شناسه خبر : 53431
شنبه 06 خرداد 1396 , 10:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بازگشت شهدای غواص دست‌بسته به کشور/فیلم

ساعاتی بیشتر تا بازگشت پیکر مطهر شهدای غواص کربلای۴ با دستان بسته بعد از گذشت بیش از ۳۰ سال از شهادتشان به کشور باقی نمانده است.

شهدای غواص

 اردیبهشت ماه سال 94 بود که یک خبر از کشف پیکر مطهر شهدا، بمب خبری بزرگی ایجاد کرد. خبر این بود: «کشف پیکر مطهر 175 شهید غواص و خط‌شکن دفاع مقدس با دستان بسته»، این شهدا که جمعی از غواصان و خط‌شکنان شهید عملیات کربلای4 بودند در دی ماه سال 65 در جریان عملیات کربلای4 که طرح آن توسط آواکس‌های آمریکایی لو رفته بود، خط عملیاتی اروند را شکستند و حتی از جزیره ام‌الرصاص هم عبور کردند. این رزمندگان در حالی که بیشتر آنها مجروح بودند، جلوتر از خط مقدم به اسارت دشمن درآمدند و پیکرشان با دست‌ها و بعضاً با پاهای بسته‌شده در یک گور دسته‌جمعی دفن شده بود و پیکر مطهر آنان بعد از 30 سال توسط تیم تفحص پیکر مطهر شهدا کشف شد. حالا چند روزی بیشتر از دومین سالگرد کشف پیکرهای مطهر آن شهدا نمی‌گذرد که خبر از پیدا شدن تعدادی دیگر از شهدای غواص همان عملیات کربلای4 با دستان بسته اعلام می‌شود.

سردار سید محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح در گفتگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا از ورود پیکرهای مطهر 135 شهید دفاع مقدس به کشور خبر داد و گفت: پنج‌شنبه چهارم خرداد ماه 96، پیکر مطهر 135 شهید دوران دفاع مقدس از آبراه اروند وارد کشور می‌شوند.

پیکر پاک این شهدا در استان‌های بصره، الاماره و شهر کوت عراق طی یک ماه گذشته در عملیات‌های تفحص گروه جستجوی مفقودین پیدا شده است. 18 نفر از این شهدا از شهدای غواص عملیات کربلای4 هستند که در جزیره ام‌الرصاص با دست‌های بسته پیدا شده‌اند.

ساعاتی بیشتر تا بازگشت پیکر مطهر شهدای غواص کربلای4 با دستان بسته بعد از گذشت بیش از 30 سال از شهادتشان به کشور باقی نمانده است و مردم خطه جنوب کشور، خود را برای استقبال باشکوه از این شهدای غواص آماده می‌کنند. مرز اروند امروز شاهد بازگشت قهرمانانی است که روزگاری غواصی زیر آتش مستقیم دشمن در پهنه اروند از بزرگترین حماسه‌هایشان به شمار می‌رفت. بار دیگر دل مادرانی که غواص گمشده‌ای دارند، می‌لرزد و در دل خود مرور می‌کنند که آیا فرزندشان یکی از غواصانی است که ظالمانه با دستان بسته به شهادت رسیده‌اند؟ و همسرانی که فرزندان خود را با قاب عکسی به نام پدر سال‌ها بزرگ کردند، حالا این دقیقه‌های سنگین را برای پایان دادن به انتظاری 30ساله سپری می‌کنند.

تیزر کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با عنوان «مهمان داریم» به‌مناسبت استقبال از پیکرهای مطهر شهدای تازه‌تفحص‌شده به کشور در ادامه قابل مشاهده است:

download

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi