شناسه خبر : 56793
چهارشنبه 01 آذر 1396 , 15:31
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مقایسه نظرات احمدی‌نژاد و فرماندهان محور مقاومت در ماجرای سوریه

فاش نیوز؛ احمدی‌نژاد در تاریخ ۱۳ مهر ۱۳۹۱ در پاسخ به سوالی درباره کناره گیری بشار اسد از حاکمیت در سوریه، تصریح کرد: شما فکر می‌کنید آیا اسد برای کارهای خود از ایران اجازه می‌گیرد؟

او پاسخ به این سوال که آیا واقعاً ایران هیچ کمکی به سوریه نمی‌کند؟ اظهار داشت: آیا واقعاً فکر می‌کنید سوریه دوستانی ندارد که قبل از ایران به کمک او بشتابند؟... اگر قرار است کشورهای عربی اینگونه [با درگیری] به این مسئله ورود کنند، ما در آن دخالتی نخواهیم کرد.
 
سیدحسن نصرالله داستان را اینگونه روایت می‌کند: در آغاز حوادث سوریه، به ایران رفتم و با رهبر جمهوری اسلامی دیدار کردم؛در آن زمان همه معتقد بودند که نظام سوریه طی ۲یا ۳ ماه سقوط خواهد کرد. دیدگاه خود را مطرح کردیم و گفتیم اگر در دمشق نجنگیم باید در هرمل، بعلبک، ضاحیه، الغازیه، بقاع غربی و جنوب لبنان بجنگیم. رهبر جمهوری اسلامی حرف من را تکمیل کرد و گفت: نه فقط در این مناطق بلکه در کرمان، خوزستان و تهران و ... این جبهه چند محور دارد: محور ایران، محور سوریه، و محور لبنان. فرمانده محور سوریه «بشار اسد» است و باید کاری کنیم که پیروز شود و پیروز خواهد شد.
 
حاج قاسم سلیمانی نیز می‌گوید: دوستانی در سطوح عالی داخل و خارج کشور بودند که میگفتند وارد سوریه و عراق نشوید و محترمانه از انقلاب دفاع کنید. «یک نفر» گفت یعنی ما برویم از دیکتاتور دفاع کنیم؟ که رهبری فرمودند وقتی به کشورهایی که با آنها ارتباط داریم نگاه می‌کنیم چه کسی دیکتاتور است و چه کسی نیست؟ ما مصالح را نگاه می‌کنیم.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi