شناسه خبر : 64241
شنبه 11 اسفند 1397 , 12:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

هر پنجشنبه پا جای پای مادر شهید به رسم ۲۵ سال عاشقی

فاطمه شاهوردی مادر شهید دانش‌آموز پرویز شهیکی، ۲۵ سال با طی مسیر بین دو شهرستان ریگان و فهرج و گذر از بلندترین تپه‌های شنی ایران، ۱۰ کیلومتر پیاده‌روی می‌کرد تا با فرزند شهیدش نجوا کند و این برایش عادت شده بود.

https://cdn.mashreghnews.ir/d/2019/02/28/2/2463686.jpg

این مادر شهید ساکن روستای علی‌آباد پشت‌ریگ شهرستان ریگان بود، فرزند شهیدش در روستای محمدآباد دهگاوی شهرستان فهرج آرمیده بود که هر پنجشنبه برای رسیدن بر سر مزار فرزند شهیدش پیاده‌روی می‌کرد.

این مادر شهید ۲۵ سال در گرمای طاقت‌فرسای ریگان و سرمای سوزان کویر از بلندترین تپه‌های شنی عبور می‌کرد تا ساعتی در کنار فرزند شهیدش قرار بگیرد، در این مسیر عکس شهید را هم به همراه داشت و با شمردن دانه‌های تسبیح ذکرها را زمزمه می‌کرد تا خستگی راه وی را از ادامه این مسیر خسته نکند.

این مادر بزرگوار شهید حدود شش ماه در بستر بیماری بود و یک ماه قبل به فرزند شهیدش پیوست.

ادامه راه مادر شهید توسط دانش‌آموزان در هر پنجشنبه

اما دانش‌آموزان عضو اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزی شهرستان ریگان در اقدامی خودجوش پا جای پای مادر شهید گذاشتند تا ادامه‌دهنده راه این مادر شهید باشند، آنها تلاش دارند هر پنجشنبه با پای پیاده خود را به قبر مطهر شهید دانش‌آموز پرویز شهیکی برسانند.

این دانش‌آموزان می‌گویند ما می‌خواهیم ادامه دهنده راه این مادر شهید گرانقدر باشیم مادری که ۲۰ سال پیاده به عشق فرزند شهیدش پیاده‌روی کرد.

رئیس انجمن اتحادیه دانش‌آموزی شهرستان ریگان در این زمینه گفت: دانش‌آموزان عضو اتحادیه با برنامه‌ریزی که تدارک دیده‌اند اقدام به پیاده‌رویی به یاد شهید و مادر شهید شهیکی انجام دادند.

محسن سلطان‌آبادی با اشاره به اینکه این دانش‌آموزان می‌خواهند ادامه دهنده راه شهید باشند، تصریح کرد: اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزی شهرستان ریگان نیز با حمایت از این دانش‌آموزان این برنامه را در دستور کار خود قرار داده است.

وی اظهار کرد: در این طرح ۱۳ دانش‌آموز عضو اتحادیه هر پنجشنبه به یاد این مادر شهید و فرزندش اقدام به پیاده‌رویی می کنند.

برخی بچه‌ها به یاد مادر شهید بلند بلند گریه می‌کنند

یکی از دانش‌آموزان شرکت کننده در این پیاده‌روی گفت: با هم قرار گذاشتیم به دیدار خانواده شهدا و مادر شهیدی که ۲۵ سال به عشق فرزندش پیاده‌روی کرد، برویم.

وی با اشاره به سختی این راه برای رسیدن به مزار شهید بیان داشت: در این مسیر برخی از بچه‌ها بغض می‌کنند و به یاد مادر شهید بلند بلند گریه می‌کنند.

یکی دیگر از دانش‌آموزان اظهار کرد: آرزو داشتم دست این مادر را شهید ببوسم، مادری که این فراق را تحمل کرده بود و در آفتاب سوزان و سرمای طاقت‌فرسای کویر به دیدار فرزند شهیدش می‌رفت.

پاسدار شهید پرویز شهیکی در سال ۴۸ در روستای علی‌آباد پشت‌ریگ از توابع ریگان متولد شد و ۲۶ آبان ماه سال ۶۴ در منطقه فاو به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

منبع: فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi