شناسه خبر : 60830
شنبه 03 شهريور 1397 , 12:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چگونه از حق و حقوق پدرم دفاع کنم

پدرم جانباز 55 درصد متوفی است اما قبل از فوت  در کار های مشاوره برای گرفتن درصد شیمیایی ریه اش را انجام داده بود و دلیل فوت ایشان ایست تنفسی قید شده است. در کمسیون بدوی سپاه تایید و مقرر شده بود که در کمیسیون عالی سپاه مطرح شود، سپاه اعلام می کنذ. طی بخشنامه ستادکل، جانبازان دارای درصد در کمیسیون عالی سپاه مطرح نخواهدشد آیا این بخشنامه وجود دارد آیا در این مورد حق و حقوق جانبازان با این بخشنامه اجحاف نمی شود چگونه می توانیم از حقوق پدرم دفاع کنیم

-  اگر هم بخشنامه ای باشد منطبق با قانون نیست. پیگیری امور جانبازان منحصر به زمان حیاتشان نیست لذا در قانون تا مرز شهادت جانبازان متوفی مصوبه قانونی داریم که بنیاد و ستادکل و نیروهای مسلح باید به آن ملتزم باشند و به منظور سهولت تسهیلات بهتری برای احقاق حق اینگونه افراد فراهم کنند نه اینکه با بخشنامه مانع حق شوند .

***

 آقای شهیدی کاری در مورد سهمیه ایثارگران یا در کل ایثارگران انجام نمی دهد.برای ارتباط با دفتر رهبری باید چکار کنیم؟؟

ج- می توانید با مراجعه و یا مکاتبه با دفتر معظم له مشکلات خود را بیان کنید . البته اگر تشکل های ایثارگری این کار را بکنند بهتر است.

***

بنده جانباز ۲۵٪ و دارای ۱۲ ماه بسیجی در منطقه دهلران هستم که در حین دفاع از وطن به اصابت ترکش در ناحیه پا و قطع اعصاب پا جانباز شدم. اخیرا متوجه شدم دولت و نمایندگان مجلس و وزارتین علوم و بهداشت و درمان در حال کاهش و از بین بردن سهمیه فرزندان جانباز ۲۵٪ به بالا تا شهید در کنکور سراسری هستند. 

همچنین حد نصاب نمره قبولی را از ۷۰ به ۸۰ یا ۸۵ رسانده و خیلی پیگیر این موضوع هستند. کانال های مختلف بیان کرده اند که:( سهمیه ایثارگران به ۳۰٪ افزایش یافت) که اگر وارد جزییات بشوید می بینید که این افراد در حال پاکسازی دانشگاه ها از فرزندان جانباز و انقلابی هستند.

هدف این افراد تخریب نظام و انقلاب است چرا که می دانند که این جانبازان و ایثارگران و شهدا هستند که پایه نظام جمهوری اسلامی را چیده اند و اینها مخالف نظام اند با تغییر حد نصاب نمره جامعه  ایثارگران دچار صدمه می شود زیرا کنکور به سختی برگزار می شود و سهمیه هم در حال کاهش است.

خواهشمندیم گه از این قشر مظلوم و رنج دیده حمایت کنید، افرادی مانند ما که در جبهه و جنگ دچار مشکل اعصاب و روان شده ایم به طور طبیعی فرزندانمان نمی توانند همچون افراد عادی کنکور در شرایط راحت و آسوده درس بخوانند.

-  چنین قصدی دارند ولی خوشبختانه تا کنون به نتیجه نرسیده اند و انشاالله به نتیجه نخواهند رسید .

***

 آیا به فرزند شهیدی که بیماری خاص دارد و حقوق بگیر و تحت پوشش بنیادشهید نیست حق نگهداری تعلق می گیرد؟ البته من باز نشسته ارتش می باشم  

- سلام برابر تبصره 1 بند (د) ماده 87 قانون برنامه ششم به شرح زیر :
والدین، همسران و فرزندان شهدا که دارای بیماری‌های خاص و یا صعب العلاج یا محدودیت جسمی حرکتی می باشند پس از تأیید کمیسیون پزشکی بنیاد، مشمول حق پرستاری  می‌شوند.

***

  فرزند شهیدم و با بیست سال از ارتش بازنشسته شدم آیا در آزمون استخدامی سازمان سنجش برای استخدام مجدد می توانم شرکت کنم، سن بنده 44 سال و مدرک تحصیلی لیسانس حقوق است.

- منع بکارگیری مجدد برای شما وجود ندارد لذا اگر دستگاهی به خدمات شما نیاز داشته باشد می تواند با عقد قرارداد و پرداخت حقوق کامل از خدمات شما بهره مند شود .

***

س -  بنده فرزند شهید هستم در سال 94 با مدرک لیسانس از بانک کشاورزی بازنشسته شدم اما علاقه داشتم بر اساس بند الف ماده 103قانون خدمات کشوری تا سی پنج سال خدمتم را ادامه دهم. ولی مسئولین امر بانک کشاورزی به قانون تمکین نکردنذ.  بر اساس بند چ ماده 87قانون برنامه ششم، جانبازان می توانند به خدمت اعاده گردند آیا این قانون اجرایی خواهد شد؟ کی و ما چگونه پیگیر حقوق از دست رفته باشیم؟

-  این قانون اجرایی است و مشمول شما می شود و بانک نمی تواند مانع از این امتیازی که در قانون برای شما پیش بینی شده است شود . حتما" پیگیری کنید و در صورت ضرورت و عدم تمکین بانک به دیوان عدالت اداری مراجعه و شکایت کنید .

 

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi