شناسه خبر : 55236
سه شنبه 14 شهريور 1396 , 10:34
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نتایج جلسه کمیته ویژه بررسی کسر خدمت فرزندان ایثارگران

احمد امیرابادی فراهانیرئیس کمیته ویژه بررسی کسر خدمت فرزندان ایثارگران نتایج جلسه این کمیته با فرماندهان ستاد کل نیروهای مسلح را تشریح کرد.

احمد امیرآبادی اظهار داشت: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سردار باقری طی نامه ای از رئیس مجلس درخواست کرد تا جلسه ای برای حل مشکل کسری خدمت فرزندان ایثارگران تشکیل شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این جلسه با حضور بنده و آقای نوروزی نماینده رباط کریم و فرماندهان نظامی برگزار شد.

رئیس کمیته ویژه بررسی کسر خدمت فرزندان ایثارگران گفت: در این خصوص چهار قانون وجود دارد؛ یک قانون مربوط به برنامه ششم توسعه است که در ابتدای آن آمده است «با اذن فرمانده کل قوا» کسر خدمت امکان پذیر است.

وی ادامه داد: این ماده مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود و مجلس برای رفع ایراد شورا اذن فرماندهی کل قوا را در ابتدای ماده قرار داد.

امیرآبادی تصریح کرد: فرماندهان ستاد کل معتقدند در صورت اجرای این ماده نیروهای مسلح از نظر تامین نیروهای انسانی دچار مشکل خواهند شد، زیرا در دوران دفاع مقدس ۲.۵ میلیون سرباز از ارتش و نیم میلیون سرباز از سپاه به میادین دفاع اعزام شده اند که با محاسبه این تعداد می توان گفت میانگین حدود ۶ میلیون نفر از مشمولان شامل این قانون خواهند شد.

نماینده مردم قم تاکید کرد: ستاد کل معتقد است کار کارشناسی که بر این موضوع انجام داده است اجازه نمی دهد چنین اذنی را از مقام معظم رهبری بگیرند.

وی با بیان اینکه در قانون بودجه سال ۹۶ نیز در این خصوص ماده ای به تصویب رسیده است، گفت: طبق قانون بودجه سال ۹۶ فرزندان ایثارگران می توانند با پرداخت ۵ میلیون تومان سربازی خود را بخرند.

امیرآبادی با بیان اینکه ستاد کل با فروش سربازی مخالف است، گفت: فرماندهان ستاد کل اعلام کردند که ما با فروش سربازی غایبان نیز مخالف بودیم، اما به دلیل اینکه دولت لایحه آورد تلویحا زیر بار رفتیم، مشروط به اینکه منابع حاصل صرف سربازها و رفاه آنها شود.

وی اظهار داشت: ماده ای در قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور نیز در این خصوص وجود داشت که کسانی که ۳۰ ماه جبهه یا ۲۴ ماه اسارت یا ۲۵ درصد جانبازی دارند، فرزندانشان از سربازی معاف می شوند. قانونگذار در تصویب این ماده اعلام کرد ایثارگرانی که ۱۵ ماه جبهه یا ۱۲ ماه اسارت و یا ۱۰ درصد جانبازی دارند، فرزندانشان از سربازی معاف می شوند.

رئیس کمیته ویژه بررسی کسر خدمت فرزندان ایثارگران با تاکید بر اینکه قانون برنامه ششم بر قانون احکام دائمی ارجحیت دارد و آن را باطل می کند، گفت: در قانون بیمه شخص ثالث نیز مجلس ماده ای را به تصویب رساند که بر اساس آن سربازان غایب می توانند گواهینامه بگیرند.

وی ادامه داد: اما طبق قانون، نیروی انتظامی باید هر جا مشمولان سربازی را مشاهده کنند دستگیر کرده و به پادگان انتقال دهند؛ این تناقض در قانون نویسی است و مشکلاتی را ایجاد کرده است.

امیرآبادی گفت: در قانون برنامه ششم بند ۷ به ماده ۴۵ قانون نظام وظیفه الحاق شد. در بند ۴ این ماده اعلام شده است ایثارگرانی که سابقه ۳۰ ماه جبهه دارند فرزندانشان از خدمت سربازی معاف می شوند، اما در برنامه ششم آورده شده است که ایثارگرانی که ۲۴ ماه جبهه داشته باشند فرزندانشان معاف می شوند؛ اینها تناقضات قانونی است.

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به جلسه روز گذشته کمیته ویژه بررسی کسر خدمت فرزندان ایثارگران گفت: در این جلسه مقرر شد به راه حل مناسبی برای از بین بردن تناقض های قانونی دست یابیم.

وی با بیان اینکه برای حل این مشکل دو راه وجود دارد، گفت: اولین راه از طریق مجلس است که راه سختی می باشد، باید طرح فوریتی به تصویب برسد که روند طولانی برای تصویب کلیات و جزئیات آن وجود دارد.

امیرآبادی گفت: راه دوم ستاد کل نیروهای مسلح است، باید راه حل بینابینی را پیدا کرد.

وی اظهار داشت: ابتدا باید مشخص شود فرزندان ایثارگر مشمول این بند چند نفر هستند و بر اساس آمار، ستاد کل اذنی از مقام معظم رهبری بگیرد تا مشکلات فرزندان ایثارگران حل شود.

امیرآبادی همچنین از جلسه رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با علی لاریجانی در آینده ای نزدیک برای حل این مشکل خبر داد و تصریح کرد: فرزندان ایثارگران بدانند که ما مدافع آنها هستیم. همه فرماندهان ستاد کل هم ایثارگر هستند و می خواهند مشکلات فرزندان ایثارگران حل شود، اما باید منافع بلندمدت را نیز در نظر بگیرند.

به گزارش مهر؛ طبق ماده ۷۸ قانون برنامه ششم توسعه، درصورت اذن فرماندهی کل قوا:

- فرزندان رزمندگان با سابقه حضور در جبهه به ازای هرماه حضور یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه

- فرزندان آزادگان به ازای هرماه اسارت یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه

- فرزندان جانبازان به ازای هردرصد جانبازی یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه

تبصره- بهره‌مندی فرزندان جانبازان بر اساس درصد جانبازی صادره از کمیسیون عالی پزشکی نیروهای مسلح یا بنیاد اقدام می‌گردد و در خصوص آموزش خدمت نظام وظیفه براساس مقررات ستاد کل نیروهای مسلح عمل می‌گردد.

حکم بند (د) ماده (٨٨) قانون برنامه ششم بر حکم تبصره (٢) ماده (٣٣) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، حاکم است.

 

منبع: مهر
اینستاگرام
سلام
آقای امیرآبادی و جناب نوروزی از پیگیریتان سپاسگزارم .
اما ابتدا که برنامه ششم مقرر شدتصویب و مقرر شد اجراگردد 8 ماه از سربازی پسرم سپری شده و تا بررسی مجدد این جلسات عملا پسرم سربازیش به پایان میرسد.
اما این مسئولین شایسته نیست به خانواده سربازان دفاع مقدس اینگونه رفتار کنند
عزت زیاد
شمارو به خدا قسم هرنتیجه ای داره زودتر اجراییش کنید.مردیم از بس انتظار کشیدیم تموم زندگیمون مختل شده.
این را هم هوا می کنید
با سلام خدمت شماباید عرض کرداولاآماری که اعلام شده کذب محض است ثانیا اگرمجلس قوانینی راتصویب مکند چرابایداین همه حاشیه داشته باشد ثالثاآیا واقعا مقام معضم رهبریی بااین موضوع مخالفت می کند قطع موافق کمک به خانواده ایثارگران است حتما این برادران فرزندی ندارند یااگه داشتند قبلا معاف شدند خدمت این عزیزان عرض کنم اگه خدای ناخواسته دشمنی قصد تجاوزداشته باشد ملت ایران مردوزن پاسخ قاطع به تجاوزات خواهند داد
طی یکسال نیم چهار قانون برای ایثار گران در مجلس تصویب شد الان با یک جلسه همه را باطل کردان چرا مجلس قانونی که ضمانت اجرای ندارد تصویب میکند . چرا تصویب کردید تعدادی جوان بیچاره ساده دل را سرگردان کردید واز زندگی عقب انداختید .الان کدام شان انگیزه سربازی را دارند بااین حق االناسی که میکنید .ایا بجرم فرزند ایثارگر بودن سزاوار این ظلمند شما که میلیون ها سربازی فراری را بخشیدید .ایا اندازه آنها ارزش ندارند
اخه چه جوری 6میلیون نفر شده!مگه قرار به دوتا از فرزندان ایثار گران معافیت بدن؟ بعد مگه همشون پسر دارن؟بعد مگه فرزندان هیچ کدوم تا الان سربازی نرفته اند؟بعد مگه همه به حدحساب معافیت میرسن؟بعد مگه برای کسانی که معافیت ایثارگری صادر میشه معاف از جنگن ؟جز این که به شرط صلح است واین فرزندان ارث جنگ برده اند؟و بعد مگه بنیاد شهید چرا دفاع نمی کن و امار دقیقا نمیده؟افسوس...
همش حرف مفت .ما که سربازی بچمون داره تموم میشه ولی تصویب کنید تا دیگران استفاده کنند قانونی که مجلس تصویب کرده و شورای نگهبان هم بررسی و تایید کرده حالا مجری میگه اشکال داره آخه اینهم شد مملکت .هیچکس حرف کسی دیگر را گوش نمیکند و همه خود را من میدانند در صورتی که نیم من هم نیستند
ایا سرداران عزیزی که فرزندان خودشان از قوانین قبلی بهره بردن طبق این قانون با انها هم عمل میشود یا فقط برای دیگران حالا دلسوزی کمبود نیرو میکنن بچه های ما از کدامشان کمترن ایا انها هم ژن خوب و بد قایل شدن و تبعیض را سرلوحه خودشان قراردادن . اگر عدالت است پس یا همه یا هیچ چرا درحق بقیه افراد ظلم شود افرادی که قبلا استفاده کردن هم باید طبق این قانون محاسبه شود خون کسی رنگینتر از بقیه نبوده ونیست .
سلام خسته نباشید برادر عزیز امیر ابادی و برادر نوروزی خدا شما را برکت و طول عمر بدهد همین که جواب تلفن بچه های رزمنده و ایثار گر را جواب مبدهید و با انها پدران صحبت میکنی ممنونم بخدا پسرم فوق لیسانس حقوق دارد 5 سال جبهه سپاه و ارتش دارم فقط 15 را تایید کردن هر روز به براپر امیر ابادی زنگ میزند میپرسد چی شود لااقل 10 ملیون با سابقه جبهه مان را بگیرند بچه های رزمندگان را معاف کنند حضرت آقا اگر خبر دار بشوند بخدا دستور 15 ماه جبهه یگ بچه معاف بشوند میدهند درد دل رزمنده ای را میداند.خداوند از برادر باقری راضی باشد خودشان رزمنده هستند ترا خدا کاری بکنید بچه هایم معطل شما هستند .
با سلام
احتراما درباره موضوع مخالفت ستاد کل نیروهای مسلح با مصوبه قانونی مجلس به عرض می رساند :
برطبق آمار اعلامی منابع رسمی کشورمان حدود 2 میلیون نفر در دوران دفاع مقدس در جنگ حضور داشتند که شامل سربازان، نیروهای رسمی نظامی، کسبه، دانشجویان، دانش آموزان، بسیجیان و نیروهای مردمی بودند.
حال اگر از ین دو میلیون نفر رزمنده حدود 300 هزار رزمنده به دلایلی مانند اینکه فرزند پسر نداشته باشند و یا فرزند نداشته باشند و یا فرزند مشمول سربازی نداشته باشند آیا تعداد رزمندگانی که تحت پوشش این مصوبه قرار می گیرند چیزی بیشتر از 1 میلیون و 700 هزار رزمنده است. بهتر نیست ستاد کل بجای لجبازی و کارشکنی خیلی آرام و منطقی با این مسئله برخورد می نمود.
آقا شما رو به خدا سریع یه کاری واسه کسر خدمت بکنین داریم بدبخت میشیم یه چاره ای یه چیزی یا علی
س،ترا به مقدسات، به خونهای پاک شهدا مدیون هستید اگر پیگیری نکنید، قرار شد جانبازان زیر 25 %که داوطلب جنگ و بسیجی بودند باندازه ماهای حضور در جبهه، هر یک ماه یک درصد بدهید تا حق آنها بعد سی سال برسند،قرار شد مصوبه بشه و اجرا،ضایع نکنید حق دلاوران آنروز و درماندگان امروز که شاغل نیستند و راهی ندارند و پول برای هزینه کردن، مدیون خون شهدا هستید اگر به گوش رهبری و مسئولان ارشد کشور ودلسوز نرسانید من 16 ساله بودم، سربازی کردم و 23 ماه جنگ کلا خط مقدم از فاو تا شلمچه نا غرب و شیخ صالح، یک روز وشب کامل من در فاو عراق بیهوش بودم و از آتیش سنگین کسی نتوانسته بود به داد من برسند، قیمت اون شبها 5%هست انصاف و عدالت کو؟اعتراض نکردم و کمیسیون هم نرفتم چون منتظر همین مصوبه بودم اجرتان با مهدی فاطمه؟ س
باسلام و تشکر از زحمات شما عزیزان . حتما ان حکایت را شنیدید که شخصی برای فرزندش به استاد نجار با پرداخت کل هزینه سفارش گهواره میدهد بعد از چندین مدت که استاد امروز و فردا میکند جوانی به این استاد مراجعه و میگوید یادتان هست که فلانی سفارش یک کهواره را داده بود حال پدرم فوت نموده و ان را که برای من سفارش داده بود لااقل انرا درست کنید که برای فرزندم لازم دارم حال با این اجرا مصوبات در حق ما ایثارگران سرعت عمل نشان میدهند خواهشا در کنار مصوبه یک تبصره منظور فرمایید که در صورت عدم برخوداری فرزند ایثارگر یاجانباز نوه ان میتواند از این مصوبه استفاده نمایند اگر هم نشد نسلهای بعدی
اینها میخواهند با این کارشان ریشه ایثارگری را در این مملکت بخشکانند و ثابت کنند که ملت حامی ایثارگران نیست !. عده ای باید نسل اندر نسل ایثار کنند و عده ای نسل اندر نسل اختلاس!
لطفا اخرین مصوبات مجلس را در مورد معافیت فرزندان ایثار گر بیان کنید.
سلام دوستان عزیزم واقعا ن ناراحت کردید شما تورا خدا خوب رسیده گی کنید



کسری خدمت برای همه. فقط همین.
نمیشه که فقط یه عده معاف شن و بقیه هیچی. مگه ما چه گناهی کردیم؟؟!!
مدت هاست منتظر قانون بودیم و هستیم. امید دارم که اجرا بشه برای همه...
یاعلی
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi