شناسه خبر : 59306
سه شنبه 08 خرداد 1397 , 14:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نه بنیاد و نه قوانین، سرجای خود نیستند!

همگی مقصر هستند. از مجلس گرفته تا دولت! چرا طرحی ارائه نمی گردد؟ چرا بنیاد با درصد بازی وحق وناحق کردن دکان برای خودش درست کرده؟

جانباز- آدم سیر از گرسنه خبر ندارد. گرسنگی ممکن است نان باشد یا انواع محرومیت های اجتماعی که نعمت ها و مرکب هایی که مسئولین سوار آن هستند و خوب می تازند!! دریغ از گوش شنوا برای هوار کشیدن و خودنمایی! می گویند نباید عوارض آزادراه بگیرند  آنها با پرداخت 2 هزار تومان عوارض آزادراه هوار می کشند لیکن نمی بینند اجحاف و محرومیتی که به سایر ایثارگران بابت عدم اجرای قانون روا داشته اند چقدر گسترده است!

 چرا قانون برنامه ششم اجرا نمی شود؟ چرا بند الف ماده 87 برنامه ششم که حداقل جانبازی را به ایثارگران جانباز 5 درصد قائل شده، از ابلاغ حداقل آن خودداری می کنند. چرا نمی گذارند ایثارگر دیگری روی این سفره بنشیند و پاهای خود را دراز کرده اند؟ چرا  به قید 2 فوریت طرحی ارائه نمی کنند که کلیه مصوبات مجلس درخصوص ایثارگران لازم الاجراست ونیاز به تفسیر و توقف در دولت  ندارد. قانون باید اجرا شود. لیکن درصورت نبود بودجه به صورت معوق پرداخت خواهد شد یا اگر نبود فردی حق اعتراض ندارد و مسئولی که از اجرای آن خودداری کند خلع مقام وتنبیه دیگر بابت ضمانت اجرائی آن بنویسند.

 کار بسیار ساده  است. همگی مقصر هستند. از مجلس گرفته تا دولت! چرا طرحی ارائه نمی گردد؟ درصورت تعیین درصد در نیروهای مسلح موازی کاری در بنیاد ممنوع  وباید سایر خدمات را انجام دهد. چرا بنیاد با درصد بازی وحق وناحق کردن دکان برای خودش  درست کرده به طوری که همگی فکر می کنند وظیفه اصلی بنیاد درصد جانبازی دادن یا ندادن است. چطور توانستید سازمان ها و  وزارتخانه ها که موازی کاری دارند حذف کنید و ادغام نمایید لیکن فقط با یک طرح 2 فوریتی نمی توانید ابزار نارضایتی جانبازان از بنیاد که همان تعیین در صد است حذف کنید وبه خود نیروهای مسلح واگذار کنید.

 لذا جهت استحضار شما عزیزان عرض می کنم خودمان هم مقصر هستیم وحاضر به شکایت در مراجع رسمی نیستیم. کما اینکه قبلا نیز ایثارگر دیگری موضوع ذیل را در فاش نیوز ثبت لیکن هیچ فردی شکایت نکرده و موضوع به قرار ذیل است:
(((ترک فعل برای بنیاد هم جرم است!!؟ = و مستوجب تعقیب کیفری است)))

  برابر قانون ایثارگران برنامه ششم در صورت احراز جانبازی رزمندگان در سازمان مربوطه ( ارتش – سپاه پاسداران - ناجا- بسیج  و... بنیاد موظف است حداقل 5 درصد جانبازی به آنها بدهد. این مانع افزایش درصد بیشتر نیست و در صورت معاینه و نواقص بیشتر درصد آنها افزایش خواهد داشت. لیکن بنیاد از عدم نظارت مجلس بر قوانین مصوب ایثارگران و بی اطلاعی جانبازان که به کجا شکایت کنند و احقاق حق نمایند، سوء استفاده می کند.

 به نظر می رسد (( جرمی که بنیاد انجام داده جرم ترک فعل است )) به علت عدم ایفای وظیفه بنیاد به اجرا کردن قانون بعد از یک سال و نیم و عدم تنظیم آئین نامه اجرائی این قانون باید به دیوان عدالت اداری از بنیاد شهید شکایت کرد ( چون جرم هم فعل است= هم ترک فعل ) بنیاد از لحاظ ترک فعل مستوجب تعقیب کیفری است چون قانون پس از تصویب در مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام و ابلاغ رئیس مجلس در رسانه های گروهی در اوایل سال 96 (بعد از استنکاف رئیس جمهور از ابلاغ) از اول سال 96 قابل اجرا است.

 از طرفی با اعلام آقای دکتر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور که رئیس جمهور دستور اجرای برنامه ششم ایثارگران را داده اند ولی در عمل این طور نیست و حتی با دستور العمل مانع پذیرش جانبازان در استان ها شده اند ( لذا فردی که قانون را اجرا نمی کند مجرم است نه متخلف ) و این موضوع را باید کلیه جانبازان که جانبازی آنها درسازمان خودشان احراز شده و درصد گرفته اند و بنیاد شهید فاقد درصد اعلام کرده وبا این عمل موجب محرومیت از مزایای اجتماعی اختصاص یافته به ایثارگران شده اند می توانند مستند به قانون ایثارگران برنامه ششم به صورت انفرادی به دیوان عدالت اداری و کمیسیون اصل 90 مجلس شکایت کنند و رئیس کمیسیون پزشکی و معاون حقوقی بنیاد و رئیس بنیاد شهید کل کشور را به دادگاه احضار و احقاق حق نمایند.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
انقدر قوانین حوزه ایثارگران تبعیض آمیز نوشته شده است که من اطمینان دارم بواسطه ان دشمنان ایران همیشه در حال شادی کردن هستند.
نه صدام دیوانه و نه هیچ دشمن دیگری نمی توانست اینقدر بدون کمترین هزینه ، رزمندگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس که بهترین جوانان ایران بودند را اینقدر عذاب و درد از بی عدالتی بدهد که نمایندگان و مسئوالان براحتی کار دشمنان را انجام دادند .
در کدام نقطه کره زمین همه تسهیلات را به ایثارگران شاغل و توانا می دهند و ایثارگران بدون شغل دولتی و ضعیف تر را به فراموشی می سپارند ؟
در کدام دین و ایین جانباز و رزمنده سرپرست خانواده با دهها ماه سابقه حضور در جبهه و مجروحیت های نادیده گرفته شده از حقوق و معیشت محروم است و برای قوانین مصوبش هم ایین نامه نمی نویسند و برخی وابستگان به ایثارگران بدون هیچ گونه ایثارگری از چندین حقوق از بیت المال بهره مند هستند ؟
در کدام وزارت کهنه سربازان سایر کشورها همانند بنیاد شهید ایران، تخلف و فساد به سی هزار صفحه می رسد ولی مجلس و کمیسیون اصل 90 بی خیال هستند و خود را مسئول نمی دانند !
و دشمنان البته که هرگز نمی خواهند این بنیاد اصلاح شود و برای اصلاح نشدن ساختار سلیقه ای اش هرکاری خواهند کرد .
آیا بدلیل عدم پرداخت حداقل حقوق به جانبازان معسر و مضطر ، مصوب برنامه ششم و قانون 96 و97 مجلس می توان شکایت کرد
از نمایندگان مردم در مجلس انتظار این است که همراه ایثارگران مظلوم و ضعیف نگه داشته شده باشند و نگذارند حق و حقوق قانونی اشان پایمال شود .
بسیاری از ایثارگران در مناطق محروم و در سختی زندگی می کنند و نه دسترسی و نه سواد کافی برای شکایت ندارند ، لذا نمایندگان باید حامی مظلومترین مردم کشور هم باشند
جانباز گرامی این بنیاد را به کدام دادگاه عادل باید بکشانیم ؟
امار شکایت های ایثارگران به کمیسیون ماده 16 و یا دیوان هم، حتما بسیار است .
وقتی دادگران خود فاسد و دراز پایانی مجرم و متخلف هستند که از فساد حمایت می کنند !
فقط امید ما به به خداست
باسلام برادران الان وقت التماس . محبت .خواهش . درخواست . استدعا گذشته است مگر ما چند سال دیگر زنده ایم تا بفهمیم آقایان دربنیاد شاید در آینده توجه به اجرای قانون خواهند داشت یاخیر قانون برنامه ششم لازم الاجرا است و در سایت دیوان عدالت اداری به آدرس ( دیوان عدالت اداری قانون برنامه ششم ایثارگران ) قابل مشاهده است و بر اساس همین قانون درصورت شکایت به دیوان عدالت اداری از ما دفاع خواهند کرد چشم به اراده وعشق مسئولین بنیاد نباشید باید آستین را بالا بزنید واز رئیس بنیاد شهید و رئیس کمیسیون پزشکی ومعاونت حقوقی بنیاد به علت ترک فعل وعدم اجرای قانون ماده 87 بند الف وتبصره مذکور به دیوان عدالت اداری شکایت کنید تجربه نشان داده است آنها زیر بار زور نمی روند مگر سمه پرزور باشد
مارخوردندواژدها شدند گوشی بدهکارنیست بگذرداین روزگارتلخ تراززهر
سلام. منتظر اجرای بنده الف ماده 87هستم .پیگیری این موضوع اگر از طرف نهادهای اعزام کننده باشد زودتر به نتیجه خواهد رسید. چطور میشود به دیوان عدالت بابت قوانین مصوبه مجلس شکایت کرد قانون گذاری که قوانین دیوان عدالت را هم تصویب کرد.
سلام جناب لاریجانی بفرما شماکه فرمودید کسانیکه ادعا میکنند برنامه ششم اجرا نمیشه اهداف سیاسی دارند
نمایندگان محترم فراکسیون واقعا خودشان خندشون نمیگیره؟بارها وعده تشکیل جلسه داده ولغو کردند مگر ایثارگران رامسخره میکنید
باسلا
م به کسانیکه ازحقوق ایثارگران دفاع میکنندبنده 12ماه جبهه دارم به قرآن اجاره نشینم دخترم نامزداست توانای خریدجهازیه ندارم لطفامنوراهنمای کنیدمعسرام درسپاه تاییدشده ولی متاسفانه هنوزخبری نشده
سنوات مرخصی شهدای ۹۲ و ۹۳ چی شد؟؟؟؟سپاه میندازه گردن بنیاد.بنیادم میگه به من ربطی ندارا
سلام علیکم/ای کسی که این دردنامه رامیخوانی وبیخیال مباشی چون ازاین حرفها زیاد شنیده ای /ولی شما را به روح امام وشهدأ قسم میدم جوابی به حقیر بدید /جانباز 30% بودم ولی بخاطر معاینه نکردن دقیق دکتر کمیسیون شدم 20% واین یعنی 0% یعنی تا الآن که اینجوری گذشته است و مبلغ 600هزارتومان از سپاه مستمری میگیرم /واگر کمک سایرین نبود معلوم نبودچند تا کفن پوسانده بودیم /خداشاهد وگواه است ازپسر 11ساله ام خجالت زده وشرمنده ام /وای به حال بقیه،، فقط لطف کنید بفرمایید چکار باید بکنم؟ مگرنه اینکه اسم این بنیاد مستضعفان وجانبازان است؟ به خاطر خدا فقط بخاطر خدا این آخر عمری خیالم را ازبابت زن وبچه ام راحت. کنید /خدا خیردنیا وآخرت به شما وهمه دلسوزان بدهد /
سلام بخدا خسته شدیم کسی به دادمانمیرسه 32ساله هنوزتکلیف ایثارگران ارتش مشخص نیست کسی دلش بحال ما نمیسوزه
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi