شناسه خبر : 56518
دوشنبه 15 آبان 1396 , 09:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کارگاه «خاکریز کلمات» برگزار شد

حجت‌الله ناصرپور در کارگاه «خاکریز کلمات» با اشاره به آیه یک سوره مبارکه «قلم» با این مضمون «ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ» بر اهمیت نوشتن و مکتوبات در زوایای مختلف زندگی بشر تأکید کرد و افزود: نویسندگان و صاحبان قلم از مهم‌ترین و مؤثرترین اقشار جامعه هستند.


وی با بیان اینکه کار نویسندگی در حوزه جنگ، ادامه کار شهدا است، نویسندگان را پیام‌رسانان دفاع‌مقدس دانست و گفت: نوشته و گفتار، می‌تواند از وقوع جنگ در بین ملت‌ها جلوگیری کند و تا مادامی‌ که گفتمان و نوشتار بین دو دولت حاکم است، جنگی صورت نخواهد گرفت و نوشته‌ها گاهی نقش مهمات و گلوله‌ها را بازی کرده و باعث می‌شوند دشمن در مقر خود زمین‌گیر شود.

ناصرپور با اشاره به اینکه قرآن، عالی‌ترین و ماندگارترین سطح نوشتار وحی است، تصریح کرد: نوشتار ابزاری برای ماندگاری پیام و آموزه‌های فرهنگی است و با نوشتار است که پیام ابدی می‌شود اما گفتار دوامی ندارد، به همین دلیل است که به پیامبران اولوالعزم نیز تکلیف شده است تا پیام الهی را به نوشتار درآورند که ماندگار شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان افزود: نویسندگان، به ‌عنوان معتمدین جامعه که مورد اقبال عموم هستند، می‌توانند مردم را به سمت انسجام و اتحاد دعوت کنند و از وسوسه‌های دشمن و انحراف نسل‌های آتی پیشگیری به عمل آورند.

در ادامه این نشست خداکرم غلامی، معاون فرماندار دلفان، ضمن تشکر از برگزار کنندگان این کارگاه، ادامه این‌گونه فعالیت‌ها را ادامه کار شهدا دانست و بر ضرورت توجه به ادبیات و مسائل فرهنگی به منظور اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد.

وی با اشاره به ضرورت تبیین نقش شهرستان دلفان در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: فرمانداری دلفان آمادگی هرگونه همکاری برای نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان را دارد.

غلامی ضعف حضور المان‌های دفاع مقدس را در مبلمان شهری شهرستان محسوس دانست و ضمن تأکید بر فعالیت بیشتر در این زمینه، افزود: باید برای رساندن آثار مکتوب به دست مخاطب‌های نسل‌های آتی نظیر دانش‌آموزان، تهمیداتی اندیشیده شود که بتوانند با کمترین هزینه به این آثار دست پیدا کنند.

در ادامه محمدتقی عزیزیان، معاون ادبیات و تاریخ اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان، هدف از برگزاری این کارگاه‌ها را کشف و شناسایی استعدادهای جوان و شناخت زوایا و فضاهای تازه در این عرصه برشمرد.

وی در مبحث تخصصی، به ذکر تعاریف و کلیاتی از ادبیات دفاع مقدس پرداخت و مرزهای ادبیات پایداری، ادبیات مقاومت و ادبیات دفاع‌مقدس را تبیین کرد.

عزیزیان جریان‌ها و چهره‌های هر کدام از این نحله‌های ادبی را برای حضار نام برد و به برخی از آثار و عناصر جهانی که در فضای جنگ و دفاع و صلح نگاشته شده است اشاره کرد و به ویژگی‌های هر کدام از این آثار پرداخت.

منبع: ایسنا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi