شناسه خبر : 57303
یکشنبه 10 دي 1396 , 09:26
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگزاری چهارمین همایش ملی پژوهش اجتماعی و فرهنگی

دبیر چهارمین همایش ملی پژوهش اجتماعی و فرهنگی در جامعه ایران از برگزاری موفقیت آمیز این همایش در دانشگاه علامه طباطبایی خبر داد.

فاش نیوز-  دبیر چهارمین همایش ملی پژوهش اجتماعی و فرهنگی در جامعه ایران از برگزاری موفقیت آمیز این همایش در دانشگاه علامه طباطبایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ما، شیرین احمد نیا، دبیر علمی همایش پژوهش اجتماعی و فرهنگی در جمع بندی اهداف و برگزاری همایش اظهار داشت: از سال 89 این همایش هر دو سال یکبار برگزار و همواره با استقبال خوبی از آن روبرو بوده ایم وی گفت: مجموعه مشارکت ها شامل پاسخ به فراخوان برای همایش بوده است و در این راستا از همکاری گروه های علمی و تخصصی بهره برده ایم و می توان گفت که سطح علمی مقالات نسبت به سال گذشته ارتقاء یافته است.

احمد نیا با بیان اینکه بخش قابل توجه دراین همایش، سفارش مقالات بوده است خاطر نشان کرد: در این راستا از افراد صاحب تخصص در حوزه جامعه شناسی استفاده و از همکاری گروه های علمی که به فراخوان پاسخ مثبت دادند بهره مند شدیم.

به گفته دبیر همایش، صاحبنظران و پژوهشگران در نشست های علمی، ارزیابی و داوری مقالات حضور یافتند و حمایت های خوبی در شورای علمی داشتند. همچنین از استان ها نیز همکاری خوبی داشتیم و بعد ملی ان تقویت شد.

وی در خصوص بعد بین المللی همایش یادآور شد: واقعیت این است که در سطح بین المللی از خانم دکتر «ولر ابزار» استاد تمام و پرفسورتمام دانشگاه لایپزیک دعوت بعمل آمده بود تا به همایش جنبه بین المللی داده شود.

دبیرعلمی همایش پژوهش اجتماعی و فرهنگی در پایان با اشاره به حضور پر رنگ جوانان در این همایش تاکید کرد: دانشجویان مقطع دکترا و فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد جوان در این همایش حضور فعالی داشتند و تلاش ما بر این بود که حضور آنها در همایش را برجسته کنیم که در این ارتباط نزدیک به 200 سخنرانی به جوانان اختصاص داشت.

گفتنی است همایش ملی پژوهش اجتماعی و فرهنگی که رویکرد آن مبتنی بر همکاری های بین رشته ای در رشته های علوم اجتماعی با تأکید بر امر پژوهش است هر دو سال یک بار با همکاری انجمن های علمی، نهادها و سازمان های دولتی و غیردولتی برگزار می شود و قرار است چکیده مقالات چهارمین همایش و مقاله های منتخب در قالب یک کتاب منتشر شود و همایش امسال به محور ویژه نابرابری اجتماعی توجه ویژه ای داشت.

لازم به ذکر است در چهارمین همایش ملی پژوهش اجتماعی و فرهنگی در جامعه ایران در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی دکتر معصومه ابتکار (معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری)، دکتر ایرج حریرچی (قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور)، دکتر حبیب الله طاهرخانی (معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس شرکت عمران شهرهای جدید)، دکتر حسین سلیمی (رئیس دانشگاه علامه طباطبایی)، دکتر سید حسین سراج زاده (رئیس انجمن جامعه شناسی ایران) و دکتر شیرین احمدنیا (دبیرعلمی همایش) و مونیکا ولرابزار، استاد تمام دانشگاه آلمان به سخنرانی پرداختند.

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi