شناسه خبر : 56485
شنبه 13 آبان 1396 , 13:28
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«قاری»‌ای که عاشقانه در مسیر شهادت قدم گذاشت

جامه قرآنی کشور به نیابت از اساتید، قاریان، حافظان و فعالان قرآنی این هفته نیز همچون هفته های گذشته در بیست و سومین برنامه دیدار سال 96، به دیدار خانواده شهید قرآنی، مجید قاری رفتند.

مادر شهید مجید قاری با وجود کهولت سن در چند جمله ای از شهید گفت:‌ وقتی که به جبهه رفت، گفت ما می رویم تا راه کربلا را باز کنیم، به من هم سفارش کرد ناراحت نباش. 22 سال بیشتر سن نداشت که 23 مهرماه سال 1359 در اوایل جنگ در منطقه دزفول به شهادت رسید.

برادر شهید مجید قاری در بیان خصوصیات اخلاقی و شخصیتی شهید ادامه داد: مجید در سال 1338 به دنیا آمد. همواره زندگی پر تلاطمی داشت. دوران دبیرستانش همزمان با شکل گیری انقلاب بود. ایشان با توجه به روحیه ای که داشت با معلم هایش به مشکل برخورد و حتی گاهی به خاطر نداشتن حجاب معلم ها سر کلاس نمی رفت.

«قاری»‌ای که عاشقانه در مسیر شهادت قدم گذاشت

وی افزود: قبل از انقلاب هیئتی داشتیم که ایشان با ذوق و علاقه به همراه پدرم به این هیئت می رفت. همیشه اصرار داشت که ماهم در این جلسه شرکت کنیم.

برادر شهید قاری با اشاره به فعالیت های قرآنی شهید بیان کرد: خودش استاد تجوید و قرآن بود. جلسات درس قرآن و تجوید می گذاشت و در مسابقات بین المللی هم شرکت می‌کرد. مسجد سید سجاد در محله مجیدیه محل فعالیت های شهید بود، با تشویق هایی که در امر یادگیر قرآن می کرد، من هم مجاب شدم در این مسیر قرار گیرم تا آنجا که در تمامی مراسم مدرسه مسئول خواندن قرآن بودم.

برادر شهید تصریح کرد: در زمان انقلاب با دوستان هم محله ای ارتباط داشت و نسبت به تهیه ارزاق برای نیازمندان همکاری می کرد. سفارش می کرد همیشه قرآن همراه داشته باشید و حتی اگر فرصت قرائت آن را ندارید ولی روزی یکبار هم شده است آن را رویت کنید. شهادت ایشان کاری کرد که توانستیم خودمان را پیدا کنیم.

«قاری»‌ای که عاشقانه در مسیر شهادت قدم گذاشت

آغاز جنگ همزمان با رفتن شهید مجید قاری به سربازی شد. برادرش در این‌باره گفت: با شور و شوقی که داشت در همان زمان سربازی، عاشقانه در مسیر شهادت قدم گذاشت.

سید مرتضی رضوی از دوستان نزدیک شهید قاری درباره خصوصیات اخلاقی وی گفت: پسر بسیار آرام و ماخوذ به حیایی بود. در جمع شاید کمترین حرف را ایشان می زد. از نوجوانی به واسطه روحانی خوش ذوقی که در منطقه داشتیم، در کلاس های قرآنی شرکت می کردیم که آقا مجید، گل سرسبد بود و اگر بنا بود در مراسمی قرائت صورت گیرد، آقا مجید این کار را انجام می داد.

انتهای پیام/

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi