شناسه خبر : 65393
پنجشنبه 29 فروردين 1398 , 14:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پیروزی های جدید جبهه مقاومت یمن

رسانه‌های یمنی از کشته شدن شمار زیادی از مزدوران ارتش سعودی در عملیات منحصر به فرد نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور خبر دادند.

هلاکت 3 متجاوز سودانی در عملیات ارتش یمن/ پاکسازی کامل جبهه "العود"

به گزارش المسیره، روز چهارشنبه در پی عملیات منحصر به فرد نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شمار زیادی از مزدوران ارتش سعودی از جمله 3 متجاوز سودانی به هلاکت رسیدند.

در همین راستا یک منبع نظامی گفت که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن مواضع مزدوران ارتش سعودی در شرق الخوبه واقع در جیزان را هدف حملات خود قرار دادند. 

نیروهای یمنی پیش از این دو حمله گسترده مزدوران ارتش سعدوی برای پیشروی به سمت شرق کوه "الدخان" و اطراف منطقه "الأم بی سی" در جیزان را دفع کردند که بر اثر آن خسارات سنگینی به مزدوران وارد شد.

برقراری امنیت جبهه استراتژیک العود

"یحیی سریع" سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن امروز پنجشنبه گفت که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن بعد از یک عملیات منحصر به فرد که 72 ساعت به طول انجامید موفق شدند جبهه استراتژیک "العود" در استان "إب" را به طور کامل پاکسازی کرده و امنیت آن را برقرار کنند.

وی افزود که همزمان با اولین سالگرد شهادت صالح الصماد رئیس سابق شورای عالی سیاسی و در راستای تحقق وعده های رهبر انقلاب و رهبران سیاسی و فرماندهان نظامی مبنی بر اینکه پنجمین سال تجاوز باید سال پیروزی و فیصله دادن به تجاوز باشد نیروهای ارتش و کمیته های مردمی از سه محور به مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی حمله کردند و در پی این حملات که سه روز به طول انجامید بیش از 30 نقطه پاکسازی و امنیت جبهه العود کاملا برقرار شد.

این فرمانده یمنی اظهار داشت که در پی عملیات نیروهای یمنی دهها تن از مزدوران به هلاکت رسیده و زخمی شدند و شماری از آنها به اسارت در آمدند و مقادیر زیادی تجهیزات جنگی به غنیمت گرفته شد.

سه شنبه ششم فروردین 98، چهارمین سال جنگ اقتصادی و نظامی رژیم سعودی اماراتی ضد ملت یمن با آماری وحشتناک به پایان رسید و در سایه بی‌تفاوتی جامعه جهانی و حمایت‌های مدعیان دفاع از حقوق بشر از آل سعود وارد پنجمین سال پیاپی خود شد.

 بر اساس آماری که مرکز حقوق و توسعه یمن (ORG LCRDYE ) منتشر کرد، با گذشت چهار سال از آغاز تجاوز سعودی اماراتی به یمن بالغ بر 15 هزار و 185 غیرنظامی در نتیجه حملات هوایی جنگنده‌های رژیم آل سعود به شهادت رسیده‌اند که 3527 نفر از آنها کودک و 2277 نفر زن هستند. همچنین در نتیجه این حملات بالغ بر23822 غیرنظامی زخمی شده‌اند که از میان آنها می‌توان به 3526 کودک و 2587 زن اشاره کرد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi