شناسه خبر : 56805
شنبه 04 آذر 1396 , 09:13
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تجدید میثاق انجمن جانبازان نخاعی با شهدای مدافع حرم

مراسم تجدید میثاق جانبازان قطع نخاعی دوران دفاع مقدس با شهدای مدافع حرم در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار شد.

فاش نیوز - مراسم تجدید میثاق جانبازان قطع نخاعی دوران دفاع مقدس با شهدای مدافع حرم در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار شد.

جمعی از جانبازان قطع نخاعی دوران دفاع مقدس به مناسبت پیروزی جبهه مقاومت و پایان حکومت داعش و تکفیری های جنایتکار عصر دیروز با حضور در گلزار مطهر شهدای بهشت زهرا(س) تهران بر سر مزار شهدای مدافع حرم، و همچنین قبورجانبازان نخاعی شهید در قطعه 50 حضور یافته و با نثارگل و قرائت فاتحه یاد و خاطره این شهدای گرانقدر را گرامی داشتند.

منبع: تسنیم
اینستاگرام
باسلام و ۀرزوی قبولی اعمال و طاعات و بندگی.
اقدام بسیار زیبا و ارزشمندی بود. ما همه مدیون زحمات و خون های ریخته شده شهدای مدافع حرم و درد و رنج های کشیده شده دوستان جانباز نخاعی مان هستیم.
ایشاالله مقبول درگاه حق باشد.
نخستین بار نشان ملی ایثار، در مهرماه سال 1390 در کنگره ملی تجلیل از جانبازان نخاعی از گردن به ایشان اعطا شد. در این مراسم که از جانبازان نخاعی گردنی دعوت شده بود، نشان ملی ایثار به 57 نفر از آنان تعلق گرفت. مراسمی که همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار شد و با استقبال زیاد مردم، رهبری و جانبازان روبرو شد.

دیدار شورانگیز و به یاد ماندنی که جانبازان درخلال برگزاری این کنگره با رهبر انقلاب داشتند، مقام معظم رهبری این عمل را بسیار خوب و پسندیده شمردند و در همان مراسم به مسئولان مربوطه توصیه و تاکید کردند که این کنگره وتجلیل از این اسوه های ایثار وفداکاری به صورت سالانه اجرا شود و حتی زمزمه هایی بود که سالی دو بار این مهم انجام شود.

اما تا کنون که وارد سال 1395 شده ایم، در کمال تاسف شاهد هستیم که علیرغم امر و توصیه رهبری، این برنامه تنها یک بار دیگر در سال 94 اجرا شد و به دست فراموشی سپرده شد.

حال این سوال مطرح می گردد که وقتی نشانی با عنوان نشان ملی ایثار طراحی شده و برای اعطا به قهرمانان ملی این سرزمین در نظر گرفته می شود، آیا این درست است که در میان برگزاری اینهمه همایش و کنگره و مراسم که با بودجه مملکت درحال اجراست، تنها این مراسم به دست فراموشی سپرده شود؟!

آیا متولیان امر ایثار و شهادت که نه تنها در مورد اجرای توصیه رهبری کوتاهی نموده اند، بلکه برگزاری این مراسم را از یاد برده اند... با خود اندیشیده اند که اعطای چنین نشانی ... تنها قدمی بسیار کوچک در مسیر قدردانی و ارزش گذاری به جانبازان و ایثارگران این سرزمین است و در برابر جانفشانی ها و قریب به سی سال رنج و درد و آلام ناشی از مجروحیت جانبازان این مرز و بوم، کار خیلی بزرگی نیست ... که همین را هم به فراموشی بسپارند!

آیا قابل تامل نیست که بین تعداد زیاد کنگره ها و مراسمات و همایش هایی که بعضا" با بودجه های کلان و حتی به شکلی ظاهری و بدون داشتن بازخوردی مفید درجهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان مردم سالانه برگزار می شود، تنها مراسم تجلیل از جانبازان و نشان ملی ایثار است که پس از توصیه رهبری به جای برگزار شدن منظم، پس از گذشت پنج سال ... فقط 2 بار اجرا می شود؟!

پس بر تمام متولیان امور و مسئولان برگزارکننده این مراسم در جهت تجلیل از جانبازان و اعطای نشان ملی ایثار، فرض است که از این پس در اجرای این مراسم که به تاکید رهبری، مراسمی شایسته و پسندیده است، کوتاهی ننموده و در حد توان خود در جهت برگزاری منظم آن بکوشند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi