شناسه خبر : 62934
سه شنبه 11 دي 1397 , 10:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حضور مادران در آیینه شهیدان پر رنگ است

حضور مادران در دوران دفاع مقدس کمتر از جهاد مستقیم نبود. مادری که اسماعیلش را هاجرگونه به مسلخ عشق می‌فرستاد، خود نیز حکم شهید دارد.

در ادامه به فرازهایی از وصیت شهدا در خصوص مادرانشان که باعث صعود به عظمت سیر آسمانی‌هایشان شدند، را می‌خوانید. این شهدا در دامن مادرانی بزرگ شدند که رسم پرواز را به آنها آموخته بود.

شهید مظفر عبادی

مادرم، بدان که انسان تنها در مقابل مرگ تسلیم است و هیچ کاری از او برنمی‌آید. پس چه بهتر که این مرگ در راه عشق و در راه آن کسی باشد که انسان او را می‌پرستد و به این عشق می‌ورزد.

و من امیدوارم که شما راه امام عزیزمان را که همان راه انبیا و اولیا برای رسیدن به لقاالله است، فراموش نکنید و همیشه در نماز جمعه‌ها و راهپیمایی‌ها حضور داشته باشید.

شهید فتحعلی بنی هاشم

... اگر خدا بخواهد و در این راه شهید بشوم، شماها افتخار کنید که فرزندتان به چنین راهی آمده است و من افتخار می کنم که پدر و مادری چون شما دارم که با آمدن من به جبهه موافقت کردید و پیام من این است که همیشه پیروز راه حق و پشتیبان ولایت فقیه باشید.

شهید حسین پناهقلی

مادر فاطمه گونه‌ام، سلام گرم و خالصانه من بر تو باد. حق بزرگی بر گردن من داری و دنیا مادرانی پاک و عفیف و منطقی همچون شما را کمتر سراغ دارد.

مادرم با وفا و صبورم، از خداوند غفار برای من طلب آمرزش نما و از خدا بخواه که از گناهان من درگذرد و مرا در زمره شهدا قرار دهد و در قلب خود نیت کن که خدایا این پسرم را به خاطر دین تو قربانی دادم و سربازی برای روح الله و امیدوارم به جای اشک به روح من شیرینی و شادی نثار کنی.

ماردم در سوگ من گریه نکن، زیرا که شهادت گریه ندارد و من به آرزوی خود رسیده‌ام، زیرا که بزرگترین گام برای هر فرد مسلمان شهادت است.

شهید اسدالله شکری

مادر عزیزم، از اینکه فرزندتان را در راه اسلام دادید، احساس شادمانی بکنید و بدانید ما از خدائیم و به سوی او برمی‌گردیم. چه بهتر که این مرگ در راه خدا باشد. از اینکه خداوند مرا پذیرفت و شهیدم کرد بسیار سپاسگزارم.

شهید سیدرضا موسوی نظر

ای مادرم، ای شیر زن، ای کسی که با شیر حلالت و دسترنج، مرا بزرگ کرده و مرا به صاحب اصلی‌ام تحویل دادی و راه خونین انقلاب و حسین (ع) را به من آموختی، با همه کارهایی که کرده‌ام، مرا ببخش.

شهید قاسم ریش سفید

مادرم! از تو می‌خواهم، شیر پاکت را برایم حلال کنی و افتخار کنی که توانسته‌ام امانت خدا را سالم بر او بازگردانی.

مادرم! جبهه‌ای که فرمانده آن امام زمان (عج) باشد، نیاز به ما ندارد. ولی ما به جبهه نیاز داریم.

شهید ابراهیم افتخاری

مادرم! بر خود ببال و افتخار کن که یگانه فرزندت را در راه خدا دادی، شیردل و صبور باش.

شهید رضا سلیمانی

...و مادر مهربانم! خدایتان را شکر کنید و از او بخواهید این قربانی را از شما قبول کند.

شهید رشید آجودانی

مادر عزیز و مهربانم! همچون گذشته صبور و کوشا باش و ...در حمت انقلاب بکوشید و هرگز امام را تنها نگذارید و پیرو خط راستین وی باشید.

شهید تاروردی قلندرزاده

مادر مهربانم! در شهادتم صبر و استقامت نمایید تا نکند دشمنان از ناراحتی شما خوشحال باشند و شکرگزار درگاه خداوند باشید که فرزند شما در راه خدا شهید شده است.

شهید عوض حسن زاده

از مادر می‌خواهم با افتخار بگوید: «من فرزندم را در راه خدا دادم. اگر گریه و زاری بکند، با روح من و با راهی که من انتخاب کرده ام، مغایرت دارد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi