شناسه خبر : 60145
شنبه 30 تير 1397 , 17:34
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سخنی چند در باب حواشی اخیر علیه سهمیه پذیرش ایثارگران

ایثارگران، امروز مظلوم تر از هر زمان دیگر

شهدای دفاع مقدس و مدافعین حرم، هسته ای، مرزبانی و سایر شهدای عزیزمان برای سهمیه نرفتند. آنها درس، زندگی، خانواده و کار را رها کردند و در جبهه های حق علیه باطل، جوانی و هر آنچه را که داشتند پای اقتدار ایران و اسلام گذاشتند و آیا الان حقشان این نیست که حداقل برای فرزندانشان تسهیلاتی در نظر گرفته شود؟ اما تعدادی نشستند و نرفتند یا از کشور خارج شدند و مدارک عالیه را بدست آوردند و همین افراد هستند که امروز در دولت و مجلس و دانشگاه سهمیه های ایثارگران را ناعادلانه می خوانند.

احمدی - از اسرای اردوگاه ۱۷ و ۱۸ بعقوبه سخنی چند در باب حواشی و فضاسازی های مغرضانه اخیر علیه سهمیه پذیرش ایثارگران در موسسات آموزش عالی کشور

نمایندگان عزیز خوب است که بدانند این سهمیه ایثارگران نیست بلکه این کنکور است که به عنوان یک آزمون بی ارزش و پر استرس مشکل آفرین است و در آن شاخص های حائز اهمیت جهت ورود و موفقیت فرد در یک رشته انتخابی خاص همچون علاقه، توانایی و مهارت، آگاهی و بینش، فرهنگ افراد و ... سنجیده نمی شود بلکه صرفا سواد درسی در کنار مهارت تست زنی آنها است که سنجیده می شود.

لذا اگر نمایندگان عزیز واقعا خواهان برقراری عدالت و پیشرفت جامعه هستند باید تلاششان ہر حذف کنکور باشد نه حذف سهمیه های ایثارگران. بنابراین تا زمانی که کنکور برگزار می شود سهمیه های مختلف جهت اجرای عدالت باید کماکان با همان حدنصاب تعیین شده برقرار باشد چرا که هدف از اعمال سهمیه ها، جبران فرصت های از دست رفته و در نظر گرفتن اقشار گوناگون جامعه است. باید این نکته ذکر شود که ورودی و خروجی دانشگاه دو مقوله کاملا جدا از هم است و دلیل نمی شود کسی که رتبه خوبی آورده است، حتما در رشته انتخابی و تحصیل در دانشگاه موفق باشد و بالعکس. چه بسا هستند افرادی که از رتبه های برتر هستند اما چند سالی را اضافه در دانشگاه ها می مانند، انصراف می دهند یا حتی قادر به تمام کردن دوره دانشگاهی خود نمی باشند. همه می دانند که تمام مهندس و دکترهایی که در جامعه هستند و مردم هر از گاهی صدای شکایتشان بلند می شود، همه آنها شاهد و ایثارگر نیستند و نهایتا ٪۱۰ از آنها را ایثارگران تشکیل می دهند.

تغییر در حد نصاب از ۷۰ درصد به ۸۵ درصد در رشته های خاص و پرطرفدار، این بار تنها اسمی از سهمیه ایثارگران باقی می گذارد و آن را در عمل بی ارزش می کند؛ چون عملا از تکمیل ظرفیت سهمیه ایثارگران جلوگیری می کند و تفاوتی با حدنصاب سهمیه بومی در کنکور و آزمون دستیاری رشته های پزشکی ندارد که آن نیز ۸۵ درصد است.

نمایندگان باید بدانند که سهمیه جایزه نیست بلکه همان طور که گفته شد، سهمیه راهی جهت جبران فرصت از دست رفته است. لذا همسان قرار دادن فرزند شهید، جانباز بالای ۵۰ درصد یا آزاده با افراد عادی و حتی فرزند عزیز یک جانباز ۵ یا ۱۰ درصد و در یک گروه بودن آنها جهت رقابت علمی، در تضاد با عدالت است.

اگر از روز اول ظرفیت مازاد سهمیه ایثارگران به سهمیه آزاد تعلق نمی گرفت امروز لازم نبود جامعه ایثارگران برای دریافت خواسته بحق خودشان در مظان اتهام قرار بگیرند.

از همه این ها ناراحت کننده تر موضع انفعالی مسئولان بنیاد شهید است که به صورت رسمی و قاطع هیچگونه صحبت و مصاحبه ای در حمایت از سهمیه ایثارگران نمی کنند. اما رئیس سازمان سنجش، وزای بهداشت و علوم و معاونین آنها به صراحت و با ایراد بهانه های واهی، مخالفت خود را با سهمیه ایثارگران اعلام می کنند و متاسفانه کسی ککش هم نمیگزد! مخالفان این فرصت را غنیمت می شمارند که دیگر چنین فرصتی برای قلع و قمع کردن سهمیه ایثارگران نصیبشان نمی شود. این افراد نشستن فرزندان ایثارگران بر صندلی های دانشگاه را اجحاف در حق تخبگان دانشگاهی می دانند اما من از آنها می پرسم نخبه کیست؟ آیا نخبه آن کسی است که صرفا سواد درسی اش بالاست یا آنکه تمام جنبه های متعالی اخلاقی، علمی، فرهنگی و ... را همزمان با هم دارد.

وقتی به صحبت های مسئولین دولتی، نمایندگان و به تعداد آرای صادره از طرف آنان نگاه می کنیم می بینیم که امروز ایثارگران مظلوم تر از هر زمان دیگری هستند و حتی در خود مجلس و بین مسئولین نیز دیگر جایی ندارند و تنها از نام و نشان آنها برای رسیدن به مقاصد خودشان بهره می برند و اساسا" اعتقاد قلبی به فرهنگ ایثار و شهادت ندارند و سخنان معاندان انقلاب را بیان می کنند. در واقع آنها با سهمیه مخالف نیستند بلکه سهمیه را برای خودشان می خواهند، به طوری که یکی از نمایندگان دوره انتخابی سمنان گفت: »خب الان که ما شهید نشدیم (از بخت بدمون) سهمیه رو بدید فرزندانمون» اما من به این آقا می گویم الان هم دیر نشده، جبهه های سوریه و عراق تورا فرا می خواند؛ با یک تفاوت مهم که تو الان می دانی و برای سهمیه می روی اما شهدای دفاع مقدس و مدافعین حرم، هسته ای، مرزبانی و سایر شهدای عزیزمان برای سهمیه نرفتند. آنها درس، زندگی، خانواده و کار را رها کردند و در جبهه های حق علیه باطل، جوانی و هر آنچه را که داشتند پای اقتدار ایران و اسلام گذاشتند و آیا الان حقشان این نیست که حداقل برای فرزندانشان تسهیلاتی در نظر گرفته شود؟ اما تعدادی نشستند و نرفتند یا از کشور خارج شدند و مدارک عالیه را بدست آوردند و همین افراد هستند که امروز در دولت و مجلس و دانشگاه سهمیه های ایثارگران را ناعادلانه می خوانند.

متاسقانه تنها سهمیه ایثارگران است که دیده می شود و مسئولان دیواری کوتاه تر از آن پیدا نمی کنند. چرا کسی از مسئولین مدعی، از صندلی های فروشی در دانشگاه ها، تقلب های کلان، فروش سوالات، پولی شدن دانشگاه ها، دانشجویان دوره های تکمیلی، سهمیه های هیئت علمی، بورسیه های غیر قانونی، مدارک جعلی و... سخنی نمی گویند. همین مسئولین که در مخالفت با سهمیه ایثارگران صحبت می کنند، فرزندان خود را بدون حتی کوچکترین پشتوانه علمی (حد نصاب) با پول بیت المال در بهترین دانشگاه های خارج از کشور ثبت نام می کنند.

مشکل از روزی شروع شد که شخص وزیر بهداشت برای خوشامد یک سری افراد خاص و مورد تحسین قرار گرفتن از طرف آنها، در یکی از دانشگاه ها حرفی را زد که ارزش کاری تمام جامعه ایثارگران را زیر سوال برد.

سازمان سنجش از همان روز ثبت نام کنکور شیطنت یا در کمال خوش بینی، بدسلیقگی کرد و سهمیه های ایثارگران را به صورت خطی، پشت سر هم ردیف کرد که از لحاظ ظاهری، بخصوص برای افرادی که اطلاعات کافی در این زمینه ندارند ایجاد حساسیت و  آنها را تحریک کرد.

از سایت ها و وبلاگ ها و پایگاه های اطلاع رسانی ایثارگران خواهشمندیم جهت تشکیل کمپین فعال ایثارگران در فضای مجازی اقدام کنند و هماهنگی های لازم در زمینه های مختلف بین ایثارگران صورت بگیرد.

در آخر، مجلس و دولت بدانند که مملکت هرچه دارد از برکت مجاهدت شهدا و ایثارگران است و هیچ گروه و جمعیتی به اندازه جامعه ایثارگران دلسوز نظام و انقلاب نیست و با این اظهار نظرها و تلاش ها، در جهت حذف یا تغییر سهمیه، تنها آبروی خودشان را پیش امام شهدا و شهدا می برند.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
همینطور جانبازان ۲۵ به بالا که کم از مشکلات جانبازان بالا۵۰ ندارن ولی در مورد جانبازان پنج درصد و ده درصد حتی بنیاد می خواهد به تمام رزمندگان بدون صورت سانحه پنج درصد جانبازی بدهد الان این باکسی که ۴۰ درصد جانبازی دارد قابل مقایسس؟؟ بروید و شرایط جانبازان ۲۵ به بالارو ببنید تا خودتون درک کنید جانباز موجی و اعصاب و روان شدید۳۵ می شناسم که خانواده را همیشه به بار کتک می گرفت ولی بعد که اوضاع اروم می شد گریه می کنه و چند بار خواسته خودکشی کنه
سلام
اقای مصطفی
کلا جانبازان را به چهار منطقه تقسیم میکنند :
1- 70 / 2- 50 تا 70 / 3- 25 تا 50 / 4- زیر 25
اگر دو تا جانباز تفاوت درصدشون 5 درصد بود اما فرق بینشون یک منطقه بود یعنی مشکلاتشون خیلی با هم فرق دارد مثال میزنم یک نفر ترکش میره توی سرشون ایشون بروند کمیسیون اولش بهشون 65 درصد میدهند بعد چند بار بهترین متخصص ها عملشون میکنند اگر ترکش رو تونستن در بیاورند که 65 می مونند ولی اگر نتونستند میشوند 70 درصد چون از این به بعد براشون ضرر های زیادی دارد وجود اون ترکش مثل تشنج و ... ولی اگر در می اوردند ترکش را اون ضرر ها کمتر می شد.
لذا فرق بین 20 درصد و 25 درصد هم خیلی زیاد هست و 25 مرزی هست که توانسته 40 درصد جانبازان را از 60 درصد دیگه جدا کند مورد دیگه ای که هست مشکلات و سختی های خیلی بیشتر یک فرزند جانباز 25 تا 50 درصد نسبت به فرزند جانباز زیر 25 هست که این مشکلات باعث شدند در امر تحصیلشون دچار صدمه بشوند و در کنکور عملکرد خاص و قوی خودشون را نداشته باشند اما فرزند جانباز زیر 25 و رزمنده هم صنف خود که شرایطشون و مشکلاتشون با هم برابر است عملکرد خیلی بهتری دارد نسبت به فرزند یک جانباز بالای 25 درصد چون شرایطش بسیار بهتر است نسبت به اونها و ادغام طبق سخنان اقای خدایی باعث میشه فرزند جانباز بالای 25 از زیر 25 کلی عقب بمونه و حقش خورده بشود که این کار در انقلاب اسلامی بسیار محکوم هست و هیچ ادغامی حق ندارد صورت بگیرد و سهمیه باید همین سهمیه ی فعلی باشد و هیچ تغییری نباید صورت بگیرد مگر تغییری که بنیاد
که متولی تمام جانبازان هست و از درد و رنج تمامی انها و تفاوت های انها و شرایط ان ها مشکلات خاص ان ها و ... به طور دقیق اگاهی دارد راضی به اون تغییر باشد در غیر این صورت هر گونه دست زدن به حق فرزندان جانبازان که خدا ان را برایشان به خاطر لطف و عنایت بسیارش ایجاد کرده توسط ادم های بسیار خوبش یعنی امام خمینی ( ره ) تجاوز به حق است و بسیار محکوم است و هیچکس نباید به حق ایثارگران تجاوز کند و اگر خودش ایثارگر نیز باشد او دیگر ایثارگر نیست خیانت کار است.
عده ای فکر میکنند که این سهمیه ها توسط سیاست های اشتباه ایجاد شدند ان ها در اشتباه هستند سهمیه ایثارگران به خاطر احکام دینی ایجاد شده است نه سیاست چرا که به دستور ولی خدا این سهمیه ها سال 67 تصویب شدند نه اقای وزیری که چند روز دیگر استیضاح میشود نه اقای رئیس جمهوری که با برجام مردم را گول زد تا رای بیاورد نه هیچ کس دیگه ای فقط ولی خدا ان هم در راستای احکامی که در دین وجود دارد نه افکار من دراوردی ( با همین فکر های خود ساختتون مردم را دارید بدبخت میکنید رهبر انقلاب 22 تا بند اقتصاد مقاومتی را از توی نهج البلاغه نوشتند دادند اینها اجرا کنند یک بندش رو اجرا نکردند بعد ترامپ اومد 12 تا از اون ها را اجرا کرد کلی اقتصاد کشورش پیشرفت کرد) هیچکسی حق ندارد در مورد سهمیه ایثارگران نظر بدهد از مسئولان این سهمیه اگر قرار بود با تفکرات انها ایجاد شود که هیچوقت ایجاد نمیشد و این سهمیه بر اساس احکام دینی به دستور امام خمینی ایجاد شده است و مخالفت با اون به شکل های مختلف ادغام و تراز 85 و ... همشون محکوم هستند.
آيا با رتبه کشوري بالاي 100هزار برن پزشکي اين عدالته؟
اين كذب محضه آقا يا خانم كل ايران مظلوم
سلام یعنی شمانمیدونی که بایدحداقل ترازعلمی کنکورپزشکی 70درصدباشه تابتونی رشته پزشکی قبول بشی واقعامتاسفم چقدرسم پاشی برعلیه ایثارگران کردن که حتی راضی نمیشن مطالعه ای درمورد نحوه کنکورایثارگران داشته باشند
مسئله همینه که شما نمیدونید 70 درصد نمری تراز آخرین فرد قبول در یک رشته چقدر پایینه
کل ایران مظلوم
متاسفانه جوری در ذهن مردم انداختند که آدم فکر می کنند همه صندلی های دانشگاه متعلق به سهیمه ایثارگران است در صورتیکه هر فرد زمانی می تواند از سهیمه استفاده کند که باید حداقل 75 درصد رتبه آخرین فرد قبولی در آن رشته را کسب کنه و گرنه به هیچ عنوان قبول نمی شود در ثانی یک نگاه به فرزندان ایثارگران بینداز تا ببینی چقدر از این عزیزان موفق شدند تا از این سهمیه ها بهره مند شوند اکثر این بزرگوران بیکار هستند و یا موفق به تحصیل در رشته های برتر دانشگاهها نگردیده اند یعنی تحصیلات دانشگاهی دارند اما نه رشته هایی که نیاز به رتبه بالا دارند و سهمیه نیز ملعبه ای برای عده ای از افراد جهت زیر سوال بردن ایثارگران است پس سخن شما نادرست می باشد از همه مهمتر آلان موسساتی هستند که تحصیل حتی در مقطع دکتری با بیمه قبولی در دانشگاههای دولتی دارند بنابراین فکر نمی کنید این همه شلوغ بازی فقط برای مشغول کردن من و شما و در حاشیه بردن مشکلات اساسی این عزیزان می باشد .
چی میگی براخودت مگه میشه باید 70درصد تراز رابیارند
كل ايران مظلوم عزيز
اگر يكي را با رتبه 100 هزار حتي الله بختكي هم ببري بزاري كللاس پزشكي نميتونه هر را از بر تشخيص بده سه سوته خودش معزول ميشه
اصلا میدونید 70 درصد تراز چقد پایینه؟
ی مثال بزنم،رشته پزشکی حدودا با تراز 10000 میشه قبول شد که این نمره با میانگین درصد 65 کل دروس به دست میاد حالا کسی با کسب میانگین 20 درصد نمره اش حدود 7000 میشه ،امیدوارم حالا بفهمید 70 درصد که میگن چقد کمه ،تازه 85 درصد هم واقعا کمه ولی بعضیا نمیخان بفهمن
سلام .
واقعا مقاله عالی بود .من فرزند جانباز شیمیایی و اعصاب روان زیر ۲۵ درصد و رزمنده ای ک ۱۱ ماه حضور داوطلبانه در جنگ دارد هستم ک چون برای غیرت و ناموس جنگید به دنبال درصد و امتیاز نبوده و نیست
افراد فکر میکنن پدران ما هیچ اسیب و صدمه ای متضرر نشدند و فقط دست روی دست گذاشته اند ...خدا در جایگاه حق نشسته و بین ما قضاوت میکند ...اه مظلوم گیراست و خانمان سوز .
سلام ، راست گفتی که ایثارگران تنها قشری هستند که با جان و مالشان از دین و میهن دفاع میکنند البته این عمل خوشایند لیبرالها نیست بلکه آنها توجه ویژه به غربگرایان و کاخ نشینها دارند که از انقلاب اسلامی غافل میباشند.
در حکومت معاویه نیز اینطور بود که اغنیا را با پول و امتیاز و مقام فریفتند و فقرا را با امید و وعده های ثروتمند شدن دنبال خودشان کشیدند اما پس از شهادت امام حسین (ع) تمام سیاست بازی شوم و تزویرشان همچون حقیقت تشیع از دود و غبارهای بدعت گذاری و فریب مردم طلوع کرد و خاندان بنی امیه لعنت الله را نابود کرد.
میگویند سال گذشته 2/5 میلیون بشکه نفت فروختند و مالیاتهای دو برابری کاملا محقق شده اما نمیگویند این ثروتها به جیب چه کسانی واریز شده گرچه دروغی بزرگ را از قول صهیونیست ها مبنی بر هزینه ثروت مردم در سوریه و عراق و یمن را ترویج دادند در حالیکه بودجه دفاعی کشور نصف شده است. این روزها مظلومیت ایثارگران و فرهنگ الهی و عشق ولایت همچون خون سید الشهدا (ع) اهل تزویر و ریا را رسوا کرده و طومار سیاست بازان را در هم پیچیده تا فرهنگ ایثار و شهادت که شالوده تشیع اصیل و مدینه فاضله است از لابلای دود و غبار کاخ نشینی و ضدیت با دین و مذهب از تکرار تاریخ گذشته آشکار و مشت محکمی بر دهان تکرار زده ها نواخته شود.
بدلیل ریشه خونین فرهنگی یکسان در تشیع ، خون شهیدان انقلاب متصل به خون شهیدان کربلا است لذا همانطور که یزیدیان پس از 60 سال با فریب مردم در حکومت مسلط شدند و با خون سید الشهدا (ع) بکلی نابود شدند باید بدانیم همانطور خون شهیدان نیز طومار نفوذیان در حاکمیت تشیع را سوخته و خاکستر خواهد کرد. ان شاالله
بچه ها دارن طرح افزایش تراز رو دوباره میبرن مجلس . نزارین حقتون با یه سری پیامک و توییت پایمال بشه . با هم متحد بشین و جلوی این کارو بگیرین
یکی از علت های حمایت سازمان سنجش از تراز 85 این هست که میخواهند بگند مشکل از کنکور نیست و مشکل از سهمیه ها هست تا کنکور که قصد حذف کردنش را دارند حذف نشود در واقع میخواهند تمام مشکلات کنکور را بندازند گردن سهمیه ها و این سازمان درامد های زیادی که از این راه در میاره حفظ بشه تمام فرزندان جانبازان بالای 25 امیدواریم کنکور حذف شود و تراز 70 و 25 درصد سهمیه باید برای بالای 25 ها حفظ شود و هیچ تغییری نکند.
سلام.همه دارن میگن که باید کمپین و گروه و کانال بزنیم و اعتراض کنیم ولی هیچ اقدام عملی نمی کنیم.از فاش نیوز درخواست می کنیم که اقدام به ایجاد کمپین کند .زودتر باید فکری کرد وگرنه تو روزهای آینده دیگه عملا سهمیه ای نخواهد ماند.
خدا نبخشه اونی که این آتیش رو روشن کرد.سهمیه ها نباید کوچکترین تغییری بکند وگرنه ما ساکت نخواهیم نشست.صبر ما هم اندازه ای دارد
سلام وقتی خودجانبازان باهم درموردسهمیه اینجوری برخوردمیکنند وراضی نیستند همه جانبازان ازان استفاده کنند چه انتظاری ازبقیه هست الان تعداد فرزندان ایثارگران کم شده به همین علت به جانبازان بدبخت زیر25درصدمیخوان سهمیه بدن ایا با30سال که تاحالاسهمیه میگرفتیدراضی نیستیدحتی یکسال هم نمیگذاریدبطورازمایشی انجام بشه متاسفم کسای بودن اوایل درصدبالا گرفتن ویک عده که نمیدونستن بهشون ظلم شده وهمینجوری درصدپایین موندن
باسلام من بسیجی بیش از 4سال خدمت فقط میتونم بگم خداوند علی لعنت ان کسی بکنه که این در صد را برای تفرقه درست کرده
جناب خانلری نماینده ارمنی مجلس گفته سهمیها باید تراز افزایش پیدا کند.چرا ایشون باید درمورد کسانی که جونشونو برای این مملکت گذاشتن تصمیم بگیرد درحالی که فردی خارجی است؟؟؟ انگار وزیر علوم و بهداشت و دولت وخارجی ها دست به دست هم دادند تا ایثارگرانو از دانشگاه دور کنند و سهمیه را نابود کنن. افزایش تراز چیزی جز نابودی و کم شدن سهمیه ایثارگران نیست.
سلام
کسی خبر نداره امروز چی شد؟؟؟
رفت کمیسیون واسه طرح جدید یا رفت مجلس واسه رای گیری مجددد؟؟

چرا هیچ سایتی هیچ حرفی نمیرنه ؟
عجیبه اینقدر بی سر و صدا
هیچ جا هیچی نگفتن انگار ک مثلا مهم نباشه
سلام ، قبل از برجام با توجه به سابقه غربیها در قطعنامه عرض کردیم مذاکره با آمریکا در حالیکه جمهوری اسلامی همچون دوران قظعنامه در اوج اقتدار و قدرت است کاری عبث و بیهوده است و موجب بروز تنفر عده کثیری از مردم برای مذاکره با آمریکا میباشد اما ظاهرا آنوقت برجامیان خیلی هول بودند که امضای کری میتواند به تمام خصومتهای 40 ساله پایان بخشد اما غافل بودند که عده کثیری از مردم زخمهایی از آمریکا دارند که هرگز نمیتواند با مذاکره و رفع تحریم بر طرف شوند. از آن طرف نیز اعضای کنگره متحمل خسارتهای جبران ناپذیری از انقلاب اسلامی بودند که نتیجه مذاکرات را هر عاقلی از قبل میدانست و مضافا عدم خوشبینی رهبر معظم انقلاب نیز حجت را بر تمام ایرانیان تمام کرده بود لذا با وجود حقایق روشن متاسفانه برجام باعث خسارات فراوان مادی و معنوی و تاریخی شده است.
مسئولان برجام بهیچوجه به تنفر مردم از آمریکا توجه نداشتند و با عجله و زود باوری قصد داشتند خودشان را طایفه جدا بافته در مقابل آمریکا جلوه دهند. فرض کنیم اوضاع بوفق مرادشان پیشرفت کرده بود و تحریمها بطور کلی رفع شده بود آنوقت با شیعیان و سینه های چاک و زخمی مردم شهید پرور که اغلب دارای چند شهید و جانباز بودند چه میکردند؟ لابد همین کارشکنی و بی توجهی به مردم که امروز هم جریان دارد!!!
انتخابات 96 ثابت کرد اکثریت مردم مخالف سیاستهای مذاکره هستند و فقط 25 درصد مردم با اکراه و ناامیدی مذاکره را قبول داشتند که بطور مستقیم کاسبان تحریم بودند.
ماشکایت میکنیم
سلام بر فاشنیوزان گرامی بخصوص حاجی ساقی .عزیز همه جانبازان برای رضای خدا وبرای خشنودی خانواده های شهدا وجانبازان خواهش میکنیم امسال با بیمه دی قرارداد نیندند بخدا ما را خسته کردند قریب به اتفاق مراکز ودکترهای متخصص وفوق تخصص قرارداد ندارند بیشتر داروهای تخصصی خارج از حیطه قرارداد عنوان میکنند واگر فاکتور ارائه یدهیم هفت خوان رستم باید طی کرد تا سرانجام پس از کسر مبالغی که دوست دارند بعد دو ماه پرداخت کنند داروخانه ها پس از پیچیدن نسخه ها فورا نمیتوانند دارو بدهند لذا مدت زمانی باید با حال مریض در این هوای گرم منتظر باشید تا ثبت سیستم وسپس تائید از مرکز بشود خلاصه دوستان همگی این مشکلات درک کردند بخدا درست نیست بجای مساعدت وپیش برد کار مریض علافی زیادی دارد خواهشمندیم شما که تهران هستید ودسترسی به مسئولین دارید فریاد بی اثر ما را به انها برسانید شاید دل مسئولین بیمه وبنیاد به رحم بیایند همچنان که مبالغ زیادی از بیت المال میگیرند خود را نیز ملزم به تسهیل امور کنند باشد که ما هم در این شهرستانهای دور گوشه ای از دردهامون را بدون دلهره بکشیم اگر هم بیمه دی نمیتواند مثل بیمه ایران سرویس دهد چه اشکالی دارد امسال تقبل ننمایند دوستان جانباز لطفا نظر خود را در زیر این مطالب در صورتی که فاشنیوز در سایت بگذارند بطور صریح اعلام دارند تا انها بدانند این مشکلات یک شهرستان نیست در کل کشور اینگونه است ممنون شما بدرود
سلام اینجانب عبدالعلی مرادی جانباز 45درصد درسال 1393 کارمند جهاد کشاورزی شدم ویکسال بعد حقوق حالت اشتغال اینجانب قطع شد میخواستم ببینم به کجا باید شکایت کنم جهت دین مشکل
باسلام خدمت دوست عزیز میتونید به دیوان عالی شکایت کنید
آمار ارسالی سازمان سنجش در کنکور ۹۶
(فرزندان جانبازان بالای 25 درصد در کنکور سال 96 رشته تجربی 17694 نفر بوده اند که 3/4 درصد شرکت کنندگان تجربی را به خود اختصاص دادند در صورتیکه 25 درصد سهمیه دانشگاه را دارا هستند !!!ولی فرزندان جانبازان زیر 25 درصد و رزمندگان 32710 نفر بوده است که 6/3 درصد شرکت کنندگان تجربی را به خود اختصاص دادند در صورتیکه 5 درصد سهمیه دانشگاه را داشتند. یعنی حتی از سهم وزنی خود نیز کمتر سهمیه ورود به دانشگاه دارند)قاش نیوز جان با تصویب تراز لاقل مازادی از 25 درصد میمونه و سهمیه 5 یکم بهتر میشه امسال طبق گفته سنجش 5 درصد رشته تجربی 54 هزار نفره ینی وضع بدتر از سال قبل میشه مگه زیر 25 درصدی یا کسی ک 3 سال جنگ کرده ایثارگر نیستند ک هی میگین افزایش تراز ب ضرر ایثارگرانه پارسال تو سهمیه 5 تا 95 درصد ترازو زدن بازم رشته تاپ قبول نشدن 85 درصد ک جای خود دارد
با سلام خدمت ایثارگران محترم درخواستی داشتم از مسولین محترم که یاری ام نمایند بنده بازنشسته سپاه نیشابور با 48 ماه جبهه و جانباز اعصاب روان 5 درصد هستم و تشنج میکنم و روز در میان دیالیز میکنم ضمن اینکه دیابت وابسته به انسولین هم دارم و همچنین سرطان ریه و وزبان دارم پنج فرزند دارم که چهارنفرشان تشکیل خانواده دادن و فرزند آخرم که مجرد میباشد و دختر هست دانشجوی حقوق دانشگاه دامغان می باشد چون بیماریهایم متعدد هست و نیاز به نگهداری بیشتر دارم و توان مالی ضعیفی دارم درخواست انتقالی دخترم به دانشگاه حکیم سبزوار کردم ولی دانشگاه دامغان میگوید ما فقط مهمانی میدهیم که اون هم دوره روزانه دخترم تبدیل به شبانه میشود و توان مالی ندارم از مسئولان خواهشمندم بنده رو در این رابطه کمک کنند با تشکر یاعلی
بنام خدا با سلام و عرض ادب در خبرها خواندیم نمایندگان محترم مجلس و ستاد فرماندهی کل قوا در خصوص کسر خدمت ایثارگران به توافق رسیدند که در قبال هر ماه رزمندگی یا هر ماه اسارت یا هر درصد جانبازی 12 روز از خدمت این عزیزان کسر شود . از شما یک خواهش دارم یک گزارش جامع تهیه کنید این کسر خدمت سربازی از ابتدای جنگ تا به حال چند بار عوض شده ؟! 12روز یعنی چه ؟ واقعا این جایگاه حمایت و قدر دانی از ایثارگران است ؟ همه قوانین به این صورت تغییر می کنند ؟ ببینید بطور متوسط هر چندسال یکبار این قانون عوض شده ؟ دقت کنید ببینید مقدار کسر خدمتهای تصویبی با سن فرماندهان و فرزندانشان چقدر اعتبار دارد ؟ به هر حال این روش درستی نیست این قوانین با تغییرات پی در پی باعث تبعیض شده . همسنگر یک ایثارگر 2 فرزندش را معاف کرده امروز ایثارگر دیگر با همان مقدار سابقه حضور در جبهه حتی نمی تواند یک فرزندش را معاف کند ! این چه قانون و چه عدالتی است ؟!
وقای جانبازان و ازادها همیشه ساکتن همین میشه هیچوقت با هم اعتراض نمردن اخرشم حقمونو خوردن
سلام
من فکر میکنم سهمیه دادن به بچه های ایثارگران دروغ گفتن به اوناست.برای اینکه آدم باید با تلاش به چیزی که میخواد برسه.به نظرم کمک مالی و مشاوره ای خیلی کمک کننده تره.فرض کنید یک شخص پدرش جانباز هست.ایشون به خاطر مشکلاتی که هست نمیتونن خوب درس بخونن.حالا برای کمک به همچین آدمی به نظرم مشاور آوردن(مشاور تحصیلی و خانواده که کمکش کنن مشکلات روحیش رو تسکین بده و تو درس موفق بشه) خیلی موثرتر از سهمیه هست که سهمیه دروغ گفتن به خودشه‌.به ضرر خودش.خود منم پدرم ایثارگر هستن اما با سهمیه مخالفم‌.چون فکر میکنم اگه من قراره به جایی برسم باید با تلاش خودم باشه.اگه کسی میخواست بهم کمک کنه کمکم میکرد که بتونم بهتر درس بخونم.نه اینکه بهم یاد بدن با دروغ به جایی برسم.البته من راجب سهمیه خیلی اطلاعات ندارم ولی معلم مدرسمون میگفت کسایی که سهمیه دارن رو خودشون رو با خودشون مقایسه میکنن.خیلی شنیده میشه که میگن با سهمیه یه صفر از رتبه کم میشه.که معلممون میگفت این دروغه.با این حال من فکر میکنم سهمیه خوب نیست و تفرقه برانگیزه.
با سلام و عرض ادب خدمت خانواده بزرگ و عزیز ایثارگران،همانطور که در مقاله عالی بالا گفته شد پدران ما که برای سهمیه نرفتن ولی خدا لعنت کنه همه ی مسولانی که از نام شهدا و ایثارگران صرفا برای مقاصد خودشون استفاده میکنند و سرسو زنی نه تنها اعتقاد به شهید و جانباز ندارند بلکه اعتقادی به خدا هم ندارند.افسوس که پدران ما رفتند تا برخی از نام جنگ و شهید و جانباز برای خودشان برج و بارویی بسازند
لعنت خدا و ملائک و انبیا و امامان و اولیا بر معاندین
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi