شناسه خبر : 56185
پنجشنبه 27 مهر 1396 , 11:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شورای مشاوران امور ایثارگران دستگاه های دولتی کجایند؟!

... - آفتابه لگن هفت دست، شام و نهار هیچی! در خبرها از برگزاری یکصد و پنجاه و نهمین نشست شورای مشاورین وزرا در امور ایثارگران سخن به میان آمد.

داستان ایثارگران حکایت ضرب المثل فوق است. در همه دستگاهها، استانداری ها و. . . مشاور امور ایثارگران گذاشته اند لکن میزان تاثیر آنها برای اجرای قوانین موجد حق ایثارگران و جلوگیری از تخلفات دستگاهها بسیار اندک است.

شورایی که عنوان پرطمطراق مشاورین وزرا را یدک می کشد سال هاست که به تشکیل این جلسات پرداخته و آن را به طور منظم تشکیل می دهد ولی هیچگاه از خروجی این شورا که چه منافعی برای ایثارگران دارد خبری درز نمی کند. سطح این شورا سطح پایینی نیست که از آن توقعی نداشته باشیم ؛ با این عنوان فریبنده انتظار این است که این شورا منشاء خدمات موثر و مفیدی در دستگاههای اجرایی باشد لکن دریغ از حتی یک اقدام موثر که در تراز این شورا طی این سال ها باشد.

 

اینستاگرام
سلام واقعا شورا درکماست وبرخی از وزرای. محترم تا جایی جسارت از خود به خرج داده اند که می گویند مشاور ایثار گر برای وزیرنیاز نیست مانندوزارت راه وشهرسازی وهمین نقصان باعث شده برخی مدیران تازه بهدوران رسیده تمام عیار بر ایثار گران مجموعه خود بتازند واب از اب تکان نخورد! وزمانی به ارزش ایثار گران پی خواهند برد که دشمن به بالای سر خانواده انان ظاهر میشود انهم بااین وضع کشورهای ناامن منتطقه
سلام ، تمام مراجعات به مسئولان امور ایثارگران دستگاههای دولتی حتی در مواقعی که طبق قانون تسهیلاتی برای ایثارگران وجود داشته اما به عمد توسط آن دستگاه حقوق قانونی تضییع شده با پاسخ منفی و فرافکنی مواجه بوده است.
امسال در اثر اشتباه مشاور محل تحصیل فرزندم خارج از مشهد شد اما تسهیلات دانشگاهی فرزند ایثارگر طبق ماده 62 قانون خدمت رسانی به ایثارگران و آیین نامه تسهیلات مهمان و انتقال که توسط دولت یازدهم مهر خورده متاسفانه همین قوانین موجود در اداره کل شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویی وزارت به عمد تضییع شد اما کسی پاسخگو نیست لذا با مشکلات بسیار زیاد چندین مرتبه بین دانشگاه مبدا و مقصد پاسکاری شدیم تا در نهایت مجبور شدیم کل ترم را حذف کنیم.
بطور کلی سیاست مسئولان در مقابل اجرای قوانین ایثارگران اینطور است که اگر دانشجوی ایثارگر بخواهد تحصیل کند باید از هفت خان موانع عبور کند زیرا به اعتقاد مسئولان ادامه تحصیل همزمان با قوانین و تسهیلات مهمان و انتقال ایثارگران اشکال دارد اما مرخصی و حذف ترم بدون کوچکترین مشکلی بطور خودکار انجام میشود تا دانشجو درس نخواند. ضمنا مدارک تکمیل ثبت نام دانشجو که فرزند مونث جانباز بالای 25 درصد و رتبه بالای 500 و معدل بالای 5/19 است در سامانه اداره کل شاهد و ایثارگران سازمان امور دانشجویی در مهلت مقرر اقدام شده موجود است اما از حقوق قانونی محروم شده است..
یه شورایی داریم که در عرض ۲۰ دقیقه تصویب!! می کنه و همه دولت هم با تمام توان اجرا می کنند.
حالا چه نوع شورایی است رو نمیدونم؟؟
مديريت محترم فاش نيوز
باسلام وخسته نباشيد به همه همكاران شما كه شبانه روزي زحمت مي كشيد به درخواست هاي همه اقشار از ايثارگران را در سايت خبري خودتان اطلاع رساني مي نمايد تشكر ويژه داريم
چند نكته مهم است كه مي خواستيم پيگري شود
1 -جناب آقاي دكتر نوروزي رئيس فراكسيون و همكاران شان زحمت كشيد ند با جناب آقاي دكتر لاريجاني و سردار باقري در خصوص معافيت فرزندان ايثارگران مورد موافقت قرار گرفت ولي تاكنون سازمان نظام وظيفه هيچگونه اقدامي در اين خصوص انجام نداده تا تكليف فرزندان اين عزيزان دقيقا" مشخص شود. خواهش مي كنيم مصاحبه با سردار كمالي انجام گرددتا خانواده ايثارگران از جزئيات معافيت و براي برنامه ريزي فرزندان اقداماتي صورت نمايند .
2- از آقاي شهيدي رئيس بنياد شهيد سوال شود كه در تمام سخنراني ها ود ر رسانهاو با شعار از حمايت از ايثارگران و رزمندگان مي كنيد چرا تاكنون ماده 87 و تبصره كه در برنامه ششم بنياد را موظف نموده است اجراي نمايد با گذشت هشت ماه از سال 96 اجرا نكرده است مگر ما در سطح كشور از نيروي رزمنده سپاه و ارتش كه از سوي نهاد اعزام كننده درصد كمسيون پزشكي داريم چند نفر هستيم چرا مسئولين بنياد ازاين قانون شانه خالي مي كنند. با توجه به اينكه سن اين عزيزان بالاي 55 است كه اكثراين عزيزان از نظر روحي جمسي بيمار و داراي افسردگي شديد دارند دست پنچه نرم مي كنيم جناب آقاي شهيدي چرا دستور نمي دهيد اين قانون 87 اجراشود مگر ما چقدر در اين دنيا عمر مي خواهيم بكنيم واقعا اين انصاف است و عدات است .
3 – ما از نمايندگان محترم مجلس بخصوص نمايندگان محترم ايثار گران نظارت به برنامه هاي بنياد داشته باشند و گزارش عملكرد را باطلاع ايثارگران برسانند.و از رئيس بنيادشهد بخواهند چرا در برنامه توسعه ششم ماده 87 وتبصره آن اجرا نشده است .
4- از كليه رزمندگاني كه شامل قوانين ماده 87 و تبصره آن مي باشند با همكاري فاش نيوز شماره تماسي را كه بتوان كه باهم تماس داشته باشيم يا در لينك تگرام جهت پيگري و احقاق حقوق و انتخاب شخصي كه بتواند بعنوان نماينده اين قشر جهت هماهنگي هاي لازم .
خدا خیرتان بدهد کدام شورا مشاوران وزرا
فقط امیدوارم یک روز وزارت اطلاعات روی اعضا این شورا نظارت بکند مخصوصا در سفرهای استانی تا ببینند چطوری میلیاردها تومان از پروژهای دولتی به جیب میزنند تحت عنوان عضو شورای مشاورین وزرا فقط ما جانبازان تو جامعه باید بدنام شویم به عنوان مفت خور و مرفعین بی درد
امیدوارم آن روز زنده باشم و ببینم امام زمان سر آن نامردی که زندگیم را نابود کرد و خودش کشتی گیر میدانست و عضو شورای مشاورین وزرا هست میزند
باسلام لطفا با عملکرد ضعیف بنیاد رشادتها وافتخارات ملت را تحقیر نکنید دست از اعمال غیر قانونی در بنیاد برداشته شود و قانون اجرائ شود .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi