شناسه خبر : 52550
سه شنبه 15 فروردين 1396 , 10:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارش تبانی در تامین اجتماعی بابت بازنشستگی زودهنگام!

صمد زارعی - بسمه تعالی

همانگونه که مستحضرید یکی از سه بحران اعلام شده توسط مسئولین کشور علاوه بر بحران خشکسالی و محیط زیست،بحران صندوق های بازنشستگی در ایران میباشد که در حال حاضر در وضعت اسف باری به سر میبرند که دلائل مختلفی در ایجاد این بحران نقش داشته که از جمله آنها میتوان به سوء مدیریت ها، تصویب قوانین و مقررات در چند دهه گذشته در مجلس، دولت یا سایر مراجع تصمیم گیر بدون توجه به نظرات کارشناسی و در نظر گرفتن بار مالی آنها اشاره نمود.

از دلائل دیگر در این زمینه که کمتر به آن پرداخته شده، نادیده گرفتن تعمدی مقررات و قوانین تامین اجتماعی جهت بازنشسته کردن بیمه شدگان تحت پوشش صندوق تامین اجتماعی توسط برخی از پرسنل خاطی تامین اجتماعی بوده که با تبانی با مدیریت برخی از شرکتها به منظور بازنشسته نمودن کارگرانی که حائز شرایط بازنشستگی نبوده (با انگیزه های مالی، بکارگیری اقوام و آشنایان خود در شرکتها و ....) به نوبه خود علاوه بر وارد کردن صدمات مادی ومعنوی جبران ناپذیر به صندوق تامبن اجتماعی و همه بیمه شدگان تحت پوشش آن، باعث بی اعتمادی و کمرنگ شدن خدمات شبانه روزی و بی شائبه صندوق تامین اجتماعی و پرسنل خدوم و شریف آن مجموعه نزد بیمه شدگان تحت پوشش صندوق تامین اجتماعی میگردند.

متاسفانه یکی از اقدامات غیرقانونی و تعمدی صورت گرفته دریکی از شرکت های لبنی تحت پوشش هلدینگ صنایع غذایی،کشاورزی و دارویی صندوق بازنشستگی کشوری که باعث تحمیل خسارات مالی و معنوی جبران ناپذیر به صندوق تامین اجتماعی گردیده، تبانی مدیرعامل و اعضاء هیئت مدیره آن شرکت با مسئولین یکی از شعب تامین اجتماعی تهران از طریق گرفتن یک مشاور بیمه ای بعنوان حلقه واسط و اصطلاحا" کارچاق کن و بازنشسته نمودن پرسنلی است که بر اساس رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری و قوانین تامین اجتماعی حائز شرایط بازنشستگی نمی باشند.

شایان ذکر است بر اساس رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری در صورتیکه مشاغلی در کمیته استانی مشاغل سخت و زیان آور، بعنوان سخت و زیان آور شناخته نشده باشند اما در کمیته استانی بعدی بعنوان سخت و زیان آور شناخته شوند؛ با توجه به تناقض آراء مربوطه، نظر و رای کمیته استانی قبلی ملاک عمل می باشد که این امر در مورد مشاغل فنی این شرکت صدق می کند چرا که بر اساس رای کمیته های استانی مشاغل سخت و زیان آور در دوره های قبلی، مشاغل فنی این شرکت بعنوان مشاغل سخت و زیان آور شناخته نشده و طی دوسال اخیر مشاور بیمه ای اجیر شده بعنوان حلقه واسط با تبانی با مسئولین شعبه تامین اجتماعی مربوطه و با چشم پوشی تعمدی از رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری، مسئولین تامین اجتماعی آن شعبه اقدام به پذیرش غیرقانونی مشاغل فنی شرکت بعنوان مشاغل سخت و زیان آور نموده و در این راستا بسیاری از پرسنلی را که مشمول بازنشستگی از طریق مشاغل سخت و زیان آور نمی گردیدند، حائز شرایط دانسته و بازنشسته نمودند!

از این رهگذر نیز مشاور مربوطه بابت هریک از پرسنل، مبلغ چهل میلیون ریال دریافت که جمعا تا کنون بالغ بر حدود پنج میلیارد ریال دریافت نموده است.

متاسفانه اینجانب صمد زارعی بعنوان یک جانباز که به مدت هفده ماه افتخار حضور داوطلبانه در جبهه های حق علیه باطل را داشته ام و بعنوان یک نخبه ایثارگر موفق به کسب رتبه دوم کشور در رشته علوم اجتماعی گرایش مردم شناسی در دانشگاه تهران در کنکور سراسری  مقطع تحصیلات تکمیلی سال 74 بدون استفاده از سهمیه رزمندگان شده ام؛ پس از تذکرات شفاهی و کتبی بابت تبعات حقوقی و قانونی تخلفات صورت گرفته در این مورد و سایر موارد متعدد دیگر به مدیریت ارشد شرکتی که چهار سال به عنوان مدیر امور اداری آن و دو سال بعنوان مشاور منابع انسانی و حقوقی مدیرعامل انجام وظیفه نموده ام میبایستی علیرغم درخواست تبدیل وضعیت کاری خود از قراردادی به رسمی، با تمرد و سرپیچی مدیریت عامل شرکت از ماده 8قانون تسهیلات استخدامی واجتماعی جانبازان، نامه  فسخ قرارداد بنده را صادر و صراحتا" اعلام نمایند (( برو و هر ... که میتوانی بکن)).

آری این است پایان یک عمر خون دل خوردن و خدمت صادقانه به میهن خود.!

اینگونه بی اعتنایی ها به ایثارگران یعنی بی اعتنایی نظام به نیاز های آینده دفاعی کشورکه سربازان و فرماندهان در جنگ های احتمالی آینده بسیار نامطمئن و در تردید قرار گیرند و چنانچه مجروح یا شهید شوند آیا حاکمیت اینطور با آنها و خانواده هایشان برخورد خواهد کرد که با ایثارگران رفتار کرده است؟

در این شرایط چطور انتظار میرود در آینده افرادی که شاهد چنین ظلم و ستمی نسبت به ایثارگران هستند فرزندان خودشان را برای دفاع از ناموس و دین و میهن  روانه جبهه جنگ کنند؟

 

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
...

من زیاد شنیدم ولی مدرک ندارم .

مسئولیت انتشار با فاش نیوز است ؟!

اگر در تامین اجتماعی آشنا شوی ؛

اوراق بازنشستگی برایت فراهم می شود ؟!

و خیلی شدند ؟!
...

اصلاً در این مملکت :

فقط رزمندگان و جانبازان زیر ۲۵% فقیرند ؟!

و دلیل آن هم فقط دشمنی با اینان است ؟!

و گرنه این مملکت عزیز وفور حقوق است ؟!

بشرطی که دشمن نداشته باشی ؟!
...
ایثارگران حق هیچ خدماتی راندارند.
تمام گفته های جانباز عزیز درست و صحیح است. و کسی هم به دادخواهی جانبازان و آزادگان عزیز رسیدگی نمی کند . خیلی از قانون دان ها به راحتی قانون را دور می زنند.
تامین اجتماعی قوانین رنگارنگ زیادی دارد که احتمالا شما هم از ان مطلع نمی باشید و یک مورد ان اینکه سازمانهای طرف قرارداد با تامین اجتماعی می توانند تفاهم نامه هایی داشته باشند و متناسب با درخواست های خود شرکت ، شرایط جدید ایجاد کنند .
البته همیشه تامین اجتماعی از بازنشسته کردن تفره می رود چون به نفعش نیست به نظر می رسد کارشناس حقوقی شرکت شما خیلی زیرکی کرده است تا توانسته مشاغلی را به عنوان شغل سخت بقبولاند . و بتواند خارج از شرایط افرادی را بازنشسته کند و حتما دلایل موجهی هم وجود داشته است و الا مسئولین تامین اجتماعی به اندازه کافی سخت گیر و بهانه جو هستند .
ولی اولین قدم برای شروع فرایند بازنشستگی تقاضای خود شخص است .
با اینکه بنده بارها برای مدیریت تامین اجتماعی در خصوص بازنشستگی بیش از موعد و حتی اجرای ماده ۲۷ لایحه حمایت از ایثارگران از این سازمان به دیوان عدالت اداری شکایت نمودم بینی و بین الله شاهدم و قسم میخورم که در حال حاضر کل سیستم استانها با تهران هماهنگ است و . خرید خدمت جبهه و سختی پس. از تایید در اداره کار . مجددا توسط شورای عالی بررسی و نهایتا تا بیمه شده ای حداقل مقدار ۱۰۹۵۰ روز پرداخت بیمه نداشته باشد به هیچ وجه با بازنشستگی او موافقت نمیشود شاید در ادوار ماضی مدیران فاسد می توانستند دست به چنین کارهایی بزنند اما حالیه که سیستم یکپارچه شده و با توجه به اصراف و ..... سنوات قبل که باعث ورشکستگی ضندوق ها شد بنده بعید میدانم که در صندوق ها دیگر امکان چنین تخلفاتی وجود داشته باشد چون صندوق های بازنشستگی به نوعی از قانونگذاری تا اجرا نوعی مدیریت کلان را در کشور به نمایش می گذارند
با سلام اقای مرتضایی اخرین بار که به تامین اجتماعی مراجعه کردم متوجه شدم پرداخت حق بیمه سنوات مربوط به حضور در جبهه به عهده سازمانهای محل اشتغال است و پس از انجام محاسبه از سوی تامین اجتماعی دستگاهها این مورد را می توانند پیش بینی و پرداخت کنند تا جزء سوابق به حساب بیاید .
خوب مي نويسيم بد عمل مي كنيم

نظام قانون نويسي ما اگر آرماني نباشد ولي نسبتا" خوب است و خروجي قوانين آن تا حدود زيادي مي تواند رافع مشكلات مردم باشد. در قوانين ، مقررات و آيين نامه هاي مصوب مجلس و دولت اغلب زواياي پرپيچ و خم براي حل مشكلات مردم خوب پيش بيني مي شود و گاهي برخي قوانين از حدود آرماني خود نيز فراتر مي رود و انسان فكر مي كند در عالم ديگري سير مي كند و مدينه فاضله اي است كه محقق شده است . اما زماني كه براي اجراي اين مصوبات به ادارات و سازمانها مراجعه مي كنيد گويا به لجنزاري از تعفن پا گذاشته ايد كه با آن ابلاغها هماهنگي ندارند. روح ادارات ما انقلابي و اسلامي نيست . اين ادارات با شئونات مردم ما هماهنگي ندارد . آرمانهاي ديني ، اسلامي و ملي ما در اين ادارات به زير كشيده مي شودو كسي نمي تواند يا نمي خواهد آن را ترميم كند. شايد همه عادت كرده اند و آن را پذيرفته اند . دستگاههاي نظارتي ما در خواب عميقي فرو رفته اند كه فقط تازيه هاي عدالت علي ع مي تواند آنان را بيدار كند . ولي اين وضع دوام نخواهد آورد و صبر مردم از اين ادارات ناكارآمد لبريز خواهد شد. اگر آرمانها و شعارهايي كه در قوانين ، منشورها و آيين نامه ها زمينه مساعدي براي تحقق مي خواهد به دنبال تمهيد زمينه هايي باشيم كه اين انقلاب را در نظام اداري ما ايجاد كند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi