شناسه خبر : 55977
سه شنبه 18 مهر 1396 , 10:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ناگفته های سفیر ایران درباره شهید همدانی

رئوف شیبانی سفیر سابق ایران در سوریه درباره شهید سردار حسین همدانی در برنامه عصر ناگفته هایی داشت که بخش هایی از آن چنین است:

شهید همدانی

در زمانی که بزرگترین تحلیل گران به این نتیجه رسیدند که دمشق تمام شد و تمام بدنه سیاسی و نظامی تقریبا فرو ریخته بود. حاج قاسم سلیمانی در جلسه ای با حضور مقامات ارشد سوریه و شهید همدانی بیان کردند که آمده ایم اینجا که شما بمانید.
شهید همدانی از یک اتاق کوچک در داخل سفارت با کمترین امکانات نظامی شروع به طراحی کرد. اولین کار او شکل دهی نیروی های مقاومت مردمی بود ؛ جوانان علاقمند و حامی مقاومت از طیف های مختلف را جمع کرد، از مسیحیت ، مسلمان ، شیعه، سنی و کرد و در قالب نیروهای مردمی و لجان الشعبی بسیج کرد.
هنگامی که گروه های مسلح به 200 متری حرم زینب سلام الله علیها رسیده بودند و به ساختمان وزرات دفاع در یک کیلومتری دفتر بشار اسد ، حمله کرده بودند.
شهید همدانی با نیروی بسیج این مناطق در کوتاهترین زمان ممکن توطئه آن ها را خنثی کرد.
اتفاق دیگر، بسته شدن جاده بین اللملی فرودگاه و گلوگاه ارتباطی سوریه با خارج بود که شهید همدانی با 53 نفر جاده را آزاد و در اختیار ارتش سوریه قرار داد و ...

منبع: مشرق
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi