28 آذر 1397/ ۱۱ ربيع الثاني ۱۴۴۰
شناسه خبر : 62469
1397,چهارشنبه 14 آذر09:00
اشتراک گذاری در:
عکس روز

طرح اختصاص یک مقطع تحصیلی بالاتر به رزمندگان در صحن مجلس


طرح اختصاص یک مقطع تحصیلی بالاتر به رزمندگان و ایثارگران از سوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

طرح اختصاص یک مقطع تحصیلی بالاتر به رزمندگان در صحن مجلس

فاش نیوز- طرح اختصاص یک مقطع تحصیلی بالاتر به رزمندگان و ایثارگران از سوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام حسن نوروزی رئیس فراکسیون ایثارگران روز سه شنبه (13 آذر)در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با اعلام این مطلب اظهار داشت: امروز در رابطه با طرح استفساریه جزء 6 بند ث ماده 88 قانون برنامه پنج ساله توسعه در مورد اعطای یک مقطع تحصیلی به رزمندگان از سوی هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول شد.

سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس دهم ادامه داد: همانطور که مطلع هستید ما این موضوع را قبلا به عنوان یک طرح به مجلس ارائه کرده بودیم اما کمیسیون اجتماعی به دلیل اینکه در برنامه ششم توسعه نمایندگان آن را مصوب کرده بودند اعلام کرد، ارائه آن الزامی ندارد و طرح رد شده بود.

نماینده ایثارگر مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: به پیشنهاد برخی از همکاران برای رفع مشکل، استفساریه ای تهیه و ارائه شد که بر مبنای آن این سوال مطرح شد. آیا رزمندگانی که 6 ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه را دارند، مانند فرزندان شاهد میتوانند از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر ازنظر حقوقی برخوردار شوند؟

حجت الاسلام حسن نوروزی در ادامه توضیحات خود خاطرنشان کرد: در روز یکشنبه 11 آذر ماه در نشست کمیسیون اجتماعی، موضوع مجددا " مطرح و قرار شد مشروط بر اینکه اگر طرح از سوی هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول گردد، درباره آن رای گیری شود.

وی تصریح کرد امروز هم در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، طرح از سوی هیئت رئیسه اعلام وصول شد و چون 22 امضا برای آن وجود داشت، مشاورین حقوقی اداره قوانین مجلس شورای اسلامی، اجازه دادند که این طرح، اعلام و در آینده نزدیک در صحن علنی مطرح شود.

نماینده آزاده مجلس شورای اسلامی در پایان یاداور شد: هیئت رئیسه مجلس در پایان جلسه علنی، اعلام وصول طرح اختصاص یک مقطع تحصیلی بالاتر به رزمندگان و ایثارگران دارای حداقل 6 ماه جبهه را اعلام وصول کرد. بنابراین پس از طرح آن در کمیسیون اجتماعی و ارائه گزارش به اداره قوانین، امیدواریم در آینده نزدیک در صحن علنی مجلس مطرح شود.


کد خبرنگار : 20


مجلس     طرح     تحصیل     فاش نیوز     رزمندگان                        
Reply
no
0
yes
7
جانباز
1397/09/14 - 12:35
سلام جانبازان نیروهای مسلح از مزایای یک مقطع تحصیلی بالاتر با بهره برداری از کل مزایای مقطع بالاتر تاثیر گزار در پایه حقوق وارشدیت مقطع بالاتر بی بهره هستند خواهشمند است در استفساریه این موارد منظور شود

Reply
no
4
yes
3
رزمنده مظلوم
1397/09/14 - 12:55
با عرض سلام و تشکر از جناب نوروزی فکر کنم منظور از آینده نزدیک 3ماه آینده یا 3سال آینده باشه.

Reply
no
0
yes
0
بهرام
1397/09/14 - 13:30
سلام جناب نوروزی تورا خدا اصل را ول کردید فرعی را چسبیدید منکه 36 ماه جبهه دارم امروزه جزوه ایثارگر هستم یا نه تا به امروز یک قانون حساب شده نیامده که ما بگیم این قانون خوبه یک مشگل از ما باز میکنه هر قانون در مجلس تسویب شده یا اجرا نشده یا بین ایثارگران تفرقه انداخته این قانون جدید هم از همان قانونهای قبلی هست ما شدیم شترمرغ میگن بار ببر میگوید من مرغ هستم میگویند پس تخم کن میگوید من شتر هستم در مورد اسم ما ایثارگر هستیم میا پاین میگویند شما زیر 25 در صد هستید یا رزمنده هستید آیا یک نفر که 36 ماه جبهه بوده اون سالم است من رفتم از حقوق وطن از حقوق اسلام از ناموس دفاع کردم در حالیکه حق و حقوق خود را آقایان اسلام شناس پایمال کردن همانهای که در برنامه و بوجه نشسدن و هیچ فکری دیگر ندارند جناب نوروزی یک صوال از خدمتتان داشتم آیا خدمات رسانی به ایثار گران اجرای شده یا نه اگر شده کو اگر شده مگر آقای نوربخش در سال 96 نفرمودن سال 97 اجرای میشه چرا دوروغ آخه انسان که ریش سفید کرد باید حرف حساب شده بزند فشارم رفت بالا ببخشید خدا نگهدار

Reply
no
1
yes
0
یک رزمنده جانباز غیرشاغل
1397/09/14 - 14:07
متاسفانه هرقانون وامتیازی که مصوب میشه وحتی طرح میشه برای ایثارگران شاغل دولتی است.به خدا این ظلم آشکاراست.بس کنید این تبعیض وبی عدالتی رو.شمارابه خدا هرامتیازی که برای ایثارگران شاغل دولتی درنظرمیگیرید معدلش روهم به نحوی برای غیرشاغلین اختصاص بدید.انگار که برخوردارها باید برخوردارتروآنان که دستشون توی جیب دولت نیست بی بهره بشوند.نمیدانم چه گناهیست کارمند دولت نبودن.

no
0
yes
0
1397/09/15 - 04:48
عمو دعوا سر ندادن امتیاز می باشد اول بخون رزمنده بد بخت هیچ چیزی نگرفته شما که جانبازی حقوق داری تسهیلات داری.....


Reply
no
0
yes
0
دلاور
1397/09/15 - 14:22
تامین اجتماعی قانون پذیرش نامه از سپاه وارتش را ندارد اول این قانون را درست کنید بعد تصویب کنید

Reply
no
0
yes
0
جانباز
1397/09/15 - 14:29
رزمنده ارتش را دریابید اینها هم برای راحتی صندلی گرم ونرم شماها هنوز خون ریه شیمیایی را می خورند که شما دلتان بسوزد یک تصمیمی محض رضای دلتان بگیرید

Reply
no
0
yes
0
حسن
1397/09/15 - 18:41
سلام، اگرچه جانبازان عزیز ممکن است امتیازات حداقلی شاملشان شده باشد که حقشان بیشتر از اینهاست، اما رزمندگان که خیلی حقشان ضایع شده!!!!!!!!!

Reply
no
0
yes
0
1397/09/17 - 09:21
همش قانون وضع می کنید و از اجرا خبری نیست پس کی به رزمندگان جنگ رسیدگی می کنید قرار بور یک مقطع تحصیلی بالاتر در برنامه خدمات رسانی به ایثارگران انجام بشه پس چی شد قرار بود بیمه درمان و تکمیلی ایثارگران رایگان بشه پس کو خداییش ما نزدیکه به مرگیم دیگه خسته شدیم از این قوانین پوچ و تو خالی که فقط برای سرگرمی نمایندگان و گذران وقت ایشان بر سر زبان هاست





نظری بگذارید
chapta

بدون ویرایش از شما
بیشتر...
آخرین اخبار
بیشتر...
معرفی کتاب

نقل مطالب سایت، فقط با ذکر منبع بلامانع است.

@ 2014 تمام حقوق مادی و معنوی برای پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ ایثار و شهادت(فاش نیوز)،محفوظ می باشد.