شناسه خبر : 59987
یکشنبه 17 تير 1397 , 15:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فرزندان شهدا از شرط سنی در استخدام معافند

 - سلام و عرض ادب، من سابقه حدود پانزده ماه حضور داوطلبانه در جبهه را دارم ایا می توانم برای هر دو فرزندم که دانشجو هستند درخواست کسر خدمت کنم ؟

- خیر برای یکی از آنها می توانید تقاضای کسر خدمت کنید.

 

***

 - با سلام چند تا سوال داشتم ممنون می شوم راهنمایی بفرمایید.  بنده فرزند شهید و تحت تکفل مادرم هستم، طبق قوانین باید حداقل حقوق یک کارمند دولت به من که شاغل و دانشجو نیستم تعلق بگیرد. می خواستم بدانم میزان حداقل حقوق یک کارمند دولت چقدر است و چطور و با چه اسمی پرداخت می شود ؟
سوال دوم : طبق حقوق و مقایسه میزان حقوق و مستمری بگیران کشوری باید تبصره های 5و6و7و8و9و10و11و14 به بازنشستگان اضافه شود، از کجا باید بفهمیم اضافه شدخ است. ممنون می شوم توضیح بدهید این تبصره ها چیست ؟
سوال سوم : پدر بنده پاسدار و سال91 بازنشسته شد و میزان واریزی بازنشستگی 80 میلیون بود ما 7 نفر بودیم طبق قانون باید اخرین حقوق محاسبه کنند. حقوق مادرم نزدیک 2 میلیون بود ایا میزان بازنشستگی درست بود یا کم است؟
سوال 4.: ایا کارت اتکا و یا حکمت کارت شامل حال همسران شاهد می شود یا نه باید از کجا پیگیری کنم. اداره

ایثارگران سپاه استان لرستان جواب درست نمی دهند می گویند نه ولی در شهرهای دیگر گرفتیم مممکن است درباره سوالات راهنمایی فرمایید؟


1- درباره حمایتهای مالی از فرزندان شهدا به مطلب قبل از سوال تان مراجعه کنید تا از حمایتهای مالی فرزندان شهدا در قوانین آگاهی پیدا کنید.
2- پدر شهید شما پاسدار بوده و حکم حقوقی ایشان را سپاه همانند سایر همکاران شاغل ایشان با دو درجه بالاتر باید صادر و برای پرداخت به بنیاد تحویل دهد. با مراجعه به حکم کارگزینی پرداختی سپاه و کنترل تحصیلات ،‌درجه ، عائله تحت تکفل و . .. در صورت مغایرت متوجه آن خواهید شد .
3- در بازنشستگی ایشان آخرین حقوق و مزایای دریافتی باید ملاک محاسبه قرار بگیرد و اگر غیر از آن معیار قرار گرفته خلاف قانون است . برای اینکه بدانیم حقوق بازنشستگی درست بوده یا نه باید حکم حقوقی قبل از بازنشستگی و حکم حقوقی بعد از بازنشستگی بررسی و صحت اطلاعاتی که منجر به صدور حکم شده مانند مدرک تحصیلی و ... کنترل شود .
4- کارت اتکا و حکمت به شما تعلق می گیرد و متولی آن سپاه است .

***

- با سلام بنده تحت تکفل مادر و فرزند شهید هستم و مادرم همسر شهید .. برای وام مسکن ثبت نام کرده ایم و اولویت اول هستیم ولی هر وقت مراجعه می کنیم نامه برای معرفی داده نمی شود. ایا واقعیت داره هنوز از طرف بنیاد شهید نامه برای وام مسکن به خانواده شهدا داده نشده یا نه ؟ ممنون می شوم راهنمایی فرمایید، ما تاکنون هیچ گونه وام مسکنی نگرفته ایم.


ج- هر سال تسهیلات وام مسکن ایثارگران پس از تصویب آیین نامه اجرایی آن در دولت و تعیین بانکهای عامل اقدام می شود ، بهتر است از قسمت مسکن بنیاد شهرستان یا منطقه خود موضوع را پیگیری کنید و اگر به هر دلیلی به نتیجه نرسیدید با اداره کل مسکن بنیاد تماس و مشکل خود را درمیان بگذارید.

***

س - بنده به علت بیماری مادرم تاکنون که 29 ساله هستم درسم را ادامه نداده ام و بیشتر از دیپلم ادامه ندادم .. می خواهم دوباره کنکور بدهم و در رشته پزشکی قبول شوم. شنیده ام پزشکی سن و سال خاصی برای استخدامی دارد ایا ازمون استخدامی برای فرزندان شاهد شرط معدل و سن دارد یا نه ؟ مشکل مادرم به خاطر بیماری های عصبی است ایا بنیاد شهید هزینه یا حقوقی به خاطر مواظبت از مادرم که همسر شهید است به من خواهد داد؟ البته الان بیکار هستم لطفا راهنمایی فرمایید و قوانین برای من دیپلمه بیکار 29 ساله تبیین کنید.


1- فرزندان شهدا از شرط سنی در استخدام معافند.
2- برابر تبصره (1) بند (د) ماده 87 قانون برنامه ششم توسعه الحاقی به ماده 26 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران ،‌ والدین، همسران و فرزندان شهدا که دارای بیماری‌های خاص و یا صعب العلاج یا محدودیت جسمی حرکتی می باشند پس از تأیید کمیسیون پزشکی بنیاد، مشمول این ماده می‌شوند.
بنا بر این اگر کمیسیون پزشکی بنیاد نیاز به پرستاری ایشان را تایید کند حق پرستاری به ایشان تعلق می گیرد.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
با سلام بنده تک فرزند شهید که پدرم از سال۶۵شهید شده و من از سال ۷۲بامدرک دیپلم وتا الان سال۹۸است بامدرک ارشد دارم چرا ی کاری به من نمی دهید مگر پدر من هم مثل همه ی پدرها شهید نشده ایا خون شهید با شهید فرق دارداول میگفتن مدرک شما پایین الان ی چند سال است ارشد دارم ایا باز مدرکم پایین است بخدا چند نفر از هم دانشجوهای که با خودم لیسانس گرفتند این چند سال استسر کار هستند تا میرم بنیاد میگن دیگر کار نیست ازمون شده ازمون رشته من ندارد چکار کنم من ی خانم بیکس و بی پارتی هستم رشته من ارشد تربیت بدنی هست بخدا هیچکس از خانواده ام از این سهویه استفاده نکرده اند حتی مادرم سال ۸۱فوت شده هیچکس نداریم از این بنیاد حقوق بگیرد حتی بیمه عمر پدرم ندادند من دارسنم بالا میرود تا توان کار دارم بیماری ندارم ویا دانانم مال خودم چشمام عینک ندارد کار میخوام ترا به خدا کمکم کنید کاری در مقابل خون ریخته پدرم به من بدهید تا کی انتظار کشیدن خواهش میکنم کمکم کنید به خاطر خدا و خون شهدا ممنون
ایا فرزند شهید شرایط سنی برای استخدام دارد
سلام آیا همسر جانباز بالای ۲۵درصد هم از شرط سنی معاف هستند
اینا همش حرفه من به هر کجا میرم میگن سنت نمیخوره خودم هم ۳۲سالمه اینا خدا ندارن که بدونن اگه شیدا نبودن ناموسشون دست مردم بود
سلام من بالاي سي سالمه و جزو كادر درمانم و پدرم جانباز و ايثارگر بودند ايا من شامل طرح معافيت سني نميشوم براي قراردادي شدن ؟؟
در دانشگاه ازاد شركتي هستم و هيچ مزايايي ندارم
چطور ميتوانم بفهمم جواب سوالم را؟؟
سلام .
بنده فرزند شهید هستم و برای جذب در طرح شهید سلیمانی اقدام کردم بعد از کلی دوندگی و مراحل اداری در آخر به بنده گفتن سنتان بالاست در صورتی که در کمسیون تایید شدم در ضمن سابقه منطقه جنگی و بسیج فعال هم دارم و تا بحال سابقه یبیمه نداشتم که بازنشته شده باشم از لحاظ جسمانی هم هیچگونه مشکلی ندارم خواستم بدانم به چه طریق میتوانم اقدام کنم که موفق شده و استخدام بشوم.

با تشکر
اصلاح میشود طرح شهید هاشمی
این درخواست یا سئوال را قبل هم داشتم از شما ولی به دلیل اشتباه تایپی دو باره ارسال کردم.

سلام.
بنده فرزند شهید میباشم.
در شهر اهواز ساکن هستم.
برای استخدام در طرح شهید علی هاشمی اقدام کردم ولی بعد از اینکه در کمسیون تایید شدم .
به بنده گفتند بدلیل شرایط سنی شما نمیتوانی جذب شوی.
متولد 1347 میباشم.
فرزند شهید هستم . بسیج فعال هستم . مدرک تحصیلی دیپلم دارم . مداح اهلبیت ع به همراه کارت شناسایی مداحان میباشم. .سابقه منطقه جتگی دارم.
در ضمن تا بحال هیچ سابقه ی بیمه تامین اجتماعی نداشتم که بازنشستگی داشته باشم .

لذاخواهشمندم بنده را راهنمایی بفرمایید که چگونه میتوانم استخدام در سپاه طرح شهید علی هاشمی بشوم.

با تشکر
بنده پدرم جانباز ۲۵درصد هستن ومن با حدود۲۰سال عضویت فعال در بسیج و۳سال مربی طرح شهید بهنام محمدی و عضویت در گروههای جهادی و...الان که میخواستن دو نفر استخدام کنند میگن شرایط سنی فرزندان ایثارگران قبول نیست درضمن من متولد ۱۳۶۷ میباشم آیا سن بنده مشمول این قانون نیست باید بکجا داد کرد
سلام من فرزندشهیدم اوضاع مالی بدی دارم،خونه ندارم کارندارم دوتادختردارم،اومدم یه شهردیگه کارکنم بعدیه مدت بیکارشدم آواره شدم اینجاتوروخدایه راهی جلوپام بزارید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi