شناسه خبر : 61010
سه شنبه 13 شهريور 1397 , 12:26
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پیروزی در عملیات با مشارکت مجاهدان کرد عراقی

حماسه آفرینان حسینى همزمان با ایام شهادت سالار و مولایشان و برای آگاهى بیشتر جوانان جان برکف و براى حضور در کاروان حماسه­ سازان عاشورا در ساعت یک و ۴۵ دقیقه بامداد ۱۳ شهریور سال ۶۶ عملیات فتح ۱۰ را در عمق ۸۰ کیلومتری خاک عراق آغاز کردند.

رزمندگان متشکل از تیپ ۵۸ مالک‌اشتر نیروی زمینى سپاه، مجاهدان عراقى تحت امر قرارگاه رمضان، مرکز جنگ­‌هاى نامنظم نیروى زمینى سپاه، عملیات فتح ۱۵ را با رمز مقدس «یا اباعبدالله الحسین (ع)» و بانگ الله اکبر در خاک عراق و در شمال‌شرقى استان اربیل آغاز کردند.

در این عملیات ظفرمندانه که به منظور تداوم و گسترش نبرد نیروهاى مبارز عراقى و پاسخگویى به بمباران مراکز غیر نظامى ایران و روستاهاى مرزى و نیز به لحاظ بازدارى عوامل سرکوبگر رژیم بعث در ویران ساختن روستاهاى کردنشین عراق انجام گرفت، رزمندگان موفق شدند در ساعات اولیه عملیات در منطقه عمومى «سیه کان» کلیه اهداف از پیش تعیین شده را در کنترل کامل خود قرار دهند.

در جریان این عملیات غافلگیرانه که با رعایت کامل اصول حفاظتی و با سرعت هر چه تمام انجام گرفت، مجموعه ارتفاعات شمال‌شرقى استان اربیل به تصرف نیروهاى مبارز کرد درآمد، بیش از ۳۶ پایگاه ارتش متجاوز بعثى منهدم شد و نیز بیش از ۵۵۰ تن از قواى دشمن به هلاکت رسیدند و یا زخمی شدند.

در این عملیات همچنین چند تن از نیرو‌های شکست خورده عراقى از جمله ستوان سوم «عبد العزیز نقل» معاون توپخانه لشکر ۳۳ سپاه پنجم ارتش عراقی به اسارت رزمندگان درآمد.

انهدام کامل مقر گردان خفیفه تحت امر لشکر ۴۵ ارتش عراق که فرماندهى منطقه عملیاتی را به عهده داشت نیز از دیگر دستاوردهاى موفق عملیات پیروزمند فتح ۱۰ به شمار مى­رود.

رزمندگان در این عملیات همچنین موفق شدند ۲۱ دستگاه خودروى سبک و سنگین، سه دستگاه خودروى ترابرى سنگین، سه انبار بزرگ مهمات، چندین قبضه سلاح ضد هوایى و ۷۵ قبضه سلاح انفرادى و وسایل مخابراتى دشمن در منطقه را کاملا منهدم کرده و مقدار زیادى از تجهیزات آنان را سالم به غنیمت خود درآورند.

انتهای پیام/

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi