شناسه خبر : 53881
پنجشنبه 01 تير 1396 , 12:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اهمیت و مزایای تنظیم قرارداد در روابط کاری (بخش دوم)

علی - جیم-  (3 جلوگیری از طولانی شدن دعوا
وقتی قرارداد واضح و شفاف و محکم و صریح باشد معمولا کار به کارشناس و شاهد و قسم و تحقیقات محلی واستعلام از این اداره و آن اداره نمی کشد و پرونده کش و قوس دار نمی شود و قاضی سریع حکم صادر می کند و روند دادرسی به سرعت به نفع شما تمام می شود . (ان شاءا...)

4) جلوگیری از اختلاف نظرهای قضایی
قرارداد واضح و شفاف و دقیق باعث می شود تفسیرهای متفاوت از قراداد به حداقل برسد و شما از اختلاف نظرها و اختلاف سلیقه  های قضایی در امان بمانید. حتما شنیده اید که یک شعبه دادگاه فلان نظر را دارد و شعبه دیوار به دیوار آن دادگاه در عین همان موضوع نظر کاملا" متفاوت و حتی برعکس دارد. بنابراین قرار داد محکم و جامع تا حد زیادی از این که حق و حقوقتان فدای اختلاف نظرها و سلیقه های قضایی شود، جلوگیری می کند.

5) جلوگیری از هزینه های پولی برای پرونده
قرارداد قوی باعث می شود منطق حقوقی خودرا در دادگاه پیش بریم بدون این که نیاز به استفاده از وکلای گران و پرداخت هزینه های کلان حق الوکاله داشته باشیم که آخر هم معلوم نیست به نتیجه ایی برسد یا نه . البته  استفاده از خدمات وکلای دادگستری در هر دعوایی مورد توصیه ماست ولی درصورت داشتن قرارداد محکم ،نیاز ضروری به استفاده از وکیل با حق الوکاله هنگفت نیست و صرفا مشاوره حقوقی وتنطیم لایحه دفاعیه توسط وکیل کفایت می کند. چرا که بهترین وکیل شما قراداد شماست .مصافا هزینه دادرسی و کارشناس و تمبر و رفت   آمد و ...را هم باید بپردازید که آخر هم معلوم نیست حکم به نفع شما صادر شود.

6) جلوگیری از اتلاف وقت و اعصاب خردی در دادگستری
هزینه های زیاد حق الوکاله و هزینه دادرسری و کارشناس و تمبر و رفت وآمد و ....منهای خسارات معنوی و روانی است که به شما وارد می شود و قابل ارزیابی به پول نیست. هر دعوای قضایی برای شما استرس و از کار و زندگی افتادن و اتلاف وقت و اعصاب خردی دارد که به معنای خسارات روانی و معنوی و غیر پولی است. این خسارات گاهی از میلیون ها تومان خسارات پولی هم بیشتر می شود .حالا آیا واقعا اندک هزینه تنطیم قرارداد قابل مقایسه با این همه خسارات پولی وخسارات معنوی ورانی هست؟

7) جلوگیری از پارتی بازی
باتنظیم قرارداد محکم و قاطع ، طرف دعوایتان پارتی بازی نمی تواند بکند حتی اگر میلیونها تومان خرج کند .حتی اگه طرف دعوایتان دوست صمیمی قاضی پرونده از آب در بیاد ،تانقطه ضعف و ابهام و بهانه ایی در قرارداد نباشد ، قاضی  نمی تواند به نفع طرف قرارداد شما رای بدهد.
(ادامه دارد)

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
ممنون از راهنمايي شما برادر عزيز ...

اي کاش صفحه اي براي رهنمايي قضايي براي ايثارگران باز ميشد و در حد هشدار کمکهايي به ايثارگران بشود ...

بيشتر مشکلات و گرفتاريهاي ما عدم اطلاع دقيق از قوانين است ...

ممنون از فاش نيوز عزيز
باسلام خدمت برادران ایثارگر
در صورتیکه با مشکل حقوقی مواجه شدید می توانید از مرکز ارتباطات قوه قضائیه کمک بگیرید.
شماره تلفن این مرکز در تهران 129 و در استانها 09699 است .
فقط ابتدا سوال خود را آماده کنید و زیاد آنرا طولانی نکنید زیرا هفت دقیقه بیشتر فرصت ندارید.موفق باشید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi