شناسه خبر : 52129
چهارشنبه 04 اسفند 1395 , 10:36
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تمام زیرساخت‌های اسرائیل را می‌زنیم

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد که در جنگ بعدی با اسرائیل هیچ خط قرمزی نداریم و حیفا، دیمونا وتمام زیر ساخت‌های اسرائیل را هدف قرار خواهیم داد.
سید حسن نصرالله دوشنبه شب در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به مهم‌ترین مسائل منطقه اشاره کرد و در‌باره «تهدیدهای رژیم صهیونیستی» و «شروع جنگ مجدد» با این رژیم گفت: «از زمان تشکیل رژیم صهیونیستی در سال 1948، لبنان هر ماه و هر سال تهدید شده است. آنچه درحال حاضر تفاوت کرده این است که در گذشته لبنان می‌ترسید و اسرائیل بود که تهدید می‌کرد، اما درحال حاضر اوضاع فرق کرده است. پیروزی‌های مقاومت در سال 2000 ، 2006 و توسعه توانمندی‌های مقاومت نوعی توازن بازدارندگی، توازن ترس، توازن وحشت بین مقاومت و اسرائیل به وجود آورده است و امروز اسرائیل پیش از آنکه جرأت کند و در‌باره جنگ تصمیم بگیرد باید هزاران و بلکه میلیون‌ها مسئله را مدنظر قرار دهد و اگر تصمیم به جنگ بگیرد با پیروزی بسیار بزرگتر از پیروزی جنگ 33 روزه روبه‌رو خواهد شد. ما نگران نیستیم، ما همواره آماده‌ایم و از اسرائیل نمی‌ترسیم. در حال حاضر ما آنها را می‌ترسانیم و نگران می‌کنیم. همیشه لبنان به شورای امنیت شکایت می‌کرد، اما درحال حاضر اسرائیل بر ضد لبنان به شورای امنیت شکایت می‌کند.
در جنگ‌های سابق ما به خطوط قرمز پایبند بودیم، یعنی به عنوان مثال زمانی که شهرهای ما و غیرنظامیان ما را بمباران و ساختمان‌ها را تخریب می‌کردند از اینکه مکانی مشخص را در حیفا که مخزن آمونیاک نامیده می‌شود هدف قرار دهیم، خودداری کردیم در حالی که هر زمان که می‌خواستیم می‌توانستیم این کار را انجام دهیم. ما به دنبال جنگ نیستیم و در وضعیت دفاعی قرار داریم اما اگر بخواهند این جنگ را به لبنان تحمیل و به لبنان تجاوز کنند می‌بینید که زیربناها و شهرها و روستاها را ویران می‌کنیم؛ در این صورت ما به هیچ خط قرمزی پایبند نخواهیم بود، نه در مورد آمونیاک در حیفا و نه حتی در خصوص راکتور هسته‌ای دیمونا در صحرای نقب. هر هدفی داخل فلسطین اشغالی می‌تواند رژیم اسرائیل را به خاک سیاه بنشاند. اسرائیلی‌ها به خوبی می‌دانند در صورتی که به کشور ما حمله کنند ما توانمندی اجرای آنچه را که می‌گوییم، داریم و می‌دانند مقاومت در این خصوص کاملا صادق است.»
آمریکا، رئیس‌تروریست‌های جهان
دبیر کل حزب الله در‌باره تروریست خواندن حزب الله از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز اظهار داشت: «دولت آمریکا در رأس تروریست‌های جهان است. اسرائیل نیز به طور کامل رژیمی تروریستی است. رژیمی که کارش، قتل، تجاوز،کشتار و اشغالگری است در نتیجه ما آمریکا و اسرائیل را در مقامی نمی‌بینیم که شایسته باشند دیگران را تروریست بدانند یا ندانند بلکه این ما هستیم که آنان را تروریست می‌خوانیم. حزب الله یکی از شریف‌ترین جنبش‌های مقاومت در این منطقه است، از سرزمین خود، ملت خود، مقدسات، کرامات، امنیت، خون و نوامیس ملت خود دفاع می‌کند. سوریه نیز برای لبنان و لبنان برای سوریه است. اگر چه سوریه و لبنان دو کشور مجزا و مستقل هستند اما در حوزه امنیتی، امنیت ملی، روابط مردم، روابط اجتماعی، اقتصاد و سیاست سرنوشت واحد و مشترکی دارند. ما به طور کامل تحولات میدانی در این کشور را پیگیری می‌کردیم، ما هویت واقعی آنانی را که به خیابان‌ها سرازیر شده و علیه دولت سوریه سلاح به دست گرفته بودند می‌شناختیم. هدف براندازی نظام و ارتش سوریه بود زیرا سوریه ستون خیمه مقاومت در منطقه است، این کشور حامی اساسی و آخرین کشور عربی است که همچنان در محور مقاومت حضور دارد، به مقاومت ایمان دارد و در برابر اسرائیل سر تسلیم فرود نیاورده است. برای ما روشن بود که طرحی که آغاز شده بود طرح آمریکایی، سعودی و در خدمت منافع اسرائیل بود، به همین منظور به این نتیجه رسیدیم که وظیفه داریم در این جنگ که جنگی جهانی است از برادرانمان در سوریه حمایت کنیم. در واقع جنگ در سوریه جنگ با گروه‌های مسلح نیست بلکه جنگ با تعداد زیادی از کشورها و در صدر آنها آمریکا،کشورهای غربی و کشورهای منطقه‌ای است که از تروریست‌ها در سوریه حمایت مادی و تسلیحاتی کردند، مرزهایشان را باز گذاشتند تا ده‌ها هزار ستیزه‌جوی تکفیری از تمامی مناطق جهان در سوریه حضور یابند، اما ما با موافقت دولت سوریه وارد این کشور شدیم تا با طرح خطرناکی که برای این کشور در نظر گرفته شد، مقابله کنیم. به خواست خدای عزوجل، پایداری مقامات، ارتش و بخش زیادی از مردم سوریه و حمایت‌هایی که از طرف هم پیمانان سوریه اعم از جمهوری اسلامی ایران و روسیه انجام شد، موثر واقع شد، حضور ما نیز به میزان وزن‌مان موثر بود وهر روزی که می‌گذرد به این نکته که تصمیم و تدبیرمان در این زمینه درست و در زمان مناسب بوده است، بیشتر پی می‌بریم. سوریه از مرحله بسیار خطرناکی عبور کرده است. در حال حاضر در سوریه بخش زیادی از شهرها و آبادی‌ها در تسلط دولت قرار دارد و امنیت در آنها برقرار است. درست است که بخش‌هایی از این کشور همچنان در دست داعش است، اما بسیاری از این مناطق صحرا و خالی از سکنه هستند.
مقاومت، اهل مذاکره است
سید حسن نصرالله در‌باره کشورهای حامی مقاومت در منطقه هم گفت: «موضوع اساسی برای محور مقاومت و تمامی جنبش‌های مقاومت، قدس و آزادی فلسطین است، اوضاع داخلی کشورها به ما ارتباطی ندارد، در هر کشوری مردم آن کشور سرنوشت خودشان را مشخص می‌کنند اما نکته‌ای که در این روزها و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1979 مورد توجه است اینکه کشورهایی مثل عربستان پرچم عداوت با جمهوری اسلامی را بلند کردند، عربستان با شاه و نظام شاه دوستی عمیقی داشت. در واقع مشکل آنها با جنبش‌های مقاومت و با جمهوری اسلامی و با کشورهایی است که به این محور مرتبطند و کشورهایی خارج از اراده و خارج از طرح آمریکا به شمار می‌آیند زیرا حاکمان کشورهای مورد نظر خدمتگزاران آمریکا هستند. سال‌ها است جمهوری اسلامی به عنوان محور اساسی در محور مقاومت می‌گوید حاضر است با عربستان و دیگر کشورهایی که از گسترش محور مقاومت هراس دارند وارد مذاکره شود، اما عربستان از این مذاکره طفره می‌رود زیرا کشور ضعیفی است و منطق و برهانی ندارد، این کشور در پی ایفای نقشی است که دولت آمریکا برایش ترسیم کرده است، برادرانمان در انصارالله و دیگر گروه‌های سیاسی در یمن نیز همواره می‌گویند برای حل سیاسی و مذاکره با عربستانی که دو سال است علیه این کشور جنگی را آغاز و یمن را ویران کرده است آماده‌اند. در عراق و سوریه نیز چنین است، همواره بشار اسد از آمادگی‌اش برای گفت‌وگو و رسیدن به راه حل‌های سیاسی می‌گوید، ما در پی گفت وگو و حل سیاسی در منطقه هستیم اما طرف‌های دیگر شب و روز برای ویرانگری کشورها، ارتش‌ها و ملت هایمان تلاش می‌کنند. جمهوری اسلامی قلب محور مقاومت شمرده می‌شود و موقعیت مرکزی و حامی اساسی اعضای این محور اعم از کشورها، جنبش‌ها و مردمانشان است. جمهوری اسلامی و مقامات سوری با هم پیوسته در تماسند. همچنین جنبش‌های مقاومت با هم، با جمهوری اسلامی و با سوریه در تماسند. در هر حال مبانی فکری در باب مقاومت یکی است، همکاری و هماهنگی‌ها نیز وجود دارد و به همین دلیل است که شاهد انسجام بزرگی در تمامی مراحل محور مقاومت هستیم. تردیدی نیست که در محور مقاومت امام و رهبرمان آیت‌الله خامنه‌ای که سایه اش مستدام باد نقش مرکزی و اساسی را دارد و این نکته‌ای است که همه آن را می‌پذیرند.»
روسیه و اسرائیل!
تا الان موضع روسیه نیز در تحولات سوریه موضع مناسبی بوده است. در شورای امنیت سازمان ملل متحد بارها از وتو استفاده کرد تا با طرح آمریکا مقابله کند. موضع روسیه با فشار شدید آمریکا، غرب، عربستان، ترکیه و تعداد زیادی از کشورهای عربی مواجه شد اما این کشور از موضعش عقب ننشست، حضور نظامی این کشور در سوریه نیز که بیش از یک سال ادامه دارد تاثیرات ممتازی در اوضاع میدانی و موازنه قدرت نظامی در این کشور داشته است و در دستاوردها و پیروزی‌ها سهم واقعی ایفا کرده است. اما از سوی دیگر روسیه به عنوان یک کشور بزرگ روابط و تماس‌های گسترده‌ای دارد از جمله با اسرائیل، ما در کنار روسیه با اسرائیل مبارزه نمی‌کنیم، زمانی که با اسرائیل مبارزه می‌کنیم به تنهایی این کار را انجام می‌دهیم اما در سوریه تلاقی و نزدیکی منافع و دیدگاه و موضع مشترک در خصوص حوادث این کشور وجود دارد. بنابراین ارتباط ما در سوریه ضرورتا به معنای ارتباط ما در مناطق دیگر نیست و شاید برعکس این باشد.  
 داعش ساخته آمریکا
نصرالله در ادامه گفت: دولت اوباما داعش را ساخت و داعش را به وجود آورد. اوباما و هیلاری کلینتون هم دولت آمریکا را به این اقدام متهم ‌کرد. ما اظهارات علنی مسئولان آمریکایی را داریم و درخصوص اطلاعات محرمانه صحبت نمی‌کنیم. مسئولان نظامی، ژنرال‌های آمریکایی و مسئولان امنیتی بلندپایه و مسئولان سیاسی بلندپایه اعتراف می‌کنند که دولت آمریکا داعش را برای حمله به مقاومت و جنبش‌های مقاومت و محور مقاومت و تهدید حزب الله ساخته است و به خصوص از حزب الله نام می‌برند. امروز اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه به خاطر اینکه با داعش اختلاف پیدا کرده است می‌گوید داعش ساخته آمریکا و عربستان سعودی است. کسی که داعش را ایجاد کرد ارباب اسرائیل یعنی آمریکا بود. کسی که داعش را به وجود آورد کسی است که دهها سال در جهت منافع اسرائیل فعالیت کرده و آن رژیم سعودی است. اما درحال حاضر اسرائیل چندین سال است که مجروحان گروه‌های مسلح را در بیمارستان‌های خود می‌پذیرد. اسرائیل به آنها سلاح، مهمات و اطلاعات می‌دهد و در برخی موارد نیز نیروی هوایی خود را برای کمک به گروه‌های مسلح در مقابله با ارتش سوریه به صورت علنی روانه میدان می‌کند. درحال حاضر گروه‌های تکفیری در سوریه در دور شکست قرار دارند و آمریکایی‌ها می‌خواهند پس از آنکه سال‌های طولانی از این گروه‌ها حمایت کردند در پیروزی برابر این گروه‌ها شریک باشند.
ترامپ قانون نمی‌شناسد
سیدحسن نصرالله در‌باره شخصیت ترامپ هم تصریح کرد: «او تاکنون شخصیت روشنی نداشته است، بر اساس آنچه خواندم و پیگیری کردم به ویژه در خصوص فیلمی که به رینگ بوکس مربوط است دیدم، معتقدم این شخصیت هر اقدام غیرمنتظره‌ای ممکن است انجام دهد و به معنای واقعی شخصیتی نامتوازن دارد. او تاجر است یعنی می‌خرد و می‌فروشد، از اصول یا ارزش‌ها صحبت نمی‌کند و حتی به قانون پایبند نیست یعنی رئیس‌جمهوری است که آمادگی دارد با قوانین آمریکایی و قوانین بین‌المللی مخالفت کند. شاید تنها بلندگویی باشد که فریاد می‌زند و تهدید می‌کند و هیچ کاری انجام نمی‌دهد. یعنی ما درحال حاضر برابر الگویی ناآرام قرار داریم و این اضطراب و ناآرامی را می‌توانیم در خود دولت آمریکا ببینیم. ما تا این لحظه برابر دولتی متشنج قرار داشته‌ایم که مواضعی بر خلاف قانون اتخاذ و از آن عقب‌نشینی کرده و تا این لحظه هیچ کسی نتوانسته است تصویری روشن از آینده آمریکا و آینده منطقه در سایه دولت ترامپ ترسیم کند. اما به طور کلی می‌توانم بگویم با وجود این دولت نامنضبط که ساختار آن تا این لحظه به خوبی مشخص نیست، تنش داخلی در آمریکا و در عرصه بین‌المللی را شاهد خواهیم بود.»
فلسطین را فروختند
دبیرکل حزب الله در‌باره موضوع فلسطین  نیز تاکید کرد؛ «این موضوع حقیقت دارد که فلسطین در سطح جهان رها شده است. هیچ کس در جهان اقدامی برای فلسطین نمی‌کند. رژیم صهیونیستی هر روز مشغول کشتار و دستگیری و ویرانگری خانه‌ها و یهودی سازی قدس و یهودی‌سازی کرانه باختری و تخریب کل اراضی و تخریب مزارع و کشتزارهای فلسطینی‌ها و کوچاندن آنها از اراضی فلسطین به اماکن دیگر جهان است و جهان در سکوت به سر می‌برد و حتی یک کلمه سخن نمی‌گوید. در چنین فضایی برخی کشورهای عربی حتی حاضرند با اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران و ملت‌های خودشان متحد شوند. بنابراین طبیعی است که فلسطین رها شده است. آنها فلسطین را فروخته‌اند. اما جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه فلسطین را رها نکرده و نخواهد کرد. همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند اسراییل از میان رفتنی است، چرا که قدرت اسرائیل در حال ضعیف شدن و فروکش کردن است. حتی نتانیاهو گفته است که در میان مردم اسرائیل، ایمان به صهیونیسم اکنون در بدترین حالت است. ارتش اسرائیل با خودداری مردم اسرائیل از پیوستن به واحدهای رزمی و یگان‌های ویژه مواجهند. بنابراین ارتش اسرائیل با ضعف مواجه است. اسرائیل اکنون دچار چندپارگی شده است. هیچ دولتی در اسرائیل نمی‌تواند یک یا دوسال بیشتر دوام بیاورد. اسرائیل با نژادپرستی، فساد، جرم و بی‌اعتمادی به رهبران و بی‌اعتمادی به آینده روبه رو شده است. اسرائیل از خودش قدرتی ندارد و به پشتیبانی آمریکا و تسلیحات آمریکایی و وتوهای آمریکا وابسته است. هرگاه پشتیبانی‌های آمریکا کاهش یابد اسرائیل نخواهد توانست دوام بیاورد.»
ارتباط عربستان با اسرائیل
قدیمی است
الان آنچه بین عربستان سعودی و اسرائیل وجود دارد تازگی ندارد ، مسئله جدید، برملا شدن آن است. یعنی علنی شده است. چرا که تماس‌های اسرائیلی ، سعودی قدیمی است و از ده‌ها سال پیش وجود داشته است. در کشورهای دیگر دیدار می‌کنند. هر آنچه به نفع اسرائیل است عربستان سعودی در طول ده‌ها سال انجام داده است و هیچ چیز جدیدی در این مسئله وجود ندارد. عربستان سعودی بر ضد همه دشمنان اسرائیل توطئه و برای محاصره و تضعیف کردن آنها تلاش کرده است. آل‌سعود جهان اسلام را فریب داد و در یمن جنگ به راه انداخت به این بهانه که جنگ با ایران است در صورتی که اینطور نیست بلکه جنگ بازپس‌گیری نفوذ در یمن است، چرا که مردم یمن تصمیم به آزادی و استقلال خود گرفتند و خواستند که کنترل کشورشان را خودشان در اختیار داشته باشند و روابط برادری و دوستی خود را با عربستان سعودی حفظ کردند. اما سعودی‌ها بودند که خواستند یمن وابسته و تسلیم آنها باشد و می‌خواهند مردم یمن برده آنها باشند. آنها به این مسئله جنبه طایفه‌ای و مذهبی دادند گویی که جنگ شیعه و سنی است و حتی فراتر از آن وانمود کردند که این جنگ دفاع از حرمین است و مردم یمن تهدیدی برای مکه و مدینه به شمار می‌روند که این از خطرناک‌ترین و وحشتناک‌ترین دروغ‌هایی است که عربستان سعودی در جنگ یمن از آن استفاده کرده است.
بحرین دنباله رو آل سعود
به گفته نصرالله «آل خلیفه هیچ گفت‌وگو و مذاکره یا میانجی‌گری را نمی‌پذیرد چرا که تصمیم در منامه گرفته نمی‌شود بلکه در ریاض گرفته می‌شود. یعنی تصمیم با آل‌سعود است و آل‌سعود هر گونه راه حل سیاسی در بحرین را رد می‌کند. می‌خواهند مردم بحرین را به تسلیم شدن مجبور کنند همانگونه که هر گونه راه حل سیاسی را در یمن رد می‌کنند و می‌خواهند مردم یمن را مجبور کنند تسلیم شوند.»
ایران تنها نیست
نصرالله در بخش پایانی این گفت‌وگو نیز گفت: «فکر نمی‌کنم اوضاع کنونی آمریکا و ارتش آن یا اوضاع فعلی اسرائیل و ارتش آن در سطحی از آمادگی باشد که بتوانند جنگی نظامی را بر ایران تحمیل کنند، این‌ها به دنبال جنگ روانی و فشار و تهدید برای گرفتن امتیاز هستند. این فشارها به علت کاهش توان آنها و به علت بیشتر شدن قدرت ایران و قدرت دوستان ایران در منطقه است. آنها می‌دانند ایران تنها نیست. پیام من به جوانان، چه در ایران و چه در کشورهای عربی و اسلامی، این است که باید به خداوند بزرگ و متعال توکل کنید و به او اعتماد کنید، زیرا این مقاومت به یاری خدا پیروز شده است، فقط خداوند است که ما را یاری داده و پیروز کرده است، در این چند سال، به ویژه در سال‌های اخیر، هنگامی که امت ما و محور مقاومت و موضوع فلسطین با خطرناک‌ترین ماجراجویی روبه رو بود و جمهوری اسلامی با قدرت حاضر بود و رهبر انقلاب، امام خامنه‌ای (دام ظله الشریف) نقش رهبری و اول را داشتند و از طریق رهبری خود، از بصیرت قوی برخوردار بودند و از آگاهی تاریخی بی‌سابقه، از اقدام در زمان و مکان مناسب، از شجاعت عالی در مقابله با تهدیدها و من می‌خواهم به ویژه به جوانان ایرانی بگویم وبه همه جوانان عربی و اسلامی، این انسان بزرگ را بشناسید، این رهبر بزرگ را، او را به خوبی بشناسید، از نعمت الهی بزرگ که در وجود شریف او تجلی پیدا کرده است استفاده کنید و او را رهبر و پیشوای خود قرار دهید و در سایه رهبری و پیشوایی او جز عزت و پیروزی و کرامت و امنیت و سلامت و افزایش قدرت را نخواهید دید، آنچه هر انسانی به دنبال آن است.»

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi