شناسه خبر : 57243
پنجشنبه 07 دي 1396 , 08:36
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نکات ایمنی برای جانبازان در مواقع زلزله

نمایشگاه یک روزه ای از تجهیزات امداد و نجات در موقع بروز زلزله در مرکز علمی کاربردی هلال احمر اهواز برگزار شد.

فاش نیوز - نمایشگاه یک روزه ای از تجهیزات امداد و نجات در موقع بروز زلزله در مرکز علمی کاربردی هلال احمر اهواز برگزار شد.

آقای هیبت الله، مدرس مرکز هلال احمر در خصوص اهمیت برپایی این نمایشگاه بیان کرد: این نمایشگاه با هدف گرامیداشت یاد قربانیان مظلوم زلزله بم راه اندازی شد و اهمیت این موضوع چنان است که روز 5 دی را روز ایمنی در برابر زلزله نامگذاری کرده اند. در روزهای اخیر شاهد وقوع زلزله هایی در نقاط مختلف کشورمان هستیم، به همین دلیل آموزش در برابر زلزله این روزها اهمیت زیادی دارد.


وی افزود: در این نمایشگاه بیش از صد قطعه وسیله امداد و نجات در موقع زلزله مشاهده می شود. ضمن آنکه باید نسبت به ساخت و ساز مقاوم در برابر زلزله هم توجه اساسی و وافر داشت.
این مدرس مرکز هلال احمر، در پاسخ به سوالی درباره راه های حفاظت جان جانبازان کم تحرک و ویلچری در موقع زلزله، گفت: نکاتی هست که باید همه مردم آموزش ببینند اما به لحاظ وضعیت جسمی قشر خاصی از افراد جامعه که توان یا فرصت فرار از محیط خانه به بیرون را ندارند، موضوع اهمیت ویژه ای پیدا می کند و باید آسیب پذیری این عزیزان را در مقابل سقوط وسایل موجود در منزل بررسی کنیم.


او با بیان راهکارهای جدید در مقابله با خسارت و صدمات جسمی زلزله توضیح داد: ببینید، ما در روزگار نه چندان دور به همه مردم آموزش می دادیم در موقع زلزله زیر میز یا بین درگاه ها قرار بگیرید اما با توجه به سازه های سقفی در ایران این روش ها ایمن نیستند زیرا مثلاً میز در اثر فشار آوار له می شد و فرد زیر آن در معرض خطر قرار می گرفت اما محققان ایمنی امروزه روش "مثلث حیات" را توصیه می کنند.


کارشناس فوق الذکر در خصوص نحوه پناه دادن جانبازان و معلولین کم تحرک و ویلچری در محیط مثلث حیات، توضیح داد: گرچه این روش هم دارای معایبی است اما بهتر از جان پناه های دیگر است. در این روش فرد کم توان را با آرامش در کنار اشیا سنگین و پرتراکم مثل کاناپه، تخت، یخچال و کمدی که مهار شده، کنار خودرو یا بین دو خودرو و امثالهم به نحوی قرار دهیم که بدنش کاملا جمع باشد.

اگر فرد قادر به حرکت دادن دست هایش است، آن ها را بر روی سر حایل کند. جای امن دیگر کنج دیوارهاست زیرا با فرو ریختن دیوارها و اسکلت بتونی و فلزی بر روی این وسایل، فضای خالی ای در این نقاط به وجود می آید که می تواند احتمال زنده ماندن فرد را تضمین کند.


وی همچنین افزود: در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای همه این عزیزان، توصیه های عملی ساده ام این است که تخت این عزیزان باید از کنار پنجره ها دور باشد و اشیایی که با تکانی از جای خود خارج می شوند و سقوط می کنند، از اطراف تخت آن ها دور کنیم.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
سلام . فاش نیوز خوشم میاد از کاراتون . آفرین سایت رو علمی شهدایی کنید . این ارزش داره .
خب حالتون خوبه انشالله . من که وقتی زلزله آمد از جام تکون نخوردم . آرام از پله ها رفتم پایین یه مظلومتر از خودم گفت بیا ... بیا پیش هم باشیم . می خواستم در همون حال براتون پیام بدم از کاربرای سایت ترسیدم . اما من بهتون می گم دیگه این چیزا برام ترس نداره . ترس واقعی رو که هر لحظه اش مردم و زنده شدم نه ده دقیقه و یه ساعت و یه شبانه روز بلکه ماهها تجربه کردم .
بیایید بازم به ترس بخندیم . برای من که انگار چند ماه چیزی برای ترس وجود ندارد . الان پر از حالت اکشنم . جلوی مرا نگیرید . با این حالت که وجودمو پر کرده انگار قراره بپرم به یه جای خوب . تجربه دارم که می گم . به حرف هیچ کسی هم دیگه گوش نمی دم . کار خودمو می کنم . حالا امیدوارم بتونم خنده رو لبتون بیارم در این شرایط خاص .
(@_@)......(●_●).......(×_×)......

بی تو هر لحظه مرا بیم فرو ریختن است ،
همچو شهری که به روی گسل زلزله هاست

(@_@)......(●_●).......(×_×).....

زلزله
از شانه ها می اغازد

سیل از چشم

حریق از دل

آه...
آدمیزاد و این همه بلای طبیعی

(@_@)......(●_●).......(×_×).....



من اگه همین الانم زلزله بیاد با باقیمونده غذایی که لای دکمه های کیبوردم هست می‌تونم یه ماه زیر آوار زنده بمونم . به همین برکت راست می گم . فکرشو بکن . این جمله سنگینیه ها !
(@_@)......(●_●).......(×_×).....

مورد داشتیم پا لپ تاپش نشسته بوده زلزله میاد همه فرار می کنن،اون می مونه اول صفحه مرورگرو می بنده یعد فرار می کنه.

(@_@)......(●¿●).......(•¿•).....
اینم داشته باشید بد نیست (⊙_⊙)


الان استان های ایران همه دارن با هم اینو میخونن:

بغلی بگیر
چی رو بگیرم؟
زلزله رو
چیکارش کنم؟
بده بغلی.!!



خب حالا بریم برای نمازززززز
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi