شناسه خبر : 55613
شنبه 01 مهر 1396 , 09:14
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یادی از عارف بنای شهید / عکس

برونسی قبل از شهادتش می‌گوید: ان شاءالله در عملیات بدر، دیدار، دیدار یار است. امیدوارم که گمنام شهید بشوم و جنازه‌ام به یاد سالار شهیدان، کنار آب فرات و کنار او بماند

فاش نیوز-برونسی قبل از شهادتش می‌گوید: ان شاءالله در عملیات بدر، دیدار، دیدار یار است. امیدوارم که گمنام شهید بشوم و جنازه‌ام به یاد سالار شهیدان، کنار آب فرات و کنار او بماند."

"عارفی بنّا بود. به خواندن دروس حوزوی نیز روی آورد، تا اینکه بعدها به علت شدت یافتن مبارزات او زندانی و مورد شکنجه‌های وحشیانه ساواک قرار گرفت. او که از اهالی توابع تربت حیدریه بود، با پیروزی انقلاب اسلامی، رشد کرد و در جریان جنگ تحمیلی چنان لیاقت و کارآمدی از خود نشان داد که زبان‌زد همگان شد." این‌ها بخشی از مشخصات سردار شهید عبدالحسین برونسی است که به قلم "سعید عاکف" در کتاب "خاک‌های نرم کوشک" نقش بسته شده است. این نویسنده با دیدن تصویری از " شهید عبدالحسین برونسی" جرقه‌ای در ذهنش شکل می‌گیرد که کتابی درباره این شهید بزرگوار بنویسد و پرده از زندگی پر رمز و راز وی بردارد.

کتاب "خاک‌های نرم کوشک" به نویسندگی "سعید عاکف" منتخبی از خاطرات خانواده و همرزمان "سردار شهید عبدالحسین برونسی" در مورد ویژگی‌ها و خصوصیات شهید است.

این کتاب با ارائه یک زندگینامه فشرده و مختصر از شهید برونسی، به نقل خاطرات اطرافیان، آشنایان و همرزمان ایشان پرداخته و 70روایت کوتاه و خواندنی از ابعاد شخصیتی و زندگانی این فرمانده نقل می‌شود و هر خاطره نقل شده در مورد شهید با یک عکس از شهید همراه است.

شهیدعبدالحسین برونسی در تاریخ ۲۳ اسفند سال ۱۳۶۳ با مسئولیت فرماندهی تیپ ۱۸ جوادالائمه(ع) در منطقه عملیاتی بدر به شهادت رسید و پیکرش در منطقه عملیات بر جای ‌ماند. سال‌ها بعد در جریان تفحص شهدا پیکر ایشان شناسایی و در تاریخ هفدهم اردیبهشت ۱۳۹۰ در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در بهشت رضا(ع) در مشهد مقدس به خاک سپرده شد.

این شهید با آرزوی قلبی و حتمی خود به شهادت می‌رسد؛ چراکه در یکی از مصاحبه‌های خود می‌گوید؛ "در این عملیات (عملیات بدر) ان شاءالله دیدار، دیدار یار است. امیدوارم که گمنام شهید بشوم و جنازه‌ام به یاد سالار شهیدان، کنار آب فرات و کنار او بماند."

"خاک‌های نرم کوشک" با تاکید بر شخصیت "اوستا عبدالحسین برونسی" به سرعت در زمره آثار پرفروش و پرمخاطب ادبیات دفاع مقدس قرار گرفت و به گفته ناشر تاکنون به زبان‌های عربی، فرانسه و انگلیسی نیز ترجمه و در خارج از کشور منتشر شده است.

بدون تردید عامل اصلی در پرمخاطب بودن "خاک‌های نرم کوشک" صفا، سادگی، خلوص نیت و ایمان ولایی شهید بزرگوار عبدالحسین برونسی بوده است.

در این کتاب نویسنده از طریق مصاحبه با اطرافیان آن شهید و تحقیقات بسیار از وی خاطره زندگی او را به شیوه خاطره نویسی بیان کرده است.

کتاب "خاک‌های نرم کوشک" با به تصویر کشیدن زندگی پر رمز و راز یک سردار دفاع مقدّس، توانسته مطالب خود را بسیار خواندنی و جذاب جلوه دهد.

خبرگزاری خانه ملت

پایان پیام

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi