شناسه خبر : 56439
جمعه 12 آبان 1396 , 14:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

طرح تأسیس وزارت بنیادشهید به مجلس ارائه شد

نماینده ایثارگر نجف آباد از بررسی لایحه یک فوریتی تبدیل بنیاد شهید به وزارتخانه در آینده نزدیک خبر داد.

فاش نیوز -  نماینده ایثارگر نجف آباد از بررسی لایحه یک فوریتی تبدیل بنیاد شهید به وزارتخانه در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یک طرح فوریتی به مجلس برای تبدیل شدن بنیاد شهید به وزارت خانه را به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه کرده ایم که قرار است بعد از اربعین در دستور کار خانه ملت قرار بگیرد.

وی افزود: در حال حاضر چون بنیاد شهید پاسخگوی کسی جز رئیس جمهور نیست، برای خود حاشیه امنی را از لحاظ قانونی ایجاد کرده است.

نماینده ایثارگر دوره دهم مجلس خاطرنشان کرد: متاسفانه بنیاد هر کاری که دلش می خواهد بدون نظارت و مشورت مجلس انجام می دهد، لذا ما در صدد این هستیم که یک مکانیزمی را تعریف کنیم که ریاست بنیاد شهید که در حال حاضر معاون رئیس جمهور محسوب می شود (و این معاونت باعث شده است که به هیچکس پاسخگو نباشد) را باز تعریف کنیم.

عضو فراکسیون فرزندان شاهد مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگر بنیاد شهید تبدیل به وزارتخانه شود در آینده نسبت به مجلس پاسخگو خواهد بود و در مقابل رای اعتماد، سوال و استیضاح و مسائل دیگر مجبور به اسخگویی است.

ابوترابی با ابراز نگرانی از برخی سوء مدیریت ها در بنیاد شهید اظهار داشت: وضعیت بنیاد شهید یک وضعیت نگران کننده ای است، بانک دی که با سوء مدیریت نابود شد و متاسفانه اقوامی که آقای شهیدی در چند سال گذشته به بنیاد شهید آورد در نابودی بانک دی بسیار موثر بوده است.

نماینده نجف آباد ادامه داد:آقای شهیدی، ملاقات های خود با نمایندگان مجلس شورای اسلامی را به شدت محدود کرده است و ارباب رجوع که ولی نعمتان خودش است(ایثارگران) را پذیرش  نمی کند.

عضو کمیسیون قضایی مجلس مجلس با انتقاد از دوره اول تصدی شهیدی بر بنیاد شهید یادآور شد: ایشان در ابتدای انتصاب در بنیاد شهید، با وضعیت اقتصادی سخت کشور، اقدام به  ساخت و ساز در ساختمان و دفتر موجود خود در آن کرد که در این مورد از ایشان به شدت انتقاد داریم.

وی اضافه کرد: اخیرا یک اقدام بسیار ناشیانه ای انجام داده که باعث ایجاد دردسر فراوانی برای ایثارگران شده است.

ابوترابی در ادامه سخنان خود در خصوص تبدیل بیمه ایران به بیمه دی متذکر شد: ایشان بیمه ایران را که در کل کشور شعباتی دارد به بانک دی واگذار کرد در حالی که شعب این بانک بسیار محدود است و عمدتا" در مراکز استان قرار دارند و تعداد آن هم در مراکز استان ها بسیار کم و محدود است و کل ایثارگران را دچار دردسر کرده است.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
فکرشو کن !!!! شهیدی بشه وزیر . ههههههههههه ههععع
پیشنهاد خوبی است مشروط به اینکه ساختار و تشکیلات ان اصلاح شود و شرح وظایف کاملتری داشته باشد و دران همه قوانین ایثارگران همسان سازی شود.
و این همه تبعیض و بی عدالتی برداشته شود .
"وزارت پیشکسوتان ایثار و شهادت "
باسلاممتاسفانه فرهنگ اشرافیگری بدنبال اقدامات ایشان در مرکز به شهرستان ها نیز رسوخ پیدا کرده به گو نه ای که در یکی از مراکز جنوبی کشور ریس بنیاد شهید برای خود مسیر واسانسور اختصاصی ساخته تا مبادا با صاحبان اصلی این انقلاب رو برو شود که این مایه شرمساری است ودر همین راستا اقدام شما نمایندگان انقلابی وبا بصیرت بسیار اقدام ارزشمندی است که می تواند بنیاد را به دستگاهی پاسخگو تبدیل نماید
واقعا وضعیت بنیاد افتضاحه جواب هیچکسو نمیدن اقا شهیدی تو هییت دولت هستن هبچکاری و فعالیتی نمیکنند که وضعییت تغییز کنه
نمیدانم با شنیدن اینگونه اخبار دنیا در مورد ما چه فکری میکند!
تنهارئیسی که بنیادشهیدتابحال بخوددیده وایشان را...حتی درراهروهای بنیادهم میشد دیدکسی نبودجزجناب آقای زریبافان که خیلی هم فردمخلصی بود...درودخدابراوباد...امادرموردبیمه بایدعرض کنم که فرقی نمیکندکه کدام بیمه باشد!مهم این است که متن قراردادچه باشد!مثال:دندان وعینک جزقراردادنمی باشد!!!ویک سری داروهامحدودویاحذف شده اند!!!مقصربنیاداست که درمتن قراردادبیمه خرابکاری میکند!امادرکل بنیادشهیدوامورایثارگران وزارتخانه باشدخیلی بهتراست امابه شرط آنکه آقاکنترل کنندوتحت نظرایشان باشد و.....
سلام. اقای روحانی واقای شهیدی با گذشت 8ماه از سال چرا برنامه ششم توسعه که به تصویب مجلس وشورای نگهبان رسیده وتو بودجه 96گنجانده شده برای چی چرا اجرانمیشودبرای بدهی باشگاه های داخل کشور بودجه هست وفقط برای ما جانبازان زیر 25%ورزمندگان بار مالی وجود دارد.
بنیاد شهید 8 ماه است مصوبه مجلس درخصوص اعطای 5درصد جانباز ی به رزمنده گانی که فاقد پرونده مجروحین همزمان ندارند وتوسط یگان اعزام کننده احراز شده را اجرا نمی کند این مصوبه به تایید شورای محترم نگهبان هم رسیده و به قانون تبدیل شده وبه دولت برای اجر فرستاده شده و8ماه تو بنیاد شهید و امور ایثار گران خاک می خورد
سلام
نمایندگان کاری کنند دولت جانبازی بازنشستگان را قبول کند. بسیاری از ایثارگران الان بازنشسته شده اند و خیلی از امتیازات به آنان تعلق نمی گیرد.خیلی از ایثارگران بازنشسته هستند و به هر علتی الان دارند سوابق جبهه و جانبازی می آورند ولی قبول نمی کنند این بی عدالتی است. لطفا این مسئله را پیگیری بفرمائید.با تشکر
اگر بنیاد شهید و جانبازان تبدیل به وزارت خانه شود. خیلی خوب میشه. به شرطی که مدیران بنیاد و اقای شهیدی هم برکنار شوند؟ چرا بخاطر اینکه اکثر مشکلات از جانب اقای شهیدی هدایت میشود؟ و دیگر مدیران؟ هر چند که در طول این سالها آقای شهیدی نشان داده برای خدمت به برادر زاده و خواهر زاده و داماد ووووووو آمده؟ نه برای خدمت به جانبازان و خانواده شهدا؟ اگر باز هم همین آقایان باشند. مطمئاً با شید. اگر بنیاد به وزارتخانه هم تبدیل شود. هیچ اتفاق خاصی نمی افتد؟ امیدوارم که چنین نباشد؟ انشاألاه......................
ایثارگران خدمت شایسته ای میخواهند نه بوروکراسی وعریض کردن دستگاه نظارت بهتز میخواهند باعدالت در رسیدگی
اگر جنگی نباشد تا بیست سال آینده عروج ایثارگران تا هفتاد درصد قطعی است قوانین تشخیصی مجلس راهگشای مشکلات آنهاست
آقایا اول فارسی را یاد بگیرند ورارت که بشود دیگر بنیاد نمیشود بنابراین وزارت بنیاد شهید غلط است مثل اینکه بگویید سازمان ورارت بنیاد موسسه قرارگاه فلان ابن فلان.
مثل اینکه آقایان قرار دارند مرتبا شهید تولید کنند که به وزارتخانه احتیاج دارند!
سلام.ماجانبازان وایثارگران وخانواده شهداسربازان رهبرعزیزمان هستیم.کاش ایشان به این موضوعات ورودمیکردندوبایک حکم تکلیف راروشن میکردند.جانم فدای رهبر
بهترين نام براي اين وزارتخانه وزارت ايثارگران است اين وزارتخانه بايد رزمندگان و جانبازان و شهيدان را پوشش دهد و گرنه هيچ سودي ندارد
کارنامه بنیاد درمقابل تمام کسانی که در راه وطن جانفشانی کرده اند و می بایست طبق قوانین بنیاد در حل مشکلات آنها کوشا باشد ،این کارنامه نزد خدا ومردم خیلی بد بوده وانشاء اله تمام خائنین به کشور ازجمله آنهایی که به این قشر محترم در بنیاد خیانت می کنند نیست ونابود شوند .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi