شناسه خبر : 57146
یکشنبه 03 دي 1396 , 15:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جانباز نخاعی که با افتخارات قرآنی و ورزشی، همچنان فعال است!

این گروه در بیش از 2700 محفل قرآنی و فرهنگی در سراسر کشور و در 53 سفر به کشورهای مختلف جهان(آسیایی، افریقایی و اروپایی) شرکت کرده است و دو رتبه برتر مسابقات کشوری جانبازان را در رشته تواشیح و همچنین همخوانی قرآن کریم کسب کرده ایم

فاش نیوز - نقص عضو برای اشخاص محدودیت هایی را ایجاد می کند اما مهمتر از آن اراده و هدف افراد از زندگی و مقابله با این محدودیت ها است و این موضوع را جانبازان با سَبک زندگی خود به اثبات رسانده اند. چاووشی از دیار قُم که بارها عضو تیم ملی جانبازان و معلولین بوده و ضمن اینکه ورزش را بصورت حرفه ای انجام داده است، پس از جانبازی نیز دغدغه امور فرهنگی کشور را نیر داشته و در همین زمینه به اتفاق دیگر دوستان جانبازش، گروه بین المللی قرآنی راتشکیل داده و با قرآن مانوس است.

در حاشیه برگزاری اولین جشنواره فرهنگی ورزشی جانبازان قطع نخاعی در هتل کوثر رامسر، فرصت را مغتنم شمرده و با یکی دیگر از ورزشکاران حاضر در این مسابقات گپ و گفتی کوتاه انجام دادیم.

توجه شما عزیزان را به گفت و گو با جانباز 70% قطع نخاع "سیدسعیدرضا چاووشی" جلب می نماییم:

فاش نیوز: لطفا خودتان را معرفی کنید؟

- بنده حقیر "سید سعید رضا چاووشی" از جانبازان بالای 70 درصد شهر مقدس قم هستم. در تاریخ 21 بهمن سال 61 در عملیات والفجر مقدماتی درمنطقه فکه، نزدیک شهر مرزی بصره عراق بر اثراصابت ترکش خمپاره به نخاع کمرم، در سن 16 سالگی توفیق جانبازی در راه خدا نصیبم شد که بعد از جانبازی فعالیت های ورزشی را از سال 62 در رشته بسکتبال با ویلچر ادامه دادم و از سال 65 تا 74 به مدت دقیقا 10 سال در یک دوره فشرده فعالیت ورزش های قهرمانی را پشت سر گذاشتم و در مسابقات قهرمانی کشور در رشته های مختلف رتبه های بسیار زیادی را بدست آوردم و سه بار پیراهن تیم ملی را به تن کردم.

سال 1367(دقیقا سالی که جنگ تحمیلی هشت ساله به پایان رسید) در مسابقات پارا المپیک در کشور کره که جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار ایران در این مسابقات شرکت می کرد حضور یافتم و مدال برنز پرتاب دیسک و مقام چهارم پرتاب وزنه را بدست آوردم و سال 69 در مسابقات جهانی کشورهلند هم مدال نقره پرتاب وزنه و مدال برنز پرتاب دیسک را بدست آوردم.

همچنین در سال 70 در مسابقات جهانی در«استوک انویل انگلستان» با رکورد بسیارخوبی رتبه چهارم پرتاب دیسک جهان را کسب کردم. یکی دیگر از توفیقات بنده این است که سال 1364(32 سال پیش) هیئت ورزش های جانبازان و معلولین را در شهر مقدس قم پایه گذاری کردم.

فاش نیوز: نظر شما در مورد نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی جانبازان نخاعی چیست؟

- من فکر می کنم این دوره از جشنواره که به همت عزیزان ما در انجمن جانبازان نخاعی کشور برگزار شد بزرگترین دستاوردش این بود که اولا جانبازانی که سالیان سال در کنار هم بودند اما در طول این دو سه دهه اخیر نتوانسته بودند یکدیگر را ببینند بار دیگر بعد از سال ها دوری همدیگر را ملاقات کردند تا آن انس و محبت و الفت ها دوباره زنده و تجدید خاطره بشود.

تاثیر بعدی جشنواره روی مسائل روحی و روانی و جسمانی جانبازان است. چرا که اکنون جانبازان ضایعات نخاعی (با میانگین سنی بالای 50 سال) طبعا با دوران جوانی و شور و نشاط  آن خیلی فاصله دارند، ضمن اینکه مشکلات زندگی مزید بر علت شده است. فلذا هر چه این قبیل جشنواره ها و گردهمایی ها بیشتر باشد این تاثیرات بیشتر از گذشته تقویت خواهد شد و آثار و برکات آن، امید و نشاط و شادابی و انرژی به همسران و فرزندان جانبازان قطعا منتقل خواهد شد.

در اینجا به حکم وظیفه و ادب از همه عزیزان در انجمن جانبازان نخاعی کشور و سایر مسئولین و دست اندرکاران بنیاد شهید و امور ایثارگران و همه کسانی که زحمت کشیدند تا ما را از سراسر کشور در شهر رامسر دور هم جمع کنند صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.

فاش نیوز: نیازها و مطالبات شما در قم چیست؟

- طبعا بنیاد شهید و امور ایثارگران مسئولیت رسیدگی به مسائل رفاهی و درمانی جانبازان را بر عهده دارد.

من به عنوان یک ورزشکار قدیمی که حدود 34 سال سابقه فعالیت های ورزشی را بعد از جانبازی دارد، این را به قطع و یقین عرض می کنم که هر چقدر فعالیت های ورزشی جانبازان تقویت شود در کاهش هزینه های درمانی جانبازان اثرات مستقیمی برجای خواهد گذشت.

فلذا مسئولین بنیاد در سیاستگذاری های خود و در بودجه سالیانه این موضوع را مد نظر قرار بدهند تا فعالیت های ورزشی تقویت شود و از آن طرف بالطبع هزینه های درمانی نیز کاهش خواهد یافت. همچنین فعالیت های ورزشی مربوط به خانواده های جانبازان که برای این عزیزان بسیار مهم است باید بیش از گذشته مورد توجه بنیاد قرار بگیرد.

موانع دیگری به لحاظ رفاهی، تسهیلاتی، تردد و سایر مسائل دیگر ممکن است در این راه وجود داشته باشد، که پرداختن به هر کدام از آنها فرصت زیادی می خواهد.طبعا بنیاد شهید و دستگاه های ذیربط دیگر اگر با همدیگر متحد بشوند و همفکر و هم نظر باشند می توانند همه این مشکلات را از سر راه بردارند.

فاش نیوز: لطفا در مورد فعالیت های قرانی توضیح بدهید؟

- یکی دیگر از افتخارات بنده بعد از جانبازی، پرداختن به فعالیت های قرآنی است، الحمدالله با قرآن کریم خیلی مانوس بوده و هستم. حضور در مسابقات متعدد قرآنی در سطح استانی، کشوری و کسب دو رتبه برتر مسابقات قرائت قرآن کریم جانبازان و ورزشکاران کشور برای من افتخاری بود که در هر دو مسابقه مقام اول را کسب کردم.

همچنین مدیریت محافل و جلسات قرآنی در طول این 30 سال که به لطف خدا با وجود اینکه بنده بر روی ویلچر هستم نصیبم شده است و با شوق و ذوق فراوان این فعالیت ها را ادامه می دهم.

 

فاش نیوز: اقدامات قرانی شما در قم چه بوده است؟

- یکی از افتخارات قرآنی بنده تاسیس گروه بین المللی همخوانی قرآن کریم، مدیحه سرایی و تواشیح حضرت قمر بنی هاشم(ع) در شهر مقدس قم بوده است که از ابتدای سال 1373 این گروه در شهر مقدس قم با عضویت جانبازان بالای 70 درصد شکل گرفته است. به طور مثال این گروه در بیش از 2700 محفل قرآنی و فرهنگی در سراسر کشور و در 53 سفر به کشورهای مختلف جهان(آسیایی، افریقایی و اروپایی) شرکت کرده است و دو رتبه برتر مسابقات کشوری جانبازان را در رشته تواشیح و همچنین همخوانی قرآن کریم کسب کرده ایم. چند بار هم در محضر مقام معظم رهبری افتخار اجرای برنامه داشتیم.

 همچنین از افتخارات دیگربنده این است که گروه ما با هدف انعکاس ارزش های دفاع مقدس به نسل های معاصر و با هدف نشان دادن توانمندی های جانبازان در عرصه های قرآنی و فرهنگی به جامعه اسلامی تاسیس و همچنان به فعالیت های خود ادامه می دهد، لذا امیدوارم بتوانیم در ادامه فعالیت های مان با همان انرژی، نشاط و شادابی این مسیر نورانی را بخاطر حفظ آرمان های نظام و ادامه راه امام و شهدا و ولایت فقیه حفظ  و ادامه بدهیم.

فاش نیوز: از اینکه وقت خودرا در اختیار ما گذاشتید سپاسگزاریم. آرزوی توفیقات روز افزون برایتان از درگاه خدلوند مسئلت می نماییم.

کد خبرنگار: 24
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi