شناسه خبر : 58124
چهارشنبه 02 اسفند 1396 , 10:09
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اقدام انقلابی و قابل تقدیر وزیر علوم

بهرامی در گفت‌وگو با فارس خبر داد: دستور ویژه وزیر علوم برای راهیان‌نور دانشگاهیان/ غیبت نخوردن دانشجویان حاضر در سفر

خبرگزاری فارس: دستور ویژه وزیر علوم برای راهیان‌نور دانشگاهیان/ غیبت نخوردن دانشجویان حاضر در سفر

مسئول دبیرخانه قرارگاه ملی راهیان‌نور شهید علم‌الهدی گفت: وزیر علوم بر استفاده حداکثری از ظرفیت دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشجویی و رعایت همه شرایط و ضوابط ایمنی برای سلامت همه دانشجویان در همه کاروان‌ها تاکید کرد.

علی بهرامی مسئول دبیرخانه قرارگاه ملی راهیان‌نور شهید علم‌الهدی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه منصور غلامی وزیر علوم و فرمانده این قرارگاه یکشنبه 29 بهمن، طی احکامی جداگانه روسای دانشگاه‌های مادر هر استان را به سمت فرمانده قرارگاه راهیان‌نور شهید علم‌الهدی در هر استان منصوب کرد، گفت: در این قرارگاه‌های استانی روسای دانشگاه‌ها اعضای این قرارگاه محسوب می‌شوند و بسیج دانشجویی هر استان نیز دبیر این قرارگاه‌ است.

وی ادامه داد: وزیر علوم در این احکام بر استفاده حداکثری از ظرفیت دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشجویی برای بهتر برگزار شدن راهیان‌نور با میزبانی بسیج دانشجویی در منطقه، تغییرات محتوایی و بهره‌گیری از توان فکری در اردوی راهیان نور، تاکید بر اولویت اعزام زیارت اولی‌ها و دانشجویان ناآشنا با فرهنگ دفاع مقدس، گسترش تقویت عرصه‌های دانشجویی در جنوب، غرب، شمال غرب و خلیج فارس، ارزیابی و پایش مستمر فرآیند فعالیت‌ها در اردوهای برگزار شده و رعایت همه شرایط و ضوابط ایمنی برای سلامت همه دانشجویان در همه کاروان‌ها تاکید کرد.

بهرامی با بیان اینکه ثبت‌نام‌ها از اواسط بهمن آغاز شده و هنوز ادامه دارد، خاطرنشان کرد: اوج اعزام‌ها اواسط اسفند خواهد بود، اعزام 5 درصد دانشجویان کل کشور یعنی 205 هزار دانشجو تدارک دیده شده اما قطعا شور و اشتیاق دانشجویان برای حضور در این سفر معنوی بیشتر از این سهمیه است.

مسئول دبیرخانه قرارگاه ملی راهیان‌نور شهید علم‌الهدی با اشاره به اینکه محدودیتی برای حضور اساتید و کارکنان دانشگاه‌ها در این سفر وجود ندارد، تصریح کرد: سیاست کلی قرارگاه شهید علم‌الهدی این است که این اردوها به سمت اردوی راهیان‌نور دانشگاهیان حرکت کند و اساتید، کارکنان و مدیران دانشگاه‌ها دانشجویان را همراهی کنند زیرا معتقدیم اساتید دانشگاه‌ها به عنوان فرماندهان جنگ نرم باید افسران جنگ نرم را رهبری کنند.

وی اظهار کرد: امسال زائران علاوه بر مناطق عملیاتی جنگ تحمیلی از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران مانند مراکز نفتی و گازی و سدسازی و پل‌سازی که به دست مهندسان ایران ساخته شده نیز بازدید می‌کنند که این مسئله در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری است که فرموده بودند کلید حل مشکلات کشور در دست جوانان مومن و انقلابی است.

بهرامی با اشاره به تشکیل 200 جلسه قرارگاه شهید علم‌الهدی در سال قبل، گفت: با تشکیل این جلسه اعزام‌ها از هر استان متناسب با تقویم آموزشی دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی می‌شود و مشکل غیبت خوردن دانشجویان حاضر در این سفر وجود ندارد زیرا کاروان‌ها با هماهنگی رئیس هر دانشگاه اعزام می‌شود.

مسئول دبیرخانه قرارگاه ملی راهیان‌نور شهید علم‌الهدی یادآور شد: سامانه جامع اطلاعات راهیان‌نور به نشانی http://rahnoor.ir/noor/ راه‌اندازی شده که اطلاعات کاروان‌ها پس از ثبت در این سامانه به تفصیل ارائه می‌شود.

اینستاگرام
سلام ، در دهه 60 دوران دانشجویی و دهه 70 اشتغال در دانشگاه بوعلی سینا روحیه انقلابی - اسلامی آقای دکتر غلامی را در دهه 60 و 70 در دانشگاه بوعلی سینا همدان شاهد بودیم. آن موقع ایشان معاون اداری و مالی دانشگاه بود. هنگامی که دستور احداث مسجد در دانشگاهها و احداث 14 اردوگاه فرهنگی و تفریحی ولایت برای دانشجویان و اساتید در 14 دانشگاه کشور توسط مقام معظم رهبری تامین اعتبار و ابلاغ شد آقای دکتر غلامی با اجرای طرح براساس معماری اسلامی موافقت کرد و پروژه ها در دانشگاه بوعلی سینا احداث شد.
آقای دکتر غلامی پروژه ای بعنوان باغ تالار در پردیس دانشگاه بوعلی سینا احداث کرد تا دانشجویان و پرسنل دانشگاه برای برگزاری جشنها بویژه ازدواجهای دانشجویی در محیطی بسیار با صفا در باغات عباس آباد همدان بدون هزینه تالار انجام شوند. روزی برای بازدید مراحل نهایی احداث باغ تالار با آقای دکتر غلامی و شخص دیگری رفتیم. آن شخص گفت آقای دکتر در این فضای مصفا زیر این درختان خوبست تختی بگذاریم و بخوابیم اما دکتر غلامی گفت بهتر است بگویید در این باغ مصفا زیر این درختان خوبست میزی بگذاریم و اختراعی بکنیم.
خلاصه شناخت و معرفی بیشتر از آقای دکتر غلامی با حفظ روحیه انقلابی و تفکرات مثبت و بخصوص توجه به اوامر رهبر معظم انقلاب میتواند شایستگی رییس جمهوری سال 1400 باشد.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi