شناسه خبر : 55683
دوشنبه 03 مهر 1396 , 12:38
اشتراک گذاری در :
عکس روز

درباره ماموریت آموزش، کسر خدمت، وام مسکن، بازنشستگی و حقوق

س - جانباز ٢٥درصد هستم. پسرم نیروى رسمى شرکت سایپا یدک زیر مجموعه سایپا میباشد و در حال حاضر در حال تحصیل میباشد ولى ایشان نتوانستند از ماموریت آموزش براى تحصیل استفاده نمایند خواهشاً راهنمائى بفرمائید با سلام و خسته نباشید فراوان،
ج- سلام از طریق بنیاد این موضوع به شرکت تذکر داده شود و در صورت عدم پذیرش به دیوان عدالت اداری شکایت کنید.

 

س - بنده جانباز 27درصد و 7ماه جبهه. برای فرزند اولم معافیت گرفتم. آیا برای پسر دومم میتوان معافیت گرفت یا کسر خدمت؟؟؟؟؟
ج- سلام در صورت موافقت ستاد کل نیروهای مسلح با مصوبات اخیر مجلس فرزند دوم شما هم می تواند از معافیت برخوردار شود.

 

س - من جانباز 15 درصد هستم. 30 سال سابقه خدمت در آموزش و پرورش رو دارم. یک فرزند بیشتر ندارم. که در مقطع لیسانس تحصیل میکنه حالا بعد از بازنشستگی. میخوام فرزندم را جایگزین کنم. ولی میگن که آموزش و پرورش جایگزین نداره. در صورتی که تمام ارگان های جایگزین دارند.
ج- سلام تبصره 2 ماده 21 قانون جامع برای استخدام فرزند جانباز در دستگاه محل خدمت پدری، برای جانبازان 25 درصد وبالاتر است.

 

س - چرا به جای وام مسکن از مسکن های مهر به جانبازان نمی دهند؟
ج- سلام منع قانونی برای واگذاری مسکن مهر به جانبازان با دارا بودن شرایط  وجود ندارد.

 

س - بنده جانباز ۴۰ درصد عضو بسیج و حالت اشتغال میباشم. مدت یک سال است که بازنشسته سازمان تامین اجتماعی گردیده ام و قرار بود اخیرا" ماده ۳۸ شامل حال ما نیز گردد. که ظاهرا" چون از تامین اجتماعی حقوق بازنشستگی دریافت می نمایم، مثمر ثمر قرار نگرفت. لطفا" ارشادات لازم را بفرمایید. باتشکر
ج- سلام این  محدودیت و منعی که بنیاد ایجاد کرده است خلاف قانون می باشد. باید منتظر ابلاغ آیین نامه اجرایی ماده 38 که در ستاد کل نیروهای مسلح بیش از شش ماه است نهایی شده ولی علت عدم ابلاغ آن روشن نیست،‌ باشید.

 

س - نظر به اینکه برادر ما پاسدار رسمی سپاه بودند که شهید شدند ورودی سال 1362 بودند که سال 1389 بازنشست شدند و سنوات خدمتی و پاداش مرخصی ایشان از طرف بنیاد به خانواده ابلاغ و همان سال سی درصد از مبلغ پرداخت شد و اعلام نمودند ما بقی بعد از تامین بودجه پرداخت خواهد شد که در این زمان مادر که تحت تکفل شهید بودند از دنیا رفتند و بعد از تامین بودجه در سال های بعد عنوان نمودند که چون مادر از دنیا رفته دیگر سنوات خدمتی و پاداش به آن تعلق نمی گیرد در صورتی که زمان در قید حیات بودن مادر بودجه نداشتند تمام و کمال پرداخت کنند و به جهت مشخص بودن  مبلغ از طرف بنیاد و سپاه و تصویب آن در سال 1389 به جهت کوتاهی خودشان پرداخت نشد.  آیا بنیاد حق دارد ما بقی حق و حقوق شهید را بلوکه کند در صورتی که خود قبلا" در پرداخت تمام و کمال آن کوتاهی کرده است؟  خانواده باید در حال حاضر چه کند؟ ممنون و سپاسگزاریم.
ج - سلام ماده ۱ قانون پاداش پایان خدمت، پرداخت آن را فقط  به وراث قانونی مستخدم متوفی موضوع ماده ۸۶ قانون استخدام کشوری (وظیفه بگیری که حقوقش جاری باشد) می داند لذا قانون فوق الذکر اجازه پرداخت آن را به احدی از سایر وراث (موضوع قانون مدنی ) نداده است.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
سلام برای رزمندگان کمتر از 6 ماه مثلا 5/5 ماه در جبهه بوده اند چه چیزی شامل انها میشود
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi