شناسه خبر : 63456
دوشنبه 08 بهمن 1397 , 13:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سفیر ترامپ در وزارت خارجه ظریف!

در حالی که اندیشکده های آمریکایی درباره افول قدرت اقتصادی آمریکا اظهار نگرانی می کنند و در حالی که آمریکاییها حداقل در یک دهه گذشته در هیچ حضور و دخالت نظامی خود موفق نبوده و متحمل شکست هم شده اند، ماجدی در اظهاراتی ذلیلانه می گوید:«متاسفانه ما  فقط یاد گرفته‌ایم دشمنی کنیم. باید بپذیریم که آمریکا هژمونی برتر دنیا است. ما چه دوست داشته باشیم و چه نداشته باشیم این یک حقیقت است.»

در حالی که اندیشکده های آمریکایی درباره افول قدرت اقتصادی آمریکا اظهار نگرانی می کنند و در حالی که آمریکاییها حداقل در یک دهه گذشته در هیچ حضور و دخالت نظامی خود موفق نبوده و متحمل شکست هم شده اند، ماجدی در اظهاراتی ذلیلانه می گوید:«متاسفانه ما فقط یاد گرفته‌ایم دشمنی کنیم. باید بپذیریم که آمریکا هژمونی برتر دنیا است. ما چه دوست داشته باشیم و چه نداشته باشیم این یک حقیقت است.»
بعد از سخنان بی اساس ظریف در متهم کردن جمهوری اسلامی به پولشویی گسترده، سفیر سابق ایران در آلمان،  نظام را به نقش داشتن در عملیات تروریستی در اروپا متهم کرد
 
سفیر ترامپ در وزارت خارجه ظریف!
 
9دی، هنوز یکی دو ماه از اظهار نظر عجیب ظریف درباره پولشویی گسترده در ایران، نمی گذرد که باز هم در آستانه یک تصمیم بین المللی در مورد ایران و همچنین در آستانه تصویب معاهدات مربوط به اف ای تی اف، یک مقام وزارت خارجه باز هم در نقش پاسور، به غربیها علیه ایران، پاس گل می دهد. 
 
علی ماجدی، سفیر سابق ایران در آلمان که اخیرا بازنشسته شده، هفته گذشته در گفتگو با خبرگزاری ایسنا، تلویحا جمهوری اسلامی را متهم به انجام اقدامات تروریستی خودسرانه در اروپا کرد. یعنی همان ادعایی که اروپایی ها علیه ایران مطرح می کنند تا حتی زیر بار SPV هم نروند.
 
این دیپلمات دولت روحانی در این گفتگو می گوید: «ما همیشه نشان داده‌ایم که وقتی دچار اجبار می شویم مذاکره می‌کنیم چرا باید این گونه باشد؟ ما حتی نتوانستیم طی این مدت اعتماد اروپایی‌ها را جلب کنیم. اروپایی ها با ما کار می‌کنند ولی به ما اعتمادی ندارند. می بینیم که طی این چند وقت چه مسائلی بین ایران و اتحادیه اروپا رخ داده است. من نمی‌خواهم مسائل را بازگو کنم ولی این اتفاقات باعث شده که اعتماد اروپایی ها به ایران از بین برود. با دو، سه عمل اشتباه، اعتمادی که در حال ایجاد شدن بود از بین رفت. باید به کسانی که معتقدند با انجام برخی از عملیات ها و یا خودسری‌ها می‌توان منافع ملی کشور را تامین کرد، به صراحت گفت‌ تصور آنها اشتباه است و اقدامات آنها نه در راستای افزایش قدرت ایران بلکه ضد قدرت است.»
 
او در ادامه در پاسخ به سوال مصاحبه کننده که می گوید، دستگیری های اخیر دیپلماتهای ما در اروپا به دلیل پرونده سازی علیه ماست تا نتوانیم در مورد SPV مطالبه کنیم، در اظهاراتی همسو با اروپاییها با متهم کردن جمهوری اسلامی به اقدامات تروریستی می گوید: «من اعتقادی به این تحلیل ها ندارم. اروپایی‌ها در مورد ادعاهایی که مطرح کرده‌اند اسنادی آورده اند که ما نمی توانیم آن را به راحتی رد کنیم. گرچه آنها نیز نمی‌توانند این اسناد را به راحتی اثبات کنند. ما می بینیم در هنگامی که آقای روحانی به اتریش سفر می‌کند مسائل آلمان رخ می‌دهد. قبل از آن نیز مسائل دیگری وجود داشت. آنها با یک دوگانگی در سیاست ایران مواجه شده‌اند، آنها شواهدی برای ادعاهای خود دارند که می‌توانند بر روی آن دست بگذارند و در این جا است که من می گویم این اقدامات این احساس اعتماد و امنیت را دچار مشکل می‌کند. روابط بین‌الملل مبتنی بر احساسات نیست بلکه مبتنی بر واقعیت است و یک حرکت اشتباه  هر چند کوچک می‌تواند این احساس امنیت را  از بین ببرد. ما در داخل کشور با موضوعی همچون "عملیات خودسرانه" مواجه هستیم، آیا می‌توانیم منکر شویم که در خارج از کشور نیز نمونه ای از این اتفاقات رخ نمی دهد؟ عملیات هایی که اعتماد را دچار خدشه می‌کند.»
 
اما این همه اعتقادات این آقای دیپلمات نیست؛ مرور مختصری بر مواضع او در همین یک مصاحبه کافی است تا متوجه بشویم چرا وزارت خارجه ظریف و روحانی نتوانسته و نمی تواند حقوق مسلم مردم ایران را احیا کند و از آن دفاع نماید. چرا دولت روحانی علی رغم شعارهای خوش رنگ و لعابش تنها و تنها به دادن امتیاز به آمریکاییها بسنده کرد و هیچ دستاوردی از برجام عاید ملت نشد. 
 
آشنایی با اعتقادات این دیپلمات که مشتی است نمونه خروار، روشن می شود پیدا شدن چندین جاسوس و نفوذی در تیم مذاکرات هسته ای ظریف، خیلی هم پدیده عجیبی نبوده است.
 
در حالی که اندیشکده های آمریکایی درباره افول قدرت اقتصادی آمریکا اظهار نگرانی می کنند و در حالی که آمریکاییها حداقل در یک دهه گذشته در هیچ حضور و دخالت نظامی خود موفق نبوده و متحمل شکست هم شده اند، ماجدی در اظهاراتی ذلیلانه می گوید:«متاسفانه ما  فقط یاد گرفته‌ایم دشمنی کنیم. باید بپذیریم که آمریکا هژمونی برتر دنیا است. ما چه دوست داشته باشیم و چه نداشته باشیم این یک حقیقت است.» «ما متاسفانه بر اساس نوع  نگاه مان می‌خواهیم یک قدرت هژمونی را در دنیا حذف کنیم، در حالی که این قدرت حذف شدنی نیست و دیگران نیز آن را حذف نمی‌کنند، ‌ بلکه با آن کار می‌کنند و قدرت آن را مدیریت می‌کنند.»
 
او در بخش دیگری از گفتگوی خود گویا از موضع یک دیپلمات اروپایی سخن می گوید:«اروپایی‌ها و آمریکایی ها به ما می‌گفتند که ما قبول داریم ایران یکی از قدرت‌های اصلی منطقه است، اما این قدرت باید سازنده باشد. باید در منطقه احساس امنیت ایجاد کند. آنها می گفتند ایران حالت تهاجمی در منطقه دارد و رفتارش باید سازنده‌تر از وضعیت کنونی باشد. درست است که بودجه دفاعی ما کمتر از دیگر کشورهای منطقه است و یا این که دو قرن است که ایران در حمله به هیچ کشوری پیش قدم نبوده است، ولی در این جا بحث امنیت و احساس امنیت مطرح است. خیلی از اروپایی‌ها به ما می گفتند که کشورهای عربی به آنها گفته‌اند که ما از ایران می ترسیم چون حالت تهاجمی دارد. در واقع از ما این احساس امنیت را دریافت نمی‌کردند. در حالی که ما بهتر از این می‌توانیم در دنیا عمل کنیم. ما باید بپذیریم که دنیا با نوع نگاه ما مشکل دارد. ما باید نوع نگاهمان به دنیا را با توجه به وضعیت بین‌المللی تغییر دهیم و تا زمانی که نوع نگاه‌مان تغییر نکند، این مشکلات همچنان وجود خواهد داشت.»
 
نیازی به هیچ تحلیلی نیست؛ کافی است سخنان این فرد را  که به عنوان یک دیپلمات رسمی کشور بیان شده، بخوانید تا به درستی تیتر این گزارش پی ببرید.
به نقل از رجانیوز
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi