05 تير 1396/ 01 شوال 1438
شناسه خبر : 52579
1396,سه شنبه 15 فروردين12:26
اشتراک گذاری در:
عکس روز

تغییرات حق پرستاری در مصوبات اخیر


حق پرستاری ابتدا در بودجه‌های سنواتی برای جانبازان به تصویب رسید و در سال ۸۰ به عنوان تبصره۲ ماده۱۱ قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان دائمی شد.

تغییرات حق پرستاری در مصوبات اخیر

یوسف مجتهد - حق پرستاری ابتدا در بودجه‌های سنواتی برای جانبازان به تصویب رسید و در سال ۸۰ به عنوان تبصره۲ ماده۱۱ قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان دائمی شد.

حق پرستاری هرساله برمبنای حداقل دستمزد ماهانه کارگران به جانبازان واجد شرایط پرداخت می‌شود. جانبازان 50 درصد و بالاتر و جانبازان اعصاب و روان و شیمیایی با تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد از مشمولین اولین حق پرستاری در قوانین بودند. شورای عالی کار هر ساله حداقل دستمزد کارگران را تعیین می‌کند و این مبلغ مبنایی برای محاسبه حق پرستاری جانبازان می‌شود.

شورای عالی کار حداقل حقوق کارگران برای سال 94 را مبلغ 930 هزار تومان تعیین کرد و حق پرستاری جانبازان در سال جاری معادل همین مبلغ خواهد بود. مبلغ حق پرستاری به‌عنوان ضریب K در ضوابط و مقررات جاری بنیاد شناخته می‌شود و جانبازان به نسبت شدت ضایعات جسمی و روحی از هفت دهم K تا چهار K از حق پرستاری برخوردار می‌شوند. ضریب K در سال‌جاری 930 هزارتومان است.

با عنایت به اینکه حق پرستاری در قوانین مختلف کشورها به‌ویژه کشورهای توسعه‌یافته که در گذشته‌، جنگ‌های بزرگی داشته‌اند به استانداردهایی رسیده بود و آنچه در ضوابط جاری ما در حال پرداخت بود با آن فاصله داشت، همواره بحث جدی در خصوص انجام تغییرات لازم در میزان و حوزه شمول حق پرستاری مطرح بود.

ابتدا حق نگهداری را در قوانین بیمه‌ای و طبق قراردادهایی با سازمان‌های بیمه‌ای در خصوص والدین شهدا به‌صورت ناقص اجرا کردند، لکن این اجرا به‌صورت مستقل در قوانین پیش‌بینی نشده بود.

با تصویب قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، حق پرستاری به عنوان ماده‌ای مستقل در این قانون گنجانده شد.

در ماده26 قانون جامع دولت موظف است به‌منظور حمایت از سلامت جانبازان 50درصد و بالاتر و جانبازان اعصاب و روان و شیمیایی به تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد و براساس شدت و نوع ضایعات ناشی از مجروحیت و میزان ساعت کاری که از جانبازان مراقبت می‌شود، نسبت به برقراری و پرداخت حق پرستاری و حق همیاری برمبنای حداقل دستمزد ماهانه کارگران اقدام کند.

با نهایی‌شدن قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور که از سال 94 تا پایان سال 95 بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان در رفت و برگشت بود، ماده26 قانون جامع به شرح زیر اصلاح شد، در این اصلاحیه عبارت «جانبازان دارای محدودیت جسمی، حرکتی» بعد از عبارت «جانبازان اعصاب و روان و شیمیایی» قرار گرفت و به‌قانون اضافه شد.

علاوه برآن تبصره‌ای به ماده26 به‌شرح زیر اضافه شد:
والدین، همسران و فرزندان شهدا که دارای بیماری‌های خاص، صعب‌العلاج یا محدودیت جسمی حرکتی می‌باشند، پس از تایید کمیسیون پزشکی بنیاد مشمول این ماده می‌شود.

با این مصوبه حوزه شمول واجدین شرایط برخورداری از حق پرستاری توسعه پیدا کرد و جمع بیشتری از ایثارگران و خانواده آنها تحت پوشش قرار گرفت.

مجلس به این اصلاحیه اکتفا نکرد و در قانون برنامه ششم توسعه اصلاحات فوق را مجددا تصویب و یک تبصره دیگر به‌ماده26 قانون جامع اضافه کرد.

در تبصره2 الحاقی به ماده26 قانون جامعه، آمده است: جانبازان گروه25 درصد تا 49 درصد ضریبK بهره‌مندی حق پرستاری آنان به میزان درصد جانبازی می‌باشد. به اعتبار این تبصره جانبازانی که با نظر کمیسیون پزشکی مشمول حق پرستاری می‌شوند به نسبت درصد جانبازی از حق پرستاری برخوردار می‌گردند. لذا جانبازی که دارای درصد30 می‌باشد در سال‌جاری 30درصد از مبلغ 930 هزار تومان را به عنوان حق پرستاری دریافت خواهد کرد.


کد خبرنگار : 17


حق پرستاری     جانبازان     یوسف مجتهد                                
Reply
no
1
yes
1
همسرجانباز
1396/01/15 - 12:58
همسر بنده جانباز ٢٥/ ميباشد كه ١٥/ اعصاب وروان است درواقع ptste وmmdede است لطفا آقاي مجتهد راهنمايي بفرماييد آيا به من تعلق مي گيرد درضمن چند بار در بيمارستانهاي بخش اعصاب وروان هم بستري شده كه اين بستري گاهي ماهها طول ميكشيد باتشكر

Reply
no
1
yes
14
سید .
1396/01/15 - 13:02
ده برابر این مبلغ ناچیز رو هم به جانباز و خانمش بدهند باز کم کاری در حق جانباز نخاعی کرده اند .

مقنیبن اگر خود سی سال چنین وضعی را تجربه کنند که انشااله کنند . خواهند فهمید چه میکشند نخاعی ها و خانوده محترمشان .

no
6
yes
5
مرتضی خاکپور
1396/01/15 - 16:57

...

نگفتی به جانباز ۵% هم بدهند یا مخالفی ؟!

...

به خانواده شهدای عزیز و به جانبازان عزیز که باید حقوق مکفی بدهند ؟!

و مسکن رایگان بدهند .

و درمان رایگان بدهند .

و به همه رزمندگان هم باید حقوق و مسکن و درمان رایگان بدهند ؟!

ببخشید که گفتم ناراحت نشده باشی ؟!

...



Reply
no
0
yes
5
1396/01/15 - 15:20
سلام یعنی این تبصره 2 الحاقی حق پرستاری حداقل را که میگرفتیم خذف میکند ومثلا 30 درصد ان را پرداخت میکند ویا 30 درصد اضافه میکند ممنون اقای مجتهد لطفا پاسخ را بفرمایید

Reply
no
1
yes
8
هموطن
1396/01/15 - 15:41
اینکه به جانبازان زیر25% که در جبهه مستقیم حضور داشته و مجروح شده اند هیچ حقوق و تسهیلاتی تعلق نمی گیرد و به فراموشی سپرده شده و سپس جانبازان 25% و بالاتر که بعضا با سفارشات مشمول درصد شده ، ضمن دریافت حقوق ، حق پرستاری هم دریافت می کند قطعا نامتعادل و نا متعارف است .
هدف شهدا اجرای عدالت بود و نه این همه تبعیض و بی عدالتی آشکار در سازمانی که به نام شهدا بنیان گذاری شده است .
مسئولین از این همه فساد قانون مدار در بنیاد ایا شرمنده نیستند ؟



Reply
no
0
yes
3
همسر جانباز
1396/01/15 - 17:09
سلام من همسر ۱۰ درصد بنیاد است ولی ۳۵ درصد ناجا چرا همه قانون برای بنیاد محاسبه میشود پس ما چه بکنیم نه حق پرستاری لطفا راهنمایی بفرمایید

Reply
no
0
yes
3
پیمان
1396/01/15 - 21:46
چرا فرزندان صعب العلاج جانبازان در شمول این قانون قرار نگرفته است مگر غیر از این است که همسر جانباز با یک پرستار باید از این فرشتگان که بعضا مشکل شدید ذهنی و حرکتی دارند نگهداری کنند .

Reply
no
0
yes
7
مهرداد ر
1396/01/15 - 22:14
بنام خدابا سلام
اینجانب جانباز سی درصد حالت اشتغال هستم که درسال 95 بابت حق پرستاری مبلغ 5685162 ریال دریافت می نمودم.سوالی دارم آیا با تبصره 2 الحاقی به ماده 26قانون جامع درسال جاری حق پرستاریم به مبلغ 2790000 کاهش پیدا خواهد کرد؟ پیشاپیش از مسیولین سایت بابت پاسخگویی تشکر می کنم.

Reply
no
0
yes
3
عیسی مرادبخش لمرجانباز55%
1396/01/16 - 00:32
باسلام ادب آیامن جانبازکه سال94 ازناحیه کمرجراحی شدم باهزارمکافات بادوتا عصاراه میروم وغیرازحق پرستاری هیچگونه حقوقی ازبنیادنمیگیرم آیامنهم باید830هزارتومن حق پرستاری دریافت کنم من یک فرهنگی هستم کارمیکنم حقوق میگیرم چه ربطی به جانبازی من داره من که سرباز نبودم بسیجی بودم رفتم جبهه پس حق جانبازی من چه شدآیاحق جانبازی من فقط 830هزارتومن حق پرستاری ست بنده الان داری عروس ونوه دوتاداماددوتادخترسه تاپسرمن وهمسرم 11نفرعایله دارم هیچگونه درآمددیگری ندارم چطورمیتوانم ازعهده خرج زندگی برآیم هنوزفعلادوتاازپسرانم یکی 36سال دیگری 26 سال دارندازدواج ننمودندچه باید بکنم ازکجابیارم هزینه ازدواج آنهاراتآمین کنم آخه هنوزازبدهی ازدواج دخترانم باقی ست اگربدهی دیگری هم به اضافه شودچه وضعی در زندگی ام رخ خواهددادخواهشمندیم مسئولین نمیگیم به اندازه درآمدخوشان حداقل من جانبازی که غیرقابل حرکت هستم مقداری چشمگیری به حقوق مااضافه نمایندتابتوانیم ازعهده خرج زندگیمان برآیم مگه حضرت امام راحل نفرمودنگذاریداین پیشکسوتان شهادت خون درپیچ خم زندگی روزمره خود بفراموشی سپرده شوندامیدواریم مارا دریابیدتابتوانیم ازعهده مخارج زندگی برآییم ازبذل توجهات شما تشکروقدردانی مینماییم

Reply
no
0
yes
7
جانباز 30%
1396/01/16 - 09:51
جناب آقای مجتهد برای چندمین بارخدمت حضرتعالی سلام عرض می کنم بنده جانباز30% هستم وحق پرستاری بابت اعصاب وروان دریافت می کنم اگر با این محاسبه از930هزارتوان 30% بگیریم حق پرستاری دریافتی نسبت به سال گذشته (95)به نصف تنزل پیدا می کند.آیا به نظر شما این یک نوع اجحاف درحق جانبازان نیست به عوض اینکه این مبلغ را افزایش دهند .به نصف هم کاهش می دهند آن هم بااین وضعیت تورم.این چه قانونی است ؟آیا به نظر شما این کارشناسی شده است.

no
0
yes
6
1396/01/16 - 20:19
باید به خاطر این قانون مسخره که به ضرر 25 تا 49 درصد است جلوی مجلس تجمع کنیم ایثارگران مجلس خواب بودند اینجوری خیلی از خانواده ها از هم پاشیده میشه خجالت اور حقوق نجومی تصویب میکنند زورشان به جانباز وخامواده بی پشت وپناهش میرسد تف به این روزگار


no
0
yes
7
1396/01/19 - 12:16
اقای مجتهد رفتند گل بچینند!!


no
0
yes
2
1396/01/23 - 16:59
سلام دوستان
برابر ماده 4 قانون مدني اثر قانون نسبت به آتيه است و قانون نسبت به ماقبل خود اثر ندارد مگر اينكه در خود قانون ، مقررات خاصي نسبت به اين موضوع اتخاذ شده باشد.
بديهي است چون در قانون به دريافتي هاي قبل اشاره نشده است كه بايد منطبق با اين قانون جديد باشد ، آنها به قوت خود باقي خواهد ماند و بنياد نمي تواند نسبت به كاهش آن اقدام كند.


no
0
yes
1
احمدی
1396/03/20 - 17:04
در جواب آقا یا خانمی که گفته کم نمیشه و به قوت خود باقیست و.... ! میخواستم بگم مگه از این موارد کم نداشتیم (در موضوعهای مختلف) مشکل اینه که اول اجرا میکنن بعد مشکلات که بوجود آمد میخوان درستش کنن که درست کردنش (اگه بشه ، مثلا طلاقی که صورت میگیره چه ضربه ای به خانواده و بچه ها و خود جانباز میخوره. که دوباره بخوان برگردونن سر جای اولش . مگه میشه) که اونم با گوش نکردن به اعتراضات و گذشت زمان تموم میشه میره به تاریخ میپیونده " اگه میفرمودید حقوقهای نجومی به قوت خودش باقیست باور پذیرتر بود.


Reply
no
1
yes
1
ع ق
1396/01/16 - 11:58
باسلام طی این 38سال که ازعمرانقلاب می گذردقوانین زیادی درکشورماتصویب وابلاغ شده ولی هیچ وقت نهادی یاسازمانی یاشخصی پیگیراینکه آیااین قوانین اجراء ویادرست وغلط اجراء شدن آن راپیگیری نکرده ونمیکنددراین نظام بایدبجای یاشخصی وصل باشی وگرنه بایدگوشه ای بنشینین ومنتظرمرگ باشی وقتیکه دکترکمیسیون بنیادبین مجروح داخل خارک ایران ومجروح داخل خاک دشمن راتفاوت وتشخیص نمی دهدونمیدانداین کجاوآن کجااین مجروح داخل کشورازملاقات وویتامین وبهترین دکتروداروولی مجروح داخل خاک عراق کتک وشکنجه وتوهین ودردوهزاران مشکلات که الان به سن پیری رسیدیم روزبه زوزبدترمیشودخیلی ساده بگم بنده حتمابایدباآب داغ وضوه بگیرم وفورابایددست وصورتم راخشک کنم که شب دردکمتری داشته باشم بدلیل استفاده اجباری درعراق ازآب سرددرزمستان وتابستان بهرحال شایدارزش کاررزمندگان اسلام به اندازه یک فوتبالیست که یک فصل به اندازه 30سال یک کارمندوکارگرورزمنده وووووودریافت می کنددرتمام برنامه صداوسیماکه ازدولت بودجه هم جهت معرفی ترویج فرهنگ ایثاروشهادت دریافت می کندطول ایام سال درحدچندنفراگرانهم آشنای داشته باشددربرنامه سیمادعوت میشونندطول ایام عیدفوتبالیست وهنرپیشه وخواننده کل کشورمتعلق به سیاسیون ورزشکارهاوهنرپیشه هاومداح هاوخوانندگان ودل لالان ووووووشده الباقی مردم که درانقلاب وجنگ شرکت داشته اندفقط برای انتخابات وراهپیمایی وکمک به دولت نیازهست آزاده وجانبازه بسیجی

Reply
no
0
yes
2
مهرداد ر
1396/01/16 - 18:01
بنام خدا باسلام

جناب آقای مجتهد
سوالی دارم آیا تبصره 2 الحاقی به ماده 26 قانون جامع عطف بماسبق می شود یا خیر؟
به نظر شما این یک نوع اجحاف درحق جانبازان 25 الی49درصد نیست؟
چون حوزه شمول حق پرستاری راوسعت داده اندولی در عوض مبلغ حق پرستاری جانبازان 25 الی49درصد را حتی نسبت به سالیان قبل کاهش می دهند.
باتشکر از سایت فاش نیوز برای اطلاع رسانی وپاسخگویی

Reply
no
0
yes
9
یوسف
1396/01/17 - 03:52
اگر روز اول به خانواده هاي جانبازان اعصاب و روان با هر درصدي حق پرستاري داده بودند الان شاهد هزاران خانواده متلاشي شده جانبازان زير 25 درصد نبوديم . هر چند که براي مسئولين اهميتي ندارد اما اه خانواده و فرزندان اين خانواده پايه هاي بنياد را خواهد لرزاند مگر موج گرفتگي زير 25 درصد هم داريم . خدا لعنت کند کمسيون پزشکي را که درک نميکنند روزانه اين خانواده ها چقدر بايد کتک بخورند اصلا طعم زندگي را نکشيدند ...
عاقبت کي بايد به جانبازان اعصاب و روان رسيدگي شود ؟
ايا حق پرستاري شامل اين خانواده ها ي زير 25درصد نميشود ؟

Reply
no
0
yes
5
سیدحسین آیتی
1396/01/19 - 08:26
سلام به تمام ایثارگران من مدتی است که فکرمیکنم چراجانبازان زیر۲۵درصدبطورمستقیم زیرپوشش هیچ نهاد وسازمان نیست منظورم کلیه امور مربوط به جانبازان است.اگر سپاه این کار راعهده دارشود بهترین گزینه است حداقل میدانیم اگردیناری هم بودجه برای زیر۲۵درصدی ها اختصاص داده شود.یا اختلاس نمیشود یا دربهترین حالت جایی دیگرهزینه نمیشود.چندسالی که همین کمک معیشت از طریق سپاه پرداخت میشد توسط بانک انصار. هم سروقت بودوهم هرسال همان اندک افزایش هم اعمال میشد حالا چرا مسئولین این گروه جانبازان رابلاتکلیف گذاشته اند.باید منتظرماند تا زمان مشخص کند

Reply
no
0
yes
0
علی اشرف مراذی
1396/01/21 - 09:27
به نام خدا با سلام و دعای خیر اینجانب علی اشرف مرادی جانباز شیمیایی 20 درصد حالت اشتغال هستم و در حال حاضر کارمند رسمی وزارت نیرو شرکت آب منطقه ای قزوین شاغلم . متاسفانه به علت عدم آگاهی رئیس دستگاه کلیه مزایا شامل هزینه آموزش ، رفاهیات ، پاداش ، فوق العاده ویژه و ....... اینجانب را کاهش داده . علارغم صراحت قانون در مورد پست همتراز اقدام نمی کنند به نظر می رسد ایشان فکر می کنند پرداخت به مزایای مذکور صدقه است و در مورد آن اعمال سلیقه می نماید. علارغم اینکه وزارت نیرو و شرکت مادر تخصصی منابع آب کشور ادله و عریضه خود را تقدیم نموده ام متاسفانه جوابی حاصل نگردیده . خواهشمندم راهنمایی فرمایید چگونه از طریق کمسیون ماده 16 برای احقاق حق و جلوگیری از تضییع حقوقم اقدام نمایم با تشکر

Reply
no
0
yes
2
احمدی
1396/01/21 - 20:08
شما که سوابق جانبازان اعصاب روان وسایرین را که دارید بیاید به پاس زحمات انها بر مبنای درصد ومنطقه بدون کاغذ بازی حق پرستاری به همه جانبازان بدهید واینهمه حرف نزنید

Reply
no
0
yes
0
جانباز
1396/01/24 - 08:09
تمامی جانبازان باهردرصدی می بایست حق پرستاری دریافت کنند بخاطراینکه آنان واقعا یک فردمعمولی نیستند خانواده جانبازان می بایست درهرشرایط به آنان رسیدگی کنند کمسیون گذاشتند منجربه سلیقه شخصی می شود پزشکان بخصوص پزشکان کمسیون پزشکی بنیاد براین اعتقاد هستند که همه جانبازان سالم می باشند اثبات این موضوع کاراسان است کافی است به نتایج کمسیون پزشکی برگزارشد مراجعه شود

Reply
no
0
yes
2
مسعود
1396/01/25 - 23:09
عزیزان به این قسمت از مصوبه توجه کنند: "به اعتبار این تبصره جانبازانی که با نظر کمیسیون پزشکی مشمول حق پرستاری می‌شوند". این یعنی بعد از تصویب تبصره مشمول حق پرستاری می شوند. به نظر من خیلی روشن است.

Reply
no
0
yes
1
علی ابوالقاسمی
1396/01/26 - 08:55
باسلام وخسته نباشیدخدمت آقایان عزیزفاش نیوزآقامجتهدیک خواهش ازشمادارم بعنوان فردیکه 8سال اسیرو13ماه درخط مقدم و55درصدجانبازی جان مولاعلی ازرهبری بخواهیدکه دستوربدهندیک فرزندجانبازویاآزاده ویارزمنده رابجای پدرشان درمحل کارشان استخدام بکنندچراقوانیین به قشرماآزادگان که رسیده قوانین تغییرکرده چراوقتیکه خودآقایان سرداران سپاه وارتش ونمایندگان مجلس ودولتمردان که دهه شصت وهفتادزمان اشتغال فرزندانشان بوداین قانون اجراءشده حالاکه به قشرآسیب دیده ازجنگ وجبهه وخط مقدم واسارت رسیده این قانون پوچ شده خداوکیلی اگرخیلی ازهمین ننایندگان مجلس ودولتمردان فعلی بخاطرپدرشهیدویابرادرشهیدیاچندتاعکس یادگاری زمان جنگ دردوکوهه نبودالان مسول بودنندچراقشرجبهه رفته هم هوای مارانداردطرف درصداوسیمایک کارمندساده هست ازفرزندخودش گذشته تافامیل وآشناخودرابرده صداوسیماآقاساقی جان مادرت این موضوع راپیگیری کنیدطرف مربی فوتبال شده 20نفررامیاوردسرکارآیابنده وامثال من که سالهادرانقلاب وجنگ واسارت بودیم والان هم پای نظام حاضرهستیم جان فداکنیم نبایدیک فرزندجانشین مابشوداین طرح قانون دلخواه مخالفان نظام هست دوست ندارنندازقشرماهادرادارات باشندجان هرکسیکه دوستداریدبه رهبری بگوییداین چه قانونی هست مجلس هرقانونی راکهتصویبمی کندهیچ سازمان ونهادوشرکت وبانکهاقبول ندارنندپس جان مولادیگهقانونی جهت رفاه حال خانواده ایثارگرانتصویب نکنیددیگه خسته شدیم ازبس گوشه وکنایه شنیدیم آزاده وجانبازه بسیجی

Reply
no
0
yes
0
پولادی رضا
1396/01/27 - 13:26
سئوالی خدمت مشاور حقوقی دارم به اینصورت که اگر جانبازی مثلا چند سال رئیس یک مجموعه باشد و حق مدیریتی علاوه بر حقوقش دریافت می کرده با عنایت به اینکه مشمول پرداخت کسورات بازنشستگی نیست ، ایا سازمان بازنشستگی باید حق سمت نامبرده را حذف نماید؟

Reply
no
0
yes
0
سیروس
1396/02/11 - 03:24
سلام آزاده جانباز ترا ب خدا کی ماده 103مبنی بر اینکه مابه التفاوت صندوق تامین اجتماعی ب صندوق بازنشستگی کشوری توسط دولت پرداخت میشود ( در شرکت خصوصی قریب. ب 7 سال سابقه پرداخت بیمه دارم ترا بخدا بگید زودتر دستور اجرایی شدنش رو بدن) من بعد از7سال 22ساله که ب استخدام آموزش وپرورش درآمده ام. 3 سال و 9 ماه هم سنوات جانبازی دارم، آیا این ماده شامل من میشه ممنون از کرمانشاه مزاحم میشم

Reply
no
0
yes
0
عیسی مرادبخش لمرجانباز55%
1396/02/11 - 10:21
باسلام تبریک ایام شعبانیه وروزجانبازبه بزرگ جانبازکربلاوبزرگ جانبازانقلاب اسلامی ایران حضرت امام خامنه ای ودیگرجانبازان ایران اسلامی تبریک عرض مینماییم سوالی دارم چراحق پرستاری من جانباز55%اعصاب روان هنوز830هزارتومان است بنده ازبنیادشهید حقوقی دریافت نیمکنم چرامسولین وضعیت معیشتی زندگی مان توجهی ندارند
خواهشمندیم درامورات زندگی ما تجدیدنظرفرمایید

Reply
no
0
yes
0
مرادی
1396/02/20 - 02:48
تو روخدا به جانبازان قطع نخاعی بیشتر برسید بنده جانباز ۲۵ درصد ضایعه نخاعی هستم حق پرستاری جانبازان را اضافه کنید

Reply
no
1
yes
2
حمدی
1396/03/03 - 17:52
با سلام : چرا حقوق جانبازان حالت اشتغال اینقدر پائینه (نسبت به ادارات) من جانباز 30درصد حالت اشتغال هستم که حدود 1500 دریافت میکنم . در فیش حقوقی ما 3-4 گزینه بیشتر نیست (حق شغل و شاغل و اولادو...) ولی در فیش حقوق کارمندان 10-20 گزینه هست . غیر از گزینه های فیش ما اضافه کار و بدی آب وهوا و ماموریت و ... . حقوق حالت اشتغال یعنی از کار افتاده که همتراز کارمندان حقوق بگیره . اگه میدونستن کارکنن که حالت اشتغال نمیشدن . مگه مخارج حالت اشتغال از کارمندان دیگه کمتره که حقوقش کمتره . ما هم آدمیم ومثل اونا خرج و مخارج داریم . منت گذاشتن مالیات ازمون کم نمیشه(که اونم از حقوقهای زیر2-3 میلیون کم نمیشه) لطفا رسیدگی کنید به خدا خرجمون از بقیه کمتر که نیست(با همسر و 3 فرزند چطور خرج کنیم که تا سر ماه برسه)) بیشتر هم هست . مخارجمون جور درنمیاد هر کاری میکنیم دهم ماه حقوق تمومه. با تشکر

Reply
no
0
yes
0
علی
1396/03/05 - 11:18
نام خدابا سلام
اینجانب جانباز سی درصد حالت اشتغال هستم که درسال 95 بابت حق پرستاری مبلغ 5685162 ریال دریافت می نمودم.سوالی دارم آیا با تبصره 2 الحاقی به ماده 26قانون جامع درسال جاری حق پرستاریم به مبلغ 2790000 کاهش پیدا خواهد کرد؟ پیشاپیش از مسیولین سایت بابت پاسخگویی تشکر می کنم.

Reply
no
0
yes
0
علی
1396/03/05 - 11:19
نام خدابا سلام
اینجانب جانباز سی درصد حالت اشتغال هستم که درسال 95 بابت حق پرستاری مبلغ 5685162 ریال دریافت می نمودم.سوالی دارم آیا با تبصره 2 الحاقی به ماده 26قانون جامع درسال جاری حق پرستاریم به مبلغ 2790000 کاهش پیدا خواهد کرد؟ پیشاپیش از مسیولین سایت بابت پاسخگویی تشکر می کنم.

Reply
no
0
yes
1
احمدی
1396/03/20 - 16:53
با سلام " با کم کردن حق برستاری آیا واقعا ظلم به جانبازان نیست؟ همینطوری با این مبلغ کی یه جانباز مثلا اعصاب وروان میدن کسی 2 ساعت جانباز را نگه میداره چه برسه به 1 ماه (خود جانباز که پول نمیخواد یعنی اصلا به دردش نمیخوره ، میخواد چکار کنه بخوره - مسافرت بره - تفذیح کنه ... آخه چکار کنه برای خانواده اش مصرف میشه)). خیلی ها (همسر یا پرستار)بازم به همین قانعن(باتوجه به مشکلات و تورو ونداری ...) وتحمل میکنن . با این قانون کم شدن پرستاری خواهید دید در عرض 1 سال چند درصد به طلاقها در خانوادهای جانبازان اضافه خواهد شد (اگه قراره مثلا 300 بگیره پرستاری کنه خوب این پول نان خالیش هم نمیشه که بخواد خودشم داغون کنه ) قول میدهم انقدر آمار طلاق(غیر چیزهای دیگه...)در عرض 1 سال به جائی برسه که جانبازی همسر یا پرستاری نداشته باشه)اونوقت دوباره هی جلسه و .... بذارن ببینن چه باید بکنن (هرچن برای خیلیهاشون فکر نکنم اصلا مهم باشه . سر ماه حقوقشا میگیره و کاری هم به این کارها نداره)چرا از پرستاری همسر کم میکنن ! فیش حقوقی نجومی چند تا را متعادل کنن و تقسیم کنن برای این قشر واقعا درد کشیده(که از زندگی چیزی جز درد وبدبختی چیزی ندیدن) حق پرستاری کم که هیچ 4 برابر خواهد شد . واقعا برای ایثارگران متاسفم . همین !!!!!!!!!!!!!!!

Reply
no
0
yes
0
عیسی مرادبخش لمرجانباز55%
1396/03/23 - 12:30
چرحق پرستاری من جانبازی که بدون عصاقادربحرکت نیستم چون 55%27سال پیش کمسیون رفتم830هزارتومان است ولی الآن چندسال است روی تخت خوابیدم وشش تا ازمهره های کمرم برداشته شده هنوزباهمان درصدوهمان حق پرستاری رامیگیرم ازبنیاد هیچ حقوقی بجزجق پرستاری نمیگیرم اماجانبازبه هرطریقی شده 70درصد1800 هزار تومان بجزحقوق بنیادفقط حق پرستاری میگره؟گناه ماچیست اینقدرتبعیض وجودداره حقوق به مانمیدهند،میگویندشماشاغل هستیدقادربه حرکت نیستیم میگویندزیر70% هستید،بنظربنده مارابه طریقی ازبین ببریدتادیگردولت بخاطرپرداخت حق جانباز،حرف بارمالی دولت زبان زدعام وخاص بخاطرجانبازقرارنگیروجانبازان رامتهم نکنند،این بهترین راهش است،چطور800میلیارداختلاص بارمالی نداره حق جانبازبارمالی داره14000 میلیاردبارمالی نداره حقوقهای از50میلیون گرفته الی 250میلیون بارمالی نداره چون پولهامال آقایان وآقازاده هاست به آنان حلال است بهمین دلیل بارمالی نداره،یک نفربرادر ریس جمهوره یکی پسروزیردیگری همینطورملت مهم نیست بذاربمیرنداین اجرای عدالته





نظری بگذارید
chapta

بدون ویرایش از شما
بیشتر...
آخرین اخبار
بیشتر...
معرفی کتاب

نقل مطالب سایت، فقط با ذکر منبع بلامانع است.

@ 2014 تمام حقوق مادی و معنوی برای پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ ایثار و شهادت(فاش نیوز)،محفوظ می باشد.