شناسه خبر : 62158
یکشنبه 27 آبان 1397 , 10:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

افزایش همکاری‌های موزه دفاع مقدس با حوزه هنری

حاج بابائیان معاون اداری پشتیبانی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در جلسه مدیرعامل موزه با مدیر حوزه هنری، موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را با تمام موزه‌ها متفاوت دانست و اظهار داشت: در زمانی که قدرتهای بزرگ با جنگ نرم درپی گرفتن باورهای این ملت است وظیفه ما به مراتب سنگین تر از قبل است و جوانان باید از این قافله عقب نمانند. 

وی در ادامه افزود: رهبری، نگاه ویژه‌ای به این موزه دارند و حوزه هنری می‌تواند بصورت حقیقی و حقوقی با موزه هم افزایی خوبی داشته باشد. ما می‌توانیم به صورت مشترک در زمینه‌های سبک زندگی ایرانی و اسلامی در همه زمینه ها تولیدات خوبی داشته باشیم.

سید مسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در این نشست گفت: مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری با هنرمندان بیش از 74 کشور دنیا در تعامل مستقیم و همکاری گسترده است. این موضوع توانسته در مواقع لازم به روز و یا در برنامه‌های از پیش تعیین شده ما شاهد حضور آثار هنرمندان جهان در برنامه‌های تجسمی حوزه هنری باشیم. این اتفاق نشان از موفقیت حوزه هنری در ماموریت‌ها و وظایف خود در امور فرهنگی و هنری است. همکاری هنرمندان کشورهای جهان در نمایشگاه‌های گوناگون تجسمی حوزه هنری که با موضوعات روز دنیا در امور استکبار ستیزی، حق‌طلبی و دفاع از مظلوم و بسیاری دیگر از این قبیل موجب شده تا کشورهایی همچون اسراییل سکوت نکنند و گزارش‌هایی مفصل علیه آن تهیه کنند. ورود رسانه‌های بیگانه به ساخت و تولید گزارش‌های ماهواره‌ای علیه فعالیت‌های هنرهای تجسمی حوزه هنری خبر از تاثیرگذاری این فعالیت‌ها در ابعاد بین‌المللی است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری ایده‌های بسیاری جهت انجام همکاری‌های گسترده با موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دارد که با برپایی این نشست فضای هم‌افزایی‌های بیشتر برای ما بیشتر شده است.

محمد حمزه‌زاده، قائم مقام رئیس و معاون سینمایی حوزه هنری نیز در این جلسه به معرفی ظرفیت‌های سینمایی حوزه هنری پرداخت و گفت: در اینجا فعالیت ما از مرحله تولید متن آغاز می‌شود و در مجموعه سالیانه بین 8 تا 10 فیلم تولید خواهد شد. امسال درجشنواره، 2 فیلم اولی داریم و تولیدات تلویزیونی در مرکز مستند انجمن فکری یکی دیگر از فعالیت‌های ما محسوب می‌شود. در حوزه سبک زندگی هم اقداماتی خوبی انجام شده و در همه بخش‌ها مثل کودک و نوجوان، انقلاب اسلامی، سبک زندگی فعالیت می‌کنیم.

مجدالدین معلمی معاونت هنری حوزه هنری در این جلسه با اشاره به ارتباط حوزه هنری در عرصه بین‌المللی در حوزه‌های همچون عکس، گرافیک و ... گفت: انقلاب مکزیک را با نقاشی‌های دیواریش می‌شناسند و ما آثار خوبی در این زمینه داریم که قابلیت بزرگ شدن را دارند. وظیفه اصلی حوزه هنری تولید و آموزش است و از این نظر می‌توانیم با  مجموعه موزه همکاری خوبی داشته باشیم همچنین در حوزه‌هایی چون ادبیات – رمانداستلان و طنز قدیمی‌ترین مجموعه‌ای هستیم که در کشور وجود دارد. با توجه به فضای گسترده محیطی و رو باز در موزه دفاع مقدس ما امکان همکاری در اجرای نمایش‌های خیابانی و میدانی را داشته باشیم. چرا که نمایش‌های خیابانی و میدانی امکان ارتباط گیری لحظه‌ای داشته و در انتقال پیام و مفاهیم لازم توان بیشتری دارد. همچنین تئاتر خیابانی و میدانی از پیچیدگی‌های اجرایی برخوردار نیست. در نتیجه شرایط بسیار مناسبی برای تولید و اجرا با همکاری ما دارد.

معلمی افزود: خانه عکاسان حوزه هنری دارای آرشیو کاملی از عکس‌های انقلاب و دفاع مقدس است که یکی دیگر از ظرفیت‌های قابل توجه برای همکاری و هم‌افزایی میان حوزه هنری و موزه دفاع مقدس است. این نشست آغازگر همکاری‌های مدون و برنامه‌ریزی شده بسیاری میان حوزه هنری انقلاب اسلامی و موزه انقلاب و دفاع مقدس خواهد بود.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi