شناسه خبر : 59487
یکشنبه 13 خرداد 1397 , 11:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جماران، ایستگاه آخر همایش خرداد

مراسم اختتامیه پنجمین همایش سراسری تئاتر مردمی خرداد، 12 خرداد ماه با حضور شخصیت‌هایی از جمله حجت الاسلام سیدحسن خمینی، آیت الله شیخعلی طرفی، آیت الله موسوی خوئینی‌ها، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، کوروش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی، توحید معصومی، مدیر امور استان‌های مرکز هنرهای نمایشی، حیدریان، رئیس سازمان سینمایی، احمد درویش، غلامرضا موسوی، علیرصا رضاداد، منوچهر محمدی، عبدالرضا اکبری، سیدمجتبی حسینی، جعفر دهقان، مسعود اطیابی خیراله تقیانی‌پور، مهدی شفیعی، شهرام کرمی، حمید نیلی، پیمان شریعتی و امیر نصیربیگی در حسینیه جماران برگزار شد.

جماران، ایستگاه آخر همایش خرداد

اجرای این برنامه که برعهده سیدجواد هاشمی بود، در جماران و در جوار بیت امام خمینی (ره) برگزار شد.

سیدحسن خمینی در مقام میزبان مراسم، در جمع هنرمندان تئاتر با بیان آنکه مرکز هنرهای نمایشی سازمان حوزه هنری کار بسیار ارزشمندی در برگزاری همایش تئاتر خرداد انجام داده است، گفت: «ان شاالله وزارت ارشاد نیز در این کار همواره حامی و پشتوانه هنر تئاتر باشد. تنیدن هنر در کالبد انقلاب نیز خود یک هنر بوده است. انقلاب یک هنر بزرگ بوده و دل‌های مردم را با یکدیگر وصل کرد و یک ملت ساخته شد.»

یادگار امام راحل با اشاره به گستردگی جغرافیایی این همایش تئاتری، اظهار داشت «بسیار سپاسگزارم و امیدوارم که تئاتر خیابانی و هنر تئاتر روز به روز موفق‌تر باشد.»

کوروش زارعینیز در سخنرانی خود با گفتن اینکه  وظیفه حوزه هنری است که درباره موصوعاتی همچون اندیشه‌های امام راحل و انقلاب اسلامی آثاری تولید کند، گفت: «چون احساس کردیم در حوزه تئاتر برای امام (ره) کاری نکنیم به برگزاری این همایش اقدام کردیم.»

وی با اشاره به قدمت پنج ساله همایش تئاتر مردمی خرداد، گفت:«در حال حاضر تئاتر ایران در کشورهای مختلف و در جشنواره‌های متنوع صاحب جوایز متفاوتی است که امیدوارم تئاتر ایران در مرزها و کشورهای دیگر آرمان‌های امام (ره) را معرفی کنیم.»

زارعی اعلام کرد قصد دارد همایش خرداد به همایش تئاتر انقلاب در ایران نهادینه شود.

در ادامه این مراسم از برندگان و برگزیدگان همایش مردمی تئاتر خرداد تجلیل به آمد.دبیرخانه همایش سراسری تئاتر مردمی خرداد با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از سه کارگردان بخش صحنه‌ای به شرح زیر تقدیر کرد:

  1. نمایش «اسماعیل» به کارگردانی شهرام سلطانی از استان مرکزی
  2. نمایش «این ره که می‌روی» به کارگردانی محمد هاشم زاده از اصفهان
  3. نمایش «مثل خواب مثل رؤیا» به کارگردانی محمد قاسمی از تهران

در بخش خیابانی هیأت داوران پنجمین همایش سراسری تئاتر مردمی خرداد شامل عبدالرضا اکبری، جعفر دهقان و شهاب راحله، جوایز را به شرح زیر توزیع کرد:

 موسیقی تئاتر خیابانی

هیأت داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از آهنگساز نمایش «چهل سالگی» احمد الفتی و مجید رهبری از استان گیلان تقدیر به عمل آورد.

تندیس همایش، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به آهنگسازان نمایش «مأموریت ویژه» محمد نادری و بهشاد صفایی از استان اصفهان اهدا شد.

طراحی و فضاسازی

هیأت داوران لوح تقدیر و جایزه نقدی طراحان نمایش را به مجتبی خلیلی و آدینه رحیم‌نژاد برای نمایش «مأموریت ویژه» از استان اصفهان اهدا کرد.

تندیس همایش، دیپلم افتخار و جایزه نقدی نیز به مهران سیف پور برای نمایش «دریابان» رسید.

طرح و ایده

هیأت داوران لوح تقدیر و جایزه نقدی را مشترکا به حیدر رضایی طراح ایده نمایش «مأموریت ویژه» از استان اصفهان و مسعود براهیمی برای نمایش «11 بهمن 57» اهدا کردند.

جایزه برگزیده این بخش نیز شامل تندیس همایش، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به سعید خیرالهی طراح ایده نمایش «تجدیدی شهریور» اهدا شد.

کارگردانی

هیأت داوران در این بخش دو نمایش را شایسته تقدیر دانست و لوح تقدیر و جایزه نقدی بخش کارگردانی به نمایش‌های «تجدیدی شهریور» سعید خیرالهی و «مأموریت ویژه» مجتبی خلیلی اهدا شد.

جایزه ویژه کارگردانی نیز شامل تندیس همایش، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به کارگردان نمایش «دریابان» علی محمد رادمنش از استان کرمان تعلق گرفت.

بازیگری زن

رتبه سوم بازیگری شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به مهتاب زند برای نمایش «700 ثانیه از خرداد خونین» اهدا شد.

رتبه دوم بازیگری شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به مرجان قاسمی برای نمایش «برندگان جام» تعلق گرفت.

تندیس همایش و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به فاطمه رادمنش برای نمایش «دریابان» اهدا شد.

بازیگری مرد

بازیگری سوم با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به مالک آبسالان برای نمایش «دوران رنسانس آزاد» اهدا شد.

بازیگری دوم شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به حسام خلیل نژاد برای نمایش «تجدیدی شهریور» تعلق گرفت.

بازیگری اول شامل تندیس همایش، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مصطفی کولیوندی برای نمایش «تجدیدی شهریور» اهدا شد.

جایزه ویژه هیأت داوران و نمایش برگزیده پنجمین همایش سراسری مردمی تئاتر خرداد نیز به گروه نمایش «دریابان» از استان کرمان تعلق گرفت.

دبیرخانه پنجمین همایش سراسری تئاتر مردمی خرداد دو نمایش «تجدیدی شهریور» سعید خیرالهی و «دریابان» علی محمد رادمنش را به جشنواره سراسری سوره ماه معرفی کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi