شناسه خبر : 53202
دوشنبه 25 ارديبهشت 1396 , 15:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اختلاف در اردوگاه اصلاح طلبان جدی است

خبرگزاری فارس: اختلاف در اردوگاه اصلاح طلبان جدی است/ انباشت بدهی‌ها از دولت هاشمی تا روحانی/لشکری از بیکاران داریممجتبی شاکری به پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران اشاره کرد و گفت: لیست خدمت منتشر شده و در این لیست افراد متخصص و کارآمد قرار گرفته‌اند.

وی همچنین به لیست اصلاح‌طلبان اشاره کرد و گفت: اصلاح‌طلبان در خصوص لیست دچار مشکل‌ شده‌اند و چندین لیست بیرون داده‌اند و نتوانسته‌اند توافق اکثریت را کسب کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اختلافات در اردوگاه اصلاح‌طلبان جدی است، گفت: ریزش جدی در آرا خواهند داشت.

وی به پیام خاتمی اشاره کرد و گفت: این پیام بسیار کسالت‌بار بود و این نشان دهنده این است که مشکلات همچنان به قوت خود باقی است.

به گفته شاکری، در هر لیست اصلاح‌طلبان اسامی جدیدی مطرح است و فقط اسم ائتلاف را گذاشته‌اند.

عضو فعلی شورای شهر با بیان اینکه افرادی باید در شورا حضور یابند که قدرت تصمیم‌گیری داشته باشند، گفت: این افراد باید بتوانند مسائل شهر را مرتفع کنند.

وی درخصوص بحث نظارت در شوراها، گفت: نظارت بسیار مهم است و وظیفه اصلی شورای اسلامی شهر تهران است.

شاکری با بیان اینکه اگر به این موضوع دقت نشود شورا دور خواهد خورد، گفت: باید بتوانیم بر تمامی امور شوراها نظارت کنیم.

به گفته شاکری، برنامه 5 سال سوم را باید با دقت بیشتری ورود کنیم و منتظر نشویم که شهرداری در این زمینه برنامه دهد.

وی تاکید کرد: حتما شورا باید سامانه برخط داشته باشد.

شاکری با بیان اینکه شورای شهر باید سامانه مستقل نظارتی داشته باشد، گفت: باید دفتر پژوهش‌هایی داشته باشد و امکان بررسی لوایح و نظارت بر آنها به صورت آنلاین وجود داشته باشد.

عضو فعلی شورای شهر با بیان اینکه با یک شورای 21 نفره مواجه هستیم که با هیچ منطقی قابل پذیریش نیست، گفت: شورا در دور چهارم 31 نفره بوده ولی به یکباره به 21 نفر تقلیل یافت و از این پس در کمیسیون‌ها کارها فشرده‌تر می‌شود و حجم مطالب بسیار بالا است و همچنین نظارت سخت‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه باید نرم‌افزاری برای بودجه در اختیار اعضاPDF می‌دهند که قابلیت سرچ ندارد، گفت: گزارش‌گیری از بودجه امکان‌پذیر نیست و به رغم تذکرات فراوان این امر حاصل نشده است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه حجم کارها در شورا بالا است گفت: امکان نظارت عمیق در شورا وجود ندارد.

وی به موضوع مرکز تجاری روشا اشاره کرد و گفت: مدت‌ها تخلفات این مرکز تجاری را پیگیری کردیم رای کمسیون ماده 100 مبنی بر قلع و قمع هم گرفته شد مالک پیدا شد و یک فرصت خرید در حال حاضر هم بهره‌برداری صورت گرفت و با وجود تخلف پروژه به کار خود ادامه می‌دهد.

به گفته شاکری، اصل روشا پارکینگ طبقاتی عمار بود که بعدها به مجتمع طبقاتی روشا تغییر کرد. 20 ماه پیگیری کردیم و نتیجه‌ای نگرفتیم.

وی درخصوص مباحث سیاسی در شورا گفت: بیش از 95 درصد مطالبی که در شورا مطرح می‌شود سیاسی نیست. به همان 5 درصد هم شاید در خیلی از موارد وجود نداشته باشد چرا که موضوعات فقط اجتماعی است.

وی در بخش دیگر سخنانش به موضوع حمل و نقل عمومی پرداخت و گفت: بودجه مترو را از 600میلیارد تومان به 2600 میلیارد تومان رساندیم و دولت در این زمینه سهم خود را نداد. حتی در موضوع اتوبوس‌ها دولت به وظایف خود عمل نکرد و باید 11 هزار اتوبوس داشتیم که در حال حاضر 6 هزار اتوبوس داریم که 4 هزارتای آن فرسوده و 2 هزار تای آن کار می‌کند.

وی با بیان اینکه دولت نگاه پایتخت به تهران ندارد گفت: سهم پایتخت بودن را مردم باید از جیب بپردازند. روزانه 3 میلیون نفر از اطراف تهران به تهران می‌آیند و می‌روند و هزینه این را باید مردم پرداخت کنند.

عضو شورای شهر تهران به انباشت بدهی‌های دولت‌ها به شهرداری اشاره کرد و گفت: این انباشت بدهی‌ها از دولت هاشمی تا روحانی بوده است.

شاکری با بیان اینکه یک رقابتی بین دولت و شهرداری است گفت: قرار بود که شهردار در جلسات هیات دولت حضور یابد ولی این کار صورت نگرفت.

وی درخصوص ارائه لیست اموالش گفت: یک منزل مسکونی در تهران‌پارس دارم که بنیاد شهید به دلیل جانبازی آن را به من داد که با وام ساختم. البته سختی‌ها و مشقت زیادی در این راه داشتم. در حال حاضر فرزندانم هم با من زندگی می‌کنند همچنین در روستای پدرم خانه‌ای داریم که تابستان‌ها به آنجام می‌رویم و در طول شورا هیچ اتفاق خاص مالی برای من رخ نداده است.

عضو فعلی شورا ادامه داد: بن‌هایی که از شورا می‌گرفتیم به جانبازان اعصاب و روان توزیع می‌کردیم و همه شفاف است.

شاکری همچنین به بحث تاب‌آوری شهرها اشاره کرد و گفت: وقتی حادثه پلاسکو رخ داد شورا گزارشی تهیه کرد که شهر بسیار غیرمقاوم است و بازرسی‌ها مشخص شد 3 هزار  ساختمان در تهران ناایمن است.

وی با بیان اینکه بحث بحران بسیار مهم است، گفت: بودجه سازمان شهر بسیار کم است و در مقابل حوادث منفعل هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع تراریخته‌ها اشاره کرد و گفت: تراریخته یک مساله ملی است. تراریخته یک جنگ پنهان است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران درخصوص مناسب‌سازی شهر تهران برای معلولان گفت: این شهر معلول است برای معلولان درست  است اقداماتی صورت گرفته ولی فاصله بسیار زیادی داریم.

شاکری همچنین درخصوص هوشمند کردن شهرها گفت: باید این موضوع جدی گرفته شود در حال حاضر یک شهر 6 میلیونی داریم که به 12 میلیون نفر سرویس‌دهی می‌کند.

وی همچنین به موضوع بیکاری اشاره کرد و گفت: لشکری از بیکاران داریم باید از ظرفیت خالی شهر در شب استفاده کنیم و برای مردم در شیفت‌های دوم و سوم اشتغال درست کنیم.

انتهای پیام/

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi