شناسه خبر : 62982
پنجشنبه 13 دي 1397 , 09:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پیروزی کربلای ۵ مدیون عدم الفتح کربلای ۴ بود

فرمانده دانشگاه افسری امام حسین (ع): پیروزی کربلای 5 مدیون عدم الفتح کربلای 4 بود

فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) گفت: در یمن اراده الهی باعث شد که مقاومت 8 سال دفاع مقدس الگویی برای جبهه مقاومت یمن شد.

 

پیروزی کربلای 5 مدیون عدم الفتح کربلای 4 بود

سرتیپ پاسدار علی فضلی فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع)، با اشاره به کلیپ پخش شده در خصوص زندگی شهید مدافع حرم علیخانی، اظهار کرد: شهید علیخانی بر گردن همه ما حق بزرگی دارد. وی 90 ماه از عمرش را در جبهه‌ها سپری کرده است و جانباز کربلای 5 است. اگر شهدای مدافع حرم نبودند مشخص نبود حرم اهل بیت امروز در چه وضعیتی بودند. دشمن برای نابودی حرم اهل بیت با همه کفار و داعشی‌ها جمع شدند، اما تجربه جنگ تحمیلی به کمک آمد.

 

وی افزود: در یمن اراده الهی باعث شد که مقاومت 8 سال دفاع مقدس الگویی برای جبهه مقاومت یمن شد. مردم عزیز و صبور یمن با الگو گرفتن از جبهه مقاومت و اطاعت از امر ولی، امروز عمده کشور یمن در دست انصارالله است. اراده این هاست که سرنوشت یمن را رقم می‌زند.

 

سرتیپ فضلی با مرور خاطرات عملیات کربلای 4 و کربلای 5 در دوران دفاع مقدس، عنوان کرد: به گفته یکی از شهدای بزرگوار، پیروزی کربلای 5 مدیون عدم الفتح کربلای 4 است. پس از عملیات کربلای 4 و جلسات فرماندهان درخصوص عدم پیروزی، امام خمینی (ره) فرمودند: « ما از باب ادای دین و وظیفه و تکلیف به جبهه آمدیم. چه شکست بخوریم و چه پیروز شویم در هر دو صورت پیروز هستیم».

 

وی گفت: همه 8 سال دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل بیت برای احیا و برپایی نماز بود. فرزندان امام خمینی(ره) با تمام وجود از کشور دفاع کردند. در همه عملیات‌ها به همین شکل بود ولی عملیات کربلای 5 ویژگی‌های خاص خودش را داشت.

 

فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) با اشاره به سخنان رهبری در خصوص شب‌های عملیات کربلای5، اظهار کرد: عملیات کربلای 5 به همه اهدافش رسید و هیمنه دشمن شکسته شد. شاید 90 درصد از رزمنده های کربلای 5، کربلای 4 و والفجر از دریادلان بسیجی بودند. این یاران باوفا و صادق برای دفاع از دین خدا از همه سرمایه‌های خود گذشتند.

 

انتهای پیام

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi