شناسه خبر : 65407
شنبه 31 فروردين 1398 , 09:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تختی را شهید کردند

علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس نهم و عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با حضور در برنامه اختیاریه، اظهار داشت: امروز «قانون از کجا آورده‌ای» و «احیای اصل ۴۹ قانون اساسی» از مسائلی مهمی است که باید در کشور اجرایی شود.

وی افزود: باید مشخص شود مسئولان کشور این اموال را از کجا آوردند، احیای اصل ۴۹ قانون اساسی هم که بازگرداندن اموال نامشروع است، در سال ۶۳ مجلس اعلام کرده که این مربوط به زمان طاغوت است.

زاکانی در پاسخ به پرسشی درباره میزان اقبال به اصولگرایی تصریح کرد: اقبال به اصولگرایی کم نیست همه ما هم‌ادبیات نیستیم. اصولگرایی یک طیف است و خیلی از دوستان این حرف من را قبول ندارند.

وی در پاسخ به این سخن مجری که آیا منظورتان این است که اصولگرایی لیدر ندارد، چرا که اصلاح طلبان هم طیف‌های مختلفی هستند، ادامه داد: نه منظورم این نیست که اصولگرایی لیدر ندارد. اصلاح‌طلبان طیف‌های مختلف هستند اما آنها در اجزا و عناصر خود خیلی یکپارچه و دیکتاتورمابانه حرکت می‌کنند.

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان اضافه کرد: اصلاح‌طلبان در انتخابات با پروتکل می‌آیند و اگر کسی خطایی کند با آن شخص برخورد می‌کنند اما در ادبیات یکسان هستند اما ما اصولگرایان در ادبیات خود یکسان نیستیم و وقتی به لیست نگاه می‌کنیم می‌بینیم که برخی‌ها یک ادبیات و برخی‌های دیگر ادبیات دیگری دارند؛ بنابراین تناقض و مشکل است‌. باید با مردم صادقانه صحبت کرد و خود را بر مبنای اصول انقلاب تنظیم کنیم تا به نتیجه برسیم.

زاکانی تاکید کرد: الان اقبال اصولگرایان کم نیست بلکه به اعتقاد من با ادبیات، شرایط و اتفاقاتی که افتاد و مردم فرق عمل و شعار را دیدند، شرایط تغییر کرده است.

وی در بخش دیگری از این برنامه درباره کمیسیون ویژه برجام که در مجلس نهم به ریاست او شکل گرفت هم گفت: کمیسیون برجام به عنوان کمیسیون ویژه شکل گرفت و مسئول سند بررسی برجام بود و این به نتیجه رسید و ما ۵۰ روز این سند را بررسی کردیم و گزارش آن که بعد از ۳ سال در مجلس خوانده شد مو به مو با آن چیزی که الان اتفاق افتاده واقعیت دارد و ما در بررسی آن به حوزه و دانشگاه تکیه کردیم.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم در جواب این سوال مجری مبنی بر اینکه آیا فکر می‌کنید کسانی که سراغ برجام رفتند این نکات را نمی دانستند، گفت: اینها دو گروه هستند نخست اینکه برخی از آنها به دنبال ایران همراه‌گر نظام سلطه هستند چون تاب آوری و دقت ندارند.

زاکانی در همین رابطه توضیح داد: این گروه به دنبال این هستند که هر چه به آنها دیکته شود، اتفاق بیفتد به عنوان مثال در سال ۸۳ در مقدمات برنامه چهارم خیلی صریح اعلام شد که جز با همراهی با آمریکا و اسرائیل مشکل کار، تورم و غیره قابل حل نیست؛ حتی در حوزه قوانین نیز باید همراهی و به عنوان ارکست جهانی نقش آفرینی کنیم. این دیدگاه سبب می شود که برخی ها اینگونه بیاندیشند که حتما باید تابع نظر کدخدا باشند و بخش دوم از سر ندانستن بود.

وی درباره تصویب سند برجام در مجلس در عرض ۲۰ دقیقه هم معتقد بود که آقای لاریجانی (رییس مجلس شورای اسلامی) از قبل تصمیم گرفته بود که این کار را پیش ببرد.

رییس کمیسیون ویژه برجام در مجلس نهم در پاسخ به سوالی بر این اساس که مگر مجلس متکی به یک نفر است، تصریح کرد: بله؛ مجلس ما یکنفره است. من از نظر دوستی به آقای لاریجانی علاقه‌مندم اما منتقد جدی آقای لاریجانی نیز هستیم.

زاکانی افزود: آقای علی لاریجانی تعداد محدودی نماینده دارد و بین دو جناح با این نمایندگان بازی می‌کند؛ یعنی وقتی می‌خواهد در مقابل اصلاح‌طلبان رای بیاورد خودش را به اصولگرایان می‌چسباند و وقتی هم خواست آن سه وزیر یا برجام رای بیاورد خود را به اصلاح طلبان می‌چسباند.

وی در پاسخ به این پرسش که وقتی شما از آقای لاریجانی نقد می‌کنید مردم می‌گویند که یک اصولگرا، اصولگرای دیگر را نقد می‌کند، گفت: من منظورم از انقلاب قبایل اصولگرا و دوم خردادی نیست من می‌گویم دیدگاه امام که همان اسلام ناب است منشا انقلاب بوده و نسبت به این مکتب یک عده مثل آمریکا و غیره دشمن، یک عده هم که دین را از سیاست جدا می‌دانند، مخالف و ‌ عده دیگر هم رقیب و پیرو هستند.

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اضافه کرد: رقبا کسانی هستند که مکتب امام(ره) را قبول داشته اما لوازم مکتب امام را قبول ندارند بنابراین این دسته بندی باید پاک شود.

زاکانی گفت: من یکبار در خصوص آقای لاریجانی صحبتی داشتم که آقای دولت ابادی دادستانی از من شکایت کردند، من نوشتم همه حرف‌های من حق است چند مورد دیگر که باید می‌گفتم را نگفتم؛ لطفا به دادگاه بفرستید تا در دادگاه بگویم اما این حرف‌ها برای شما زشت است که روز بعد پرونده را مختومه اعلام کردند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا این شکایت‌هایی که از شما می‌کنند به نتیجه نمی‌رسد، گفت: من سند دارم. حرف بنده درست است اما گردن آنها کلفت است و با آنها برخورد نمی‌شود.

مجری برنامه در همین رابطه پرسید که اگر گردن آنها کلفت است و برخورد نمی‌شود پس چرا تلاش می‌کنید که زاکانی پاسخ داد: من نسبت به انقلاب وظیفه دارم.

در بخش دیگری از این برنامه، عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در پاسخ به این سوال که چه شد از فضای پهلوانی و کشتی به سیاست رسیدید، گفت: خداوند رحمت کند مرحوم تختی را که واقعا آدم بزرگ و عزیزی بود. پدر من از دوستداران ایشان و از کسانی بود که در آن ایام به ایشان عشق می‌ورزید و خودشان هم داور کشتی بود.

وی افزود: پدرم برای من از جوانمردی مرحوم تختی تعریف می‌کرد و می گفت از کارخانه سیمان ری یک مستمری و پولی را به مرحوم تختی می‌دادند و ایشان یک فولکس داشت و وقتی به کارخانه سیمان ری می آمد (پدر من هم در این کارخانه فعالیت می‌کرد) آنقدر مراجعه کننده داشت که کل پول را به آنها می‌داد.

زاکانی ادامه داد: پدرم می‌گفت به مرحوم تختی گفتم شما که همه پول را می دهید به این و آن، پس برای خودتان چه؟ که مرحوم تختی پاسخ می‌داد: «داش حسین شما به این کارها کاری نداشته باش فقط ببین که مردم نیازمندند». پدرم می‌گفت این صحبت ایشان برای من خیلی مایه درس، عبرت و ادب شد.

این نماینده سابق مجلس شایعه خودکشی مرحوم تختی را رد و تصریح کرد: من شنیدم که عزیزی اینجا گفته بود که مرحوم تختی خودکشی کرده است. من از پدرم که هم از نزدیک مرحوم تختی را می‌شناختند و هم در مراسم تشییع و درغسالخانه می‌گفت که ایشان را شهید کردند. پدرم بعد از انقلاب قریب به سه دهه مسئول برگزارکننده مراسم مرحوم تختی بود. من این را از پدرم می‌گویم که در این حرکت بوده است.

وی درباره فعالیت ورزشی خود در رشته کشتی نیز گفت: از ۱۳ سالگی کشتی می‌گرفتم و از کشتی گرفتن لذت می‌بردم. ما کشتی می‌گرفتیم و انقلاب که شد وارد جنگ شدیم و به جبهه رفتیم.

وی در پاسخ به این پرسش که کشتی گرفتن و ضربه فنی کردن در سیاست جذاب‌تر است یا ورزش، تصریح کرد: ما در سیاست کشتی نمی‌گیریم واقعیت امر این است که من در مناظرات و گفت‌و‌گوهای سیاسی سعی می‌کنم که حقیقت معلوم و حقی ادا شود.

این عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان ادامه داد: ممکن است من اشتباه کنم و طرف مقابل بگوید این حرف‌ها اشتباه بوده و من هم بپذیرم بنابراین اینجا کشتی گرفتن معنا ندارد بلکه حق را پذیرفتن معنا دارد.

زاکانی تاکید کرد: ما باید به دنبال حق باشیم لجبازی در گفت‌و گوهای سیاسی را جزو زشتی‌ها می‌دانم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا از دوران انقلاب فضای شما فضایی شد که به سیاست نزدیک شوید یا قبل از انقلاب هم احساس داشتید که باید فعالیت انقلابی داشته باشید، خاطرنشان کرد: من اصلا سنم به انقلاب قد نمی‌داد. انقلاب چنین خاستگاهی داشت که این شرایط ایجاد شود. من در مقطع راهنمایی بودم که انقلاب شد و اولین بار که کپی عکس امام را دیدم، یک دل نه صد دل، عاشق امام (ره) شدم.

بعد از انقلاب متوجه شدم که خانواده نیز مقلد حضرت امام (ره) هستند اما بروز سیاسی نداشت. پدرم می‌گفت من در دوره طاغوت هر بار که رای دادم نام الله، محمد، علی، فاطمه، حسن و حسین (علیهم السلام) را نوشتم و حتی یکبار هم رای ندادم.

زاکانی ادامه داد: با تظاهرات ما وارد گردونه انقلاب شدیم و اولین تظاهرات ما در مدرسه بود و از مدرسه به خیابان آمدیم.

این فعال سیاسی در پاسخ به این سوال که چرا در سال‌های انقلاب جوان‌ها و نوجوان‌ها وارد فعالیت‌های سیاسی می شدند اما امروز جوانان در دانشگاه‌ها خیلی نگاه سیاسی ندارند، مثل اینکه سن ورود به سیاست بالا رفته ایت این خوب است یا بد، گفت: این خیلی بد است که نوجوانان و جوانان نسبت به مسائل سیاسی کشور بی‌تفاوت شوند اما آن زمان قبل از انقلاب هم این نبود که از ۱۲ سالگی باشد این در پرتو انقلاب اسلامی بود.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در چند سالگی نماینده مجلس شدید، گفت: من اولین دوره ای که نماینده مجلس شدم در سال ۸۲ و در سن ۳۸ سالگی بود.

این رزمنده دفاع مقدس درباره رزمندگی خود در دفاع مقدس، گفت: من ۱۵ ساله بودم که وارد جنگ شدم، و این تصاویری هم که شما نشان دادید مربوط به عملیات والفجر ۸ است و من اطلاعات عملیات بودم.

زاکانی تاکید کرد: جنگ یک روح و یک جسمی دارد و ما بیشتر در خصوص جسم جنگ حرف می‌زنیم و درباره روح جنگ که ایثار، فداکاری، ایمان و خودباوری است، کمتر بحث می‌شود که باید با این پرداخته شود.

وی درباره نمرات پایین یکی از کارنامه‌های تحصیلی خود گفت: این کارنامه مربوط به سال چهارم دبیرستان است و من ترک تحصیل کردم. همه در این کشور مشکل دارند و من هم بی اشکال نیستم. مشکل من این است که آن زمان بنده در سال ۶۱ در عملیات مسلم بودم و ۲۳ اردیبهشت سال ۶۲ از جنگ آمدم و خردادماه امتحان دادم.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم گفت: ۲ ایراد به من می‌گیرند؛ نخست اینکه چرا دو تا تجدیدی در دیپلم دارم و دومی این است که چرا در دهه هفتاد یک سال مشروط شدم. این دو تا تجدیدی برای جنگ بود و مشروطی من نیز در دهه هفتاد به این دلیل بود که آن زمان هم همسر و فرزند داشتم و هم کنار درس، کار می‌کردم. یعنی با اتومبیل مسافرکشی می‌کردم و علت این مشروطی هم این بود.

زاکانی در پاسخ به این پرسش که شما چهار الی پنج سال پیش گفته بودید هزینه زندگیتان ۶۰۰ الی ۷۰۰ هزارتومان است که جنجالی شد، تصریح کرد: ما پزشکان درآمدمان کم نیست و پزشکی هسته ای هم هستم اما یک ریال هم از پزشکی درآمد خصوصی نداشتم. اما اگر می خواستم درآمد داشته باشم مبلغ زیادی می‌شد.

وی افزود: من در آن مصاحبه با آقای حیدری گفتم که کل هزینه زندگی ام ۷۰۰ هزارتومان است. من وقتی سال ۸۳ وارد مجلس شدم زندگی ام را تغییر ندادم و همان زندگی گذشته را دنبال کردیم و از مجلس هم نه خودرو و نه منزل گرفتم تا وقتی از مجلس بیرون آمدم راحت باشم.

این نماینده سابق مجلس افزود: ۱۵ سال پیش از آقای احمد حیدری پرسیدم که معلمان چقدر حقوق میگیرند که آقای حیدری گفت ماهیانه ۷۵۰ هزارتومان بنابراین من خودم را بر روی فیلد معلمان آوردم.

زاکانی در پاسخ به این سوال که الان خودتان را بر روی فیلد کدام قشر آورده‌اید، گفت: من در حال حاضر ماهیانه ۲ میلیون به خانواده می دهم.

وی در واکنش به این سوال مجری که آیا نگران نیستید که شاید مردم این صحبت ها را باور نکنند، گفت: اتفاقا آقای حیدری که مجری برنامه بودند هم باورشان نشد چون کارت من دست دوستم آقای حنفی بود از در که بیرون آمدیم گفتند که باور این حرف خیلی سخت است گفتم آقا مجتبی شما ماهیانه چقدر پرداخت می کنید گفت ۷۰۰ هزارتومان. گفتم تحویل بگیر. ما اگر اینگونه زندگی نکنیم نمی توانیم یقه مفسدان را بگیریم.

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان در پاسخ به این پرسش که شما یقه مفسدان را زیاد می‌گیرید پس چرا به نتیجه نمی‌رسد گفت، دانشگاه آزاد و پرونده آقای مرتضوی از جمله مقوله هایی است که به نتیجه رسید؛ ما وقتی دانشگاه آزاد را شروع کردیم آقای جاسبی یک نمادی از حزب اللهی به تمام عیار و اصولگرایی از خود درست کرده بود.

زاکانی افزود: وقتی پرونده دانشگاه آزاد را شروع کردم، گفتم من دنبال اصلاح دانشگاه هستم و به آقای جاسبی گفتم که خودتان این اصلاح را شروع کنید و ریز کارهای فرهنگی، بیلان و درآمدها و عملکردها را بدهید ایشان گفت می‌دهم اما نداد.

وی افزود: من ۱۳ سوال تنظیم و به ایشان (آقای جاسبی) دادم و ایشان پاسخ ها را با فاصله یک ماه و خورده ای داد و اشکالات زیادی داشت.دانشگاه آزاد مشکلات زیادی داشت که اکنون برخی از مشکلات حل شد و برخی ها خیر.

این نماینده دوره نهم مجلس در مورد پیگیری‌ها در خصوص پرونده مرتضوی نیز گفت: من در مورد قضیه آقای مرتضوی با خودشان ۱۰ الی ۱۲ جلسه گذاشتم یکی از ویژگی‌های من این است که به هر چه می رسم نخست با خود طرف در میان می‌گذارم که آقای فلانی چنین مشکلی وجود دارد و سند بده و بگو نیست و یا ما کار خودمان را دنبال می‌کنیم.

زاکانی افزود: ۱۳ جلدی که در مورد دانشگاه آزاد تهیه کردم نخست برای خود آقای جاسبی فرستادم که فقط به یک جلد پاسخ دادند و در اختیار من قرار نداد و به نمایندگان داد و خطاهای زیادی نیز در آن مشهود بود.

وی گفت: در مورد آقای مرتضوی بنده ۲ الی سه نوبت مطلب نوشتم و خدمت مرحوم آقای هاشمی شاهرودی فرستادم که در دستگاه و دفترشان گم شد و من به ایشان گفتم که ما هرچه خدمت شما می دهم در دفتر گم می شود بنابراین حکم بگذارید و ما ۲ دور حکم داشتیم که حکم ما آیت‌الله رییسی، اقای جمشیدی، آقای رحیمی دیوان محاسبات، مسئول دفتر آیت الله آملی لاریجانی و آقای نکونام بودند و ما بندها را بردیم و پیگیری کردیم و یک جلسه هم آقای احمد توکلی حکم ما بودند که بعد آقای توکلی قضاوت کردند که حرف حق با من است و بالاخره به نتیجه رسیدیم.

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi