شناسه خبر : 62892
یکشنبه 09 دي 1397 , 11:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مادر دو شهید و جانباز نخاعی گردنی درگذشت

این مادر ایثارگر و فداکار در اواسط دوران دفاع مقدس، منزل مسکونیشان در شهر "خرم آباد" لرستان، آماج حملات هوایی هواپیماهای دشمن بعثی قرار گرفت دچار مجروحیت شد و در همان حادثه دو نفر از فرزندان پسرش نیز به شهادت رسیدند و دخترش" نسیم" نیز از ناحیه گردن دچار ضایعه نخاعی گردید.

فاش نیوز - "سیده اقدس حجازی" جانباز، مادر دو شهید و مادر جانباز نخاعی از ناحیه گردن، روز گذشته به علت بیماری دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

به گزارش خبرنگارما، بانو سیده اقدس حجازی با اینکه خود نیز از جانبازان 35% بود، همواره به عنوان همراه با فرزند دخترش «نسیم چنگایی» که جانباز نخاعی گردنی است، در محافل و مجامع حاضر بود و مراقبت از دختر جانبازش را با روحیه ای مثال زدنی بر عهده داشت.

این مادر ایثارگر و فداکار در اواسط دوران دفاع مقدس، منزل مسکونیشان در شهر "خرم آباد" لرستان، آماج حملات هوایی هواپیماهای دشمن بعثی قرار گرفت دچار مجروحیت شد و در همان حادثه دو نفر از فرزندان پسرش نیز به شهادت رسیدند و دخترش" نسیم" نیز از ناحیه گردن دچار ضایعه نخاعی گردید.

این بانو و مادر گرانقدر پس از بمباران و شهید و مجروح شدن اعضای خانواده اش، مسئولیت تیمارداری و رسیدگی به وضعیت خاص دخترش را بر عهده گرفت؛ تا آنجا که "نسیم" با طی مسیر دشوار درس خواندن، وارد دانشگاه شد و تا مدارج بالای علمی در رشته کشاورزی پیش رفت و موفق به کسب دانشنامه دکترا گردید. در این بین، تنها همدم و همراه نسیم، مادرش بود که سال های متمادی پا به پا و همراهش بود.

نسیم چنگایی علاوه بر اشتغال به کار در موسسه اقتصادی کوثر، در دانشگاه نیز به تدریس مشغول است و در عین حال مدتی نیز به عنوان نماینده بانوان جانبازان نخاعی کشور در جلسات انجمن جانبازان نخاعی حضوری فعال داشت و مطالبات بانوان جانباز را پیگیری می کرد و در همه حال مادر بزرگوارش همراهی اش می کرد.

پیکر بانوی جانباز، مرحومه حجازی قرار است به زادگاهش خرم آباد منتقل و پس از تشییع، در جوار فرزندان شهیدش آرام گیرد.

فاش نیوز، درگذشت این بانوی جانباز، مادر شهید و جانباز را به خانواده وی به ویژه بانوی جانباز، خانم نسیم جنگایی تسلیت عرض می نماید و علو درجات واسعه الهی را برای آن مرحومه از خداوند سبحان مسئلت می نماید.

 

کد خبرنگار: 21
اینستاگرام
و اذا اصابتکم مصیبه انا لله و انا الیه راجعون . خانم دکتر نسیم چنگایی عزیز جانباز نخاعی گردنی صبور و پشتکار و با اراده ، درگذشت جانسوز مادر شهیدان که خود ردای جانبازی را بر قامت داشتند و با اهتمام بی نظیر با شما که جلوه ای زیبا از حضور خدشه ناپدیر جانباز در عرصه مدیریت و توانمندی را به نمایش گذاشتید همراهی می کردند تسلیت عرض می کنم . افسوس که فرصت نشد عکسهای او را وقتی که به شهر ما امده بودید نشانتان بدهم . یادتان می اید باران می بارید و شما زودتر رفتید تو ماشین . من و ایشان چند دقیقه ای صحبت کردیم و او در حق من هم مادری کرد با جملات انرژی دهند ، روحیه بخش ... افسوس که جامعه ما خیلی کم خانواده های شما را می شناسد و من هم از لطف خدا بود که با شماها آشنا شدم . صبور باش عزیزم هر چند که اندوه چنین ضایعه ای حقیقتا قلب را متاثر می کند اما انکه با خدا معامله می کند خود را به دامن او می اندازد و از خودش کمک می خواهد . خدا کمکت کند من کسی نیستم که با رنج دست تنهایی آشنا نباشم و به زبان از احساسم بگویم . می دانم یاوری ارزنده از دست داده اید. اما خدا کمک کند این مرحله سخت را هم پشت سر بگذارید .
خیلی دیر پیام دادم چون دیر متوجه شدم

روحت شاد بانو

مهمونات بودم همون روزگاری که نسیمت کودکی ویلچرنشین بود
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi