شناسه خبر : 55136
یکشنبه 12 شهريور 1396 , 11:16
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارش مصور از نمایشگاه تخصصی خدمات توانبخشی و تجهیزات وابسته

سومین نمایشگاه بین المللی تخصصی خدمات توانبخشی، معلولین، جانبازان، صنایع و تجهیزات وابسته در چهل سرای جنوب مصلی امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

فاش نیوز- سومین نمایشگاه بین المللی تخصصی خدمات توانبخشی، معلولین، جانبازان، صنایع و تجهیزات وابسته در چهل سرای جنوب مصلی امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

به گزارش فاش نیوز، سومین نمایشگاه بین المللی تخصصی خدمات توانبخشی، معلولین، جانبازان، صنایع و تجهیزات وابسته در چهل سرای جنوب مصلی امام خمینی (ره) با حضور تعداد زیادی از واردکنندگان و سازندگان داخلی از سه شنبه تا جمعه برگزار است.

این نمایشگاه از 77 غرفه تشکیل شده و تعدادی از غرفه‌ها مربوط به انجمن‌های غیرانتفاعی و مردم‌نهاد و برخی تولیدات و فناوری‌های جدید توانبخشی و بخشی نیز آتش‌نشانی و خدمات اورژانس است و برای اولین بار مرکز آموزش سینمایی دارالفنون حضور دارد که دوره‌های آموزش عکاسی را برای معلولین برگزار میکند.

غرفه مرکز ضایعات نخاعی در سومین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی خدمات توانبخشی، معلولین، جانبازان، صنایع و تجهیزات وابسته نیز به ارائه کتاب‌ها و جزوات آموزشی در مورد بیمارهای مختلف به ویژه مشکلات ضایعات نخاعی به جانبازان و ساخت اپلیکیشن آسیب نخاعی پرداخته است.

اپلیکیشن آسیب نخاعی برنامه‌ای تحت سیستم عامل اندروید است که از فروشگاه اینترنتی بازار قابل دانلود و استفاده می باشد

در این نمایشگاه تعداد زیادی ویلچر از انواع و اقسام و سایزهای مختلف با کاربردها و ملزومات متفاوت وجود داشت.

یکی از غرفه هایی که در این نمایشگاه برترین امکانات و تجهیزات در این عرصه را از آمریکا وارد می کرد، غرفه شرکت توان طب (KMT) بود.

این تجهیزات شامل توانبخشی و تقویت عضلات پا و دست و پا بود برای جانبازان و معلولین، که تنها وارد کننده این ملزومات تنها همین شرکت است.

  این شرکت با همکاری نخبگان دانشگاه صنعتی شریف دستگاهی را بازتولید کرده اند که قیمت اصلی آن حدود 200هزار دلار در آمریکا است، اما انان مشابه این دستگاه را به قیمت حدود 45 میلیون تومان به مرحله بهره برداری رسانده اند. (تصویر شماره 42 )

  قابل ذکر است انوشیروان محسنی بندپی معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور در مراسم افتتاح این نمایشگاه با بیان اینکه سیاستگذاران و مسئولین امر باید در زمینه خدمات پیشگیری، ارتقابخشی علمی، خدمات درمانی و ارائه خدمات توانبخشی به معلولین و جانبازان فعال باشند، گفت: ارائه خدمات توانبخشی تا اندازه‌ای است که فرد را می‌تواند به زندگی اجتماعی خود بازگرداند و از تشدید عوارض و محدودیت‌هایی که با آن دست به گریبان است نجات دهد.

  نحوی نژاد معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور نیز در این برنامه یکی از وظایف این سازمان را ارتقای شرایط زندگی افراد دچار معلولیت دانست و گفت: این نمایشگاه در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت می‌کند و می‌توانیم این قول را به ریاست سازمان بهزیستی بدهیم که با توجه به هوش و بصیرت علمی تولیدکنندگان داخلی بتوانیم 70 درصد تولید محصولات داخلی را به 100 درصد تولید برسانیم.

  ضمناً سومین نمایشگاه بین المللی تخصصی خدمات توانبخشی معلولین، جانبازان ، صنایع و تجهیزات وابسته روز سه شنبه 7 شهریور ماه 1396 ساعت 11 صبح در چهل سرای مصلای امام خمینی (ره) افتتاح و تا 10 شهریورماه برقرار است.

 بازدیدکنندگان این نمایشگاه و علاقمندان می‌توانند با دریافت آموزش‌های علمی و عملی رایگان در کلاس‌های آموزش تخصصی، سمینارهای تخصصی، کارگاه‌های آموزشی مشارکت کرده و از برنامه‌های جنبی این رویداد شامل ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌های رایگان و برنامه‌های حمایتی و فرهنگی بهره‌مند شوند.

گفتنی است، این نمایشگاه از 7 الی 10 شهریورماه 1396، شنبه تا پنج شنبه از ساعت 11 الی 19 و جمعه 14 الی 20 میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

کد خبرنگار: 24
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi