شناسه خبر : 59523
چهارشنبه 16 خرداد 1397 , 14:22
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ارائه ۳۰۰هزار مشاوره در بنیاد

مدیر کل مددکاری بنیاد شهید:

خانواده های شهدا و ایثارگران 300 هزار مشاوره دریافت کردند

مدیرکل مددکاری و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: خانواده های شهدا، ایثارگران، آزادگان و جانبازان در سال 1396 حدود 300 هزار مشاوره از مراکز مشاوره بنیاد شهید دریافت کردند.

مدیر کل مددکاری بنیاد شهید:  خانواده های شهدا و ایثارگران 300 هزار مشاوره دریافت کردند

ایران آنلاین /حجت الاسلام و المسلمین حسن هنرمند اظهار داشت: در این مدت 142هزار و 129مورد مددکاری فردی، 9 هزار و 676 مورد مددکاری گروهی، 118هزار و 875 مورد مشاوره فردی و 23 هزار و 261 مورد مشاوره گروهی به خانواده های ایثارگران ارائه شده است.
 

وی گفت: هم اکنون 88 مرکز دارای مجوز از سازمان بهزیستی به خانواده های شهدا و ایثارگران خدمات مشاوره ارائه می دهند و از سال 1392 تا 1395 یک میلیون و 647  هزار و 163 مورد خدمات مشاوره ای به این افراد ارائه داده اند.

هنرمند افزود: در ارائه خدمات مشاوره همواره تاکید بر شناخت توانایی ها، قابلیت ها، رغبت ها، مسائل، نگرش ها، عقاید و دیگر ویژگی های افراد بوده است؛ چرا که فرایند مشاوره به عنوان تکنیکی برای کاربرد این آگاهی ها در کمک به افراد است.

وی با تاکید بر اینکه به دلیل تغییر و تحولات سریع و گسترده اجتماع و نیازهای جدید افراد، اکتفا کردن به مشاوره فردی پاسخگوی تمام نیازها و مسائل افراد نیست، گفت: بکارگیری و رواج سبک هایی از مشاوره از جمله مشاوره گروهی که بتواند مکمل مشاوره فردی باشد و به تمام نیازها و مسائل جامعه هدف پاسخ دهد، از ضروریات اجرای این طرح است.

مدیرکل مددکاری و امور اجتماعی بنیاد شهید افزود: همچنین حدود 800 نفر از نیروهای متخصص، باتجربه، کارشناس و دارای پروانه نظام روانشناسی در راستای ارائه خدمت به خانواده های شهدا و ایثارگران در مراکز مشاوره و مددکاری این نهاد فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: خدمات در مراکز مشاوره شامل مشاوره خانوادگی، ازدواج، تحصیلی، شغلی، مذهبی، روان درمانی، روانپزشکی و راهنمایی است و حدود سه میلیون و 500 خانواده بزرگ ایثارگران از این خدمات بهره مند می شوند.

هنرمند اضافه کرد: پیشگیری از آسیب های روانی و اجتماعی، حفظ و ارتقای بهداشت روان و توانمندسازی ایثارگران از جمله اقداماتی است که توسط مشاوران در این مراکز به خانواده های شهدا و ایثارگران داده می شود و به طور یقین همراه با حفظ شأن جامعه ایثارگری و حفظ عزت نفس آنها است.

مدیرکل مددکاری و امور اجتماعی بنیاد شهید با بیان اینکه خدمات در این مراکز مشاوره به صورت رایگان است، اظهار داشت: در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران نیز این موضوع اشاره شده است که مراکزی برای ارائه خدمات مشاوره ای به خانواده های شهدا و ایثارگران تاسیس شود.

بر اساس جدیدترین آمار، مردم سربلند ایران اسلامی در جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس و دیگر حوادث تروریستی، 225 هزار و 570 شهید را تقدیم انقلاب کرده اند.

همچنین تعداد کل جانبازان در کشور به 574 هزار و 101 نفر می رسد که 336 هزار و 282 نفر معادل 59 درصد جانبازان زیر 25 درصد و 237 هزار و 819 نفر معادل 41 درصد نیز جانبازان 25 درصد و بالاتر هستند.
تعداد آزادگان کشور در دوران دفاع مقدس 43 هزار و 173 نفر است

/ایرنا

اینستاگرام
روراست با مردم سخن کنید در صحبت های سازمان شما همایت از ایثار گران و جانبازان وشهدا وآزاده واسرااست اما فقط از شهدا و جانبازبالای15درصد به بالا همایت میکنید بابقی کشک است پس کجا رفته ایثار گران
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi