شناسه خبر : 58886
پنجشنبه 06 ارديبهشت 1397 , 13:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بازی دراز، میزبان عشاق

سرپل ذهاب میزبان 35 هزار تن از راهیان نور است

قصرشیرین - ایرنا - فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سرپل ذهاب گفت: همزمان با هفتم اردیبهشت سالروز بزرگداشت عملیات غرورآفرین بازی دراز، این شهرستان میزبان 35 هزار تن از اعضای کاروان های راهیان نور و بسیجیان سراسر کشور برای صعود به ارتفاعات این منطقه است.

سرهنگ پاسدار نجفعلی کرمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای عملیات بازی دراز افزود: آیین ویژه صعود به ارتفاعات بازی‌ دراز، با رمز یا زهرا (س)، ساعت هفت صبح فردا (جمعه هفتم اردیبهشت) با صعود مردم در دامنه ارتفاعات بازی دراز آغاز می شود.
وی با بیان اینکه سخنران این آیین سردار سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح با مداحی حاج صادق آهنگران است، اظهار داشت: هر سال جمع زیادی از مردم ، خانواده‌های شهدا ، ایثارگران و کاروان های راهیان نور از سراسر کشور با حضور خودجوش در این صعود معنوی و مشهد شهیدان عشق و عرفان، روح تازه‌ای در کالبد راهیان نور غرب کشور در سال جدید خواهند دمید.
فرمانده ناحیه مقاومت سپاه سرپل ذهاب، از افتتاح اردوهای راهیان نور غرب کشور همزمان با صعود به ارتفاعات بازی دراز در استان کرمانشاه خبر داد و اضافه کرد که به منظور بزرگداشت عملیات غرورآفرین بازی دراز و فداکاری های هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در هشت دفاع مقدس در غرب کشور ، مقدمات لازم برای پذیرایی و اسکان مهمانان و زائران راهیان نور در سرپل ذهاب فراهم شده است.
سرهنگ کرمی ، برپایی ایستگاه‌های صلواتی در مسیر صعود به بازی دراز، استقرار گروه های پزشکی ، امدادی و امنیتی ، فضاسازی محیطی یادمان‌های بازی دراز ، شهید شیرودی و پادگان ابوذر ، پرواز بالگردها در سالروز شهادت شهید شیرودی و گلباران این یادمان‌ها و توزیع دفترک های زیارت را از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای گرامیداشت سالروز عملیات بازی دراز در سرپل ذهاب عنوان کرد.
وی با گرامیداشت سالروز شهادت خلبان شهید علی اکبر قربان شیرودی ، گفت: این شهید والامقام در عملیات بازی دراز تلفات سنگینی به نیروها و تجهیزات دشمن در غرب کشور وارد کرد و زمینه پیروزی رزمندگان اسلام در این عملیات را فراهم کرد.
وی افزود: عملیات غرورآفرین بازی دراز یکی از مهمترین عملیات ها در طول هشت سال دفاع مقدس به شمار می رود و از این رو هر سال تمام تلاش خود را برای برگزاری هر چه باشکوهتر آیین بزرگداشت این عملیات به کار می گیریم.
طبق برنامه از پیش تعیین شده مردم پس از صعود به ارتفاعات بازی دراز، در آیین ویژه‌ای در جوار یادمان شهدای گمنام عملیات بازی ‌دراز شرکت خواهند کرد و یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی خواهند داشت.
یادواره شهدای بازی‌ دراز نیز ساعت 20:30 دقیقه پنجشنبه شب با سخنرانی سردار ربانی معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح در جوار حرم مطهر احمد بن اسحاق (ره) شهر سرپل ذهاب با حضور مردم مقاوم این شهر قهرمان پرور، استان کرمانشاه و کاروان های راهیان نور سراسر کشور برگزار می‌شود.
شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با 90 هزار تن جمعیت ، در هشت سال جنگ تحمیلی بارها مورد آماج حملات ارتش بعث قرار گرفت و در این مدت 870 شهید ، یک هزار و 400 جانباز و 112 آزاده سرافراز را تقدیم این نظام و انقلاب کرده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi