شناسه خبر : 53005
یکشنبه 17 ارديبهشت 1396 , 10:36
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رئیس‌­جمهور؛ قهرمان مقاومت

«... من به همه‌ این آقایان محترمی که نامزد انتخابات ریاست جمهوری هستند این را عرض می‌کنم - حرفی است که بارها گفته‌ایم- تصمیم بگیرند، به مردم هم بگویند، در تبلیغاتشان هم بگویند، قول هم بدهند که برای پیشرفت امور کشور، برای توسعه‌ اقتصادی، برای باز کردن گره‌ها، نگاهشان به بیرون از این مرزها نخواهد بود، نگاه به خود ملّت خواهد بود. توانایی‌های ما زیاد است، ظرفیّت‌های ما زیاد است؛ توجّه به این ظرفیّت‌ها، استفاده‌ از این ظرفیّت‌ها، برنامه‌ریزی عاقلانه و مدبّرانه برای استفاده‌ از این ظرفیّت‌ها می‌تواند کشور را به اقتدار و استحکامِ ساخت درونی برساند؛ و این، آن چیزی است که دشمن را مأیوس می‌کند، این، آن چیزی است که به کشور و ملّت و نظام اسلامی، به توفیق الهی مصونیّت خواهد داد.»
اگر این بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی را در کنار تأکیدات مکرر رهبری بر اقتصاد مقاومتی در سال­های اخیر و نامگذاری سال 1395 با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» و سال 1396 با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» و در کنار تأکید ایشان بر «روحیه انقلابی» و «مدیریّت انقلابیِ فعّالِ پُرتحرّک» به عنوان الزامات و ضروریاتِ حل مشکلات کشور و تحقّق اقتصاد مقاومتی بگذاریم به این نتیجه می‌رسیم که تنها با مقاومت می‌توان به حل مشکلات و رفع نارسایی­‌ها امیدوار بود و اقتصاد کشور رونق خواهد یافت.
کم ­توجهی دولت یازدهم به دلسوزی‌­های رهبری
شاهد این ادعا، مذاکرات هسته‌ای و برجام است. رهبر انقلاب بارها در طول مذاکرات هشدار و بیدار باش داده و قابل اعتماد نبودنِ آمریکایی‌ها را فریاد زدند اما متأسفانه دولت کمتر به این دغدغه توجه کرد.
رهبر انقلاب در 1395/1/8 در گله از این رویکرد فرمودند: «به بیگانگان نمی‌شود اتّکاء کرد، نمی‌شود اعتماد کرد. من مکرّر در دوران همین مذاکرات هسته‌ای - شاید چهار پنج مرتبه یا بیشتر- گفتم به آمریکایی‌ها نمی­‌شود اعتماد کرد. حالا هم ملاحظه می­‌کنید و می‌بینید؛ حرف‌هایی که می­‌زنند، اظهاراتی که می­‌کنند و عملکردی که نشان می‌­دهند، کاملاً امضای آن حرفی است که بنده آن‌وقت می‌­زدم.»
از تجربیات تلخ، عبرت بگیریم
بدتر از همه اینکه برخی خط­‌قرمزها در جریانات مذاکرات و تصویب برجام از جانب دولت یازدهم رعایت نشد.
یکی از فاجعه‌­بارترین و تأسف‌­انگیزترین واقعیات آن است که دولت در مسیر دستیابی به برجام از برخی خط قرمزها چشم‌­پوشی کرده است. این واقعیت تلخ و دردناکی است که شخص وزیر خارجه دولت یازدهم به آن اعتراف کرده است.
رهبر انقلاب در 1395/1/1 در گله از این اقدام دولت فرمودند: «وزیر خارجه‌ محترم ما در مواردی به بنده گفت که ما [مثلاً] اینجا را یا این خطّ قرمز را دیگر نتوانستیم حفظ کنیم.»
برجام به سرنوشت تلخی منتهی و بدعهدی‌­ها و دبه‌کردن­‌ها و تفسیر به رأی‌کردن­‌های آمریکا موجب شد تا برجام برای ما به تعبیر رهبر انقلاب «خسارت محض» باشد.
متأسّفانه دولت یازدهم در مذاکرات منجر به برجام از برخی خط­ قرمزهای انقلاب و نظام عبور کرد. علاوه بر اینها چنین به نظر می‌­رسد که شدت ­عمل در برابر دشمنان و مستکبران و شیطان بزرگ - که از جمله مهم‌ترین و شاخص‌ترین شاخص­‌های انقلابی است - در این دولت کمرنگ بوده است.
کار دولت یازدهم با ملاقات و گفت وگوی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و جان‌کری همتای آمریکایی‌­اش و تماس تلفنیِ اوباما با حسن روحانی در همان نخستین ماه­‌های روی کار آمدن دولت یازدهم در سال 1392 آغاز شد و هر چه گذشت افتخارات(!) دولت در این راستا بیشتر شد. در ادامه کار عملکرد دولت به پیاده‌روی 15 دقیقه‌ای ظریف و کری (وزیران خارجه ایران و آمریکا) در خیابان‌های ژنو، دست دادن محمّد جواد ظریف و باراک اوباما، تماس‌‌های پی‌درپی ظریف با کری و مذاکرات گسترده با حضور نماینده آمریکا که منجر به برجام شد، نیز مزین گردید.
کارنامه دولت اصلاحات و دولت یازدهم ثابت کرد اعتماد به دشمن، اطمینان به غرب و اتکا به بیگانگان، راهبردی سوخته و خسارت‌­بار و فاجعه‌­بار است که غرور ملی ما را جریحه‌دار و مشکلات کشور را صد چندان می­‌نماید و موجبات گستاخ‌­تر شدن دشمنان و توطئه‌­بارتر شدنِ عملکردشان علیه ما را فراهم می­‌آورد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi