شناسه خبر : 63233
شنبه 29 دي 1397 , 08:26
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تصویب اساسنامه سمن «سروقامتان صبور»

اقلیمه نصیری، همسر سرلشکر شهید شفیع قلی‌زاده از نیروی زمینی ارتش و خواهر شهید جهان نصیری، در نشست «سرو قامتان صبور» که روز گذشته برگزار شد، از تصویب اساسنامه سازمان مردم نهاد همسران شهدا سروقامتان صبور، مشتمل بر سه فصل و 43 ماده و 35 تبصره طی نشستی در مجمع عمومی موسس خبر داد و آن را به عنوان پل ارتباطی بین مردم و دولت معرفی کرد.

وی خاطر نشان کرد: این سازمان‌ها نظام پنهان ارتقای سلامت جامعه هستند که به صورت داوطلب و مستقل از دولت بوده و در عین غیرانتفاعی بودن، در خدمت مردم هستند و به همین دلیل، صدای مردم نامیده می‌شوند.

نصیری در ادامه بر ضرورت الگوسازی و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بر مبنای سبک زندگی مادران، همسران و خواهران شهدا تاکید کرد و گفت: اگر ایثار، شهادت صبر و استقامت این شیرنان ایران زمین نبود خدا می دانست که چه بر سر ما می‌آمد.

وی گفت: برای مردی که قصد رفتن دارد، نقش همسر بسیار موثر است. اینکه آن زن پشت اهداف مردش بایستد و در نبود او محافظ زندگی اش باشد و تربیت فرزندانش را در همان مسیر به دوش بگیرد بسسار مهم است. همسر شهید همانند مردش جهاد می کند  و به فرزندانش درس ایثار و از خودگذشتگی می دهد و با وجود تمام آسیب های اجتماعی خود و فرزندانش را مصون و عفیف نگاه می دارد. اینها همه اش جهاد در میدان زندگی است.

بر اساس این گزارش، در این نشست که به همت سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس و با همکاری ناجا برگزار شد ضمن تجلیل از 70 همسر شهید (انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و نظم و امنیت) هر کدام از همسران شهدای شاخص از جمله همسر شهید باکری، همسر شهید علی اقبالی دوگاهه،  همسر سردار شهید کشمیری و همچنین همسر شهید عروجی و ...  به بیان خاطرات خود پرداختند.

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi