شناسه خبر : 54402
دوشنبه 02 مرداد 1396 , 09:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

انهدام پالایشگاه عربستان با موشک 1000کیلومتری انصارالله

نیروهای مسلح یمن این بار نیز با شلیک یک فروند موشک «بالستیک» از نوع «برکان2» پالایشگاه‌ نفت عربستان در استان «ینبع» واقع در غرب این کشور را درهم کوبیدند.

محاصره هوایی، دریایی و زمینی در کنار حملات وحشیانه 28 ماهه از سوی آل سعود و شیوع بیماری مرگبار وبا هنوز هم نتوانسته مردم یمن را وادار به عقب‌نشینی کند.
روز به روز بر تعداد افراد اعزامی به جبهه‌های جنگ در یمن افزوده می‌شود و در کنار این مسئله ارتش و نیروهای انصارالله نیز با پشتوانه مردمی به حملات آل سعود پاسخ‌های کوبنده می‌دهند.
تسنیم در همین رابطه به نقل از المسیره گزارش داده که یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شنبه شب با یک فروند موشک بالستیک دوربرد برکان2 پالایشگاه‌ نفت عربستان در استان ینبع در غرب این کشور را درهم کوبید.»
 در همین راستا یک منبع نظامی هم به المسیره گفت که «این پالایشگاه‌ نفت در سواحل دریای سرخ واقع شده و با نزدیک‌ترین منطقه مرزی با یمن بیش از یک هزار کیلومتر فاصله دارد.» وی تاکید کرده که «این موشک به دقت به هدف مورد نظر اصابت کرده است.» تاکنون جزئیاتی از میزان خسارات احتمالی وارد شده به این پالایشگاه‌ها اعلام نشده است.
استان «ینبع» دومین منطقه نفتی در عربستان به شمار می‌رود و رژیم سعودی نیز مجموعا سه مجتمع نفتی در این استان دارد که عبارتند از پالایشگاه «ینبع سامر»، «پالایشگاه ینبع یاسرف» و «پالایشگاه ینبع ینبع».
علت شلیک موشک
«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته‌ عالی انقلابی یمن دیروز در یک نشست خبری گفته شلیک موشک بالستیک «برکان 2» پاسخ به «جنایت‌های» روزانه و جنایت سربریدن اسرای یمنی بود. وی در پاسخ به سوالی درباره «اقدامات غافلگیرکننده آینده» نیز گفته: «امکان رخ دادن هر اتفاق جدیدی وجود دارد و ما گزینه‌های متعددی داریم که در میدان جنگ آن را نشان می‌دهیم.» «عزیز راشد» معاون سخنگوی ارتش یمن نیز اعلام کرده ارتش تا زمانی که حملات و تجاوزات عربستان و ائتلاف آن علیه یمن ادامه داشته باشد، مناطق حساس و مهم این کشور را هدف قرار می‌دهد.»
سابقه شلیک موشک به اهداف سعودی
به نظر می‌رسد یگان موشکی ارتش یمن با وجود تجاوز و محاصره تحمیلی امکانات خود را توسعه داده و از فوریه گذشته(اسفند) تاکنون سه بار ریاض پایتخت سعودی هدف حملات موشکی ارتش یمن قرار گرفته است. در ماه فوریه گذشته نیز ارتش یمن یک موشک بالستیک از نوع «برکان 2» به یک پایگاه نظامی سعودی در غرب ریاض شلیک کرد. هجدهم مارس گذشته(28 اسفند) نیز پایگاه هوایی «ملک سلمان» در ریاض با همین نوع موشک هدف قرار گرفت. نوزدهم ماه مه گذشته(28 اردیبهشت)، همزمان با فراهم کردن مقدمات برای پذیرایی از دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به عربستان نیز، یگان موشکی ارتش یمن با یک موشک برکان 2 ریاض را هدف قرار داد.  عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در پاسخ به تجاوز ائتلاف متجاوز سعودی آمریکایی و جنایت این ائتلاف علیه ملت یمن صورت می‌گیرند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi