شناسه خبر : 57013
دوشنبه 20 آذر 1396 , 13:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جانبازان لاکچری!

جانبازان لاکچری! لاکچری چیست؟ به یک نوع سبک زندگی، که در آن افرادی خاص مبادرت می نمایند گران قیمت ترین و با کیفیت ترین اقلام را در میان کالاها و خدمات انتخاب کنند زیرا که گمان می کنند با این کار حس برتر و بالاتری نسبت به هم رده های خود در جامعه پیدا می کنند.

جانباز م.ر.ک - جانبازان لاکچری! لاکچری چیست؟ به یک نوع سبک زندگی، که در آن افرادی خاص مبادرت می نمایند گران قیمت ترین و با کیفیت ترین اقلام را در میان کالاها و خدمات انتخاب کنند زیرا که گمان می کنند با این کار حس برتر و بالاتری نسبت به هم رده های خود در جامعه پیدا می کنند.

ماشین های لاکچری را همه در زیر پای فوتبالیست ها و هنر پیشه ها و کسانی که دارای ژن خوب هستند دیده ایم. انواع ساعت ها، جواهرات، مبلمان و وسائل خانگی و همینطور هتل ها و رستوران ها از کالاها و خدمات لاکچری به حساب می آیند. خرید بلیط، تجربه های لذت بخش و نادر مثل سفر به فضا هم از جمله خریدهای لاکچری شناخته می شود. میوه فروشی که میوه های درشت و با کیفیت را در فضایی جداگانه نگه می دارد هم یک لاکچر فروش است که دنبال مشتری پولدار و لاکچری پسند می گردد.

حال این سوال پیش می آید که آیا جانبازان نیز لاکچری هستند. شاید به زعم مسئولین اینگونه باور شده است که جانبازان از بهترین حقوق و مزایا، رفاه نسبی مناسب، موقعیت اجتماعی فوق العاده بالا که ما برای آنها بوجود آوردیم، و واگذری خودرو و منازل بسیار لوکس، بیمه و تامین اجتماعی پیشرفته، و قس علی هذا .... جانبازان را به لاکچری های منحصر بفرد بعد از دفاع مقدس تبدیل کرده است. به جرات می توان گفت به گونه ایی جانبازان لاکچری ترین افراد خاص حال حاضر در جامعه کنونی هستند.

لاکچری ترین گلوله ها به کمر و گردن آنها اصابت کرده که منجر به قطع نخاعی شدن این عزیزان شده است.

لاکچری ترین ترکش ها به نقاط مختلف بدن آنها اصابت کرده که باعث معلولیت مادام العمر آنها شده است.

لاکچری ترین موج انفجارها بر سیستم عصبی و اندام آنها تاثیر گذاشته که باعث شده است یک عمر در آسایشگاهای روانی بستری باشند.

لاکچری ترین گازهای شیمیایی را استنشاق کرده اند که باعث شده است دوران عمر کوتاه و یا بسیار زجر آوری را داشته باشند.

لاکچری ترین تآلمات روحی و روانی و بیماری های منطقه جنگی را درک کرده اند که باعث شده است مادام العمر دچار افسردگی پس از جنگ و یا بیماری های عفونی را داشته باشند.

لاکچری ترین چند عضو قطع، لاکچری ترین تخلیه چشم، لاکچری ترین صورت های ترکش خورده، لاکچری ترین سوختگی ها وجه تمایز جانبازان در جامعه ما محسوب می شود که هیچ توجهی به آنها نمی شود.

بعد از گذشت سی سال از جنگ هنوز خیابان ها، معابر عمومی، سینماها، ادارات، بیمارستان ها، مترو، اتوبوس ها، .... هیچ گونه آماده سازی برای یک جانباز ویلچری نشده است. گویا باور ندارند که این از جان گذشتگان برای دفاع از حدود کیان آنها به میادین نبرد رفته اند.

لاکچری های مسافرکش و دستفروش، جانبازان زیر بیست و پنج درصدی هستند که هیچ گونه خدماتی از هیچ جا دریافت نمی کنند!

این جانبازان اغلب عیالوارند و مستاجر، و در جنوبی ترین نقطه شهر خود، در زیر بارانی از نگاه های سوال برانگیز مردم مسافرکشی می کنند. این جانبازان پرنیش ترین سخنان را از دوست و  دشمن می شنوند و در دل خویش پنهان می کنند. لاکچری های بالای بیست وپنج درصد، جانبازانی هستند که یا در ادارات دولتی مشغولند و مغضوب، و یا به علت شدت جراحات وارد شده بر بدن آنها حالت اشتغالند و اندک مواجبی جهت گذران امورات زندگی خود می گیرند که آنها نیز مغضوب هوای نفس عوامند.

امید است با اندک توضیحات داده شده با ناب ترین لاکچری های بی ادعای دهه شصت آشنا شده باشید، همانانی که با نان خشک کپک زده و کنسرو لوبیای تاریخ گذشته، روزها و ماه ها از مرزهای ایران عزیز دفاع می کردند. همانانی که صدای غرششان لرزه بر اندام دشمن می انداخت، امروزه با یک پراید از دم قسط در لاکچری ترین مناطق تهران مسافر کشی می کنند و روزی خود را از خدای بزرگ طلب می کنند. سر گذشت مردان دهه شصت را تربت پاک مادرمان ایران فراموش نخواهد کرد!

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
تقدیم به دوست عزیزم جانباز لاکچری ( م.ر.ک جانباز)
بازار لاکچری بودن این روزها بسیار داغ است .
برای مثال در اینستاگرام این کلمه مورد استقبال زیادی از سوی کاربران شبکه های اجتماعی قرار گرفته و برخی اوقات این کاربران دچار افراط شده و دیده می شود که این گروه در انتهای هر کپشن از پست هایشان از هشتک لاکچری استفاده می کنند.
کلمه لاکچری یک کلمه جنجالی است که از حدود سال 2014 در مرورگرهای فارسی مورد توجه قرار گرفت که عده ای هم این کلمه را (لوکسوری) تلفظ می کنند که اشتباه است.
در زبان فارسی شاید معادل فارسی تجمل گرایی یا اشرافی گری است ، اما در هر موقعیتی یک معنای متفاوت دارد .
یکی از نمونه های بارز لاکچری معنای احساس لذت و منحصر به فرد بودن می باشد.
در عصر حاضر با پیشرفت تکنولوژی و صنعت ، دسترسی به اطلاعات و اخبار به مراتب فرگیر تر شده و کلمه لاکچری معنای عمیق تری کرده.
در زندگی جانبازان لاکچری چه معنایی دارد؟
پاسخ ها متفاوت است در یک عبارت هر چه شخص جانباز از زندگی خود و اطرافیانش احساس لذت یا عدم لذت کند ، لاکچری گری می کند ، چون میخواهد منحصر به فرد باشد و می خواهد همسر و فرزندانش با او افتخار کنند و نادر باشد.
جانباز لاکچری می خواهد الگو باشد ، الگوی نسلی که بخاطر اعتقاداتش جنگید و حال آرزو دارد اعتقاداتش را با اطرافیان تقسیم کند.
او سرشار از لذت در توانایی است ، چه بسا توانایی مالی چشمگیری دارد یا ندارد، اما موقعیت اجتماعی و فرهنگی او و استقبال جامعه به لاکچری بودن او کمک می کند.
جانباز لاکچری شاید مستاجر باشد یا نباشد ، در رفاه باشد و نباشد، و در فقر و مشقت زندگی کند اما لاکچری است و هنوز به خود می بالد چون یک لاکچری به تمام معناست.
جانباز لاکچری یک تعریف جدید از عبارت لاکچری است ، که به آن معنای خاص داده و یک تعریف جدید است .
برادر استادم م.ر.ک جانباز شاید یک جانباز لاکچری باشد چون نشان داده در این سایت منحصر به فرد است و در خور زمان حرکت های جسورانه دارد و همین نشانه ها او را تبدیل به یک جانباز لاکچری از نوع خاص تبدیل کرده.
منظور جانباز لاکچری از نوع خوبش است که به آن اشاره شد.
یعنی استوار چون کوه ، آرام همچون دریا ، عمیق همچون دره و غرق در لذت نادر بودن.
گرانقدر عالی مقام جناب آقای قنبری وفا از مرحمت و لطف شما بسیار متشکرم
و آرزوی سلامتی و عزت شما را دارم .
با سلام به دوستان جانباز
با تایید صحبتهای عنوان شده دوستان، باید به این نکته هم توجه داشت که روحیه مورد توجه قرار گرفتن توسط دیگران از طریق تجمل و تفاخر، امری است که در جامعه ما به صورت پیشرونده ای در حال گسترش است، بگذریم از اینکه این روحیه بیشتر از ضعف اخلاق در افراد و جامعه ناشی می شود که متاسفانه عده ای از مسئولین مذهبی و حتی رزمندگان و جانبازان ماهم که شرایط مالی بهتری دارند از این آسیب در امان نمانده اند .
این زنگ خطری است برای فرهنگ و متولیان فرهنگی جامعه .
... و شیطان هیچ بنده ای را به حال خود رها نمی کند.
سلام ،احتراما باستحضارمیرسانداینجانب تقی آبادی جانبازعرض شودبه محضرتان البته میدانم دولتیان خوصوصا رئیس جمهور وآنهای که در دولت براریکه قدرت تکیه زده اند مطالب را حتی تیتر وار هم نگاه نمیکنندولی خودم را دلخوش کرده که شاید یکی...نیم نگاهی بیاندازد،جالب است وخنده دار البته توام گریه در بغض خود به اصطلاح دولتمردان عامل گرانی همه چیز حتی خدمات دولتی را گران میکنندوازاینطرف به دروغ ودر کمال پر روئی و وقاحت تمام افاضات میفرمایندما تورم را تک رقمی کرده ایم وباتمسخر میگویند تحریم ها هیچ اثری بر مردم ندارد البته از طرفی راست میگویند چرا که حضرات فقط خود را مردم میدانندوخوب این مردم بادریافتی های نجومی وخوب مایحتاج روزانه خریدنمیکنندپول نات وگوشت وبرنج وبنزین وقبوض آب وبرق وگاز وتلفن وغیره ازجیب پرداخت نمیکنند وصدالبته تحریم ها برایشان اثری نداشته وندارد، از امنیت میگویند درست میفرمایند چراکه خود وخانواده وبرادر وخواهر وبرادرزاده وخواهر زاده ها و وابستگان با خودروی ضدگلوله وبااسکورت ویادیگارد به قول تهرونیا دور دور میزنند خوب امنیت برقرار ولی ملت بیچاره رعیت کمرشان زیرفشار تحریم ها شکسته وپدران شرمنده خانواده هایشان آمار طلاق وخودکشی وبزه را هر روز نه ملت ستم کشیده که خودشان هم گاها نیم نگاهی دارندولی انصافا از اول انقلاب تابه حال دولتی به فریبکاری وخدعه ونیرنگ و تزویر وریاءو دروغ به دولت جناب حسن فریدون نرسیده و واقعا در تمام موارد ذکر شده رکورد زده اند،بارالها یا شر این دولت را ازسرماکوتاه کن یا مارا به دنیای جاویدانت رهسپارکن که لااقل شاهد این همه تبعیض وبی عدالتی ودروغ وفساد نباشیم لطفا این چندسطر رنج نامه حقیر را به هرارتیب که میشود به جناب حسن فریدون رسانده هرچندکه میدانم پشیزی ارزش قائل نشده ومثل همیشه بالبخند تنسخرآمیزش مواجه خواهیم شد،خداوند به شما فاش نیوزی ها صحت وسلامت عنایت فرماید ان شاءا. .
...
به نظر بنده بهتر است معانی کلمات را در غیر از جایگاه واقعی خودشان بکار نبریم که اگر چنین شود باعث سردرگمی و بلاتکلیفی در مورد خوب یا بد بودن آنها خواهد شد .
لاکچری اگر همان تعریف ابتدای مقاله را داشته باشد همان اشرافیگری و تفاخر مذموم دینی است که مورد تایید نیست . اینکه بگوییم ترکش لاکچری و یا اعضای بدن لاکچری و جانباز لاکچری و... یک نوع بازی نه چندان مفید با کلمات است که شاید قبح کلمه لاکچری را هم بگیرد .
به گفته قرآن کریم جایگاه آخرت برای کسانی است که خواهان علو و برتری جویی و فساد در زمین نیستند و عاقبت از آن پرهیزکاران است.(قصص / 83)
دوست عزیزم . دنیا دنیای کلمه و جمله شده است . برای دیده شدن باید بروز شد .
در انتخابات ریاست جمهوری شما همواره وعده میشنوید و در اوسط همین دوران میان وعده ...
باز کلمات جملات هستند تا کم کاری را پوشش دهند . لطف شما زیاد .
من به نظر شما احترام میگذارم .
ببین دلاور
لاکچری درسته به معنای اشرافیگری است اما مقصود این است که آدمای اشرافی چیزهای لوکسی دارند که بقیه ندارند . مگه هر لوکسی را همه می خوان . ما چیزهای لوکسی داریم که هیچ ثروتمندی دیگه ای تداره . چون حقیرتر از آن است که دنبال این چیزها باشد . حالا در نظر بگیر ما این برداشت را درباره داشته های خودمان بکار ببریم . مخصوصا اگر با صنعت تضاد و ایهام و کنایه و تشبیه در ادبیات بکار ببیریم .
پس من با خوشحالی می گم من لاکچری تر از همه تون هستم . خوشحالم ثروتی دارم که بقیه ندارن . لاکچری لاکچری هستم . والله !
از غم جدا نشو که غنا می دهد به دل . اما چه غم ؟ غمی که خدا می دهد به دل . ببین الکی نیسا که من چیزایی دارم که هیچ کس نداره . فکر کن همین جانباز م ر ک فقط مال منه ! اوووف !
آدم چه حالی بهش دست می ده یا این حاجی که دنیا رو با یه تار موی سرش عوض نمی کنم . اون جانباز بداخلاقه رو که دیگه نگو ... از بس که شیک و قشنگ زندگی می کنم کلی دوست لاکچری دارم . این جدیده را بگو که قشنگ دیونم کرده . شدم یه دیونه لاکچری . چرا ؟ حالا بعدا می گم براتون . منو بگو که می خواستم بذارمش کنار .
خب یه آ دمای لاکچری این جوری باید هم لاکچری جان باز مثل من داشته باشن ... اصن اگه من نبودم فایده نداشت . حالا خوب متوجه شدی چرا ما به لاکچری بودنمان افتخار می کنیم .
سلام حاج قنبر خان ، حال شما چطوره ؟ خیلی عزیزی ...
درد و دل یک فرزند شهید خسته از قوانینی که هرگز اجرایی نمیشه با سلام بنده فرزند شهید هستم که هرگز باباش ندیده و شهید شده سال ها با زجر مادرم در یک خونواده پرجمعیت بزرگ شدیم بعضی موقع ها بوده پول شام یا ناهار نداشتیم ولی مادرم ما رو بزرگ کرده الان سال هاست مریضه و من بیشتر از دیپلم نتونستم ادامه تحصیلات بدم هیچگونه تسهیلات یا مسکنی از بنیاد شهید یا سپاه نگرفتیم مادرم با هزینه خودش یک خونه کلنگی خریده وقتی ما کوچیک بودیم در یکی از شهرستان ها و ما اونجا بزرگ شدیم هیچ گونه امتیازی استفاده نکردم از بنیاد شهید 1- سربازی رفتم و کارت پایان خدمت گرفتم 2- هیچ گونه تسهیلات مسکن نه خودم و نه مادرم نگرفته از بنیاد شهید منزل ما الان کلنگی و کهنه است هر دفعه ی جاش خراب میشه باید خودم درستش کنم بارها بنیاد شهید مراجعه کردم ریاست بنیادشهید هم اومدن و سپاه دیدن ولی کاری نکردن میگفتن فقط وام خرید مسکن داریم ماهیچکسی نداریم که بتونیم سندش بیاریم بتونیم وام خونه خرید مسکن بگیریم به جز خدا خونه خودمون همچون قدیمی هست به اندازه ای نیست بتونیم منزل جدیدی بخریم به علت نم خونه مجبوریم از بخاری و چراغ های نفتی برای گرمای خونه استفاده کنیم چون نم داره دیوارهای خونه ترک برداشته و بد به علت حقوق پایین بنیاد شهید در گذشته هیچ پشتوانه ای نداریم ه بگیم مثلا اره این داریم .. تو این زمونه هیچکس حاضر نمیشه سندش به اسم ما بزنه بتونیم وام مسکن بگیریم همه پول نقد میخوان که ما نداریم 5- یک خواهر دارم فوق لیسانس حقوق با معدل بالا متاهل هست هر جا بگید برای کار رفته تا میگن فرزند شهید میگن نمیخوایم زن برای استخدام حتی نظام سپاه یا بهونه اشون سنش بالا هست حالا جرم ما چیه خدایا چون فرزند شهید هستیم باید زجر بخوریم چرا ما هیچ گونه امتیازات و تسهیلاتی نداریم ایا بنیاد شهید برای فرزندان شاهد امتیازات نمیزاره .. خسته ام تا حالا یکبار از نزدیک نه خودم نه خونواده ام رهبر از نزدیک ندیدیم هر جا میریم تا میگیم فرزند شهید انگار توهین کردیم بهشون تره هم برامون خورد نمیکنن خدایا یا من بکش یا راهی جلومون بزار
سلام.
لاکچری حرف جدیدی را یاد گرفتیم.با این اوصاف لاکچری شدید.تبریک میگم.اما با این مدها و حرفها به نظرتان دنیا را برای خودتان کوچک و خاص نمی کنید.جانبازان و ایثارگران عزیز و من معلول در جنگ بسیجی معرفی شدیم.با این تعریف وسیع شدیم و کسی نیست بتواند حصاری بدورمان بکشد و نامی از این نامها برایمان بگذارد.گرچه در آن حصار و میدان خاص بزرگ شمارده بشویم.من بسیجی ام.
"ما پول می خواهیم چه کنیم؟" #اگر_بنزین_و_انرژیجات_هی_گرانتر_ویارانه_ما_قطع_شود_تخم_مرغ_ارزانتر_می_شود؟؟؟ اخیرا جزییات بودجه ۹۷ از چند جهت در شبکه های فجازی خبرساز شده است. عده ای از افزایش عوارض خروج، عده ای از کاهش یارانه بگیرها و عده ای از تخصیص بودجه به بعضی ارگان ها می نالند. اولا من هیچ احساسی نسبت به این ارقام ندارم، یعنی نمی فهمم میلیارد یعنی چه. من در حد تخم مرغ و نان اطلاعاتی دارم که اخیرا گران شده اند. اگر این نهادها پول کمتر بگیرند تخم مرغ ارزان می شود؟؟.. معلوم است که نمی شود، این نهادها که در ضدیت با مرغ و تخم آن نیستند، کسی اصلا با تخم مرغ مشکلی ندارد. دوم اینکه مگر شما تلویزیون و سخنان وزرا و دیگران! و سریال های حرفه ای و زیبا و جذاب آن را دنبال نمی کنید؟ ..شرم بر شما! نمی بینید که تمام خانواده های پولدار یکجای کارشان می لنگد یا پسر معتاد دارند یا حاج آقا یک حاج خانم یدکی دارد یا یکی آن وسط بخاطر گناهش یکهو می ترکد و پودر می شود یا بعضی زنان اشراف مِسائلی دارند.!! پولدارها را نمی بینید که به نکبت و فلاکتی هولناک گرفتارند؟ما پول می خواهیم چه کنیم؟ آیا پولدارها را نمی بینید که تا زانو در گناه گیر کرده و غرق در معصیت اند؟ این ها که می روند جهنم... اما تخم مرغ اگرچه تکراری است و ممکن است مصرف زیاد آن عوارض وحشتناکی داشته باشد.. یا اصلا عوارض هم نداشته باشد، دیگر افسردگی که می آورد،، ولی»»، ولی بهشت را تضمین می کند. پس هرجور دوست دارید پول ها را پخش کنید.!!!
سلام
خیلیا تو همین مملکت از ایثار و از خود گذشتگی جانبازان به نوایی رسیدند برای نمونه عرض کنم خدمتتان توی شهر ما افرادی اول جبهه و جنگ بصورت قاچاقی از کشور فرار کردند و رفتند کشورهای حاشیه خلیج فارس خب نیامدند تا چند سال بعد از جنگ که با جسمی سالم و جیبی پر از پول به کشور بازگشتند اولین کاری که کردند سرباز یشان خردیدند و ووو حالا هم اکثر اون دوستان زندگی بقول شما لاکچری دارند و من جانباز هم با بدنی پر از ترکش بعنوان تاکسی سرویس باید فرزندان این دوستان را سرویس دهی کنم که خودم و فرزندانم گرسنه نمانیم . واقعا وقتی یک نگاه گذرا بعقب می اندازم می بینم که عرق و ورق و فحشا و ربا عوض که نشد هیچ بلکه دزدی و اختلاس هم بش اضاف شد فقط این وسط باید ما ایثارگران جانمان را از دست می دادیم .
باسلام من فکر میکنم دولت جناب دکتر روحانی لاکچری نیست شما چه فکر میکنید وزرا فقیر و.......... اما بودجه 97 دولتیان را حتما لاکچری ومردم را فقیرتر خواهد کرد چرا لازمه بودجه های که جناب نوبخت برای دفاتر وسوراخ سمه های مخصوص گذاشته حکایت میکند شاید بعداز 39سال لازمه دولتمردان ما هم لاکچری شوند تا در مجامع بین المللی کم نیاورند مردم کیلوئی چند
اگربازیکنان ورزشی،بخصوص رشته فوتبال/ اگربازیگران سینما وتلویزیون/اگرمجلسی ها/اگردولتی ها.....اعم از وزرا،معاونین،مدیران،استانداران،فرمانداران،بخشداران،شهرداران و درکل سیاستمداران،،،لاکچری زندگی میکنند لیاقت اش را دارند!!ما جانبازان هم اگر ارزه داشته باشیم میتوانیم لاکچری وحتی بهترازآن زندگی کنیم!دیگه نبایدکلاه سر خودمان بگذاریم بگیم بخاطرخدارفتیم وباخدامعامله کردیم!خداجای خود*****چرامسئولین باخدامعامله نمیکنند؟!(نتیجه گیری؟).....حق گرفتنی ست .والسلام.
با سلام
اینکه "جانبازان با خدا معامله داشته اند" حرف درستی است اما اینکه بعضی از مسئولین این حرف را برای توجیه کم کاری خود مطرح کنند درست نیست !

و اما اگر همه اینطور فکر کنند که " حق گرفتنی است " ، دیگر کسی در پی دادن حق دیگران برنمی آید و می گوید اگر زورتان میرسه بیایید و بگیرید !

پس "حق هم گرفتنی است وهم دادنی !!"
سانسورنکنید!مگه شماهم آره؟.....
لاکچری به معلول حین خدمت می گویند که سلامتی خودرادرراه امنیت وانجام.وظیفه ازدست داد وتاابد خانه نشین وناقص گردید!!!
آری آه این کهنه سربازان لاکچری است.
باشدکه. خداوندازظالمین انتقامی سخت بگیرد. وعده صادق
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi