شناسه خبر : 53551
یکشنبه 14 خرداد 1396 , 14:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نمایشگاه قرآن در سوگ خورشید

بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن در سوگ خورشید

تهران- ایرنا- همزمان با بیست و هشتمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مراسمی وی‍ژه در غرفه یادمان امام(ره) و یاران نمایشگاه قرآن برگزار می شود.

 

به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا از بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن، مراسم در سوگ خورشید از ساعت 21 و 30 دقیقه امشب(یکشنبه) با حضور کریم منصوری قاری بین المللی قرآن، عبدالجبار کاکائی شاعر و برخی مداحان اهل بیت (ع) و با خاطره گویی برخی از اعضای بیت حضرت امام خمینی(ره) برگزار می شود.

** کوچه باغ‌های جماران در نمایشگاه قرآن
امسال به مناسبت همزمانی سالگرد ارتحال امام(ره) با ایام برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، سالن ویژه یادمان امام خمینی(ره) شامل تصاویر، آثار و تالیفات بنیانگذار جمهوری اسلامی و چند تن از یاران ایشان است.
طراحی این سالن بر اساس نمایی از کوچه باغ ها و حسینیه جماران است که بازسازی شده و نمایی از سادگی حسینیه جماران را در زمان حیات حضرت امام(ره) در معرض دید عموم بازدیدکنندگان قرار داده است.
در این بخش آثار و تالیفات امام خمینی (ره) همچون صحیفه نور در ٢٢ جلد، موسوعه حضرت امام در ٥٢ جلد، تبیان های موضوعی درخصوص بیانات حضرت امام و تفسیر قرآن کریم به نمایش درآمده است.
در بخش دیگری از سالن یادمان امام خمینی (ره)، چهار بخش دیگر نیز طراحی شده است که در بردارنده آثار سه تن از شخصیت های قرآنی و یاران امام(ره) که طی یک سال گذشته دارفانی را وداع کردند، یعنی آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، آیت الله سیدعبدالکریم موسوی اردبیلی و آیت الله محمد واعظ زاده خراسانی به نمایش در آمده است.
امسال به مناسبت چهلمین سالگرد شهادت آیت الله سید مصطفی خمینی، یادبودی به ایشان اختصاص پیدا کرده و 6 جلد تفسیر قرآن این مفسر قرآن به نمایش درآمده است.

** اولین مرحله از سامانه جامع قرآن کریم کلید خورد
سامانه جمع آوری، ارزیابی و صدور کارت عضویت فعالان قرآنی کشور به عنوان اولین مرحله از طرح سامانه جامع قرآنی کشور در نمایشگاه قرآن آغاز شد و هدف از طراحی و راه اندازی این، جمع آوری اطلاعات و آمار صحیح از فعالان و فعالیت های آنهاست.
همچنین با دسته بندی اطلاعات و ایجاد سطوح مختلف دسترسی، توسط مسئولان و افراد تصمیم گیرنده جهت کمک به اخذ تصمیمات صحیح و مبتنی بر داده های قابل اعتماد، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
پس از جمع آوری حداکثری اطلاعات، ارزیابی آنها انجام شده و بخش صحیح و قابل استفاده آنها شناسنامه قرآنی هر استان و هر حوزه قرآنی را خواهد ساخت.
همچنین با تعیین هدف برای هر شاخص در استان ها و تعیین فاصله تا وضعیت مطلوب، بهبود وضعیت این شاخص ها در اولویت فعالیت های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.
در مرحله اول ثبت اطلاعات فعالان و موسسات قرآنی از کسانی که شرایطی از جمله نویسندگان و پژوهش‌‌گران و افرادی که دارای حداقل پنج اثر قرآنی (به صورت مقاله قرآنی، تالیف قرآنی، پایان نامه قرآنی، طرح پژوهشی قرآنی) باشند، حافظان قرآن و کسانی که حداقل یک جزء قرآن یا معادل یک جزء از سوره های قرآن را حفظ باشند، در این سامانه ثبت نام می شوند.
قاریان قرآن و کسانی که دارای حداقل یک رتبه استانی در مسابقات قرائت قرآن باشند، متخصصان آموزش قرآن(آموزگاران قرآن) و افرادی که حداقل یک سال سابقه تدریس در یک یا چند رشته قرآنی داشته باشند، هنرمندان قرآنی و هنرمندانی که در حوزه قرآن فعالیت داشته و متناسب با حوزه هنری خویش دارای تعدادی اثر هنری قرآنی باشند و موسسات قرآنی و ثبت اطلاعات موسساتی که دارای مجوز از مراجع ذی‌صلاح باشند در این سامانه ثبت خواهد شد.
برای جمع‌آوری و تکمیل اطلاعات نیز، اطلاعات موجود بررسی و پالایش شده و فرایند تکمیل و تایید آن برطبق یک پروتکل مشخص طی می‌شود. البته برای کلیه افرادی که قصد ورود اطلاعات را دارند، در سیستم یک کاربری با عنوان کاربر فعال قرآنی تعریف می‌ شود تا در ادامه مراحل، به منظور تکمیل و تصحیح اطلاعات بتوان با آنها ارتباط برقرار کرد.
بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار «قرآن، اخلاق و زندگی» از هشتم تا بیست و ششم خردادماه از ساعت 17 تا 24 در مصلای امام خمینی (ره) برپاست.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi