شناسه خبر : 55018
شنبه 04 شهريور 1396 , 16:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

به یاد امیر سرلشکر جانباز شهید حسین علایی کاخکی

فرمانده‌ شکست‌ناپذیر

فاش نیوز- حسین علایی کاخکی فرزند جمال در نوروز 1338 در شهر کوچک و زیبای کاخک به دنیا آمد.حسین که تازه ازدواج کرده بود؛ برای جلوگیری از پیشروی دشمن به آبادان رفت. او از جنگ نفرت داشت ولی دفاع را مقدس و لازم می‌شمرد. آخرین صحنه‌های جنگ او در ارتفاعات حاج عمران رقم خورد. نخستین روزهای مرداد 1362 در عملیات والفجر 2 بود که امیر سپهبد شهید صیاد شیرازی او را به عنوان استاد دانشگاه افسری امام علی(ع) ارتش برگزید و حکم به رفتنش به تهران را داد. ادب، اخلاق، تواضع، و شاید سرنوشت، حکم می‌کرد که برای خداحافظی از همرزمان وفادارش، برای آخرین بار به میان آنها برود.

در زمان عملیات تا همه فرماندهان و سربازان و اسیرانش غذا نمی‌خوردند او دست به غذا نمی‌زد و تا زخم همه را نمی‌بستند او اجازه بستن زخم‌هایش را نمی‌داد، عراقی‌ها هم با همه وحشتی که از او داشتند ولی از جوانمردی و مردانگی او قصه‌ها شنیده بودند و اسیر که می‌شدند نام او را صدا می‌زدند. عصر روز پنجم مرداد ماه 1362 روح پاک فرمانده بزرگ ما و یکی از فرزندان راستین ایران به خدا پیوسته بود و او هم با افتخار پس از چند سال جنگ بی‌امان و آزادسازی میهنش از لوث وجود ‌اشغالگران ردای خونین و مقدس شهادت را به تن کرده بود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi