تحویل وپس از دوهفته زنگ زدند کارت بشما تعلق نمیگیرد من گفتم پس چرا بما دادند واین مدت کم وبیش استفاده کردیم گفتند سپاه استان سمنان کفتند که فقط به جانبازان ۷۰ درصد تعلق میگیرد.سوال بنده که رزمنده بسیجی-جانباز ۴۰درصد وازاده ۸ ساله ومستمری بگیر ماده ۳۸ هستم برابر قوانین موجود واجد الشریط خدمات کارت یکسان سازی هستم ویا خیر؟چون اقایان اطلاعات دقیقی ندارند.
چرا به رزمندگان کمتر از۶ماه توجه نمیشود لطفا مزایایی داده بشه
سلام سرباز سپاه بودم کارایثارم اومده چرا کارت تکریمم دویست هزارتومان شارژ نشده تو برگه کنارلوح تقدیرم دویست تومان را تایید کرده ولی مبلغی توش نیست
جانباز ، جانبازاست چه یکدرصد چه ۸۰درصد، اصل آن حضور و رشادتی است که انجام شده ! حتما باید شهیدیا شل وپل بر میگشت تا موردتوجه واقع شود؟
چرا بین جانبازان باچیزی بنام درصد تفاوت واستتناقائل میشوید ! چرا جانباز ۲۵درصد با ۲۴درصد فرق دارد؟ فرق شان درچیست همچنین بین ۸۰ درصدو۵ درصد! چه فرقی هست؟ درصدفقط آسیبهای قابل اندازه گیری جسمی را تعیین میکند! اما آیا تالمات وآسیب های غیرقابل اندازه گیری مثل تالمات روحی و افسردگی رامیشه اندازه گرفت؟ من جانباز زیر۲۵درصدچگونه ثابت کنم که شبها کابوس انفجار خمپاره میبینم ! کابوس همرزمان شهیدومجروح را می بینم ! چگونه ثابت کنم دردهایی راکه ظاهرا از نظرپزشکی منشاندارند ولی وجود دارند!؟ چرا جانبازی که درجایی شاغل هست وحقوق بگیر اداره ای هست دیگر ازمزایای بنیاد محروم میشود؟
سلام ، خانواده شهدا و جانبازان چشم و چراغ این کشور هستند . امام خمینی (ره)
خلاصه ، مختصر ، مفید
چرا خانواده جانباز بالای ۲۵ درصد از تخفیف بلیط قطار یا هواپیمای ۵۰ درصد نمی‌تواند استفاده کنند . ؟
سلام بر برادرانه سپاهی وبسیجی بزرگوار. بنده نیازمند کمک دارم ممکنه یاری بفرمایید؟
من در زمان جنگ بااین حال ک تک فرزند بودم بسربازی رفتم وحدودا۱۴ ماه سابقه جبهه دارم ولی نه کارت ایثارگری ب من دادن ونه هیچ امتیازی من باید چکار کنم یک بار نشسته ساده هستم وزندگیم بسختی میگذرد
سلام خطابم به اون بسیجیان و جانبازانی هست که ادعا دارند واسه دین خدا به جنگ رفتن حالا اگه بیکار باشند که حرف دیگس ولی آقای کارمند بازاری و هر کی که دستش به دهانش میرسه این سنار سی شای جانبازی و فلان وفلان کجای زندگیتو تغییر میده که ثوابش رو فراموش کردید اونم تو سنی که هر شب امید زنده مودن کمتره و ازراییل مهمون خونه هامونه ک
باسلام خسته نباشید حقوق های نظامی هارو برای این درجه دار های ... زیاد کنید بچه های آتش نشان دارن با بهترین حقوق زندگی میکنن توروخدااااااا
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi