شناسه خبر : 65027
یکشنبه 18 فروردين 1398 , 10:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ویلیام برنز:

تحریم‌ها نتوانست تأثیر قابل توجهی بر ایران بگذارد


 معاون اسبق وزیر خارجه آمریکا در گفت‌و‌گو با روزنامه «الشرق الاوسط» تأکید کرد تحریم‌ها علیه ایران تأثیر قابل توجهی نداشته و به ایجاد تغییرات چشمگیر و گسترده منتهی نخواهد شد.
«ویلیام برنز» معاون وزیر خارجه اسبق آمریکا در گفت‌وگو با این روزنامه به مناسبت انتشار کتابش با عنوان «کانال پشتی» که تجربه 30 ساله وی در وزارت خارجه آمریکا را در همکاری با پنج رئیس‌جمهور و ده وزیر خارجه به تصویر می‌کشد و می‌گوید: تحریم‌های آمریکا علیه ایران تأثیر چندانی نداشته و به اعتقاد من تغییرات بزرگ و چشمگیری ایجاد نخواهد کرد و به تسلیم نظام این کشور منجر نمی‌شود.
وی می‌افزاید: اقدام «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان اشغالی سوریه مشکل ایجاد کرد.
برنز همچنین خاطر نشان کرد: ما در سوریه مرتکب اشتباهاتی شدیم و به اعتقاد من پوتین از این اشتباهات استفاده کرد. ما گفتیم که «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه باید برود و سپس «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا خط قرمز را تعیین کرد اما اسد هیچ احترامی به این خط قرمز نگذاشت.
وی می‌گوید: روابط آمریکا- اروپا در سایه مشکلات خاورمیانه و بازگشت روسیه و پیشرفت چین در مهم‌ترین و حساس‌ترین مرحله خود بیش از هر زمان دیگری قرار دارد اما اروپا در حال حاضر متأسفانه ضعیف شده است.
این مقام سابق وزارت خارجه آمریکا معتقد است: چین در قرن ۲۱ پدیده‌ای خاص و منحصر به فرد است. آمریکا رابسیار به چالش کشیده و قدرتی همیشگی و رو به رشد دارد.
برنز همچنین گفت: پوتین پس از ۲۰ سال برای تحقق دو هدف آمده است؛ بازسازی دولت روسیه و نقش این کشور. نخستین باری که پوتین را در تابستان ۲۰۰۶ برای تقدیم استوار نامه خود و نامه رئیس‌جمهوری وقت آمریکا ملاقات کردم، پوتین وارد شد و دستم را گرفت و پیش از آنکه من حرفی بزنم گفت: «شما آمریکائی‌ها باید بیشتر گوش دهید، نمی‌توانید هر کاری را به میل خود انجام دهید».

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi