شناسه خبر : 63172
سه شنبه 25 دي 1397 , 11:24
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تقدیر از رسانه‌ ترویج فرهنگ ایثار در جشن چهل‌سالگی انقلاب

نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن دعوت از رسانه‌های کشور برای مشارکت در تولید محتوا در حوزه ایثار و شهادت و ایثار اجتماعی در جشن چهل‌سالگی انقلاب اسلامی گفت: بنیاد از رسانه‌هایی که در فاصله 40 روز 12 بهمن تا 22 اسفند ماه، روز بزرگداشت شهدا به موضوعات مرتبط به فرهنگ ایثار بپردازند به صورت ویژه تقدیر می‌کند.
تقدیر از رسانه‌های فعال در ترویج فرهنگ ایثار در جشن چهل‌سالگی انقلاب اسلامی
حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی با اشاره به قرار داشتن در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: دشمنان انقلاب اسلامی با توجه به پیش رو بودن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی تبلیغات زیادی را علیه کشورمان انجام دادند، اما مانند همیشه این تبلیغات با شکست روبرو شده است و کشورمان با اقتدار در مسیر پیشرفت قرار دارد.
وی افزود: فرهنگ ایثار و شهادت یکی از اصلی‌ترین محورهای شکل‌گیری گفتمان انقلاب اسلامی و عاملی برای پیروزی آن بود و در ادامه نیز باعث حفظ و تداوم آن تا امروز شده است و شهدا و ایثارگران نقشی اساسی در این مسیر داشته‌اند. همچنین انقلاب اسلامی برگرفته جریان حق‌طلبی در کشورمان بود که ایران را به استقلال رساند و دست بیگانگان و ستمگران را از کشورمان کوتاه کرد.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به جنبه‌های اجتماعی زندگی شهدا و ایثارگران گفت: این عزیزان در زندگی خود همواره فداکاری و ازخودگذشتگی داشتند و در نهایت نیز در راه کمک به هم‌نوعان و ایثار اجتماعی پا در مسیری گذاشتند که به شهادت منجر شد.
معاون رییس جمهور تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند «در طلیعه روزهای درخشان فجر از همه چیز شایسته‌تر تکریم شهیدان و خضوع در برابر روح فداکار آن‌هاست» و بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز بر همین اساس و در راستای انجام رسالت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تصمیم دارد از رسانه‌های فعال در حوزه ایثار و شهادت که در فاصله 40 روز بین 12 بهمن و آغاز دهه مبارک فجر تا 22 اسفند مصادف با روز بزرگداشت شهدا به انتشار مطالبی در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بپردازند، تقدیر به عمل بیاورد.
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی افزود: در همین راستا از تمام رسانه‌ها دعوت می‌کنیم تا در این مدت نسبت به تولید محتوای جذاب رسانه‌ای در حوزه ایثار و شهادت و ایثار اجتماعی اقدام کنند و اداره کل اسناد و انتشارات بنیاد نیز آماده عرضه اسناد مربوط به شهدا و ایثارگران برای استفاده در تولید مطالب فرهنگی و رسانه‌ای است.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه از رسانه‌های برگزیده در بخش ویژه چهل سالگی انقلاب در پنجمین جشنواره تقدیر از خبرنگاران و فعالان فضای مجازی حوزه ایثار و شهادت تقدیر می‌شود، افزود: اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به جمع‌آوری و داوری آثار این جشنواره اقدام می‌کند و این مطالب می‌تواند در حوزه‌های مختلفی مانند ایثار اجتماعی و اخلاق و خصوصیات شهدا و سایر مسائل مربوط به شهدا و ایثارگران منتشر شود و همچنین آثار برگزیده در نهایت در قالب یک کتاب چاپ و عرضه خواهند شد.
معاون رییس جمهور با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای انجام فعالیت‌های گوناگون در فاصله 12 بهمن الی 22 اسفند گفت: در سال‌های گذشته با برنامه‌های برگزار شده در ایام منتهی به «22 اسفند، روز بزرگداشت شهدا» شاهد افزایش آشنایی مردم با این روز بودیم، به نحوی که در سال 1392 میزان این آشنایی تنها حدود یک درصد بود، اما در طول این سال‌ها به بیش از 50 درصد افزایش یافته است.
انتهای پیام/

 

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi